Jak "TO" usunac?

Data: 2009-09-09 22:45:49
Autor: karol
Jak "TO" usunac?
Witajcie!

Mam problem. Bedac w Chorwacji nakapalo mi razem z deszczem na samochod jakiegos dziwnego czegos (to chyba bylo drzewko oliwne - ale rownie dobrze tto moglo byc cos innego).
To chyba nie jest zywica, ale caly samochod jes w plamki.
Probowalem usuwac to pasta lekkkoscierna.
Jakims jogurtem przemyslowym.
Probowalem rowniez terpentyna oraz specyfikiem do smoly.
Najlepszy byl ten jogurt, ale po jakims czasie plamy znow wyszly.
Calosc nie ma jeszcze tygodnia a ja nie wiem czym to jescze potraktowac.
Poszukam jeszcze preparatu do zywicy.
Czy macie jakis pomysl co z tym dalej zrobic?
Ktos moze mial podobne doswiadczenia po Chorwacji?

Data: 2009-09-09 23:10:31
Autor: Bastion
Jak "TO" usunac?

Użytkownik "karol" <karol@kot.pl> napisał w wiadomości news:h88p5v$9f9$1node1.news.atman.pl...
[...]

Osobiscie bym to chyba zostawil, zejdzie razem z deszczem i po kolejnych myjniach.
Domowym sposobem, zywice/smole usuwa sie maslem albo spirytusem.
Moim zdaniem maslo bedzie najlepsze, lakier i karoseria jest odporna na tluszcze/smary

Data: 2009-09-10 09:46:35
Autor: karol
Jak "TO" usunac?
Bastion pisze:

[...]

Nisz pisz takich rzeczy w Internecie, bo ktos Cie jeszcze posłucha.
Jesteś laikiem.

Data: 2009-09-10 12:00:58
Autor: kamil
Jak "TO" usunac?

"karol" <karol@kot.pl> wrote in message news:h8aam5$irr$1node2.news.atman.pl...

Nisz pisz takich rzeczy w Internecie, bo ktos Cie jeszcze posłucha.
Jesteś laikiem.

Taki cwany, a sam pyta jak usunac.. eh..

Data: 2009-09-10 13:39:35
Autor: karol
Jak "TO" usunac?
kamil pisze:
[...]

no, na pewno deszczem...
a Ty jak bedziesz chory to na 3 zdrowaski do pieca :)

Data: 2009-09-11 03:16:41
Autor: Bastion
Jak "TO" usunac?

Użytkownik "karol" <karol@kot.pl> napisał w wiadomości news:h8adh5$h8c$1node1.news.atman.pl...
kamil pisze:
[...]

Za mocno popiles z rozpaczy po meczu Polski ze Slowennia?
Rozumiem, niemniej to jest grupa dyskusyjna, tu sie duskutuje a nie leczy frustracje.

Data: 2009-09-11 08:50:45
Autor: karol
Jak "TO" usunac?

Za mocno popiles z rozpaczy po meczu Polski ze Slowennia?
Rozumiem, niemniej to jest grupa dyskusyjna, tu sie duskutuje a nie leczy frustracje.

masz zadatki na pyschologa

Data: 2009-09-11 12:32:12
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Jak "TO" usunac?
karol pisze:

Za mocno popiles z rozpaczy po meczu Polski ze Slowennia?
Rozumiem, niemniej to jest grupa dyskusyjna, tu sie duskutuje a nie leczy frustracje.

masz zadatki na pyschologa

A Ty na członka Samoobrony.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-09-13 01:06:03
Autor: Bastion
Jak "TO" usunac?

Użytkownik "karol" <karol@kot.pl> napisał w wiadomości news:h8cgv2$um6$1node1.news.atman.pl...

Za mocno popiles z rozpaczy po meczu Polski ze Slowennia?
Rozumiem, niemniej to jest grupa dyskusyjna, tu sie duskutuje a nie leczy frustracje.

masz zadatki na pyschologa

:)) OK.
 Niemniej starajmy sie na tej grupie:
- dyskutowac
- wymieniac poglady
- wymieniac doswiadczenia
- wzajemnie doradzac

Masz ochote komus wirtualnie dojebac?
Zagraj w GTA...

;)

Data: 2009-09-10 13:45:20
Autor: karol
Jak "TO" usunac?
Arek (G) pisze:
karol pisze:

[...]

A te medrcem nad medrcami.

Data: 2009-09-11 02:48:43
Autor: Bastion
Jak "TO" usunac?

Nisz pisz takich rzeczy w Internecie, bo ktos Cie jeszcze posłucha.
Jesteś laikiem.

No a ty jestes ekspertem? To po co prosisz o rade?

Dziekuje kolegom z grupu, ktorzy wyrazili podobne stanowiska.

Data: 2009-09-10 07:36:48
Autor: .
Jak "TO" usunac?
Czy macie jakis pomysl co z tym dalej zrobic?
Ktos moze mial podobne doswiadczenia po Chorwacji?

Ja bym użył tego:

SONAX Spray & Clay

http://tiny.pl/hqm86

Znajomemu oprószyło całe auto proszkiem cementowym. Potem na to
popadał deszczyk. Niczym nie mógł tego wyczyścić. Dopiero tym
preparatem.

Pozdrawiam.

Data: 2009-09-10 13:24:56
Autor: Jacek Osiecki
Jak "TO" usunac?
Dnia Wed, 09 Sep 2009 22:45:49 +0200, karol napisał(a):
Mam problem. Bedac w Chorwacji nakapalo mi razem z deszczem na samochod jakiegos dziwnego czegos (to chyba bylo drzewko oliwne - ale rownie dobrze tto moglo byc cos innego).

Żywica.
Pomysłów co zrobić nie mam, ale generalnie wszyscy znajomi którzy mieli ten
problem rozwiązywali go w ten sam sposób: jadąc do lokalnej myjni w
Chorwacji :) Sam też tak robiłem i nie było śladu po żywicy.

Tak więc na pewno jakaś metoda jest - pewnie prosty i skuteczny, bo z tego
co pamiętam to czyścili na poczekaniu. Może jakieś kombinacje typu spirytus,
benzyna?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-09-10 14:43:00
Autor: GD
Jak "TO" usunac?
Witam !

Jesłi to żywica (prawdopodobnie z drzewa Piniowego) to doskonale sprawdza się środek do usuwania naklejek Label Killer - mi zmył nawet zaschniętę plamy z przed 2 lat. Nietety nic innego czego próbowałem nie chciało tego ruszyć...

Pozdrawiam
Grzegorz

Data: 2009-09-13 09:47:31
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Jak "TO" usunac?
Witam serdecznie.

[...]
Jeśli to jednak jakiś rodzaj żywicy to trzeba usuwać tak jak naklejki (kauczuk),
czyli albo preparatem do naklejek, albo toluenem (do nabycia w sklepach
chemicznych) albo dowolnym tłuszczem (najbezpieczniej dla powierzchni ale
najwolniej idzie, bo w tłuszczach jest niewiele węglowodorów wielonienasyconych,
które są rozpuszczalnikami takich rzeczy).
Reasumując nawet masłem. Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

--