Jak długo trwa sesja GPRS?

Data: 2009-05-04 00:33:27
Autor: Janeo
Jak długo trwa sesja GPRS?
Witam,
użyłem programu nawigacyjnego amAze i podczas jednej krótkiej trasy w
mieście (13 km, 28 min.) aż 9-krotnie włączała/wyłączała się sesja
gprs pociągając horrendalną, łączną ilość danych 2,7MB. Billing tutaj:
http://strony.aster.pl/janeo/gps%20Plus.jpg
Mam pakiet gprs i nie dotknęło mnie to, ale gdybym miał dłuższe trasy
to w kilka dni pakiet byłby wyczerpany. Bardzo mnie to zdziwiło, że
program który utrzymuje łączność z serwerem (permanentne ściąganie
mapek, danych o trasie itd.) w czasie 1 trasy potrzebuje tyle
połączeń, a nie działa w ramach 1 sesji.
Powstało pytanie czy te przerywania nie były z winy Plusa - zapytałem
i dostałem odpowiedź:
"Uprzejmie Panu wyjaśniam, że opisany problem wynika ze specyfiki
pakietowej transmisji danych GPRS. Każda sesja odbywa się w przypadku
wysyłania lub odbierania danych. W trakcie bezczynności (braku
przesyłu danych) transmisja nie odbywa się."

Czy to prawda, czy coś tu kręcą?
Jeśli tak, czy istnieje programik który chodząc w tle byłby
permanentnie i dość często (właśnie - jak często?) wysyłał kontrolne
zapytania na jakiś serwer, aby podtrzymać sesję?

Pozdr. - Janeo
-- -- -- -- -- -- --
http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

Data: 2009-05-04 10:05:32
Autor: Piotr M
Jak długo trwa sesja GPRS?
Jak długo trwa? Tyle na ile się ja ustawi. Czy oby na pewno sesja to tylko czas/stan w którym odbywa się transfer? Coś mi tu ten pan z Plusa kręci :) a i wiadomo że w trakcie bezczynności transmisja nie odbywa się. IMO sesja to stan w którym aktywne jest połączenie, bez względu za to czy transfer odbywa się czy nie. Np teraz, zaglądam sobie do Managera połączeń i mimo że jak byk informuje mi on że "Status - Połącz. (nieaktyw.)" to sesja dalej trwa. A z tego co wiem to jej czas można ustawić w telefonie, w Nokii nazywa się to "Czas trybu online", można sobie ustawić czas z przedziału minutowego 1-98 lub na nieograniczony.

Pzdr, Piotr M

Data: 2009-05-04 10:06:04
Autor: Piotr M
Jak długo trwa sesja GPRS?

Data: 2009-05-04 10:08:28
Autor: Piotr M
Jak długo trwa sesja GPRS?
Jak długo trwa? Tyle, na ile się ją ustawi? Czy oby na pewno sesja to tylko czas/stan w którym odbywa się transfer? Coś mi tu ten pan z Plusa kręci :) a i wiadomo że w trakcie bezczynności transmisja nie odbywa się. IMO sesja to stan w którym aktywne jest połączenie, bez względu za to czy transfer odbywa się czy nie. Np teraz, zaglądam sobie do Managera połączeń i mimo że jak byk informuje mi on że "Status - Połącz. (nieaktyw.)" to sesja dalej trwa. A z tego co wiem to jej czas można ustawić w telefonie, w Nokii nazywa się to "Czas trybu online", można sobie ustawić czas z przedziału minutowego 1-98 lub na nieograniczony.

Pzdr, Piotr M

Data: 2009-05-04 10:12:52
Autor: Piotr M
Jak długo trwa sesja GPRS?
Przepraszam za te zwielokrotnione posty ale ta Opera Mini i Usenet przez Gazete.pl mnie wykończą.

Pzdr, Piotr M

Data: 2009-05-04 10:23:56
Autor: Olgierd
Jak długo trwa sesja GPRS?
Dnia Mon, 04 May 2009 10:12:52 +0000, Piotr M  napisał(a):

Przepraszam za te zwielokrotnione posty ale ta Opera Mini i Usenet przez
Gazete.pl mnie wykończą.

No to przestań tak. Te Twoje posty i bez tego strasznie dziwnie wyglądają.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-05-04 18:29:18
Autor: Zbylut
Jak długo trwa sesja GPRS?
Olgierd napisal(a):

Przepraszam za te zwielokrotnione posty ale ta Opera Mini i Usenet przez
Gazete.pl mnie wykończą.

No to przestań tak. Te Twoje posty i bez tego strasznie dziwnie wyglądają.

jak to robić lepiej, tak zaczepnie zapytam - bo nie spotkałem porządnego
programu news na komorke?

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-05-04 18:32:36
Autor: Olgierd
Jak długo trwa sesja GPRS?
Dnia Mon, 04 May 2009 18:29:18 +0000, Zbylut napisał(a):

No to przestań tak. Te Twoje posty i bez tego strasznie dziwnie
wyglądają.

jak to robić lepiej, tak zaczepnie zapytam - bo nie spotkałem porządnego
programu news na komorke?

A nie wiem; jeśli nie ma -- po co pisać przez komórkę?

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

Data: 2009-05-04 20:00:15
Autor: Zbylut
Jak długo trwa sesja GPRS?
Olgierd napisal(a):

jak to robić lepiej, tak zaczepnie zapytam - bo nie spotkałem porządnego
programu news na komorke?

A nie wiem; jeśli nie ma -- po co pisać przez komórkę?

żeby móc pisać z tramwaju na ten przykład? :)

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-05-04 20:10:53
Autor: Olgierd
Jak długo trwa sesja GPRS?
Dnia Mon, 04 May 2009 20:00:15 +0000, Zbylut napisał(a):

jak to robić lepiej, tak zaczepnie zapytam - bo nie spotkałem
porządnego programu news na komorke?

A nie wiem; jeśli nie ma -- po co pisać przez komórkę?

żeby móc pisać z tramwaju na ten przykład?

No tak, nie wziąłem tego pod uwagę ;-)

Data: 2009-05-04 19:32:55
Autor: Waldek Godel
Jak długo trwa sesja GPRS?
Dnia Mon, 4 May 2009 18:29:18 +0000 (UTC), Zbylut napisał(a):

jak to robić lepiej, tak zaczepnie zapytam - bo nie spotkałem porządnego
programu news na komorke?

Qmail

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-05-04 20:00:05
Autor: Zbylut
Jak długo trwa sesja GPRS?
Waldek Godel napisal(a):

jak to robić lepiej, tak zaczepnie zapytam - bo nie spotkałem porządnego
programu news na komorke?

Qmail

niestety tylko dla WM. A szkoda bo brzmi ciekawie. Na symbiana tylko
MobileNews, ktĂłry jest read-only.

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-05-04 21:02:10
Autor: Waldek Godel
Jak długo trwa sesja GPRS?
Dnia Mon, 4 May 2009 20:00:05 +0000 (UTC), Zbylut napisał(a):

niestety tylko dla WM. A szkoda bo brzmi ciekawie. Na symbiana tylko
MobileNews, który jest read-only.

Nikt nie zrobił takiego ograniczenia wcześniej

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-05-05 11:26:58
Autor: Ryszard G.
Jak długo trwa sesja GPRS?

Użytkownik "Piotr M " <happypiotr@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gtmf33$m9b$1inews.gazeta.pl...
Przepraszam za te zwielokrotnione posty ale ta Opera Mini i Usenet przez
Gazete.pl mnie wykończą.

Pzdr, Piotr M

Ale chyba można potem usunąć swoje nadmiarowe posty?

pzdr., R.G.

Data: 2009-05-05 06:00:01
Autor: Janeo
Jak długo trwa sesja GPRS?
Przepraszam, że nie odpowiadałem długo.

On 4 Maj, 12:05, "Piotr M " <happypi...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
z tego co wiem to jej czas można ustawić w telefonie, w Nokii nazywa się to
"Czas trybu online", można sobie ustawić czas z przedziału minutowego 1-98
lub na nieograniczony.
Niestety w SE C702 nie ma takiego ustawienia, cholercia...

On 4 Maj, 12:48, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote
Telefon jaki ? SE jakos maja klopot i sesje rozlaczaja co chwila.
Nie tylko w Amaze. On chyba ma jakas opcje zeby to transfer byl
czesciej.
czyli w przypadku SE
K510 i K550 to IMHO wina telefonu i tej  javy.
Mam SE C702 i smutno mi, że telefony Sony Ericsson rozłączają
sesję...o ile to prawda :->

Ostatecznie zrobiłem swoje ustawienia internetowe na WAP i w moim
pakiecie nalicza mi teraz co 10kB - tylko niestety przez WAP nie mam
połączenia z kontem e-mail, również próbne odpalenie mobiDesk (dla GG)
mi nie loguje (loguje jedynie na Internet_GPRS gdzie nalicza co
100kB).

Nie używam programu do nawigacji ktory nie wymaga połączenia z netem,
ponieważ w zasadzie na Javę nie ma takiego. Tzn. jest wyjątek -
Wayfinder w połączeniu z preloadingiem mapy (mapę widać tylko w
trakcie jazdy) przy pomocy MapLoader, a wkrótce w amAze v.5.0

Żeby podtrzymać sesję odpalałem już jak wyżej wspomniałem mobiDesk -
na WAP kicha, na Internet_GPRS i tak rozłącza po paru minutach. Też
próbowałem Operę i też chwilę później rozłącza.

Byłoby świetnie gdyby był mały programik na Javę wysyłający np. 1kB
danych co 3 min... (maksymalnie byłoby ponad 9MB/mies., ale mam pakiet
20MB :-)).

Pozdr. - Janeo
-- -- -- -- -- -- --
http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

Data: 2009-05-05 17:31:23
Autor: Mariusz
Jak długo trwa sesja GPRS?
Mam C702 i skonfigurowaną pocztę na IMAP4 (momail). Przez cały czas jadę na jednej sesji, rozliczanej co 24h. Włączanie opery mini nie powoduje zrywania połączenia (poczta cały czas w trybie push).

pozdrawiam
Mariusz

Data: 2009-05-05 10:33:26
Autor: Janeo
Jak długo trwa sesja GPRS?
On 5 Maj, 17:31, "Mariusz" <eme...@niespamujmitu.op.pl> wrote:
[...]

Próbowałem tak robić. Niestety skończyło się kilkudziesięcioma
łączeniami w ciągu kilku dni, sumą 35 zł i reklamacją.
Nie wiem, ale to chyba zPLUSEM takie kłopoty, bo potwierdzam, że inni
też przy pomocy IMAP4 Push skutecznie podtrzymują sesję w swoich C702..
Pozdr. - J
-- -- -- -- -- -- -- -- --
http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

Data: 2009-05-06 12:34:17
Autor: Latet
Jak długo trwa sesja GPRS?
[...]

Tylko czy te 10kB przez WAP nie kosztuje tyle samo co 100kB przez Internet_GPRS? Wiem na pewno, ze w niektorych taryfach tak było (jest?) bo sam tak miałem 3 lata temu.

latet

Data: 2009-05-06 04:58:36
Autor: Janeo
Jak długo trwa sesja GPRS?
On 6 Maj, 12:34, "Latet" <la...@mxxxx.pl> wrote:
Tylko czy te 10kB przez WAP nie kosztuje tyle samo co 100kB przez Internet_GPRS?
Wiem na pewno, ze w niektorych taryfach tak było (jest?) bo sam tak miałem 3
lata temu.
Tak, ale dopóki mieścisz sie w pakiecie nie ma zmartwienia. Dopiero po
przekroczeniu limitu będzie tak naliczane, więc od czasu do czasu
trzeba sprawdzać % wykorzystania limitu.
Pozdr. - J
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

Data: 2009-05-07 20:21:09
Autor: Latet
Jak długo trwa sesja GPRS?
[...]

No tak, ale pakiet też "schodzi" wg jakiegoś systemu zliczania przesłanych danych i zapewne nie jest to co do bita, ale pewnie tez co 10 albo co 100 KB?

Dzięki,

latet

Data: 2009-05-07 14:13:15
Autor: Janeo
Jak długo trwa sesja GPRS?
WAP co 10

Data: 2009-05-09 10:48:33
Autor: ztomasz
Jak długo trwa sesja GPRS?
Janeo pisze:
WAP co 10

Jesli w plusie dzialasz na APN WAP a nie INTERNET to polaczenie nie schodzi z pakietow. Mialem taka sytuacje jakis czas temu, gdy uruchomilem sobie pakiet i wszystko bylo ladnie gdyby nie to ze 20zl zjechalo mi z konta. Dodam jeszcze ze korzystam z prepaida i PLUS odswieza konto bardzo powolo wiec nie mialem mozliwosci sprawdzenia czy czasem mi nie zzera z konta gotowki.

--
Zarejestruj się i odbierz 2 zł na doładowanie oraz 3% zwrotu za każdą transakcję:-)
https://www.blue.pl/?idAgent=MzI3NDc=&idBanner=LTE=

Data: 2009-05-09 04:38:55
Autor: Janeo
Jak długo trwa sesja GPRS?
On 9 Maj, 10:48, ztomasz <ztom...@nospam.o2.pl> wrote:
Janeo pisze:

> WAP co 10

Jesli w plusie dzialasz na APN WAP a nie INTERNET to polaczenie nie
schodzi z pakietow.
Ja mam abonament i podgląd na r-k online - nie nalicza dodatkowo,
przynajmniej mnie nalicza 0 zł/10kB.
Pozdr. - J
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

Data: 2009-05-04 12:48:28
Autor: J.F.
Jak długo trwa sesja GPRS?
Użytkownik "Janeo" <janeo100@gmail.com> napisał w wiadomości news:38cbd555-c6dd-4a35-a4bb-ec724cb0d70dt11g2000vbc.googlegroups.com...
[...]

Danych zapewne nie bylo tyle, sprawdz liczniki w telefonie - no ale Plus taryfikuje za kazde rozpoczete 100kB w kazda strone.

[...]

Prawda, ale raczej nie nie po 3 minutach - czyli w przypadku SE K510 i K550 to IMHO wina telefonu i tej  javy.

J.

Data: 2009-05-04 21:55:29
Autor: Latet
Jak długo trwa sesja GPRS?
Danych zapewne nie bylo tyle, sprawdz liczniki w telefonie - no ale Plus taryfikuje za kazde rozpoczete 100kB w kazda strone.

Zalezy od taryfy. W niektórych za kazde 10kB.

Telefon jaki ? SE jakos maja klopot i sesje rozlaczaja co chwila.
Nie tylko w Amaze. On chyba ma jakas opcje zeby to transfer byl czesciej.

A czemu nie uzyjesz programu do nawigacji, ktory nie wymaga polaczenia z netem?
Pytam nieco przerwotnie, bo sam usiluje dojśc do czegoś takiego, ale na tym przemądrzałym forum http://forum.symbianos.pl piszą mi tylko, że tak się da, ale nie zniżą się, aby napisać jak...

Pozdrawiam,

latet

Data: 2009-05-05 10:23:27
Autor: news.neostrada.pl
Jak długo trwa sesja GPRS?
Latet pisze:
[...]

Odpal w tle przegladarke np opera mini ktora bedzie korzystac z tego samego punktu dostepowego i sesja nie bedzie sie co chwila konczyla

Data: 2009-05-05 10:36:49
Autor: Janeo
Jak długo trwa sesja GPRS?
On 4 Maj, 21:55, "Latet" <la...@mxxxx.pl> wrote:
[...]

Nie bardzo rozumiem w czym problem. Jak masz symbiana na komórce, to
normalnie kupujesz nawigację z mapą pod symbiana...
Pozdr. - J
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

Data: 2009-05-05 15:31:46
Autor: Błażej
Jak długo trwa sesja GPRS?

To wejdź tu http://www.ipmart-forum.pl

--
Pozdrawiam.
Błażej

Data: 2009-05-05 22:06:06
Autor: robert
Jak długo trwa sesja GPRS?
Podepnę sie pod temat.

Powiedzmy że jadę, np pociągiem i korzystam z gg czy internetu przez GPRS, telefon zmienia BTSy, czasami traci zasięg...

Czy wtedy gdy straci zasieg i nawiąże na nowo, to sesja GPRS jest już też nowa?

Jak to jest z tym GPRS, jak się jedzie i gubi zasięg?

Data: 2009-05-05 13:35:54
Autor: Janeo
Jak długo trwa sesja GPRS?
On 5 Maj, 22:06, rob...@mailinator.com wrote:
[...]
Gubienie zasięgu w Warszawie nie wchodzi w grę. Pytałem Plusa czy to
nie sprawa przełączania między GPRS/3G/HDSP, ale podobno nie.
Dziadowski operator...
Pozdr. - J
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm

Data: 2009-05-05 22:42:13
Autor: staszaiwa
Jak długo trwa sesja GPRS?
> [...]
nowa?
> Jak to jest z tym GPRS, jak się jedzie i gubi zasięg?
Gubienie zasięgu w Warszawie nie wchodzi w grę.

w tunelu metra między stacjami, lub tunelu średnicowym - śmiem wątpić.

Data: 2009-05-06 12:38:36
Autor: Latet
Jak długo trwa sesja GPRS?
Gubienie zasięgu w Warszawie nie wchodzi w grę. Pytałem Plusa czy to
nie sprawa przełączania między GPRS/3G/HDSP, ale podobno nie.

Na pewno nie.
Nie raz widzę po ikonce telefonu, że te tryby się zmieniają podczas trwania sesji, ale w billingu wciąż jest to ta sama sesja (naliczanie transmisji danych mam co 10 kB, czyli co 1 grosz).

latet

Data: 2009-05-05 22:22:23
Autor: Czarek
Jak długo trwa sesja GPRS?
W dniu 2009-05-05 22:06, robert@mailinator.com napisał:
[...]

Odpowiem pytaniem na pytanie:
Skoro sam napisałeś, że zerwało sesje bo telefon stracił zasięg, to jak mylisz - po ponownym złapaniu zasięgu odnowi starą sesje czy jednak nawiąże nową?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
PS. Przecież o to chodzi aby tak skonfigurować telefon/oprogramowanie (lub/oraz być w ciągłym zasięgu) aby sesji nie zerwało, bo sesja zerwana jest już sesją zakończoną chociaż poprzednia paczka "rozliczeniowa" danych nie została wyczerpana

--
Cz.

Jak długo trwa sesja GPRS?