Jak bezpiecznie osadzić bieżnię łożyska na widelcu

Data: 2009-06-30 15:49:02
Autor: piecia aka dracorp
Jak bezpiecznie osadzić bieżnię łożyska na widelcu
Witam
Jak można bezpiecznie osadzić dolną bieżnię łożyska na widelcu? Pytam się dlatego że nie mam tej tulejki do osadzania a roweru w częściach nie chce mi się do serwisu nieść. W najgorszym przypadku jako tako złożę i jednak się przejdę.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-06-30 17:52:15
Autor: Dominik Mirowski
Użytkownik "piecia aka dracorp" <xxx@onet.pl> napisał w wiadomości

[...]

Weź starą bieżnię, nałóż ją na nową i bez specjalnych oporów młotkiem ją :D

--

Dominik

Data: 2009-06-30 18:34:25
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Tue, 30 Jun 2009 17:52:15 +0200, Dominik Mirowski napisał(a):

Weź starą bieżnię, nałóż ją na nową i bez specjalnych oporów młotkiem ją
:D

Bieżnia jest tylko jedna.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-06-30 18:50:41
Autor: Adrian S.
piecia aka dracorp wrote:

[...]

 Ja robię to tak, że biorę taki duży płaski śrubokręt i przez niego uderzam
impulsownikiem punktowym. Uderzam co raz z innej strony. Końcówkę
śrubokręta opieram troszkę na zewnątrz od bieżni, przeważnie jest taki
rowek czy też podtoczenie gdzie się opiera uszczelka (o-ring) od dolnego
łożyska. --
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-06-30 18:58:31
Autor: Solar
piecia aka dracorp pisze:

Jak można bezpiecznie osadzić dolną bieżnię łożyska na widelcu?

Ja osadzałem rurą od odkurzacza. :)

"Tylko osoby, które kogoś darzą uczuciem dyskusyjnym, będą stawiały pomniki i czyniły hołdy, żeby ludzkość zobaczyła ich wielką miłość do danego autorytetu."
                                         Adam Nowak "Raz, dwa, trzy"

Data: 2009-06-30 18:33:42
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Tue, 30 Jun 2009 18:58:31 +0200, Solar napisał(a):

Ja osadzałem rurą od odkurzacza. :)

Dzięki wszystkim, spróbuję odkurzacza. A jak nie pójdzie to metody impulsowo-punktowej.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-06-30 19:14:41
Autor: PeJot
Solar pisze:
piecia aka dracorp pisze:

Jak można bezpiecznie osadzić dolną bieżnię łożyska na widelcu?

Ja osadzałem rurą od odkurzacza. :)

Spode klawiatury mnie wyjąłeś :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-07-01 09:41:02
Autor: Jan Cytawa
Solar napisał:

piecia aka dracorp pisze:

> Jak można bezpiecznie osadzić dolną bieżnię łożyska na widelcu?

Ja osadzałem rurą od odkurzacza. :)

Tylko odpowiedniej srednicy rura stalowa. Gdy bieznia jest scisle
spasowana, to czasem trzeba uzyc sporej sily by ja dobrze osadzic.

Jan Cytawa

Data: 2009-07-01 03:20:42
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Jak bezpiecznie osadzić bieżnię ł ożyska na widelcu
On 1 July, 08:41, Jan Cytawa <cyt...@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
Solar napisa :

> Ja osadza em rur od odkurzacza. :)

Tylko odpowiedniej srednicy rura stalowa. Gdy bieznia jest scisle
spasowana, to czasem trzeba uzyc sporej sily by ja dobrze osadzic.

Jan Cytawa

ja kupilem plastikowa rure do sciekow, o wymiarze zdaje sie 30mm
(1.125 * 25.4 = 28.575, co daje 0.7125 mm luzu po obydwu stronach. A
tak naprawde mniej, bo wymiar 30mm jest mierzony na zewnatrz rury
(wiec minus grubosc scianek).

CePan

Data: 2009-07-01 10:48:37
Autor: piecia aka dracorp
Jak bezpiecznie osadzić bieżnię ł ożyska na widelcu
Dnia Wed, 01 Jul 2009 03:20:42 -0700, frank.castle0407@googlemail.com
napisał(a):

[...]

U mnie rura odkurzacza okazała się za mała. Młotka tyż nie mam, więc nie wbijałem siłowo. Pomysł z rurą kanalizacyjną też dobry pomysł bo mniejsza szansa uszkodzenia.
Średnica rury sterowej na całej długości 28.7 a dopiero przy bieżni wynosi 30mm.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-06-30 19:59:47
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Tue, 30 Jun 2009 15:49:02 +0000, piecia aka dracorp napisał(a):

[...]
W  garazu znalazlem rure, troche za duza, splaszczylem ja w imadle na kwadratowo i w 4 miejscach styka, potem podstawka pod mocowanie do widelca, mlotek i heja.
Mam ochote sobie kupic prase hydrauliczna do innych celow, to moze i do tego sie nada :)

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2009-07-01 22:03:42
Autor: ToMasz
piecia aka dracorp pisze:
[...]

trzeba znaleść rure ok 2-8mm wieksza od średnicy widelca. na ową rure
trzeba zamocować ( metoda dowolna: spawanie, lutowanie, mozesz nawet
nakleic...) STARY stożek z tego widelca. potem trzeb go wyszlifować od
wewnątrz tak aby lekko dao sie go wsunąc na widelec. następnie założyć
nowy stożek, i wbić spreparowaną rurą. RAZ a dobrze. Tego nie wolno
klepać, to powinno sie odbyć na prasie

ToMasz

PS
Prase też mozna zrobić Trzeba kupić pręt z gwintem fi 16, z nakrętkami i
podkładkami. PRzyząd-mucha nie siada. Tylek że kto sie tam przejmuje
prasowaniem misek/stożków. "Deore" i "amory" - panie - to sie liczy....

Data: 2009-07-02 00:01:05
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Rurka aluminiowa stukana przez drewno.

zyga

Jak bezpiecznie osadzić bieżnię łożyska na widelcu