Data: 2010-04-07 11:37:39 | |
Autor: Brzezi | |
Jak dobrac cisnieni w oponach? | |
Czesc.
Jak dobrac cisnienie w oponach o rozmiarach innych niz fabryczne? Fabryczne rozmiary to 235/60R16, i tam zalecane cisnienienie jest powiedzmy 2.2/2.4atm Docelowe opony to 255/45R18, i jakie tutaj dac cisnienie? czy sa jakies okreslone przeliczniki? Pacjent to MB C140, waga 2.1t Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-04-07 06:21:02 | |
Autor: BearBag | |
Jak dobrac cisnieni w oponach? | |
Ludzie to mają problemy :) |
|
Data: 2010-04-07 15:51:57 | |
Autor: Brzezi | |
Jak dobrac cisnieni w oponach? | |
śro, 07 kwi 2010 o 15:21 GMT, BearBag napisał(a):
Docelowe opony to 255/45R18, i jakie tutaj dac cisnienie? czy sa jakies Dlaczego sadzisz ze to problem? :) Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-04-07 15:13:48 | |
Autor: Tadeusz | |
Jak dobrac cisnieni w oponach? | |
Użytkownik "Brzezi" <> napisał w wiadomości ... Czesc. w LS430 dopuszczone są fabrycznie 2 rozmiary koł: 225/55/R17 - z ciśnieniem 2,2-2,4 245/45/R18 - z ciśnieniem 2,4-2,6 na twoim miejscu napompowałbym o 0,3 atm wiecej i pojeździł jak bedzie za dużo (za twardo) to spuścisz z 0,1 atm przy czym na dużej części polskich dróg 255/45R18 będzie wymagać bardzo ostrożnej jazdy i lawirowania między dziurami :) -- pozdrawiam Tadeusz |
|
Data: 2010-04-07 15:41:22 | |
Autor: Brzezi | |
Jak dobrac cisnieni w oponach? | |
śro, 07 kwi 2010 o 15:13 GMT, Tadeusz napisał(a):
w LS430 dopuszczone są fabrycznie 2 rozmiary koł: Wulkanizator napompowal mi do 2.2, ale wydawalo mi sie ze za nisko siedzi, i narazie dopompowalem do 2.5 przy czym na dużej części polskich dróg 255/45R18 będzie No bez przesady, jest prawie 115mm gumy :) to jest calkiem znosnie, zreszta jak zmienialem opony, to felgi byly prosciutkie jak nowki, to sa takie mercedesowakie alu prawie pelne, z malym wycieciem na obwodzie, bardzo solidne i masywne sa, praktycznie nie do skrzywienia.... Mniejsza felga ginie przy tym samochodzie, jest ogromny, i nawet felga 18" skromnie wyglada :( A swoja droga juz jezdzilem w innym samochodzie na 225/40R18, to dopiero byl hardcore, no ale i felga przy kazdej zmianie opon do prostowania szla... :( Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-04-07 15:31:13 | |
Autor: M. Bąk | |
Jak dobrac cisnieni w oponach? | |
W dniu 2010-04-07 11:37, Brzezi pisze:
Czesc. W instrukcjach do eklasy i vito nie a rozróżnienia zalecanego ciśnienia na różne wielkości felg. |
|
Data: 2010-04-07 15:42:58 | |
Autor: Brzezi | |
Jak dobrac cisnieni w oponach? | |
śro, 07 kwi 2010 o 15:31 GMT, M. Bąk napisał(a):
W instrukcjach do eklasy i vito nie a rozróżnienia zalecanego ciśnienia na różne wielkości felg. w mojej instrukcji jest tylko jeden rozmiar podany, no wiec nie mam porownania Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-04-07 19:17:18 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jak dobrac cisnieni w oponach? | |
Brzezi pisze:
Czesc. Zmniejszając profil zazwyczaj trzeba oponę pompować mocniej żeby nie orać felgą krawężników. U mnie producent przy podobnych proporcjach podaje: 215/55R16 - 2,4/2,4 225/45R18 - 2,6/2,4 Za to w słabszym silniku instrukcja podaje takie same ciśnienia dla obu rozmiarów. Najlepiej napompuj tak jak podaje producent i zobacz czy opona nie ugina się jakoś niebezpiecznie przy najeżdżaniu na krawężnik. |