Jak banki liczą zdolność kredytową klienta ?

Data: 2009-06-29 19:28:43
Autor: finder24
Jak banki liczą zdolność kredytową klienta ?
czyli jeśli ktoś zarabia 2000 zł na rękę miesięcznie płaci 600 zł rachunków
to może uzyskać max pożyczkę bez zabezpieczeń lub limit w karcie kredytowej
nawet coś ok. 15.000 zł
rata tak z grubsza licząc wychodzi ok. 200 zł

Na pewno znaczenie będą miały informacje, które kredytodawca znajdzie na Twój
temat w Biurze Informacji Kredytowej. Ja się spotkałem z takim przypadkiem -
to chyba było w anielskim banku - że klient miał problem z uzyskaniem linii
kredytowej w rachunku brokerskim. Mimo, iż taka linia jest 100% zabezpieczona
aktywami, nie została przyznana gdyż klient posiadał w przeszłości na karcie
kredytowej zadłużenie w wysokości 44, ale które utrzymywało się dłużej niż 3
miesiące. To był akurat mój znajomy. Pal sześć, że zadłużenie wynikło z winy
banku, ale informacja w BIK została nietknięta. Nieważne było też, że karta
faktycznie nie była używana, a zadłużenie wynikło z błędnie naliczonej opłaty.
Co więcej, w chwili ubiegania się o kredyt zadłużenie było od pół roku
wyrównane, ale mimo wszystko linia kredytowa nie została przyznana. Nie
chodziło więc o żadne dochody. W tej sytuacji chodziło moim zdaniem o czas
zadłużenie chociaż kwota po prostu śmieszna. Jak dla mnie to ten przypadek to
jakaś paranoja i totalny absurd, ale jak widać przy udzielaniu kredytów nie ma
czegoś takiego jak wyższa kultura bankowości :) Ale chyba trochę zboczyłem z
tematu :) Krótko mówiąc, wiele rzeczy ma znaczenie :)

finder24

--

Jak banki liczą zdolność kredytową klienta ?