Jak armia czerwona ,,wyzwalała" Polskę.

Data: 2016-08-08 01:09:49
Autor: Mark Woydak
Jak armia czerwona ,,wyzwalała" Polskę.

Jak armia czerwona ,,wyzwalała" Polskę. [...} Wieczorem już dotarliśmy do wsi Gołąb (czy Gołębie) pod Radomiem
zajętej na kwatery przez sowietów. To co tam się działo przechodziło
wszelkie granice wyobraźni. Kiedy nie zatrzymywani przez wartowników
weszliśmy do pierwszej chaty wiejskiej włosy podniosły się nam z
przerażenia. Na podłodze leżała dziewczynka około ośmiu lat odarta z
ubrania i widocznie zgwałcona zespołowo jak to zwykle robili bojcy Armii
Czerwonej. Obydwie nogi były wyłamane w stawach biodrowych. Na łóżku leżał
starszy człowiek przybity do pościeli niemieckim bagnetem, a z przeciwnego
kąta patrzyła niemo na to wszystko odarta z ubrania kobieta w wieku 30-35
lat [...]

Wyszedłem przed chatę, gdyż poczułem mdłości od zapachu krwi. Za rogiem
chaty przewieszony nienaturalnie przez płot (widocznie przez morderców) mąż
kobiety żył jeszcze choć przebity na wylot sztachetą sterczącą mu na
plecach. Mówić już nie mógł bo gdy usiłował otworzyć usta płynęła struga
krwi. Obok leżała starsza kobieta ze strzaskaną głową.[...]"

wspomnienia Zygmunta Goworka, żołnierza NSZ o przejściu Armii Czerwonej

Data: 2016-08-08 03:31:13
Autor: bronek.tallar
Jak armia czerwona „wyzwalała” Polskę.
A gdyby mieli dostęp do broni?

Data: 2016-08-08 06:06:33
Autor: Zenek Kapelinder
Jak armia czerwona „wyzwalała” Polskę.
Z prawdziwej opowiesci czlowieka ktorego znalem i ktory szedl z Armia Czerwona. Za gwalt na Polce byla jedna kara, kula w leb. Kara byla wymirzana natychmiast po ujawnieniu gwaltu. Wykonywal ja publicznie oficer polityczny. Zabicie bez uzasadnienia Polaka w najlepszym przypadku konczylo sie odeslaniem do oddzialu karnego. Czyli tez KS ale z odroczonym terminem wykonania. Inaczej bylo z niemcami. Za gwalt zabicie uszkodzenie nie bylo kar, ale i nagrod tez nie bylo. W wielu przypadkach zolnierze radzieccy umozliwiali Polakom wziecie odwetu na niemieckich osiedlencach. Sprawiedliwosc dziejowa to sie nazywa.

Data: 2016-08-08 21:06:09
Autor: Ciemny Lud

Użytkownik "Mark Woydak" <mark.woydak@forest.de> napisał w wiadomości news:pkkzluxr5uzs.tx3on85h2pqs.dlg40tude.net...

Jak armia czerwona ,,wyzwalała" Polskę.