Jak Poręba (PiS) zrobił z siebie idiotę.

Data: 2011-12-14 18:09:01
Autor: Przemysław W
Jak Poręba (PiS) zrobił z siebie idiotę.
W europarlamencie premier podsumowywał polska prezydencję w Unii Europejskiej. Najostrzejsza krytyka spadła na Donalda Tuska ze strony eurodeputowanych z Polski. Na słowa Tomasza Poręby z PiS szef rządu zareagował, a całą sytuację sala przyjęła śmiechem.

Wśród zarzutów, jakie wymieniał Tomasz Poręba z PiS, była bierność Polski "w kontekście kryzysów, jakie miały miejsce w ostatnich miesiącach". "Arabska wiosna ludów, wojna w Libii, przypomnę, to nie Polska, ale to Francja organizowała szczyt europejski w tej sprawie. Kryzys finansowy - to nie Polska, ale to Niemcy organizowały szczyt europejski w tej sprawie. Partnerstwo Wschodnie, którego (...) szczyt miał miejsce w Polsce - kompletna klapa, nie było żadnej konkluzji" - powiedział. Według Poręby, polska dyplomacji zamiast doprowadzić do konkluzji szczytu, zajmowała się kampanią wyborczą.

Na jego słowa odpowiedział potem Donald Tusk. Szef rządu zwrócił uwagę, że szczyt w sprawie "arabskiej wiosny" Francja organizowała w marcu, podczas gdy Polska przejęła obowiązki związane z przewodniczeniem Unii Europejskiej od 1 lipca. Zgromadzeni, w tym szef Komisji Europejskiej, to tłumaczenie przyjęli śmiechem

Kilka godzin po wydarzeniach w Brukseli Tomasz Porębaprzysłał dziennikowi.pl specjalne oświadczenie w tej sprawie.

"W odniesieniu do zarzutu Pana Premiera Tuska na który nie miałem już możliwości odpowiedzieć na sali plenarnej, jakobym podczas mojego wystąpienia podsumowującego polską prezydencję podał błędną datę szczytu w sprawie Libii: oświadczam, że miałem na myśli szczyt, który odbył się w Paryżu 1 września 2011 roku, podczas którego przedstawiciele UE, na czele z prezydentem Francji i premierem Wielkiej Brytanii spotkali się z nowymi władzami libijskimi oraz ustalili mapę drogową dla dalszych demokratycznych zmian w tym kraju. Lider polskiej prezydencji, polski premier powinien takie rzeczy wiedzieć. A jeśli nie wie, to potwierdza tylko wyrażone przez mnie podczas debaty przekonanie, iż najważniejszewydarzenia polityczne w czasie naszej prezydencji odbywały się przy biernym udziale strony polskiej." - czytamy w oświadczeniu europosła PiS.

http://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/371038,tomasz-poreba-krytykowal-donalda-tuska-w-parlamencie-europejskim.html

Przemek

--

"Po raz pierwszy w demokratycznej Polsce były premier - a mieliśmy ich 14 po
1989 r. - stanął przed sądem w karnym procesie. To precedensowe zdarzenie

Jak Poręba (PiS) zrobił z siebie idiotę.