Jak dbać o nadgarstek?

Data: 2009-06-16 13:47:21
Autor: Washi
Jak dbać o nadgarstek?

Użytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisał w wiadomości news:h180dh$ik1$1atlantis.news.neostrada.pl...

Jak Uchronić sie przed postępem tego schorzenia? podkładka z specjalna podpórka na nadgarstek? jakieś inne pomysły? bo już nawet narośl informatyczna jest bardzo duża.

Przerwy w pracy, gimnastyka dloni, krazenia zaciskanie palcow w piesc, itp.

Warto udac sie do lekarza, gdyz ta przypadlosc czesto zwiazana jest ze zwyrodnieniem kregoslupa w odcinku szyjnym.

Washi
--
Porozmawiajmy o wirtualizacji
-> http://www.virtual-it.pl/

Data: 2009-06-16 04:47:51
Autor: Krzysiek X
Jak dbać o nadgarstek?
On 16 Cze, 13:47, "Washi" <s...@nie.pl> wrote:
Użytkownik "Osadnik" <osadnik....@wp.pl> napisał w wiadomościnews:h180dh$ik1$1atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]

Warto udac sie do lekarza, gdyz ta przypadlosc czesto zwiazana jest ze
zwyrodnieniem kregoslupa w odcinku szyjnym.

a może zamiana myszki na trackball?

Data: 2009-06-16 14:01:20
Autor: Osadnik
Jak dbać o nadgarstek?
Krzysiek X pisze:
[...]

nie nie nie. kompletnie toto sie nie nadaje do rzeczy precyzyjnych

Data: 2009-06-16 13:06:11
Autor: kamil
Jak dbać o nadgarstek?

"Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> wrote in message news:h18236$6c4$1nemesis.news.neostrada.pl...
Krzysiek X pisze:
[...]

Masz racje, dlatego w pracy zamowilem sobie pionowa myszke i jestem bardzo zadowolony. Po kilku godzinach przyzwyczaisz sie do pracy i bedziesz nia machac tak samo wygodnie, jak normalna.

Mam dokladnie ten model:

http://www.evoluent.com/vm3.html

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-06-16 14:26:44
Autor: Osadnik
Jak dbać o nadgarstek?
Krzysiek X pisze:
[...]

Genialne! ale strasznie drogie!

Data: 2009-06-16 13:37:58
Autor: kamil
Jak dbać o nadgarstek?

"Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> wrote in message news:h1834d$p9s$1atlantis.news.neostrada.pl...
kamil pisze:

[...]

Na ebay znajdziesz taniej, ale nie wiem jak z jakoscia koreanskich podrobek. Unikal bym tez joystickopodobnych urzadzen, mialem chwile taka mysz w reku i niezbyt wygodnie sie pracuje.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-06-16 16:27:14
Autor: ant
Jak dbać o nadgarstek?
Krzysiek X pisze:
[...]

Może i genialne, może i drogie, ale przyjrzyj się zdjęciu.
Na tym zdjęciu widać, że aby tego używać też musisz mieć rękę
opartą prawą stroną nadgarstka o stół, więc narośl się od
tego nie zmniejszy :)

Pamietam dawno temu, też sie przestraszyłem tego co mi się
stało z nadgarstkami i kombinowałem, podkładki, szmatki
i bzdury. A wystarczyło tylko zacząć używać klawiatury, myszy,
fotela i biurka w sposób prawidłowy 8-)

Może masz stół zbyt wysoki? Zresztą poczytaj np.:
<http://209.85.129.132/search?q=cache:bCwfOwcqQZoJ:www.wsse.gorzow.pl/dane/KR/edukacja/Ergonomia_pracy_przy_komputerze.doc>
<http://www.zsp-nr1.com/roznosci-bhp-przy-pc.html>

Generalnie tak doraźnie:

1. Nie pisz na klawiaturze z nadgarstkami opartymi na stole,
ręce powinny być generalnie zgięte w łokciu (ok 90),
nadgarstki wyprostowane, dłonie równolegle do klawiatury
a tylko palce się zginaja, nagarstki praktycznie nieruchome.
Dużą tu rolę odgrywa dobra wysokość biurka względem
fotela/krzesła, bo bez tego nie utrzymasz rąk wygodnie ok.
4-8 cm nad klawiaturą.

2. Jeśli używasz myszy i rękę musisz mieć opartą na stole,
to postaw mysz przy krawędzi stołu, tak, żeby ręka była oparta
o stół, ale nadgarstek był poza biurkiem (w "powietrzu").

Bardzo mocno nagarstki odciąża też fotel z oparciami, wtedy
łokcie przejmują większośc nacisku.

1. Wysokośc biurka,
2. Wysokość fotela
3. Prawidłowa postawa
4. Fotel z oparciami
5. Zmiana nawyków.

8-)

Data: 2009-06-16 17:51:35
Autor: Osadnik
Jak dbać o nadgarstek?
ant pisze:

Generalnie tak doraźnie:

1. Nie pisz na klawiaturze z nadgarstkami opartymi na stole,
ręce powinny być generalnie zgięte w łokciu (ok 90),

ma około 100* kąta zgięcia, nie opieram nadgarstków o stół ani o podpórki pod nadgarstkiem klawiaturze bo mnie wtedy bolała dłoń, ma długie palce i wielkie rece i zmuszałem dłonie do nienaturalnego położenia.

nadgarstki wyprostowane, dłonie równolegle do klawiatury
a tylko palce się zginaja, nagarstki praktycznie nieruchome.

Unreal, gdybym tak chciał to klawiatura musiała by mieć z metr szerokości.

Dużą tu rolę odgrywa dobra wysokość biurka względem
fotela/krzesła, bo bez tego nie utrzymasz rąk wygodnie ok.
4-8 cm nad klawiaturą.

Brak podparcia pod łokiec.

2. Jeśli używasz myszy i rękę musisz mieć opartą na stole,
to postaw mysz przy krawędzi stołu, tak, żeby ręka była oparta
o stół, ale nadgarstek był poza biurkiem (w "powietrzu").

Kombinowałem tak, jeszcze gorzej było.

Bardzo mocno nagarstki odciąża też fotel z oparciami, wtedy
łokcie przejmują większośc nacisku.

Czas zakupić fotel a teraz doraźnie przełożyłem myszke do lewej doni i ucze sie posługiwac lewa ręka by nie obciążać prawej.

1. Wysokośc biurka,

nieregulowana

2. Wysokość fotela

siedze na twardym krzesle dzieki czemu co jakiś czas wstaje i łaze po domu.
3. Prawidłowa postawa

CIężKO o taka
4. Fotel z oparciami

braK

5. Zmiana nawyków.

Zmieniłem ręcznosc, z prawej na lewą.

8-)

Data: 2009-06-16 19:05:15
Autor: Q
Jak dbać o nadgarstek?
2. Jeśli używasz myszy i rękę musisz mieć opartą na stole,
to postaw mysz przy krawędzi stołu, tak, żeby ręka była oparta
o stół, ale nadgarstek był poza biurkiem (w "powietrzu").

nie kumam tego punktu...
mysz na stole, nadgarstek poza, lokiec na stole -
- brzmi jak cwiczenia joginow :)

Data: 2009-06-16 21:45:36
Autor: ant
Jak dbać o nadgarstek?
Q wrote:
[...]

Zakładając, że siedzisz przy biurku, połóż dłoń płasko,
wewnetrzną stroną na blacie, w sposób taki, aby nagdarstek
nie leżał na blacie, a "wisiał" poza blatem.

Rycina 1.

           palce   dłoń nadgarstek
             |      |     |              (
             |      |     |              / /
             |      |     |             / / <-- -- -- -- ramię
             v      v     v            / /
          ^-- -- -=========[ ]))))))))))) ) <-- -- -- -- łokieć
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -       ^
blat stołu/biurka       |       ^
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -       |

                            przedramię

Jaśniej nie potrafię 8-)

Data: 2009-06-17 10:21:24
Autor: Marx
Jak dbać o nadgarstek?
ant pisze:
Q wrote:
> [...]

             |      |     |              (
             |      |     |              / /
             |      |     |             / / <-- -- -- -- ramię
             v      v     v            / /
          ^-- -- -=========[ ]))))))))))) ) <-- -- -- -- łokieć
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -       ^
blat stołu/biurka       |       ^
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -       |

                            przedramię

Jaśniej nie potrafię 8-)

to se ne da
reka nie ma w tym przypadku zadnego oparcia procz myszki
Marx

Data: 2009-06-17 11:46:34
Autor: ant
Jak dbać o nadgarstek?
Marx wrote:

to se ne da
reka nie ma w tym przypadku zadnego oparcia procz myszki

Sugerujesz, żem mutant (jogin)? ;-)

Data: 2009-06-18 03:10:06
Autor: nb
Jak dbać o nadgarstek?
at Tue 16 of Jun 2009 21:45, ant wrote:

Q wrote:
[...]

A mój pomysł to takie coś:

          palce   dłoń nadgarstek
            |      |     |                (
            |      |     |                / /
            |      |     |               / / <-- -- -- -- ramię
            v      v     v              / /
         ^-- -- -=========[ ]))))))))))))) ) <-- -- -- -- łokieć
                          +-- -- -- -- -- -+
         +-- -- -- -- -- -- -- + | deska /   |                | klaw./mysz   | | podkładka |         -- -- -- -+-- -- -- -- -- -- -- +-+-- -- -- -- -- -+
              Blat biurka             |
  -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- +
 Działa doskonale i od x-nastu lat nie mam problemĂłw z nadgarstkami.
Na dodatek po 10 godzinnym seansie z komputerem, grywam na pianie
i gitarze, kiedy nadgarstki po raz pierwszy dały się we znaki,
tu też trzeba było zadbać o odpowiednie ułożenie.

--
nb

Data: 2009-06-16 21:49:42
Autor: ant
Jak dbać o nadgarstek?
Q wrote:
mysz na stole, nadgarstek poza, lokiec na stole -
- brzmi jak cwiczenia joginow :)

:-) tego nie zauwazyłem (z tym łokciem). Łokieć
albo w swobodnym zwisie powietrznym ;-)
albo połozony na oparciu fotela.

Data: 2009-06-16 16:53:19
Autor: Kot Prezydenta
Jak dbać o nadgarstek?

Użytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisał w wiadomości news:h18236$6c4$1nemesis.news.neostrada.pl...

nie nie nie. kompletnie toto sie nie nadaje do rzeczy precyzyjnych

mam zupełnie odmienne zdanie, marble logitecha duża 3-4 cm kulka i jak się przyzwyczaisz to nie będziesz chciał żadnej mychy

Data: 2009-06-16 17:45:07
Autor: Osadnik
Jak dbać o nadgarstek?
Kot Prezydenta pisze:
[...]

moje opuszki placów często sa tłuste ze względu na cerę i mocno wytarte.

Data: 2009-06-17 07:31:26
Autor: Andrzej S.
Jak dbać o nadgarstek?
Osadnik pisze:

a może zamiana myszki na trackball?

nie nie nie. kompletnie toto sie nie nadaje do rzeczy precyzyjnych

Lepiej niz z myszą nie będzie. Pióro, ale 2 rzeczy:

1. Wacom (testowałem tez inne, wiem co mówie),
2. Trudny trening przy przesiadce.

Po 2 latach jest doskonale.
--
A S

Data: 2009-06-17 21:11:35
Autor: Saiko Kila
Jak dbać o nadgarstek?
Proces "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> zwrócił błąd:

[...]

Trochę zniechęcasz :) Wystarczy mniej niż 2 lata...

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Jak dbać o nadgarstek?