Jak d艂ugo uczelnia musi wydawa膰 duplikat y dyplom贸w?

Data: 2010-09-09 20:44:26
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Jak d艂ugo uczelnia musi wydawa膰 duplikat y dyplom贸w?
Witam,

zagin膮艂 mi dyplom PP wydany z 10 lat temu przez O艣rodek Bada艅 i
Doskonalenia Dydaktyki Politechniki 艢l膮skiej, kt贸ry zosta艂 zlikwidowany
z 2 lata temu. Obecnie cz臋艣膰 ich ,,zobowi膮za艅'' przej臋艂o Biuro Karier.
Powiedzieli 偶e za skromn膮 st贸wk臋 wyrobi膮 mi duplikacik, ale mam si臋
艣pieszy膰, bo niewykluczone, 偶e za jaki艣 czas ich te偶 zlikwiduj膮 albo im
zdejm膮 te zobowi膮zania i wtedy po ptokach, ju偶 si臋 duplikata nie b臋dzie
da艂o uzyska膰.

Zastanawiam si臋 czy tak se mo偶na? Czy uczelnia nie ma obowi膮zku
wydawania takich dokument贸w dozgonnie? Bo co z tymi, co zgubi膮 dyplom
np. za 10 lat?

Czemu w og贸le nie ma centralnego rejestru dyplom贸w i 艣wiadectw? Tak jak
np. z prawem jazdy? O prawie jazdy nie 艣wiadczy kartonik, a wpis w
bazie. I jak zgubi臋 kartonik, to mog臋 kupi膰 nowy w ka偶dej chwili, na
podstawie wpisu w bazie krajowej. A tu cz艂owiek sko艅czy studia i nagle
zostanie na lodzie, bo jaki艣 kawa艂ek uczelni si臋 zwin膮艂?

Poza tym, jakie pracodawca ma mo偶liwo艣ci weryfikacji uprawnie艅? W ko艅cu
papierek mo偶e by膰 fa艂szowany.

--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Data: 2010-09-10 19:13:17
Autor: Micha艂 Gut
Jak d艂ugo uczelnia musi wydawa膰 duplikaty dyplom贸w?
nie wiem czy sobie jaja rob isz czy na serio pytasz: nawet jak uczelnia upadnie to wszystkie dane sa archiwizowane i do odtworzenia.

Jak d艂ugo uczelnia musi wydawa膰 duplikat y dyplom贸w?