Jak czyscic lancuch w zimie ?

Data: 2010-01-05 17:16:11
Autor: stefandora
Jak czyscic lancuch w zimie ?
±ćęłń󶼿 wrote:
Nierozkuwany.
Kłopot taki, że wszystkie oleje / spraje itp. przy smarowaniu kapi± - czy to w garażu, czy to w piwnicy, czy to na podwórku.
I jak dozorca pogoni.....
;-)

Przy takiej pogodzie nie czy¶cić. Co parę dni popsikać wd40.
Cienk± rurkę doł±czon± do puszki skierować na łańcuch na kasecie, a pod kaset± szmata.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2010-01-05 18:39:14
Autor: Tomasz Minkiewicz
Jak czyscic lancuch w zimie ?
On Tue, 05 Jan 2010 17:16:11 +0100
stefandora <stefandora@onet.eu> wrote:

ąćęłńóśźż wrote:
> Nierozkuwany.
> KĹ‚opot taki, ĹĽe wszystkie oleje / spraje itp. przy smarowaniu kapiÄ… - czy to w garaĹĽu, czy to w piwnicy, czy to na podwĂłrku.
> I jak dozorca pogoni.....
> ;-)

Przy takiej pogodzie nie czyścić. Co parę dni popsikać wd40.
Cienką rurkę dołączoną do puszki skierować na łańcuch na kasecie, a pod kasetą szmata.

Nie na kasecie, tylko między kasetą a blatem, zadając smar od góry na
dolny przebieg łańcucha. Zewnętrzna strona łańcucha zbiera teraz tony
syfu, którego nie ma sensu wmywać do środka ogniw (tzn. wszędzie się
teraz syf przykleja, ale tam jest go jednak więcej niż od środka).

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-01-06 03:22:24
Autor: Stefandora
Jak czyscic lancuch w zimie ?
stefandora <stefand...@onet.eu> wrote:
> Przy takiej pogodzie nie czy¶cić. Co parę dni popsikać wd40.
> Cienk± rurkę doł±czon± do puszki skierować na łańcuch na kasecie, a pod
> kaset± szmata.

On 5 Sty, 18:39, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:
Nie na kasecie, tylko między kaset± a blatem, zadaj±c smar od góry na
dolny przebieg łańcucha. Zewnętrzna strona łańcucha zbiera teraz tony
syfu, którego nie ma sensu wmywać do ¶rodka ogniw (tzn. wszędzie się
teraz syf przykleja, ale tam jest go jednak więcej niż od ¶rodka).

No, ale wła¶nie dlatego, że ja _smaru_ nie używam, tylko psikam wd40,
to syfu na łańcuchu nie mam. I "opsiknięcie" całego łańcucha zajmuje
mi 1/2 minuty. Zajechana kaseta i rozci±gnięty łańcuch więcej nie
potrzebuj±. Nie wiem jak długo jeszcze pojeĽdzi. Mam nadzieję, że do
wiosny i dopiero wymienię napęd na nowy sezon :)

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2010-01-06 12:33:52
Autor: Tomasz Minkiewicz
Jak czyscic lancuch w zimie ?
On Wed, 6 Jan 2010 03:22:24 -0800 (PST)
Stefandora <stefandora@gmail.com> wrote:

> [...]
> syfu, którego nie ma sensu wmywać do środka ogniw (tzn. wszędzie się
> teraz syf przykleja, ale tam jest go jednak więcej niż od środka).

No, ale właśnie dlatego, że ja _smaru_ nie używam, tylko psikam wd40,
to syfu na łańcuchu nie mam. I "opsiknięcie" całego łańcucha zajmuje
mi 1/2 minuty.

Oczywiście, że masz brud i piach na łańcuchu, bo w obecnych warunkach
nie da się go nie mieć, chyba że naprawdę dokładnie czyścisz łańcuch
przed opsikaniem, ale wtedy nie wierzę w te półtorej minuty. Owszem,
ten syf mniej się klei do łańcucha potraktowanego WD40, ale jeśli tam
w ogóle jest i jeśli potraktujesz wtedy łańcuch specyfikiem rzadkim,
a dobrze penetrującym, to nie ma męskiego narządu płciowego
w rozproszonej agrarnej jednostce osadniczej, żeby ten syf nie został
wpłukany do środka.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-01-06 04:01:55
Autor: Stefandora
Jak czyscic lancuch w zimie ?
On 6 Sty, 12:33, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:
Oczywi¶cie, że masz brud i piach na łańcuchu, bo w obecnych warunkach
nie da się go nie mieć

Jasne, że jest, ale nie w takich ilo¶ciach i nie oblepiaj±cy się.

chyba że naprawdę dokładnie czy¶cisz łańcuch

Jak już pisałam, teraz w ogóle nie czyszczę. Szkoda mi wysiłku i
czasu.

to nie ma męskiego narz±du płciowego
w rozproszonej agrarnej jednostce osadniczej

Zgrabnie :)

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2010-01-06 15:52:03
Autor: Coaster
Jak czyscic lancuch w zimie ?
Tomasz Minkiewicz wrote:
[...]

Co Ty powiesz!
http://tinyurl.com/yesf34p
:-P

--
PoZdR
"If you find yourself standing to accelerate,

Data: 2010-01-08 12:24:32
Autor: SN .. AP
Jak czyscic lancuch w zimie ?
Ja tam teraz tylko dodaje Vexola i nic nie czyszcze - jak sie na przerzutce zapychaja koleczka to w gdzies tam po drodze biore patyczka :D i przytykam go do tego ciasta krecac korba :D 2 minuty i gotowe. Lancuch nie jest az tak brudny jak sie dodaje co chwile nowy vexol.

Data: 2010-01-13 11:06:21
Autor: Max
Jak czyscic lancuch w zimie ?
SN .. AP pisze:
[...]

Powiniene¶ co jaki¶ czas dobrze wyczy¶cić łańcuch z drobin piasku. Ich tak szybko nie wypłuczesz dodaj±c tylko Vexola. A ile jest tego syfu po 300 km jazdy każdy kto szejkuje łańcuch doskonale wie ;)

pozdrawiam

Maks

Data: 2010-01-16 08:20:18
Autor: dsotO
Jak czyscic lancuch w zimie ?
On 6 Sty, 15:52, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

> Oczywi¶cie, że masz brud i piach na łańcuchu, bo w obecnych warunkach
> nie da się go nie mieć [...]

Co Ty powiesz!http://tinyurl.com/yesf34p
:-P

A ile roboty przy wyjmowaniu koła, ehh.
Kiedy¶ jedna babcia przyjechała z takim rowerem i bardzo się zdziwiła,
gdy powiedziałem jej, że z lokatorem cały czas jeĽdziła. W ¶rodku tej
osłony siedział ¶limak. Taki z rogami :)

A tak w ogóle to witam wszystkich w 2010.

Jak czyscic lancuch w zimie ?