Jak dobrać dobry rower?

Data: 2009-06-04 12:13:32
Autor: kornela
Jak dobrać dobry rower?
Hej!

Mam pytanie. Lubię jeździć na rowerze, ale tylko "turystycznie" nie wyczynowo. I nie wiem jaki rower mam wybrać w sklepie. Proszę o radę.

Data: 2009-06-04 14:04:06
Autor: Titus Atomicus
Jak dobrać dobry rower?
In article <h086oc$evc$1@news.wp.pl>, "kornela" <zuza11922@wp.pl> wrote:

Hej!

Mam pytanie. Lubię jeździć na rowerze, ale tylko "turystycznie" nie wyczynowo. I nie wiem jaki rower mam wybrać w sklepie. Proszę o radę.

Jak turystycznie to pytaj o rower trekkingowy.
Rowery wyczynowe sa latwe do odroznienia. Sa bardzo drogie.

TA

Data: 2009-06-04 14:07:34
Autor: Szprota aka Stefandora
Jak dobrać dobry rower?
[...]

Tzn. trekkingowe, czyli turystyczne, są mniej drogie? Czyli ile?

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-06-04 06:53:31
Autor: Michał Wolff
Jak dobrać dobry rower?
On 4 Cze, 14:07, Szprota aka Stefandora <stefand...@onet.eu> wrote:

Tzn. trekkingowe, czyli turystyczne, są mniej drogie? Czyli ile?

Gotowe trekingowe dostępne w polskich sklepach rzadko kosztują więcej
niż 3tys. Dobre rowery "sportowe" zaczynają się od tej sumy.

Aczkolwiek oczywiście nie można stawiać znaku równości pomiędzy
rowerem turystycznym a trekingowym. Turystyka to pojęcie bardzo
szerokie, wielu turystów jeździ na rowerach o zdecydowanie sportowej
geometrii i sobie to chwali. Rower sportowy jest dużo lżejszy i to
jest jego ogromna zaleta, odczuwalna szczególnie przy turystyce bez
sakw a o taką chyba autorce chodzi
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-04 20:10:28
Autor: Titus Atomicus
Jak dobrać dobry rower?
In article <0723da60-41ca-4882-993d-84d9f6113c1d@j32g2000yqh.googlegroups.com>,
 Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote:

Rower sportowy jest dużo lżejszy i to
jest jego ogromna zaleta, odczuwalna szczególnie przy turystyce bez
sakw a o taką chyba autorce chodzi

Nie wyobrazam sobie turystyki bez sakw.

TA

Data: 2009-06-04 12:59:00
Autor: Michał Wolff
Jak dobrać dobry rower?
On 4 Cze, 20:10, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

Nie wyobrazam sobie turystyki bez sakw.

Powiedział przygarbiony ciężarem lat wypraw Titus Atomicus :))

Turystyka nijak się ma do ilości przewożonego bagażu, taką samą
turystyką są jednodniowe wyjazdy jak i trasy miesięczne, różnią się
tylko czasem trwania. A są ludzie, którzy nawet na bardzo długich
trasach obchodzą się bez sakw polecam stronę człowieka który (nocując
pod namiotem!) objechał pół Azji z bagażem oscylującym w granicach
10kg, po Bliskim Wschodzie nawet 5kg!!!:
http://www2.arnes.si/~ikovse/weight.htm
On nie zbiera latami ekwipunku jak Ty - on po prostu jeździ :)

Ja sam parę dni temu wróciłem z 1000km wyjazdu na Słowację, gdzie
miałem zaledwie 5kg bagażu (co prawda noclegi na kwaterach) i było to
wyjazd jak najbardziej turystyczny
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-05 00:50:37
Autor: Titus Atomicus
Jak dobrać dobry rower?
In article <2c8ef6a9-1626-469e-a7fe-bfb1c1e2c680@s28g2000vbp.googlegroups.com>,
> [...]

10kg, po Bliskim Wschodzie nawet 5kg!!!:
http://www2.arnes.si/~ikovse/weight.htm
On nie zbiera latami ekwipunku jak Ty - on po prostu jeździ :)

Ojej, calkiem jak ty.

Ja sam parę dni temu wróciłem z 1000km wyjazdu na Słowację, gdzie
miałem zaledwie 5kg bagażu (co prawda noclegi na kwaterach) i było to
wyjazd jak najbardziej turystyczny

No mowilem.
Sluchaj, a mozesz zdradzic, dlaczego on nosi nylonowe ponczochy? Ty tez tak?
Czy to tez w celu ograniczenia wagi bagazu?

TA

Data: 2009-06-05 03:48:20
Autor: Michał Wolff
Jak dobrać dobry rower?
On 5 Cze, 00:50, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

> On nie zbiera latami ekwipunku jak Ty - on po prostu jeździ :)
Ojej, calkiem jak ty.

A dokładnie przeciwnie niż Ty, który zbierasz sprzęt w tempie 1 torby
na pół roku i niemal w ogóle nie jeździsz, dziwiąc się później że na
łatwych polskich górkach musisz rower podprowadzać.
Ja odkąd mam stałą pracę - mam i więcej pieniędzy na sprzęt rowerowy,
to moja pasja i lubię na to wydawać pieniądze. Ale nie zawsze tak było
- i jak tej kasy nie miałem to też jeździłem, nie tłumacząc się jak Ty
że masa czasu tylko pieniędzy nie ma. Pierwszą wyprawę na Ukrainę
zaliczyłem na marketowym góralu Rometa i z sakwami za 50zł, które
używałem także na kilku następnych trasach, włącznie aż do 1998 i
wyprawy po stolicach naddunajskich opisanej już na mojej stronie.

Do jazdy turystycznej i na wyprawy jedyną niezbędną sprawą są chęci i
motywacja, cały sprzęt to tylko nieco ułatwiający sprawę dodatek.
Osoby takie jak Ty szukają po prostu łatwych usprawiedliwień. Zamiast
kupować torbę Topeaka za 250zł - lepiej kup byle jaką na Allegro a te
pieniądze wydaj na tygodniową trasę po Polsce, w dobry sprzęt można
zacząć inwestować dopiero jak się ma na niego pieniądze, dla mnie
podstawą są wydatki na samą jazdę, na sprzęt wydaję jedynie nadwyżki

No mowilem.
Sluchaj, a mozesz zdradzic, dlaczego on nosi nylonowe ponczochy?

Jak przeczytałeś - to wiesz dlaczego, więc nie zadawaj głupich pytań

Ty tez tak?

Nie ja aż takim ekstremalistą nie jestem, ale dla Ciebie jest tam
wiele ciekawych rad. Ja jeżdżę na tyle dużo że jestem w stanie wjechać
z 30kg bagażem na ciężkie alpejskie dwutysięczniki. Jeśli natomiast Ty
musisz podprowadzać na łatwych górkach pod Krakowem i na Podhalu - to
znaczy, że na swoje możliwości masz bagażu dużo za dużo i wiele rad
tam zamieszczonych by Ci się przydało, tym bardziej że jego ekwipunek
nie należy do kosztownych, a jak widać taki niewielki bagaż jest
wystarczający by przejeżdżać nawet tak trudne trasy jak Tybet.

Tak więc - jeśli chcesz poprawić swoje osiągi - to albo zacznij
wreszcie porządnie na tym rowerze jeździć, albo ścinaj bagaż w sposób
naprawdę znaczny.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-06-05 14:16:01
Autor: Coaster
Jak dobrać dobry rower?
[...] dlaczego on nosi nylonowe ponczochy [...]

BTW pare tygodni wstecz, widzialem dziwadlo - koles jadacy w kasku, kurtence rowerowej a jakze, i w... czerownych legginsach-rajstopach (?) spod ktorych wyraznie przeswiecaly sie wielkie biale majty...
Jakis 'trynd' bajkowo-ekshibicjonistyczny czy jak?!

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-06-05 15:02:40
Autor: Titus Atomicus
Jak dobrać dobry rower?
In article <h0b2e0$vee$1@news.supermedia.pl>,
 Coaster <manypeny@mac.com> wrote:

[...]

No wlasnie nie wiem.
:-(
Myslalem ze kol. Wolff powie, a on znowu robi jakis uniki.

TA

Data: 2009-06-05 16:26:54
Autor: MadMan
Jak dobrać dobry rower?
Dnia Fri, 05 Jun 2009 14:16:01 +0200, Coaster napisał(a):

BTW pare tygodni wstecz, widzialem dziwadlo - koles jadacy w kasku, kurtence rowerowej a jakze, i w... czerownych legginsach-rajstopach (?) spod ktorych wyraznie przeswiecaly sie wielkie biale majty...

O, ja czasami jadę podobnie - długie gacie bez pampersa a pod tym majty.
Z tym że tylko jak gdzieś blisko, i niekoniecznie kask. Wczoraj tak po bułki jechałem :P

--
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-06-07 00:35:25
Autor: Coaster
Jak dobrać dobry rower?
MadMan wrote:
[...]

A sklepowa co na to?!

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-06-07 09:30:35
Autor: MadMan
Jak dobrać dobry rower?
Dnia Sun, 07 Jun 2009 00:35:25 +0200, Coaster napisał(a):

O, ja czasami jadę podobnie - długie gacie bez pampersa a pod tym majty.
Z tym że tylko jak gdzieś blisko, i niekoniecznie kask. Wczoraj tak po bułki jechałem :P

A sklepowa co na to?!

- czypindziesiąt
:P

Data: 2009-06-05 15:31:23
Autor: fabian
Jak dobrać dobry rower?
No mowilem.
Sluchaj, a mozesz zdradzic, dlaczego on nosi nylonowe ponczochy? Ty tez tak?
Czy to tez w celu ograniczenia wagi bagazu?

Tak. Przecież cała ta strona jest o obniżeniu wagi.

Fabian.

Data: 2009-06-07 01:59:39
Autor: Titus Atomicus
Jak dobrać dobry rower?
In article <h0b6na$4id$1@opal.futuro.pl>,
 fabian <fabian@niematakiego.adresu.pl> wrote:

> No mowilem.
> Sluchaj, a mozesz zdradzic, dlaczego on nosi nylonowe ponczochy? Ty tez > tak?
> Czy to tez w celu ograniczenia wagi bagazu?

Tak. Przecież cała ta strona jest o obniżeniu wagi.

I bez tych nylonow naprawde nie mozna sie obyc?
:-(
TA

Data: 2009-06-05 13:24:59
Autor: fabian
Jak dobrać dobry rower?
Michał Wolff wrote:
trasach obchodzą się bez sakw polecam stronę człowieka który (nocując
pod namiotem!) objechał pół Azji z bagażem oscylującym w granicach
10kg, po Bliskim Wschodzie nawet 5kg!!!:
http://www2.arnes.si/~ikovse/weight.htm

Super opis, dzięki za linka!

Fabian.

Data: 2009-06-04 20:13:38
Autor: live_evil
Jak dobrać dobry rower?
[...]

No to wyobraź sobie 11 kart kredytowych :-)
MSPANC

--

  My homebuilt FWD recumbent, a welder's prank :-)
   -- > http://piotrowiak.info/poziom

Data: 2009-06-04 20:29:03
Autor: Titus Atomicus
Jak dobrać dobry rower?
In article <h092si$6qr$1@inews.gazeta.pl>,
 live_evil <padd_niechcespamu_@o2.pl> wrote:

> No to wyobraź sobie 11 kart kredytowych :-)
MSPANC

No przeciez wlasnie to mniej wiecej probowalem sobie wyobrazic.

TA

Data: 2009-06-04 20:36:55
Autor: MadMan
Jak dobrać dobry rower?
Dnia Thu, 04 Jun 2009 20:13:38 +0200, live_evil napisał(a):

Nie wyobrazam sobie turystyki bez sakw.

No to wyobraź sobie 11 kart kredytowych :-)

I przypiętego do nich Dyrektoura!

Data: 2009-06-05 08:05:24
Autor: artek
Jak dobrać dobry rower?
Użytkownik wrote:
Rower sportowy jest dużo lżejszy i to
jest jego ogromna zaleta, odczuwalna szczególnie przy turystyce bez
sakw a o taką chyba autorce chodzi

Nie wyobrazam sobie turystyki bez sakw.

a ja jeżdżę wyłącznie turystycznie - na mtb. i nie wyobrażam sobie mojej turystyki z sakwami i na innym rowerze.

--
artek

Data: 2009-06-04 15:29:38
Autor: Andrzej
Jak dobrać dobry rower?

Użytkownik "Szprota aka Stefandora" <stefandora@onet.eu> napisał w wiadomości news:h08de3$6il$1news.onet.pl...
[...]

w moim prowincjonalnym sklepie mówią, że sensowny trekk zaczyna się od 1,1kpln, ale nie maja problemu z dowolnym powiększeniem tej kwoty na życzenie kupującego :)

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2009-06-04 21:25:14
Autor: ToMasz
Jak dobrać dobry rower?
kornela pisze:
Hej!

Mam pytanie. Lubię jeździć na rowerze, ale tylko "turystycznie" nie wyczynowo. I nie wiem jaki rower mam wybrać w sklepie. Proszę o radę.
idź do sklepu, i usiadź na paru rowerach. PRzedewszystkim usiadź na
góralu, a następnie na czymś co sprzedawca nazwie trekingiem. Zobacz czy
lepiej sie czujesz na góralu w którym masa ciała jest mniejwiecje
rozłożona na rece i tyłek, czy na trekingu, w którym zazwyczaj siedzi
sie na tyłku, a ręce niewiele dzwigają.
Zapytaj czy mozna podnieść kierownice, czy można ją przysunąć i odsunąć.
Co mozna wyregulować zeby rower jaknalepiej Ci "leżał", był
najwygodniejszy. Zapytaj czy od razu można wymienić siodło na
wygodniejsze, czy TERAZ są do tego roweru części zamienne ( wykreślamy
supermarkety)

Im ten rower będzie bardziej przypominał rower - czyli klasyczna rama,
tym w przyszłości bedze mniej problemów. Zobacz czy linki nie mają
jakichś zawijasów, "esów" ciasnych zakrętów. jeśli bez problemów
potrafisz palcem pokazać lepszą drogę dla liki - zanczy ze patrzysz na
zły rower.

O ile liczy sie dla Ciebie waga ( w sumie powinna) to wybierz coś na
ramie aluminiowej, raczej bez amortyzatoorów. JAk chcesz amory, a
właściwie przedni amor, - zapytaj o jego serwis, koszt wymiany, itp.

Rower dla osoby dorosłej, powinien mieć metalowe kalmki, metalowe
hamulce, (dokładniej Nie powinny być plastikowe). Manetki, przerzutki i
wolnobieg - shimano. mechanizm korbowy - aluminiowe korby.

Tak powinien wygladać zarys _minimalnego_ akceptowalnego roweru. Załóżmy
ze ów rower jest zaledwie zarysem, bez (lub bez sprzecyzowania) osprzętu
 cena... strzelam 600zł (czerwiec 2009)
Warto dopłacić za:

PRzerzutki shimano
manetki i hamulce z metalu (stop aluminum)
obręcze stożkowe
Mechanizm korbowy z korbami aluminiowymi
Suport kasetowy - z łożyskami maszynowymi
Jeśli ma to być rower turystyczny to jeszcze:
błotniki pełne z tworzywa sztucznego,
bagażnik aluminium

i tak dociagnęliśmy do 800-900zł. chociaż 90% z tego spełnia galaxy
meteor za 700zł. (poniżej 15kg)
jeśli na sklepie stoją podobne ale droższe rowery, zapytaj sprzedawcy co
one mają takeigo ze jest to droższe.
Tu niestety podpadne wiekszości czytelników tej grupy, bo najczęściej
przerabiali tą liste w wielu późnej podstawówki/wczesnego liceum. od
tego czasu "smak" im sie wyrobił, i nie przeszkadza im ze COŚ do roweru
kosztuje 10 albo 100zł. Czasami warto dołożyć, czasami nie. niestety
wielu musi miec to za 100, choć robiąc rachunek ekonomiczny można dojść
do zgoła odmiennych wniosków. (patrz dyskusja o sztycach za 150-200zł pi
razy oko różniących sie o 100gram. Sory, rower z kolarzem waży z 85 kg!
trampki nie ważą? moze wysikać sie warto, zaesze to będzie 200gram mniej).

TAk wiec _miom zdaniem_ to jest taki punkt optimum, dla spokojnego,
prostego roweru. Moża sie zastanowić czy warto dopłacić _ i ile_ za
wyższej kalsy przerzutki. Tu znowu sa 2 szkoły. ja uważam ze o ile na
samym dole wolnobiegu jest 11 zębów, (7 zębatek) to więcej nie trzeba.
(To koszt licząc od zera jakies 70-90zł) jednak wielu powie ze 11 zębów
jest OK ale dodatkowo musi być 9 zębatek a tu koszt rośnie dramatycznie
Warto? sam odpowiedz. PRzerzutki/manetki ładnie wyglądają i klienci
chetnie płacą. JAk ktoś Ci powie ze w piastach sa łożyska maszynowe -
kupisz? wiekszość nie kupi, nawet nie będzie wiedziało co to jest, ja
bym kupił, ale nie za +100% ceny roweru.
Pytaj również o wage. "lekkość" kosztuje. OStatnio sam tu pytałem. Ale
jak doszedłem do wniosku ze w wiekszości przypadków minus 1kg kosztuje
plus500zł, to sobie dałem spokój.

Tak wiec sam oceń co Ci jest potrzebne, ile chcesz przeznaczyć
pieniedzy, i coś sobie upatrz, zapytaj na grupie, zawsze sie ktoś
znajdzie kto chętnie skrytykuje. NApewno omijaj markety i kupno roweru
którego nie mozna dosiaść.

Powodzenia.

Jak dobrać dobry rower?