Jak czyscic lancuch w zimie ?

Data: 2010-01-05 08:33:21
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Jak czyscic lancuch w zimie ?
On 5 Sty, 13:27, ąćęłńóśźż <j....@gazeta.pl> wrote:
Nierozkuwany.
K opot taki, e wszystkie oleje / spraje itp. przy smarowaniu kapi - czy to w gara u, czy to w piwnicy, czy to na podw rku.
I jak dozorca pogoni.....
Stawiam rower na stojaku, jak jest śnieg to polewam gorącą wodą, potem
spray (coś w stylu WD40) i czyszczę maszynką do łańcucha (Ludwik z
wodą), potem spray znowu zeby wyprzec wodę i wycieram szmatą.
A pod rower szmatę też najlepiej podłożyć. Na stojaku czyści się
lepiej, bo można ruszać łańcuchem w przód i w tył i płyny nie lecą tak
na obręcz, jak w przypadku oparcia roweru o stopkę lub coś innego.

Data: 2010-01-05 18:01:53
Autor: mmateusz
Jak czyscic lancuch w zimie ?
[...]

i ile Ci coś takiego zajmuje czasu?

--
mk

Data: 2010-01-05 13:17:17
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Jak czyscic lancuch w zimie ?
On 5 Sty, 18:01, mmate...@poczta.onet.pl wrote:
> Stawiam rower na stojaku, jak jest nieg to polewam gor c wod , potem
> spray (co w stylu WD40) i czyszcz maszynk do a cucha (Ludwik z
> wod ), potem spray znowu zeby wyprzec wod i wycieram szmat .
> A pod rower szmat te najlepiej pod o y . Na stojaku czy ci si
> lepiej, bo mo na rusza a cuchem w prz d i w ty i p yny nie lec tak
> na obr cz, jak w przypadku oparcia roweru o stopk lub co innego.

i ile Ci co takiego zajmuje czasu?
Do 30-40 minut, ale czas nie jest dla mnie priorytetem. Akurat w zimę
nigdzie mi się nie śpieszy

Data: 2010-01-06 12:03:15
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Jak czyscic lancuch w zimie ?
Dnia Tue, 5 Jan 2010 13:17:17 -0800 (PST), Michał 'miok' Rzeźnik
napisał(a):

i ile Ci co takiego zajmuje czasu?
Do 30-40 minut, ale czas nie jest dla mnie priorytetem. Akurat w zimę
nigdzie mi się nie śpieszy

Szczęśliwy człowiek ;)
Ja takie czyszczenie robię tylko w tzw. sezonie, tylko jak napęd jest
baaaardzo zapiaszczony.

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2010-01-06 17:40:14
Autor: mmateusz
Jak czyscic lancuch w zimie ?
> i ile Ci co takiego zajmuje czasu?
Do 30-40 minut, ale czas nie jest dla mnie priorytetem. Akurat w zimę
nigdzie mi się nie śpieszy

to ja jak zwykle polecam szejkowanie - zajmuje to 5-6 minut.
czysto, bez kombinowania, tanio, i obstawiam, że łańcuch czystszy niż twoją metodą.

--
mk

Data: 2010-01-06 11:46:58
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Jak czyscic lancuch w zimie ?
On 6 Sty, 17:40, mmate...@poczta.onet.pl wrote:
> Do 30-40 minut, ale czas nie jest dla mnie priorytetem. Akurat w zim
> nigdzie mi si nie pieszy

to ja jak zwykle polecam szejkowanie - zajmuje to 5-6 minut.
czysto, bez kombinowania, tanio, i obstawiam, e a cuch czystszy ni twoj metod .
Ale trzeba jakos lancuch zdjac. Gdyby nie to ze mam 9 rzedowy i nie
chce spinki to pewnie bym szejkowal. A jak czytalem 9 rz. _lepiej_ bez
sworznia wymiennego nie skuwac.

Data: 2010-01-06 12:05:30
Autor: Przemek
Jak czyscic lancuch w zimie ?
On 6 Sty, 20:46, Michał 'miok' Rzeźnik <michal....@gmail.com> wrote:

Ale trzeba jakos lancuch zdjac. Gdyby nie to ze mam 9 rzedowy i nie
chce spinki to pewnie bym szejkowal. A jak czytalem 9 rz. _lepiej_ bez
sworznia wymiennego nie skuwac.

to nie czytaj tyle :). Działa mnie i wielu innym.

pozdr
Przemek

Jak czyscic lancuch w zimie ?