Jak czesto muszą firmy fakturować towar?

Data: 2009-07-08 11:29:02
Autor: tall_30
Jak czesto muszą firmy fakturować towar?
Witam.
Pracuje w firmie która kupuje np cement z dwóch firm.
Firma 1 fakturuje nas raz w miesiącu
Firma 2 fakturuje nas raz w tygodniu.
Ja wolałbym oczywiście Firme 1 ale firma 2 mówi że nie tak fakturować
bo to jest niezgodne z polskim prawem.
Moge prosić o jakis komentarz. Bo ja czegos tu nie rozumiem - kto ma
racje.

Data: 2009-07-08 20:35:41
Autor: spp
tall_30 pisze:

[...]

http://www.vat.pl/faktura/index.php

Spójrz na : Termin wystawienia faktury.

--
spp

Data: 2009-07-08 22:50:38
Autor:
Jak czesto muszą firmy fakturować towar?
http://www.vat.pl/faktura/index.php

Spójrz na : Termin wystawienia faktury.

Przynajmniej byś jakieś kompetentne źródło podał, a nie pseudefachowe... serwisy pit(.)pl i vat(.)pl należy omijać szerokim łukiem. Podają bardzo wiele spornych lub wręcz nieprawdziwych informacji. Wystarczy zapytać googla o opinię na temat tych serwisów.

Wracając do ich odpowiedzi - popatrz choćby na drugi akapit:

"Niesłuszny jest pogląd, w myśl którego zgodnie z Ordynacją podatkową rachunki należy wystawić na żądanie zgłoszone w ciągu trzech miesięcy - faktura to szczególny rodzaj rachunku, a przepisy jej dotyczące - są szczególne w stosunku do przepisów ogólnych Ordynacji podatkowej (uchylają ich stosowanie)."

Piszą jednym słowem, że rozporządzenie uchyla ustawę (dobrze ze nie konstytucję :) ). Nim nawet się nie chce po wiążących interpretacjach "polatać" w tym zakresie, które mówią w wiekszości co innego.

Data: 2009-07-09 00:26:41
Autor: scream
Dnia Wed, 08 Jul 2009 20:35:41 +0200, spp napisał(a):

http://www.vat.pl/faktura/index.php

Spójrz na : Termin wystawienia faktury.

Jakies bzdury tam piszą. Wychodzi wiec na to, ze wszystkie firmy
wystawiajace faktury zbiorcze dzialaja nielegalnie :)

W skali kraju to bedzie kilkaset tysiecy firm...

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2009-07-09 06:44:55
Autor: jureq
Dnia Thu, 09 Jul 2009 00:26:41 +0200, scream napisał(a):

Jakies bzdury tam piszą. Wychodzi wiec na to, ze wszystkie firmy
wystawiajace faktury zbiorcze dzialaja nielegalnie :)

W skali kraju to bedzie kilkaset tysiecy firm...

Owszem, dużo z tych firm narusza prawo. Niektóre mają sprzedaż dającą się zakwalifikować jako sprzedaż ciągłą. Wtedy 7 dni nie obowiązuje.

Jak czesto muszą firmy fakturować towar?