Jak często się zmienia płyn hamulcow y?

Data: 2013-06-24 13:41:48
Autor: Lewis
Jak często się zmienia płyn hamulcow y?
W dniu 2013-06-24 11:03, anacron pisze:
Są marki, które zmieniają co 60 tys. są takie które co 90 tys. Leją ten
sam płyn hamulcowy, więc jak to jest? W jednym aucie wytrzyma 50% więcej
niż w drugim? :)

Co 2 lata a nie jakiÅ› przebieg.

Lewis

Data: 2013-06-24 16:54:59
Autor: Kukus Minipalus

"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag news:kq9b9r$rrh$1node2.news.atman.pl...
[...]

Moje Daihatsu Gran Move przejeździło 12 lat na niezmienianym oryginalnym japońskim płynie hamulcowym. Ale w tym samochodzie klocki hamulcowe zmieniłem pierwszy raz przy 170 tysiącach.

Data: 2013-06-25 08:51:50
Autor: AZ
On 2013-06-24, Kukus Minipalus <dudusmalolepszy@interia.pl> wrote:

Moje Daihatsu Gran Move przejeździło 12 lat na niezmienianym oryginalnym japońskim płynie hamulcowym. Ale w tym samochodzie klocki hamulcowe zmieniłem pierwszy raz przy 170 tysiącach.

I przejechalo by kolejne 12 lat bo co mialo by sie stac? Trzeba bylo
pojechac w gory.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-06-25 11:39:54
Autor: Lewis
W dniu 2013-06-25 10:51, AZ pisze:
On 2013-06-24, Kukus Minipalus <dudusmalolepszy@interia.pl> wrote:

[...]

Nie trzeba gór, wystarczy kawałek ostrzej się przejechać po krętych drogach...

U siebie po tym jak mi się permanentnie gotowały hamulce przerobiłem z 288mmm przód na 330mm a tył z 286mm na 300mm i zalałem Motula RBF 600. Teraz jest spokój :)

Lewis

Data: 2013-06-25 12:23:31
Autor: Kukus Minipalus

On 2013-06-24, Kukus Minipalus <dudusmalolepszy@interia.pl> wrote:

[...]

Akurat często bywałem w Sudetach (wiem, nie takie straszne te góry, ale Karłów dobrze daje w dupę hamulcom), ale pod koniec życia (ostatnie 2 lata) byłem w Alpach i Pirenejach. I nic się nie zagotowało i hamulce nie puściły. Możę dlatego, że wiem co to hamowanie silnikiem. Inan sprawa, że podejrzewam, gdyby to nie był japończyk, to taka sztuka była by niemożliwa. Pewnie spore znaczenie miała szczelność układu hamulcowego. Nie ciągnął wilgoci.

Data: 2013-06-25 12:54:53
Autor: J.F.
Jak czêsto siê zmienia p³yn hamulcowy?
Dnia Tue, 25 Jun 2013 12:23:31 +0200, Kukus Minipalus napisa³(a):
"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
Nie trzeba gór, wystarczy kawa³ek ostrzej siê przejechaæ po krêtych drogach...
U siebie po tym jak mi siê permanentnie gotowa³y hamulce przerobi³em z
Akurat czêsto bywa³em w Sudetach (wiem, nie takie straszne te góry, ale Kar³ów dobrze daje w dupê hamulcom), ale pod koniec ¿ycia (ostatnie 2 lata) by³em w Alpach i Pirenejach. I nic siê nie zagotowa³o i hamulce nie pu¶ci³y. Mo¿ê dlatego, ¿e wiem co to hamowanie silnikiem. Inan sprawa, ¿e podejrzewam, gdyby to nie by³ japoñczyk, to taka sztuka by³a by niemo¿liwa.

Akurat Sudety nie gotowaly hamulcow ani w fordach, ani w oplu, ani w
Dacii ... a patrzac po innych to w zasadzie w zadnej marce. Moze dlatego ze nasi kierowcy potrafia hamowac silnikami.

Patrzac po alpejskich krajach - u nich podobnie.

Pewnie spore znaczenie mia³a szczelno¶æ uk³adu hamulcowego. Nie ci±gn±³ wilgoci.

W zasadzie kazdy jest dosc szczelny, choc nie hermetyczny.
Jakas tam celowa nieszczelnosc w korku jest, gdzie indziej nie ma
prawa..

J.

Data: 2013-06-27 01:50:24
Autor: Tomasz Pyra
Jak czêsto siê zmienia p³yn hamulcowy?
Dnia Mon, 24 Jun 2013 16:54:59 +0200, Kukus Minipalus napisa³(a):

"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag news:kq9b9r$rrh$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2013-06-24 11:03, anacron pisze:
S± marki, które zmieniaj± co 60 tys. s± takie które co 90 tys. Lej± ten
sam p³yn hamulcowy, wiêc jak to jest? W jednym aucie wytrzyma 50% wiêcej
ni¿ w drugim? :)

Co 2 lata a nie jaki¶ przebieg.

Moje Daihatsu Gran Move przeje¼dzi³o 12 lat na niezmienianym oryginalnym japoñskim p³ynie hamulcowym. Ale w tym samochodzie klocki hamulcowe zmieni³em pierwszy raz przy 170 tysi±cach.

Pytanie jak± temperaturê wrzenia mia³ ten p³yn po tych 170tys kilometrów.

Bo tak to mo¿na je¼dziæ w nieskoñczono¶æ na jednym p³ynie - rozpa¶æ siê od
tego nic nie rozpadnie, natomiast taki p³yn powoli z czasem traci
w³a¶ciwo¶ci.

Natomiast je¿eli z hamulcami obchodzi³e¶ siê tak delikatnie ¿e klocki
wystarczy³y Ci na 170kkm, uk³ad by³ szczelny, zawór w korku sprawny i nie
otwierany, no to ca³kiem mo¿liwe ¿e p³yn du¿o wilgoci nie dosta³.

Jak często się zmienia płyn hamulcow y?