Jak bezpiecznie zainwestować?

Data: 2015-02-10 11:04:28
Autor: Adam
Jak bezpiecznie zainwestować?
Witam

Na początku marca zakończą się okresy moich lokat
na łączną sumę  prawie 60 tys. zł.
Przeglądałem oferty banków, ale oprocentowanie lokat
systematycznie spada.
Chciałbym zainwestować tę sumę w całości lub podzieloną
na części. Dopuszczam ryzyko nieotrzymania odsetek,
ale pod warunkiem zachowania nietykalności kapitału.
Czy taka inwestycja wymaga założenia konta maklerskiego
i jakie koszty byłyby z tym związane?
Nigdy tak nie inwestowałem moich pieniędzy, dlatego proszę
o radę, gdzie szukać informacji i ofert.
Wszelkie rady osób doświadczonych będą mile widziane. :-)

Pozdrawiam
Adam

Data: 2015-02-10 11:32:26
Autor: radar
Jak bezpiecznie zainwestować?
3,8% TMUB

--
radar

Data: 2015-02-10 11:56:20
Autor: J.F.
UĹźytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup
[...]

Inwestycje ktore tego wymagaja, zazwyczaj wiaza sie z ryzykiem :-)

Jest pare funduszy, ktore wydaja sie w miare bezpieczne. No ale tez profit niekoniecznie jest duzy, a inwestycja raczej dlugoterminowa.

J.

Data: 2015-02-10 12:05:51
Autor: Adam
Jak bezpiecznie zainwestować?

Użytkownik "J.F." napisał

UĹźytkownik "Adam"  napisał
[...]

Dzięki.

Po to chcę ryzykować (w moim przypadku nieotrzymaniem odsetek)
żeby mieć szanse na większy zysk. Chyba tym się to różni od lokat
bankowych lub obligacji skarbu państwa gdzie zysk jest mały,
ale pewny.

Jakie to fundusze?

Pozdrawiam
Adam

Data: 2015-02-11 04:29:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak bezpiecznie zainwestować?

"Adam" 54d9d7a2$0$2192$65785112@news.neostrada.pl

Na początku

....było słowo...

[...]

Ktoś tu kiedyś zaproponował -- lokujesz forsę na małe %%,
które awansem inwestujesz w totolotku. Kapitał masz stale
gwarantowany przez BFG, zaś odsetki -- być może ;) będą pokaźne. ;)

Data: 2015-02-13 05:47:02
Autor: Adam
Jak bezpiecznie zainwestować?
Może jednak ktoś na tej grupie inwestował
pieniądze w fundusze lub inne mechanizmy
z gwarancją zachowania kapitału i mógłby
podzielić się opinią?
Nikt nie może nic doradzić?

Pozdrawiam
Adam

Data: 2015-02-12 21:41:21
Autor: darek12345
[...]

Mysle, ze najlepsze rozwiazanie to lokata bankowa, a potem przeznaczenie tych odsetek na cos ryzykownego. Moze niekoniecznie totolotek, ale np. kupic jakies waluty, zloto, akcje...
Jesli chodzi o fundusze i inne ryzykowne inwestycje finansowe, to ja bym raczej tego unikal. Jak pokazuja ostatnie lata, jest duza szansa na to, ze na funduszach sie straci:
http://www.bankier.pl/fundusze/notowania/wszystkie
Zyski nie sa na ogol olbrzymie, moim zdaniem nie warte ryzyka (samo zachowanie kapitalu to jest jednak strata). Sam nigdy z funduszy nie korzystalem, ale jakies niewielkie kwoty inwestowalem w akcje i np. sytuacja z notowaniami akcji ukraińskich spolek skutecznie mnie oduczyla takich inwestycji.

Data: 2015-02-13 10:30:22
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup
[...]

Zysk bedzie znikomy. jesli na lokacie masz 3%, walory zarobia niebotycznie 1.5 raza, to razem wyjdzie 4.5%. A prawde mowiac mniej, bo najpierw trzeba odczekac az uzyskamy odsetki w celu dalszej inwestycji i odliczyc prowizje.

Jesli spodziewamy sie wzrostu ... czemu nie zaryzykowac np 10% kapitalu ? W razie straty 95% powinno zostac, w razie zysku bedzie przyzwoita kwota :-)

Mozna tez od razu w lokate strukturyzowana, choc tak prawde mowiac to mi sie warunki nie  podobaja.

Aviva ostatnio zbiera pieniadze w polisolokatach, niby gwarancje na sam kapital daje ...

[...]

No, 3% z lokaty, o ktore coraz trudniej, to tez jakby strata.
A zyjemy w ciekawych czasach, gospodarka moze ruszyc, zyski moga byc spore, inflacja moze uderzyc, a akcje sie utrzymaja ...

J.

Data: 2015-02-13 13:37:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak bezpiecznie zainwestować?

"J.F." 54ddc42f$0$2193$65785112@news.neostrada.pl

Jesli spodziewamy sie wzrostu ... czemu nie zaryzykowac np 10% kapitalu ? W razie straty 95% powinno zostac, w razie zysku bedzie przyzwoita kwota :-)

Dlaczego nie 110%? ;)

W razie straty -- można oskarżyć bank o malwersacje. ;)

Data: 2015-02-13 18:07:36
Autor: RobertS
W dniu 2015-02-13 o 10:30, J.F. pisze:
Użytkownik  napisał w wiadomości grup
Może jednak ktoś na tej grupie inwestował
pieniądze w fundusze lub inne mechanizmy
z gwarancją zachowania kapitału i mógłby
podzielić się opinią?

praktycznie prawie nie korzystam z lokat, zdecydowaną większość kapitału mam w funduszach inwestycyjnych, najczęśćiej obligacyjnych, bo nie zależy mi na mega zyskach (które wiążą się z dużym ryzykiem)

w zależności od funduszu mam ok. 8-11% w skali roku brutto, inwestycja bardzo płynna, nie muszę czekać aż mi się lokata zakończy

RobertS

Data: 2015-02-13 19:16:45
Autor: Adam
Użytkownik "RobertS" napisał:

[...]

Bardzo dziękuję.
Myślę, że to by mi odpowiadało.
Czy mógłbyś podać przykłady takich funduszy, które Twoim
zdaniem są warte rozważenia?

Pozdrawiam
Adam

Data: 2015-02-13 21:54:53
Autor: RobertS
[...]

wejdź na stronę analizy.pl tam znajdziesz większość dostępnych u nas funduszy
poczytaj w co inwestują, jakie ryzyko i potencjalne zyski, masz też wgląd w dane historyczne (niczego nie gwarantują)

RobertS

Data: 2015-02-14 09:54:54
Autor: Adam
Jak bezpiecznie zainwestować?

Użytkownik "RobertS" napisał >> Bardzo dziękuję.

[...]

Nie znalazłem tam informacji o wspomnianych przez Ciebie
wcześniej funduszach inwestycyjnych obligacyjnych.

Rozważam 2 rozwiązania: fundusze inwestycyjne z ryzykiem
pomniejszenia kapitału, ale i potencjalnie większym zyskiem
oraz produkty strukturyzowane ze 100% ochroną kapitału
i ryzykiem zerowego zysku.
Szkoda, że w wyniki produktów strukturyzowanych są dostępne
wyłącznie dla klientów instytucjonalnych. Może znajdę takie
informacje gdzieś indziej.
Muszę także znaleźć informacje odnośnie opłat, które trzeba
ponieść w przypadku każdego z tych rozwiązań.

Pozdrawiam
Adam

Data: 2015-02-14 21:09:54
Autor: RobertS
W dniu 2015-02-14 o 09:54, Adam pisze:

[...]

papiery dłużne polskie uniwersalne, ew. gotówka i bony skarbowe
to tylko kwestia nazewnictwa

są też fajne obligacje korporacyjne, za nabycie 1,49-1,99%, zarządzanie rocznie ok. 2%

zysk brutto ok. 7-8%, mam to od kilku lat i sobie chwalę, co 3 m-ce wypłacają zyski

RobertS

Data: 2015-02-14 21:54:52
Autor: S
W dniu 2015-02-14 o 21:09, RobertS pisze:
są też fajne obligacje korporacyjne, za nabycie 1,49-1,99%, zarządzanie
rocznie ok. 2%

zysk brutto ok. 7-8%, mam to od kilku lat i sobie chwalę, co 3 m-ce
wypłacają zyski

Z tym różnie bywa... Polecam lekturę:

http://samcik.blox.pl/2012/04/Bolesna-lekcja-dla-fanow-obligacji-korporacyjnych.html

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2015-02-15 16:32:41
Autor: RobertS
Jak bezpiecznie zainwestować?

Z tym różnie bywa... Polecam lekturę:

http://samcik.blox.pl/2012/04/Bolesna-lekcja-dla-fanow-obligacji-korporacyjnych.html

jeżeli kupisz jedną obligacjĘ (bo cena za sztukę jest zwykle wysoka) i TA firma zbankrutuje to wtopiłeś pieniądze

sam obligo-korpo nie wybieram, wolę kupić j.u. w UFK, mam wtedy pełną dywersyfikację, jak jedna firma (z portfela ponad 100) zbankrutuje to wpływ na wycenę będzie niezauważlny...

RobertS

Data: 2015-02-15 16:56:40
Autor: S
[...]

Odnoszę wrażenie, iż ta teoria powinna się sprawdzić także w przypadku TFI akcyjnych, a jednak był czas, że ludzie mocno utopili.

http://samcik.blox.pl/2012/08/Ciag-dalszy-katastrofy-Idea-TFI-Fundusz-do.html

Znowu lektura... ;-) A pamiętam, iż swego czasu można było na TFI Idea mocno zarobić. Sam miałem jakieś tam jednostki uczestnictwa. Na szczęście szybko się wycofałem.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2015-02-15 22:04:34
Autor: RobertS
Jak bezpiecznie zainwestować?

Odnoszę wrażenie, iż ta teoria powinna się sprawdzić także w przypadku
TFI akcyjnych, a jednak był czas, że ludzie mocno utopili.

jak rynek "spada" to na funduszach akcyjnych MUSISZ tracić, bo ten fundusz musi mieć min. 60% aktywów w akcjach

[...]

mogłeś kupić j.u. ww. bez opłat albo w ramach jakiegoś PSO, skupili się na obligacjach kilku firm (nie kilkudziesięciu) i przez jakiś czas było super, a później krach i sytuacja jakiej jeszcze u nas nie było = zawieszenie notowań oraz brak możliwości zamknięcia pozycji przez kilka miesięcy

natomiast ja pisałem o zupełnie czymś innym

RobertS

Data: 2015-02-15 22:14:48
Autor: S
W dniu 2015-02-15 o 22:04, RobertS pisze:
jak rynek "spada" to na funduszach akcyjnych MUSISZ tracić, bo ten
fundusz musi mieć min. 60% aktywów w akcjach

Zatem IMO nie jest to "bezpieczne" inwestowanie (patrz: temat).
--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2015-02-15 22:36:41
Autor: RobertS
W dniu 2015-02-15 o 22:14, S pisze:
W dniu 2015-02-15 o 22:04, RobertS pisze:
jak rynek "spada" to na funduszach akcyjnych MUSISZ tracić, bo ten
fundusz musi mieć min. 60% aktywów w akcjach

Zatem IMO nie jest to "bezpieczne" inwestowanie (patrz: temat).

nie ma czegoś takiego jak bezpieczne inwestowanie, bo zawsze wiąże się z ryzykiem, im większa "chęć" zysku to większe ryzyko straty

ale temat dotyczył inwestowania w obligacje i bony skarbowe, zarobić można znacznie mniej, ale też ryzyko o wiele mniejsze

RobertS

Data: 2015-02-16 15:30:27
Autor: J.F.
Użytkownik "S"  napisał w wiadomości grup
W dniu 2015-02-15 o 22:04, RobertS pisze:
jak rynek "spada" to na funduszach akcyjnych MUSISZ tracić, bo ten
fundusz musi mieć min. 60% aktywów w akcjach
Zatem IMO nie jest to "bezpieczne" inwestowanie (patrz: temat).

Po to tam siedza specjalisci, aby sie w pore wycofac ze spadajacych akcji.
Co prawda - teoria teorią, a zycie swoje. Wyprzedanie kilkuset mln tez nie jest latwe.

Ale ... jak zaczna firmy bankrutowac, w slad za nimi banki, co im np kredytow udzielily, to potem sie okaze ze i BFG nie wyrabil, takie to i bezpieczne sposoby inwestowania :-)

J.

Data: 2015-02-16 17:20:01
Autor: RobertS
W dniu 2015-02-16 o 15:30, J.F. pisze:

Po to tam siedza specjalisci, aby sie w pore wycofac ze spadajacych akcji.
Co prawda - teoria teorią, a zycie swoje. Wyprzedanie kilkuset mln tez
nie jest latwe.

często są to miliardy złotych, dzisiaj spadają jedne akcje a jutro inne, FA na spadkach traciły, tracą i będą tracić

jedyną opcją jest zamknięcie takiej pozycji!

Ale ... jak zaczna firmy bankrutowac, w slad za nimi banki, co im np
kredytow udzielily, to potem sie okaze ze i BFG nie wyrabil, takie to i
bezpieczne sposoby inwestowania :-)

J.

to co proponujesz? jak wszystko zbankrutuje to jaką wartość będą miały papierowe pieniądze?

RobertS

Data: 2015-02-14 23:53:46
Autor: gral
[...]

Po co kupować jakiekolwiek fundusze z prowizją za nabycie, skoro są na rynku oferty uczciwe, tj. 0% za nabycie? Tych samych funduszy, rzecz jasna. Ale jeśli ktoś lubi...

Data: 2015-02-15 16:33:27
Autor: RobertS
Jak bezpiecznie zainwestować?

Po co kupować jakiekolwiek fundusze z prowizją za nabycie, skoro są na
rynku oferty uczciwe, tj. 0% za nabycie? Tych samych funduszy, rzecz
jasna. Ale jeśli ktoś lubi...

można, ale które z TFI wypłaca zyski co kwartał?

RobertS

Data: 2015-02-15 19:52:09
Autor: gral
W dniu 2015-02-15 o 16:33, RobertS pisze:

[...]

Nie rozumiem. Niby nadwyżkę od wpłaconego kapitału? Jak potrzebuję to mogę umorzyć parę jednostek i sam sobie wypłacić. Wychodzi na to samo?

Data: 2015-02-14 21:51:54
Autor: S
Jak bezpiecznie zainwestować?
Funduszy nie polecam, szczególnie akcyjnych bo można na nich sporo stracić. Może warto natomiast rozważyć inwestycje w waluty (byle nie forex!).

--
Pozdrawiam

Jak bezpiecznie zainwestować?