Jak czesto POMPUJECIE?

Data: 2016-05-29 17:56:31
Autor: Oje Ejo
Jak czesto POMPUJECIE?
Jak długo powinna dętka trzymać powietrze?

Data: 2016-05-29 18:43:06
Autor: Jacek
Jak czesto POMPUJECIE?
W dniu 2016-05-29 o 17:56, Oje Ejo pisze:
Jak długo powinna dętka trzymać powietrze?
Zależy od jakości materiału dętki oraz od ciśnienia.
Chińska za 6zł trzyma miej więcej tak długo, jak pończocha ;-)
W jednym rowerze mam dętki Maxxis a w drugim Schwalbe i obie w zasadzie wytrzymują cały sezon z jednym dopompowaniem - ciśnienie 3,5.
Syn w szosowym pompuje do 8 i uzupełnia raz w miesiącu.
Jacek

Data: 2016-05-30 07:56:29
Autor: bans
Jak czesto POMPUJECIE?
W dniu 2016-05-29 o 18:43, Jacek pisze:

Syn w szosowym pompuje do 8 i uzupełnia raz w miesiącu.

Trudno mi uwierzyć.
No, chyba że syn jeździ raz w miesiącu :P

--
bans

Data: 2016-05-30 09:12:25
Autor: Greg
Jak czesto POMPUJECIE?
Trudno mi uwierzyć.
No, chyba że syn jeździ raz w miesiącu :P

pewnie zależy jaki zawór, u mnie w dętkach schwalbe ucieka
ok jednej atmosfery na miesiąc (zawór samochodowy).

W rowerze żony (z jedną dętką z lidla, druga schwalbe)  powietrze ucieka nieco szybciej z tej lidlowskiej.

pzdr

Data: 2016-05-30 10:57:08
Autor: ąćęłńóśźż
Jak czesto POMPUJECIE?
W samochodach ucieka wolniej, niż w rowerach.
Przy dobrym kole w samochodzie można pompować raz na pół roku, ale nie pamiętam już, jak to było z kołami dętkowymi w samochodach, czy pompowało się częściej.

-- -- -
pewnie zależy jaki zawór, u mnie w dętkach schwalbe ucieka ok jednej atmosfery na miesiąc.

Data: 2016-05-31 15:57:24
Autor: Jacek
Jak czesto POMPUJECIE?
W dniu 2016-05-30 o 07:56, bans pisze:

No, chyba że syn jeździ raz w miesiącu
Odkąd zaczął studia, to jeździ tylko raz - dwa razy w tygodniu po 20-30 km o ile nie pada, więc masz tu słuszność.
Jacek

Data: 2016-06-01 08:48:15
Autor: kawoN
Jak czesto POMPUJECIE?
W dniu 31.05.2016 o 15:57, Jacek pisze:
Odkąd zaczął studia, to jeździ tylko raz - dwa razy w tygodniu po 20-30
km o ile nie pada, więc masz tu słuszność.

To i tak brzmi nieprawdopodobnie dla mnie.
No może nie trafiłem jeszcze na dobre gumy
i zaworki.

pozdr.
kawoN

Data: 2016-06-01 11:25:51
Autor: ąćęłńóśźż
Jak czesto POMPUJECIE?
Jeżeli godzisz sie na pewien spadek ciśnienia, to mniej więcej raz w miesiącu powinno wystarczyć.
Tak swoją drogą to w pompce brakuje mi możliwości spuszczania powietrza z koła przy kontrolowanym ciśnieniu, nie zawsze chce się jechać na nabitej dętce.

-- -- -

Data: 2016-06-09 05:33:13
Autor: Skolmi
Jak czesto POMPUJECIE?
Wątek poboczny...

a ile wiekowo wytrzymuje dętka? Można przyjąć, że bez ograniczeń?

W jednym rowerze mam 25-letnie. Przeżyły już kilka kompletów opon,
chociaż oczywiście trochę łatek dorobiły się.

Data: 2016-05-30 19:09:55
Autor: Oje Ejo
Jak czesto POMPUJECIE?
On 05/29/2016 06:43 PM, Jacek wrote:
W jednym rowerze mam dętki Maxxis a w drugim Schwalbe i obie w zasadzie
wytrzymują cały sezon z jednym dopompowaniem - ciśnienie 3,5.

Wiesz, tez mam Schwalbe, i z przodu i z tyłu, z zaworem samochodowym, i przy rzadkim jeżdżeniu (acz dosyć agresywnym w sensie wertepów) muszę dopompowywać co od pół miesiąca do miesiąca, więc..?

Przykładowo z przodu mam oponę 2 cale  i pompuję ją do 2.1 a po miesiącu mam gdzies 1.5 - czy to normalne czy muszę poimyslec o wymianie dętki?
(Ale w tedy obie mają tę przypadłosc, zbieg okolicznosci?)

Data: 2016-05-30 18:53:44
Autor: 2late
Jak czesto POMPUJECIE?
On 29/05/2016 04:56, Oje Ejo wrote:
Jak długo powinna dętka trzymać powietrze?

Raz w tygodniu.

Data: 2016-05-31 20:40:57
Autor: ivo.andric
Jak czesto POMPUJECIE?
Oje Ejo wrote:

Jak długo powinna dętka trzymać powietrze?

Detki cst (26x1,75) AV klejone kilkakrotnie pompuje do ok 4
Jezdze praktycznie codziennie ew z przerwa dzien lub dwa
Sprawdzam cisnienie co kilka wyjazdow i zwykle brakuje do pelnych 4
jakies 0,5
Zdazyla mi sie detka (marki nie pamietam), ktora gubila cisnienie mimo
sprawnego zaworka i braku babelkowania przy sprawdzaniu pod woda

ivo

Data: 2016-06-01 01:10:27
Autor: Piotr Ratyński
Jak czesto POMPUJECIE?
W dniu niedziela, 29 maja 2016 17:56:32 UTC+2 użytkownik Oje Ejo napisał:
Jak długo powinna dętka trzymać powietrze?

Nie ma to dla mnie żadnego znaczenia, jak długo, ciśnienie sprawdzam
przed _każdą_ jazdą i w miarę potrzeby dopompowuję.. Z tyłu mam nową
dętkę, a z przodu starą, dlatego z przodu muszę to robić częściej i tyle.

--
Piotr Ratyński

Jak czesto POMPUJECIE?