Jak czyscic lancuch w zimie ?

Data: 2010-01-05 17:49:39
Autor: szaman
Jak czyscic lancuch w zimie ?
ąćęłńóśźż wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
Nierozkuwany.
Kłopot taki, że wszystkie oleje / spraje itp. przy smarowaniu kapią - czy to w garażu, czy to w piwnicy, czy to na podwórku.
I jak dozorca pogoni.....
;-)

nie kapią. oleju nie leje się jak mlekiem do kawy, ale po kropelce na ogniwko. smaruj tak samo jak w lecie. tj. jeśli CI kapie - zmień technikę smarowania:)

sz

Data: 2010-01-07 11:41:03
Autor: Max
Jak czyscic lancuch w zimie ?
szaman pisze:
[...]

Ja mam znacznie łatwiej bo mam zapinkę.
1. Szejkowanie łańcucha w benzynie.
2. Kładę łańcuch na deskę którą wcześniej przykrywam ręcznikiem papierowym.
3. Smaruje łańcuch zielonym finishem.
4. Każde ogniwko ruszam tak aby smar dokładnie dostał się w ogniwka. (robię to z 2 stron - łańcuch leży pionowo)
5. Zostawiam go na całą noc ewentualnie dzień, zbędna ilość zostaje na ręczniku papierowym.
6. Przed założeniem łańcucha  zostaje on dokładnie wytarty tak że jest suchy.

Jeżdżę na 3 łańcuchy zmieniam je co 1000km

Łańcuch wytrzymuje spokojnie 300-400km jazdy bez smarowania oczywiście w letnich warunkach. W zimie generalnie nie jeżdżę chyba że nie ma śniegu.

Pozdrawiam

Maks

Data: 2010-01-07 14:06:54
Autor: MadMan
Jak czyscic lancuch w zimie ?
Dnia Thu, 07 Jan 2010 11:41:03 +0100, Max napisał(a):

Jeżdżę na 3 łańcuchy zmieniam je co 1000km

Mały OT - czy to normalne że kaseta po 2200 km nie chce przyjąć nowego
łańcucha?
SRAM PG-830 + PC-850, nie chce przyjąć łańcucha Shimano HG91
(przeskakuje pod górkę przy ciśnięciu, czego nie ma na łańcuchu SRAMa). Czy może problemem jest tu nieco większa szerokość łańcucha Shimano? A
może tak jak podejrzewam kaseta SRAM jest z plasteliny? :)

--
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-01-07 14:32:05
Autor: Fabian
Jak czyscic lancuch w zimie ?
MadMan pisze:
[...]

2200 km? Jasne, że tak! Jeżeli nie jeździłeś tylko po szosie w słoneczne
dni to na pewno. Ostatnio zmieniłem po 2700 na nowy to przeskakiwał
przez kilkadziesiąt km.

Fabian.

Data: 2010-01-07 16:32:11
Autor: Max
Jak czyscic lancuch w zimie ?
MadMan pisze:
[...]

Nie spotkałem się z tym przypadkiem ale ja mam kasetę Shimano.

Jakbym miał taki przypadek jak Ty to bym zajeździł tą kasetę na tym łańcuchu na którym nie masz problemu. Lub kupił nową kasetę Shimano i sprawdził czy nadal jest ten problem. Pod warunkiem że masz zębatki na korbie nie zużyte.

Pozdrawiam

Maks

Data: 2010-01-07 16:50:18
Autor: MadMan
Jak czyscic lancuch w zimie ?
Dnia Thu, 07 Jan 2010 16:32:11 +0100, Max napisał(a):

Jakbym miał taki przypadek jak Ty to bym zajeździł tą kasetę na tym łańcuchu na którym nie masz problemu

Tak też zrobię. Ech, co mnie na SRAMa podkusiło...
Zębatki na korbie - w sumie nie wiem. W zasadzie pewnie wymienię cały
napęd razem z korbą - mam już 2 łańcuchy HG91, kasetę HG70 (8-rzędowy
LX, ostatni w sklepie był :) ), a co do tarcz na korbie - coś mnie
Middleburn kusi... --

Data: 2010-01-07 17:08:29
Autor: granat
Jak czyscic lancuch w zimie ?
MadMan pisze:

[...]

polecam kasety szosowe. sa trwalsze (przynajmniej moja sora jest trwalsza od alivio).

granat

Data: 2010-01-07 17:27:13
Autor: MadMan
Jak czyscic lancuch w zimie ?
Dnia Thu, 07 Jan 2010 17:08:29 +0100, granat napisał(a):

polecam kasety szosowe. sa trwalsze (przynajmniej moja sora jest trwalsza od alivio).

Nie, dziękuję, chyba byłaby za twarda. Na razie kupiłem 11-28, i tak
będzie bardziej twardo niż na poprzednim 11-30. Z tym że te 30 wrzuciłem
chyba raz, pomijając testy czy bieg działa. --

Data: 2010-01-07 17:40:44
Autor: maksWYTNIJTO
Jak czyscic lancuch w zimie ?

polecam kasety szosowe. sa trwalsze (przynajmniej moja sora jest trwalsza od alivio).

granat

  Chciałem z ciekawości zapytać ile ma przejechane ta Twoja Sora.

  Ignac

Data: 2010-01-08 10:53:02
Autor: granat
Jak czyscic lancuch w zimie ?
maksWYTNIJTO@lama.net.pl pisze:

  Chciałem z ciekawości zapytać ile ma przejechane ta Twoja Sora.

przebieg dokladnie 8739km i slady zuzycia sa jak na alivio po 2kkm, czyli zeby niewyrobione ale widac lekkie zadziory.
sora cshg50-8 "v" 13-26 + trzy lancuchy ig90
dawniej alivio 11-30 + trzy lancuchy ig70

granat

Data: 2010-01-08 11:18:34
Autor: MadMan
Jak czyscic lancuch w zimie ?
Dnia Fri, 08 Jan 2010 10:53:02 +0100, granat napisał(a):

przebieg dokladnie 8739km i slady zuzycia sa jak na alivio po 2kkm, czyli zeby niewyrobione ale widac lekkie zadziory.
sora cshg50-8 "v" 13-26 + trzy lancuchy ig90
dawniej alivio 11-30 + trzy lancuchy ig70

Pewnie dużo lepsze łańcuchy swoje też robią. --

Data: 2010-01-08 15:22:22
Autor: maksWYTNIJTO
Jak czyscic lancuch w zimie ?
> [...]

sora cshg50-8 "v" 13-26 + trzy lancuchy ig90
dawniej alivio 11-30 + trzy lancuchy ig70

  Dzięki za info...rozumiem że kaseta wysiądzie pierwsza przy trzech
  łańcuchach...jak bedziesz ja wymieniał to podaj jej przebieg tak z
  kronikarskiej ciekawości.

  Ignac

Data: 2010-01-13 11:10:34
Autor: Max
Jak czyscic lancuch w zimie ?
[...]

Tak z grubsza kaseta powinna wytrzymać około 10k km. Im lepiej się dba o łańcuch tym ta granica się przesuwa na korzyść kasety oczywiście. Przy szosie ta granica zdecydowanie idzie na korzyść kasety.

Pozdrawiam

Maks

Jak czyscic lancuch w zimie ?