Jak ceniÄ… siÄ™ dzisiaj Polacy?

Data: 2011-03-05 16:14:37
Autor: jadrys
Jak ceniÄ… siÄ™ dzisiaj Polacy?
W dniu 2011-03-05 16:09, boukun pisze:
Nie mogę się nadziwić...
Za Gomułki, jak podwyższył bułki o 50 groszy, to naród wyszedł na ulice i władzę obalił, przyszedł Gierek, jak Gierek po 10 latach sukcesu i cudu gospodarczego wprowadził nieznaczne podwyżki żywności, to naród w solidarnej postawie stworzył Front, wyszedł na ulicę i go obalił, w konsekwencji tego Jaruzelski wprowadził stan wojenny, naród złapał za mordę i wprowadził w 1982 roku niespotykane w historii horendalne podwyżki wszystkiego. Jaruzelski był w tym momencie ojcem chrzestnym obecnego systemu.

Dzisiaj, w systemie Jaruzelskiego mamy znowu podwyżki żywności i wszelkich opłat w rozmiarze przewyższającym te Jaruzelskiego z 1982 roku i naród nic, spokojnie na to patrzy, chwali sobie ten system, ...a za 50 groszy Gomułkę obalili i wybrali w konsekwencji Jaruzelskiego i jego system..

A niech was biorą za mordę do upadłego...

boukun

No jest mała różnica -w tamtych czasach chronicznie brakowało papieru toaletowego. Stąd te frustracje Polaków.

Data: 2011-03-05 16:26:01
Autor: boukun

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:iktk0e$i27$1news.onet.pl...
[...]

Moja ciocia pracowała w papierni, zaopatrywała całą naszą rodzinę...

boukun

Data: 2011-03-05 13:59:37
Autor: Hans Kloss
Jak ceni± siê dzisiaj Polacy?
On 5 Mar, 16:26, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:

Moja ciocia pracowa³a w papierni, zaopatrywa³a ca³± nasz± rodzinê...
 Szkoda ¿e nie zaopatrywa³a pozosta³ych 35.999.999 Polaków. Ani ty nie
dzieli³e¶ siê z nimi miêsem które zajeba³e¶ w rze¼ni. Jeste¶ ¶mieciem,
podobnie jak twoja rodzinka....
J-23

Data: 2011-03-06 00:17:38
Autor: boukun
Jak ceni± siê dzisiaj Polacy?

U¿ytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:9be42416-5433-42ba-8482-87e83d886a76y14g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Nastêpny przyg³up. Ca³e zak³ady chuje ¿e¶cie zaorali, a psioczycie na ludzi, którzy sobie wziêli papier do dupy...
Za za kurwy systemowe...

boukun

Data: 2011-03-05 16:37:01
Autor: jadrys
W dniu 2011-03-05 16:26, boukun pisze:

No jest mała różnica -w tamtych czasach chronicznie brakowało papieru toaletowego. Stąd te frustracje Polaków.

Moja ciocia pracowała w papierni, zaopatrywała całą naszą rodzinę...

boukun

No tak, a normalny człowiek nawet w latach prosperity Gierka miał problemy z kupnem takiego papieru. Nawet w sklepach Pewexu nie szło go dostać.

Data: 2011-03-05 19:28:10
Autor: boukun

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:iktlcq$mlu$1news.onet.pl...
[...]

Bo w Pewexie płaciło się takim papierem...

boukun

Data: 2011-03-05 21:33:10
Autor: jadrys
W dniu 2011-03-05 19:28, boukun pisze:

[...]

Ooo, z tymi zielonymi papierkami byleÅ› wtedy nieomal bogiem.

Data: 2011-03-05 21:39:29
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:iktl4i$pbo$1mx1.internetia.pl...

[...]

Nie myliłem się. Jesteś złodziejem i pochodzisz ze złodziejskiej rodziny. A że teraz kradzież jest utrudniona i idzie się siedzieć, to z nostalgią wspominasz kurewskie czasy PRL.

"Jak nie wylÄ…dujÄ™(my), to mnie zabije(jÄ…)"

Data: 2011-03-06 00:14:00
Autor: boukun

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4d729f85$0$2452$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Jak to śmiesznie wygląda, jak złodziej porządnych ludzi od zlodzieji wyzywa...
Złodziej systemowy, który całe fabryki kradnie i z ziemią równa...

boukun

Data: 2011-03-05 22:55:06
Autor: Kaczysta
[...]

Wiemy, wiemy... Za komuny miałeś ustawioną rodzinkę na wszystkich intratnych synekurach, miałeś wszystko. Teraz jako sierotka po komnie tylko bluzgasz, bo do niczego się nie nadajesz.
AZ

Data: 2011-03-06 00:15:54
Autor: boukun

Użytkownik "Kaczysta" <mechanik@gmail.pl> napisał w wiadomości news:4d72b13e$0$2489$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Po jakiej komunie? Co to jest komuna? Do czego siÄ™ dzisiaj wlodarze tego kraju nadajÄ…, jak nie tylko do rozpierdalania kraju?

boukun

Data: 2011-03-06 23:21:13
Autor: Kaczysta

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:ikugal$71b$1mx1.internetia.pl...

[...]

Jak w latach 70-tych uczestniczyłeś w rozpierdalaniu tego kraju (ile to mięska wyniosłeś na lewo, co?) to było OK?
AZ

Data: 2011-03-07 01:42:26
Autor: boukun

Użytkownik "Kaczysta" <mechanik@gmail.pl> napisał w wiadomości news:4d7408da$0$2501$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Głupek jesteś. Jakoś w latach 70 zakłady istniały, a że mało płacili, to ludzie sobie wynagradzali w naturze, to wszystko było nasze, nasza krwawica. Robotnik własnymi rekami produkt wyprodukowywał i nie dał się okraść, zabrał co swoje. Przyszli złodzieje i całe fabryki ukradli, a ludzi na bruk i niesz szukają roboty na zachodzie albo zdychają. Nie ma zmiłuj się...
Wtedy fabryki były, praca była, pieniądze były, a dzisiaj nic nie ma, ukradli i zaorali...

boukun

Data: 2011-03-06 23:22:31
Autor: J-23
Jak ceni± siê dzisiaj Polacy?
On 7 Mar, 01:42, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
U¿ytkownik "Kaczysta" <mecha...@gmail.pl> napisa³ w wiadomo¶cinews:4d7408da$0$2501$65785112news.neostrada.pl...

> U¿ytkownik "boukun" <bou...@neostrada.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

> Jak w latach 70-tych uczestniczy³e¶ w rozpierdalaniu tego kraju (ile to miêska
> wynios³e¶ na lewo, co?) to by³o OK?
> AZ

G³upek jeste¶. Jako¶ w latach 70 zak³ady istnia³y, a ¿e ma³o p³acili, to ludzie
sobie wynagradzali w naturze, to wszystko by³o nasze, nasza krwawica. Robotnik
w³asnymi rekami produkt wyprodukowywa³ i nie da³ siê okra¶æ, zabra³ co swoje.
Przyszli z³odzieje i ca³e fabryki ukradli, a ludzi na bruk i niesz szukaj±
roboty na zachodzie albo zdychaj±. Nie ma zmi³uj siê...
Wtedy fabryki by³y, praca by³a, pieni±dze by³y, a dzisiaj nic nie ma, ukradli i
zaorali...

boukun

no tak, w pewnym miescie w latach 70-tych zbudowano wielka fabryke, w
ktorej zatrudnienie mialo ze 3000 osob. W tej wielkiej fabryce
"produkowano" rajstopy dla kobiet. Ale w sklepach kupienie chocby
jednej pary takich rajstop graniczylo z cudem. Dawano paniom po 2-3
pary przy okazji Dnia Kobiet. Po 1989 roku ten wielki zaklad padl,
wszystkich pracownikow zwolniono. Teren bylego zakladu straszy swoimi
ruinami. Dziwne jest jednak ze obecnie rajstopy kazda kobieta kupic
moze niemal wszedzie, i to za "grosze". Sa panie, ktrym nie chce sie
prac tych ze rajstop, tyko zakladaja nowe. W zwiazku z ta obfitoscia
likwidacji ulegy rowniez tzw. punkty repasacji ponczoch, czyli
naprawy. Bo zwyczajnie nie oplaca sie naprawiac tego co jest dostepne
i tanie. Wniosek - czy ja wiem ktora opcja lepsza?

J...

Data: 2011-03-07 08:57:33
Autor: jadrys
W dniu 2011-03-07 08:22, J-23 pisze:

[...]

I to jest wielka zagadka tamtych czasów, - gdzie siÄ™ te towary wyprodukowywane w naszym kraju podziewaÅ‚y?  Nie potrzebowaliÅ›my wtedy importować przktycznie niczego, wÅ‚asny przemysÅ‚ byÅ‚ samowystarczalny, ale tak w praktyce żeby coÅ›, cokolwiek kupić to trzeba byÅ‚o dużo wysiÅ‚ku w to wÅ‚ożyć. MyÅ›lÄ™ że to wina tego stowarzyszenia gospodarczego w ramach RWPG. To ten uklad tak nam drenowaÅ‚ rynek.

Data: 2011-03-07 10:28:45
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:il244o$snd$1news.onet.pl...
[...]

Pieprzysz jak połamany. Z narzędziami było tak źle, że głowa boli. Jakieś drewniane krzywe poziomnice. Kompletny brak elektronarzędzi. Tak samo z materiałami budowlanymi.
Na początku lat 70-tych budowałem dom, to wiem.
Wiertarka "Celma" (chyba tak się nazywała - 350 wat, bez elektroniki i udaru - były jakieś nakładki) kosztowała pensję.
Gdy w latach 80-tych byłem za chlebem w Niemczech - oczy z podziwu mi wychodziły.
Przestańcie pie..olić o PRL.

"Jak nie wylÄ…dujÄ™(my), to mnie zabije(jÄ…)"

Data: 2011-03-07 20:10:35
Autor: jadrys
[...]

Jak to? A czyż nie piszę że produkowaliśmy wtedy więcej np. cementu niż teraz a on wtedy nie leżał w skladach i nie czekał na klienta. Podobnie z węglem którego wydobywaliśmy więcej niż dzisiaj a kupienie go było utrudnione.

Tak, boli cie pewnie to że twój kapitalizm się nie sprawdził w Polsce. Ale ja nie zamierzam o tym milczeć.

Data: 2011-03-07 14:59:10
Autor: Hans Kloss
Jak ceni± siê dzisiaj Polacy?
On 7 Mar, 20:10, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

Jak to? A czy¿ nie piszê ¿e produkowali¶my wtedy wiêcej np. cementu ni¿
teraz a on wtedy nie le¿a³ w skladach i nie czeka³ na klienta. Podobnie
z wêglem którego wydobywali¶my wiêcej ni¿ dzisiaj a kupienie go by³o
utrudnione.

"Zrobi³ wilk elektrowniê, lecz by pr±d uzyskaæ
Spala³ w niej ca³y wêgiel z kopalni od liska.
Kopalnia z elektrowni ca³y pr±d z¿era³a,
St±d brak ¶wiat³a i wêgla. Ale system dzia³a!

I tak to w³a¶nie w prylu by³o. Wydobywano wêgiel za który kupowano
rude ¿elaza, z tej rudy wytapiano stal która nastêpnie zu¿ywano na
budowê podpór w kopalni wêgla.  A ludzie mieli z tej stali, z tego
cementu i z tego wêgla wielkie gówno tyle tylko ze siê przy tym ca³ym
idiotyzmie napracowali zupe³nie bez sensu.
J-23

Data: 2011-03-07 14:29:24
Autor: boukun
[...]

To nie jest żadna zagadka, te same złodzieje u władzy co dzisiaj rządzą, sprzedawali go na czarno na lewo i na prawo... A ujawniane to było sukcesywnie właśnie od sierpnia 1980 do 13 grudnia 1981 roku i ten twój idol zbrodniarz Jaruzelski znowu położył łapę na tym naszym produkcie i znów zniknął z kolorowych witryn...

boukun

Data: 2011-03-07 20:10:31
Autor: jadrys
W dniu 2011-03-07 14:29, boukun pisze:

[...]

No cos w tym musiało być. Do ZSRR raczej nie wysyłaliśmy naszej produkcji ba tam była sytuacja podobna do tej panującej w naszym kraju. Jedyna różnica to że u nich nie było kartek na mięso.

Data: 2011-03-08 00:08:32
Autor: boukun

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:il3aht$nf1$2news.onet.pl...
[...]

Do ZSRR też szło i to przede wszystkim, a już przed olimpiadą, to wygraliśmy konkurs wyżywienia miasteczka olimpijskiego. Od tego zaczęły się nasze ruchy wolnościowe, od przspawania w Lublinie pociągu z szynka w puszkach po farbie w 1980 roku...

Byliśmy potem tylko półtora roku wolni...

boukun

Data: 2011-03-08 15:46:48
Autor: cirrus
[...]

Bo nie było mięsa.

--
stevep

Data: 2011-03-07 14:27:05
Autor: boukun
Jak ceni± siê dzisiaj Polacy?

U¿ytkownik "J-23" <khanula@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:5ea7ab36-2f41-4f5b-9556-325ff7066406n18g2000vbq.googlegroups.com...
> [...]

naprawy. Bo zwyczajnie nie oplaca sie naprawiac tego co jest dostepne
i tanie. Wniosek - czy ja wiem ktora opcja lepsza?

Ale tak nie by³o zawsze w PRLu, PRL to by³ d³ugi okres, nie generalizuj. I nie musia³o tak byæ, od sierpnia 1980 do 13 grudnia 1981 roku by³o ju¿ tylko lepiej i mog³o byæ tylko lepiej... gdyby nie Geremek z Jaruzelskim i ten ich do dzisiaj funkcjonuj±cy zajebany system...

Skoñczy³a siê nasza wolno¶æ zaledwie pó³toraroczna pamiêtnego 13-go grudnia...

boukun

Jak ceniÄ… siÄ™ dzisiaj Polacy?