Jak dlugo przechowywac faktury ?

Data: 2009-07-04 18:31:29
Autor: J.F.
Jak dlugo przechowywac faktury ?
On Sat, 04 Jul 2009 18:20:12 +0200,  lukasz wrote:
Tak sie zastanawiam jak dlugo mamy my, abonenci, obowiazek przetrzymywania faktur wystawianych przez operatorow telefonii komorkowej ?
Np. na stornie Playa jest mowa o 6 pelnych latach, zaczynajac od roku nastpeujacym po tym, w kotrym nastapila wystawienie dokumentu [mowa o elektornicznej wersji].

Odlozmy na bok sytuacje odliczania internetu od podatku i zwiazanego z tym obowiazku trzymania faktur 5 lat nastepujacych po roku podatkowym w ktorym nastapilo odliczenie.

No to pozostaje .. wcale ? Co najwyzej dla wlasnego dobra mozesz trzymac faktury przez 3 lata,
gdyby sie operatorowi odwidzialo i stwierdzil ze mu cos zalegasz.
Choc sadowi chyba wystarczylaby ostatnia, gdzie podaja "saldo zero"

J.

Data: 2009-07-04 19:27:37
Autor: lukasz
J.F. napisał(a):
> [...]

gdyby sie operatorowi odwidzialo i stwierdzil ze mu cos zalegasz.
Choc sadowi chyba wystarczylaby ostatnia, gdzie podaja "saldo zero"

Raczej chodzi mi wlasnie o sytuacje ze operator ma jakies ale.. co do moich platnosci. Dotyczy to sie rowniez faktur w wersji elektornicznej, bo zastanawia mnie ten zapis playa ?

pzdrw

Data: 2009-07-04 20:24:05
Autor: osiek
lukasz pisze:
J.F. napisał(a):
> [...]

Raczej chodzi mi wlasnie o sytuacje ze operator ma jakies ale.. co do moich platnosci. Dotyczy to sie rowniez faktur w wersji elektornicznej, bo zastanawia mnie ten zapis playa ?

ale co Ci da przechowywanie faktur jak op będzie się upierał że za nią nie zapłaciłeś? Faktura jest bezsprona, sporne w takiej sytuacji jest fakt zapłaty bądż nie za nią. Trzymaj potwierdzenia przelewów/zapłaty jak chcesz przez trzy lata i tyle. Bodajże po trzech latach jeśli nie zgłaszał żądań zapłaty to takie wierzytelności ulegają przedawnieniu (nie dotyczy tych gdzie były wezwania do zapłaty/wyroki sądów etc - tak powierzchownie mówiąc)

Data: 2009-07-05 09:40:39
Autor: J.F.
Jak dlugo przechowywac faktury ?
On Sat, 04 Jul 2009 20:24:05 +0200,  osiek wrote:
ale co Ci da przechowywanie faktur jak op będzie się upierał że za ni± nie zapłaciłe¶? Faktura jest bezsprona, sporne w takiej sytuacji jest fakt zapłaty b±dż nie za ni±.

Faktura jest bezporna jak jest. Bo co zrobisz jak przyjdzie pismo "Szanowny Panie, faktura z 13
grudnia 2006 opiewala na 243.12zl, a odnotowalismy wplate tylko na
56.32. Prosimy o wplate brakujacej wraz wraz z odsetkami karnymi w
wysokosci ... ".

Bodajże po trzech latach je¶li nie zgłaszał ż±dań zapłaty to takie wierzytelno¶ci ulegaj± przedawnieniu (nie dotyczy tych gdzie były wezwania do zapłaty/wyroki s±dów etc - tak powierzchownie mówi±c)

Wezwania do zaplaty to chyba troche za malo ?

J.

Data: 2009-07-05 11:29:08
Autor: Pooh
Dnia Sat, 04 Jul 2009 19:27:37 +0200, lukasz napisał(a):
Raczej chodzi mi wlasnie o sytuacje ze operator ma jakies ale.. co do moich platnosci.
No to nie tyle przechowywanie faktury co dowodu wpłaty Cię interesuje.

--
Pooh                                                           Zwijasz?
                                                      http://zwijaj.pl/

Jak dlugo przechowywac faktury ?