Jak dlugo US trzyma PITy w archiwum

Data: 2012-01-07 20:24:37
Autor:
Jak dlugo US trzyma PITy w archiwum
Mieszkam na stale za granica od wielu lat, ale w Polsce mam
wspolwlasnosc w domu ktory moja rodzina wynajmuje i co roku rozlicza
za mnie PIT od dochodow z wynajmu.

Tu gdzie mieszkam musze sie rozliczyc z dochodow na calym swiecie,
wiec i w Polsce. Do tej pory tego nie robilem, ale musze to zrobic i
obawiam sie ze tutejszy Urzad Skarbowy upomni sie o dochody z wynajmu
za ubiegle lata z odsetkami.

Najpierw jednak musieliby uzyskac dane o dochodach uzyskanych z
wynajmu za zeszle lata.
Jak dlugo Urzad Skarbowy w Polsce przechowuje PIT-y w archimum?
Czy nastepuje przedawnienie i PITy sa niszczone, czy pozostaja w
archiwum "na zawsze".

Data: 2012-01-07 15:19:59
Autor: witek
On 1/7/2012 2:24 PM, rtalach@WYTNIJ.gazeta.pl wrote:
Mieszkam na stale za granica od wielu lat, ale w Polsce mam
wspolwlasnosc w domu ktory moja rodzina wynajmuje i co roku rozlicza
za mnie PIT od dochodow z wynajmu.

co to znaczy rozlicza?
podpisuje sie za ciebie na pit?

to lepiej zeby to sie nigdy nie wydało, bo scigane z urzedu.

[...]

tez masz u siebie przedawnienie. zapytaj w CRA za jakie lata musisz zrobic korekty i po prostu za te lata zrób korekty doliczając najem i dopłać z odsetkami.

Najpierw jednak musieliby uzyskac dane o dochodach uzyskanych z
wynajmu za zeszle lata.

to akurat nie problem, jesli tylko beda wiedzieli, ze maja zapytac.

Jak dlugo Urzad Skarbowy w Polsce przechowuje PIT-y w archimum?
Czy nastepuje przedawnienie i PITy sa niszczone, czy pozostaja w
archiwum "na zawsze".

przedawnienie jest formalnie po  5 latach, z racje ze liczone od konca roku kiedy sie skladalo zeznanie, wiec w praktyce po 6 latach.
wlasnie sie przedawnil 2005.
Co robia technicznie z pitami i czy udzielają informacji za wczesniejsze lata nie wiem. Podejrzewam, ze tak i ze nikt takich informacji nie wyrzuca.

Data: 2012-01-07 23:04:59
Autor:
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał(a):
> [...]

co to znaczy rozlicza?
podpisuje sie za ciebie na pit?

to lepiej zeby to sie nigdy nie wydało, bo scigane z urzedu.

Ktos z rodziny ma pelnomocnictwo. Wiec wsszystko w porzadku.

> [...]

Co robia technicznie z pitami i czy udzielają informacji za wczesniejsze lata nie wiem. Podejrzewam, ze tak i ze nikt takich informacji nie wyrzuca.

Czy ktos wie co sie dzieje "technicznie" z PITami po 6 latach przedawnienia w
Polsce ?

Data: 2012-01-07 17:59:55
Autor: witek
On 1/7/2012 5:04 PM, rtalach@NOSPAM.gazeta.pl wrote:

Ktos z rodziny ma pelnomocnictwo. Wiec wsszystko w porzadku.

No prawie, o ile tego nie skopaliście.
Pełnomocnictwo do podpisania PIT składa się wczesniej w urzedzie skarbowym.
Jesli tego nie dopełniliście, to osoba, ktora sie podpisała w poz. 139 naraża się na zarzut doradztwa podatkowego bez licencji, a za to można zarobić 50 tys.

Data: 2012-01-08 11:13:22
Autor: Piotrek
On 2012-01-08 00:59, witek wrote:
[...]

Nie wiem, czy ktoś w końcu przeczytał stosowny fragment ustawy o doradztwie podatkowym, ale przecież sankcja dotyczy wykonywania czynności doradztwa podatkowego bez uprawnień (art. 81). Natomiast uprawnienia są potrzebne (jedynie) przy *zawodowym* wykonywaniu czynności doradztwa podatkowego (art. 2 ustęp 2 i art. 3).

Tak więc IMHO zagrożenie o którym piszesz to w tym przypadku raczej urban legend.

Zresztą z jakiego powodu złożenie pełnomocnictwa w US miałoby zmienić ewentualną kwalifikację w zakresie nieuprawnionego wykonywania czynności doradztwa podatkowego?

BTW, czy słyszał ktoś o użyciu sankcji z art. 81 za wypełnienie PIT-u na przykład żonie?

Piotrek

Data: 2012-01-08 12:11:12
Autor: Marek
[...]

Wiem, że można dostać kopie pit-u i vat-7 za 10 lat wstesz. Pytanie tylko,
czy z faktu, że te pity mają, wynika, że mogą ich uzyć w postepowaniu
przeciw Tobie. Ale to ktoś kto się zna może się wypowie.

Marek

Data: 2012-01-08 07:39:50
Autor: witek
On 1/8/2012 5:11 AM, Marek wrote:
[...]

moga uzyc, ale tylko w postepowaniu w sprawie, ktora sie nie przedawnila.
jesli sprawe bedzie prowadzil inny kraj, to wg wlasnego prawa, a tam okres przedawnienia moze byc inny.

Data: 2012-01-08 15:18:30
Autor:
Jak dlugo US trzyma PITy w archiwum
Marek,
Skad wiesz ze jest to 10 lat? Czy jest najdluzszy czas trzymania danych w US ?
Czy mozna do US zadzwonic i poprosic o kopie starych PITow ?

Data: 2012-01-08 23:40:40
Autor: Marek
Jak dlugo US trzyma PITy w archiwum
Dnia Sun, 8 Jan 2012 15:18:30 +0000 (UTC), rtalach@NOSPAM.gazeta.pl
napisał(a):

Marek,
Skad wiesz ze jest to 10 lat? Czy jest najdluzszy czas trzymania danych w US ?
Tego nie wiem.

Czy mozna do US zadzwonic i poprosic o kopie starych PITow ?
Tak, możesz, i dadzą, ale... za 5 zł od strony :)) Do 10 lat wstecz.
Potwierdzone w 2 skarbówkach.

Data: 2012-01-08 19:10:01
Autor: ja
Jak dlugo US trzyma PITy w archiwum
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jea9m5$gtf$1@inews.gazeta.pl...
[..]
[...]
Jest takie cos jak baza danych US (obejrzyj na stronach GiODO co tam trzymają)
A ustawy w PL o usuwaniu danych z baz danych (oprócz bankowych) to nie ma.
Także jak wprowadzili to mają, a TY musisz trzymać 6 lat od zakończenia roku podatkowego za które to zeznanie zostało złożone (dla PIT, ale dla niektórych lat wychodzi 8 - zmiany w ustawie), ale oni to już dłużej.
Radziłbym trzymać dłużej
Ja

Data: 2012-01-17 21:26:38
Autor: Miroro

Użytkownik <rtalach@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jea9m5$gtf$1inews.gazeta.pl...
[...]

W moim przypadku w 2009 miałem kontrolę za 2006 przez Urząd Kontroli Skarbowej. Pani przyniosła Pity z 1997r. To chyba jednak trzymają sporo.
pozdrawiam

Jak dlugo US trzyma PITy w archiwum