[kronika2prl] Jak Urząd Skarbowy przez kilka lat polował na biznesmena

Data: 2010-05-19 17:31:06
Autor: mi
[kronika2prl] Jak Urząd Skarbowy przez kilka lat polował na biznesmena
http://wyborcza.pl/1,75248,7890040,Skarbowka_tropi__a_panstwo_slono_placi.html

"Przedsiębiorca Maciej Sosiński zapłacił 10 mln zł kar, jakie nałożyła na niego opolska skarbówka, za co jej urzędnicy wzięli nagrody. Potem poszedł do sądu, odzyskał całą sumę i jeszcze dostał od państwa odsetki - 800 tys. zł"

"Nie powiodła się pierwsza kontrola przeprowadzona przez panie Chojnacką i Starczewską, które jak tylko wpłaciłem karę, dostały premie i mimo przegranej nie musiały jej oddać."

"(...) branży komputerowej (...)"

No tak, skarbówka lubi dożynać rodzimą branżą komputerową: JTT, Optimus, Bestcom, skandaliczna sprawa z opodatkowaniem importu poniżej opodatkowania produkcji krajowej...
***************************************************************************************
W ramach czaru wspomnień:
http://manager.money.pl/strategie/case_study/artykul/jtt;computer;-;bankructwo;przez;fiskusa;czy;na;zlecenie;konkurencji,48,0,142896.html

Ktoś ma jeszcze jakieś złudzenia czemu z Polski robi się pustynia technologiczna a inwestorzy zagraniczni jeśli inwestują to wyłącznie w dystrybucję lub najwyżej montaż? Są jeszcze jakieś złudzenia nt. sensu działań kolejnych Rządów Rozrzutności Narodowej, które pompują ogromne pieniądze podatników w "promocję" przedsiębiorczości gdy jednocześnie administracja tych samych rządów dożyna wiele inicjatyw?

mi

Data: 2010-05-19 16:50:23
Autor: ąćęłńóśźż
[kronika2prl] Jak Urząd Skarbowy przez kilka lat polował na biznesmena
Jak widać na biednego nie trafiło ;-)

-- -- -

Data: 2010-05-19 19:12:07
Autor: mi
ąćęłńóśźż wrote:
Jak widać na biednego nie trafiło ;-)

Nie chcę wszczynać flejma... ale co to zmienia? Proszę byś nie powtarzał komuszego mema z sugestią jakoby bogatych można było wykańczać przez sam fakt bogactwa. Mam rozumieć, że nie chcesz być i zdecydowanie wykluczasz bycie bogatym? :>

Pomijam złożoną kwestię, że wysoka kwota była wynikiem obrotu a nie majątku.

mi

Data: 2010-05-20 09:48:24
Autor: ąćęłńóśźż
[kronika2prl] Jak Urząd Skarbowy przez kilka lat polował na biznesmena
Nie rozumiesz kolego.
Z tym "byznesmanem" jest tak samo jak z owym piekarzem, co "rozdawał" bułki.
Media podchwyciły jego "krzywdę", a gość walił skarb państwa czyli nas wszystkich przez lata.
I jeden i drugi.
Bajeczki o zatopionych fakturach na 100 milionów to w przedszkolu można opowiadać.

-- -- -

Data: 2010-05-20 09:58:35
Autor: krys
[kronika2prl] Jak Urz±d Skarbowy przez kilka lat polowa³ na biznesmena
±æê³ñ󶼿 wrote:

Nie rozumiesz kolego.
Z tym "byznesmanem" jest tak samo jak z owym piekarzem, co "rozdawa³"
bu³ki.

Na piekarza pokontrolne dowody wisia³y w necie, i nikt chyba piekarzowi z odsetkami kary nie zwraca³. Jak wiesz, gdzie s± "kwity" na "byznesmena", to daj link.
Póki co s±d uzna³, ¿e jednak to "byznesmen" mia³ racjê.
J.

Data: 2010-05-20 10:49:04
Autor: Maddy
W dniu 20-05-2010 09:48, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

ten od bułek został prawomocnie skazany.

Ten od zatopionych faktur został dla odmiany wieloktrotnie uwolniony do zarzutów, zwrócono mu te ekstra podatki które już dopłacił i skarb pastwa (czyli Ty też) odpalił mu 800tys zł odsetek.

Jakby drobna różnica.

Bajeczki o zatopionych fakturach na 100 milionów to w przedszkolu można opowiadać.

Ale oczywiście, pewnie sam tą powódź sprowokował, może wynajął jakiegoś szamana?
Przecież wiadomo, że żadna firma nie ma swoich biur na terenach które mogłyby potencjalnie zostać zalane, nawet raz na 100lat.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-05-20 10:55:49
Autor: mi
ąćęłńóśźż wrote:
Media podchwyciły jego "krzywdę", a gość walił skarb państwa czyli nas wszystkich przez lata.

Pomawiasz go bez żadnych argumentów.

> Nie rozumiesz kolego.

Zgadza się. Nie rozumiem pomówienia go. Nie wątpię, że gdyby był choć cień niejasności to w tylu postępowaniach prędzej czy później sąd by zinterpretował to coś na jego niekorzyść. Tak jak powszechnie stosuje domniemanie winy i niejasności sądy powszechnie, choć na szczęście nie zawsze, interpretują na niekorzyść obywatela.

> Z tym "byznesmanem" jest tak samo jak z owym piekarzem, co "rozdawał" bułki.

Pitolisz buraczane populistyczne kawałki. Spróbuj działać w II PRL jako przedsiębiorca a gwarantuję, że najprawdopodobniej złamiesz prawo choćby nieświadomie. Ten system jest oparty na generowaniu haków... ale wykorzystywaniu ich tylko wtedy i na tych, na których hak potrzebny.

Facet ma moje uznanie, jeśli 30 postępowań nie znalazło na niego nic.

mi

Data: 2010-05-21 09:10:52
Autor: Andrzej Lawa
[kronika2prl] Jak Urząd Skarbowy przez ki lka lat polował na biznesmena
ąćęłńóśźż pisze:
Nie rozumiesz kolego.

1. rozumiem
2. nie jestem twoim kolegÄ…
3. jednak jesteÅ› idiotÄ… z urodzenia _i_ po kursach na idiotÄ™: to co
napisał krys + twoja idiotyczna (odwrotna) metoda cytowania

Data: 2010-05-19 20:21:23
Autor: krys
[kronika2prl] Jak Urz±d Skarbowy przez kilka lat polowa³ na biznesmena
±æê³ñ󶼿 wrote:

Jak widaæ na biednego nie trafi³o ;-)

-- -- -

| Przedsiêbiorca Maciej Sosiñski zap³aci³ 10 mln z³ kar, jakie na³o¿y³a na
| niego opolska skarbówka

Rozumiem, ¿e koñcówka zdania te¿ Ciê tak cieszy? "...odzyska³ ca³± sumê i jeszcze dosta³ od pañstwa odsetki - 800 tys. z³"

Lubisz robiæ zrzutê na sp³acanie odsetek bêd±cych wynikiem radosnej twórczo¶ci urzêdasów?
J.

Data: 2010-05-19 23:56:43
Autor: Andrzej Lawa
±æê³ñ󶼿 pisze:
Jak widaæ na biednego nie trafi³o ;-)

Jeste¶ idiot± z urodzenia, czy mia³e¶ specjalne przeszkolenie w tym
kierunku?

Data: 2010-05-20 07:06:21
Autor: Liwiusz
Andrzej Lawa pisze:
±æê³ñ󶼿 pisze:
Jak widaæ na biednego nie trafi³o ;-)

Jeste¶ idiot± z urodzenia, czy mia³e¶ specjalne przeszkolenie w tym
kierunku?

  Takie pogl±dy to zazwyczaj efekt ogl±dania telewizji i czytania wysokonak³adowych gazet.

--
Liwiusz

Data: 2010-05-19 19:41:08
Autor: mi
mi wrote:
http://wyborcza.pl/1,75248,7890040,Skarbowka_tropi__a_panstwo_slono_placi.html

Podkleję jeszcze jeden cytat, który różni się nieco tematyką pierwotnego postu ale jest bardzo smakowity:

****
"Miał nadzieję, że wyroki WSA będą ostatnimi w jego bojach ze skarbówką. Rozstrzygnięcia go zaskoczyły. - Moją żonę uniewinniono od niezapłacenia skarbowi państwa 1,1 mln zł, a mnie nakazano zwrócenie 400 tysięcy. Mimo że w obu sprawach są takie same dowody i taki sam stan prawny. Oba składy sędziowskie różniły się tylko jedną osobą, a decyzje różnią się o 180 stopni - dziwi się Sosiński."
****

To wszystkim życzę wiele zabawy z wkładania kapitału i pracy w przedsięwzięcia oraz prawnej ruletki. :))

niech haki będą z wami
mi

Data: 2010-05-20 10:36:22
Autor: P_ablo
[kronika2prl] Jak Urz±d Skarbowy przez kilka lat polowa³ na biznesmena
U¿ytkownik "mi" <mariano.italianoWYTNIJTO@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ht107t$3u5$1news.onet.pl...

Bestcom,

Ja jestem tylko ciekaw jaka role w watku Bestkomu mial Komputronik... czy przypadkiem  to co sie stalo nie bylo nastepstwem dzialan konkurencji.

--
Picasso

[kronika2prl] Jak Urząd Skarbowy przez kilka lat polował na biznesmena