Jak długo się jest dłużnikiem KK?

Data: 2009-03-04 21:53:52
Autor: dooh
Jak długo się jest dłużnikiem KK?
Witam.
Do kredytu (ok. 1000zł) bank GE wcisnął mi kartę kredytową na 10 000 zł,
karty nie aktywowałem i zreygnowałem z niej pismenie otrzymując
potwierdzenie.

Parę dni po potwierdzeniu chciałem sobie w nowootwartym koncie załatwić
debet. Niestety dalej ta karta wisi mi w papierach obniżając moją zdolość
kretytową o 500zł.

Ktoś mi może wytłumaczyć jak długo mogę wisieć jako załdużony ? Czy to
jakaś normalna sytuacja ?

Pozdrawiam.

Data: 2009-03-04 22:13:59
Autor: Mithos
dooh pisze:
Ktoś mi może wytłumaczyć jak długo mogę wisieć jako załdużony ? Czy to
jakaś normalna sytuacja ?

W BIK ? Może i do końca świata wisieć jak bank nie zrobi aktualizacji. Mi zamknięta karta Raiffeisen wisiała tak 3 lata. Napisałem do nich pismo to odpisali, że poprawią i przeprosili. Czy poprawili ? Niebawem się przekonam bo będę zamawiał raport aby sprawdzić czy mam czysty BIK (powinienem mieć tam tylko 2 KK).

--
Mithos

Data: 2009-03-04 22:14:19
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 4 Mar 2009 21:53:52 +0100, dooh napisał(a):

Ktoś mi może wytłumaczyć jak długo mogę wisieć jako załdużony ? Czy to
jakaś normalna sytuacja ?

Nienormalna. ja bym olał ten 'bank'. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2009-03-04 22:34:19
Autor: Marcin Lubojański
Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Wed, 4 Mar 2009 21:53:52 +0100, dooh napisał(a):

Ktoś mi może wytłumaczyć jak długo mogę wisieć jako załdużony ? Czy to
jakaś normalna sytuacja ?

Nienormalna. ja bym olał ten 'bank'.

No właśnie jak "oleje" to prawdopodobnie będzie wisieć w nieskończoność :P

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
jędrny biust

Data: 2009-03-04 22:42:52
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 04 Mar 2009 22:34:19 +0100, Marcin Lubojański napisał(a):

Nienormalna. ja bym olał ten 'bank'.

No właśnie jak "oleje" to prawdopodobnie będzie wisieć w nieskończoność :P

Olać, wypowiedzieć umowy, zakazać przetwarzania danych osobowych, a jeśli
cokolwiek wysłali do BIK, to pismo z żądaniem usunięcia, a jak nie
poskutkuje, to pozew do sądu o nakaz usunięcia danych.

Data: 2009-03-04 23:06:42
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 04 Mar 2009 15:48:17 -0600, witek napisał(a):

Olać, wypowiedzieć umowy, zakazać przetwarzania danych osobowych

se możesz nakazywać

Nie nakazywać, lecz zakazywac i owszem, mogę. --

Data: 2009-03-05 07:25:51
Autor: Pete
Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Wed, 04 Mar 2009 15:48:17 -0600, witek napisał(a):

Olać, wypowiedzieć umowy, zakazać przetwarzania danych osobowych
se możesz nakazywać

Nie nakazywać, lecz zakazywac i owszem, mogę.

Możesz dodatkowo tupnąć nogą. Dla banku będzie miało taki sam efekt.

--
Pete

Data: 2009-03-05 21:50:38
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 05 Mar 2009 07:25:51 +0100, Pete napisał(a):

Nie nakazywać, lecz zakazywac i owszem, mogę.

Możesz dodatkowo tupnąć nogą. Dla banku będzie miało taki sam efekt.

Deutsche Bank się przekonał, że na tupnięcie nogą pojawia się prokurator. --

Data: 2009-03-06 15:22:01
Autor: Pete
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Prokurator w roli klienta, ma sie rozumiec. Bo jezeli w sprawach sluzbowych, to jaka mial podstawe?

--
Pete

Data: 2009-03-06 17:17:44
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 06 Mar 2009 15:22:01 +0100, Pete napisał(a):

[...]

Naruszenie ustawy o ochronie danych osobowych, zgłoszenia dokonał generalny
inspektorat ODO. --

Data: 2009-03-07 11:49:17
Autor: Pete
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Po rozwiazaniu umowy z bankiem a przed uplywem 5 lat???

--
Pete

Data: 2009-03-07 15:55:26
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 07 Mar 2009 11:49:17 +0100, Pete napisał(a):

Naruszenie ustawy o ochronie danych osobowych, zgłoszenia dokonał generalny
inspektorat ODO.
Po rozwiazaniu umowy z bankiem a przed uplywem 5 lat???

A co to ma do rzeczy? Bank ma prawo przechowywać tylko dane, nie ma prawa
ich upubliczniać. --

Data: 2009-03-07 22:53:26
Autor: Pete
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Zacytuje Twoje slowa:
"Olać, wypowiedzieć umowy, zakazać przetwarzania danych osobowych, a jeśli
cokolwiek wysłali do BIK, to pismo z żądaniem usunięcia, a jak nie
poskutkuje, to pozew do sądu o nakaz usunięcia danych."

Stad witka i moja odpowiedz, ze zakazywac, to sobie mozesz.

--
Pete

Data: 2009-03-09 17:13:31
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 07 Mar 2009 22:53:26 +0100, Pete napisał(a):

[...]

Oczywiście, że mogę i to skutecznie. Jesli Bank wysle do BIK-u informacje
nieprawdziwe, to ma obowiązek je niezwłocznie skorygować na Twój wniosek.
Jeśli tego nie zrobi, to GIODO nasyła prokuratora. --

Data: 2009-03-09 20:31:37
Autor: Pete
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

No dobrze, skoro się wykręcasz, to wklejam cały kontekst:

<cytat>

Adam Płaszczyca pisze:

>Możesz dodatkowo tupnąć nogą. Dla banku będzie miało taki sam efekt.

Deutsche Bank się przekonał, że na tupnięcie nogą pojawia się prokurator.

</cytat>

Dalej się upierasz, że skutecznie możesz zakazać bankowi przetwarzania swoich danych?

I nie wykręcaj się przekazywaniem danych do BIK, bo nie o to tutaj chodzi

--
Pete

Data: 2009-03-09 21:12:21
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 09 Mar 2009 20:31:37 +0100, Pete napisał(a):

> [...]

</cytat>

Dalej się upierasz, że skutecznie możesz zakazać bankowi przetwarzania swoich danych?

Oczywiście. --

Data: 2009-03-10 08:33:07
Autor: Pete
Adam Płaszczyca pisze:

> [...]

</cytat>

Dalej się upierasz, że skutecznie możesz zakazać bankowi przetwarzania swoich danych?

Oczywiście.

Podstawę prawną zatem poproszę.

--
Pete

Data: 2009-03-10 17:51:12
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 10 Mar 2009 08:33:07 +0100, Pete napisał(a):

Dalej się upierasz, że skutecznie możesz zakazać bankowi przetwarzania swoich danych?

Oczywiście.
Podstawę prawną zatem poproszę.

Ustawa o ochronie danych osobowych - określa dokładnie w jakim zakresie
bank może i kiedy może przetwarzać dane. Do tego nakłada ona obowiązek
korygowania tychże. --

Data: 2009-03-10 19:19:48
Autor: Pete
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Owszem. I na podstawie tejże ustawy bank mówi: Przyjęliśmy Pana dyspozycję, pańskie dane usuniemy za 5 lat.
Dziękujemy za współpracę.

--
Pete

Data: 2009-03-10 19:41:11
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 10 Mar 2009 19:19:48 +0100, Pete napisał(a):

[...]

Nic podobnego. Mogą pozostawić tylko te dane, które są niezbędne do
wywiązania się z obowiązków nakładanych ustawą. żadnych innych. Co więcej,
nie wolno tych danych przetwarzać w żadnym innym celu. --

Data: 2009-03-10 20:21:28
Autor: Pete
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Cóż, jedynie dane osobowe pozwalają na zidentyfikowanie osoby, więc bank te dane musi posiadać/przetwarzać.

W dalszym ciągu nie rozumiem, co prokurator miałby robić w banku, który odmawia zaprzestania przetwarzania danych osobowych byłego klienta.

--
Pete

Data: 2009-03-10 20:33:48
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 10 Mar 2009 20:21:28 +0100, Pete napisał(a):

W dalszym ciągu nie rozumiem, co prokurator miałby robić w banku, który odmawia zaprzestania przetwarzania danych osobowych byłego klienta.

Pozostań zatem w swym nierozumieniu.

Data: 2009-03-10 20:46:55
Autor: Pete
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Tego się niestety spodziewałem po Tobie. Palnąłeś głupotę a teraz
nie potrafisz/chcesz/umiesz przyznać się do pomyłki.

Cóż, potwierdziłeś jedynie opinię, że z Tobą nie ma sensu dyskutować, bo to jak grochem o ścianę.

--
Pete

Jak długo się jest dłużnikiem KK?