Jak dlugo US trzyma PITy w archiwum

Data: 2012-01-17 21:26:38
Autor: Miroro
Jak dlugo US trzyma PITy w archiwum

Użytkownik <rtalach@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jea9m5$gtf$1inews.gazeta.pl...
Mieszkam na stale za granica od wielu lat, ale w Polsce mam
wspolwlasnosc w domu ktory moja rodzina wynajmuje i co roku rozlicza
za mnie PIT od dochodow z wynajmu.

Tu gdzie mieszkam musze sie rozliczyc z dochodow na calym swiecie,
wiec i w Polsce. Do tej pory tego nie robilem, ale musze to zrobic i
obawiam sie ze tutejszy Urzad Skarbowy upomni sie o dochody z wynajmu
za ubiegle lata z odsetkami.

Najpierw jednak musieliby uzyskac dane o dochodach uzyskanych z
wynajmu za zeszle lata.
Jak dlugo Urzad Skarbowy w Polsce przechowuje PIT-y w archimum?
Czy nastepuje przedawnienie i PITy sa niszczone, czy pozostaja w
archiwum "na zawsze".

W moim przypadku w 2009 miałem kontrolę za 2006 przez Urząd Kontroli Skarbowej. Pani przyniosła Pity z 1997r. To chyba jednak trzymają sporo.
pozdrawiam

Jak dlugo US trzyma PITy w archiwum