{Jak} Zabezpieczyć drewno ?

Data: 2009-03-17 05:18:11
Autor: Panslavista
{Jak} Zabezpieczyć drewno ?

Użytkownik "Jura" <jurarafal@gmail.com> napisał w wiadomości
Czołem!

Koleżanka trzymała w wilgotnej piwnicy drewnianą starą skrzynię
{kufer}.
Gołe, niczym nie zabezpieczone drewno.

Gdy zobaczyłem, że jej dół się sypie (skrzyni, skrzyni - nie
koleżanki ;-) )
Postanowiłem ja wytargować i ocalić.
Teraz stoi w mej piwnicy.
Oszlifowana do "gołego drewna".

Niestety jest w wielu miejscach cała "pokanalikowana".
Kornik, czy jak to się tam fachowo nazywa ów szkodnik, nieźle skrzynie
załatwiły :-(
(gdzieniegdzie widać dziurki, a gdzie-niegdzie całkiem ładny szlaczko-
wzorek kanalików).

Czy mogę tak oszlifowaną skrzynię pomalować bejcą (ale nie nie lakiero-
bejcą) (mając nadzieję, że pod jej wpływem bestie wyzdychają),
Czyteż muszę ją najpierwej potraktować jakowym specyfikiem, aby wybić
siedzące (?) w niej bestie? (jeśli tak, to jakim?)

Drewnochron.

{Jak} Zabezpieczyć drewno ?