Jak docierać i czy docierać silnik w skuterze 2T

Data: 2009-05-27 20:16:02
Autor: Jacek
Jak docierać i czy docierać silnik w skuterze 2T
Jak narzekasz, że nie na temat, to masz łopatologicznie:
A więc: najważniejsze jest zapewnienie smarowania i odpowiedniego chłodzenia. Na chłodzenie nie masz większego wpływu, więc ograniczasz możliwośc przegrzania jeżdżac na pół gwizdka. Co do smarowania to można dodawać na początku więcej oleju ale bez przesady, bo nadmiar też nie jest dobry. I na koniec naj-naj wazniejsze: ograniczyć hamowanie silnikiem, bo jadąc np. z górki z zamkniętym gazem silnik mało co dostaje paliwa, a tymsamym jest prawie bez smarowania (lepiej puścić go na luz).
I to by było na tyle'
Jacek

IMO 500 km docierania też by wystarczyło.

Data: 2009-05-27 20:27:00
Autor: JKK
Jak docierać i czy docierać silnik w skuterze 2T

Użytkownik "Jacek" <maps@wp.pl> napisał w wiadomości news:gvk0it$46r$1nemesis.news.neostrada.pl...
dodawać na początku więcej oleju ale bez przesady, IMO 500 km docierania też by wystarczyło.

Z czasów Jawy 50 / Ogara 200:
- okres docierania - rzeczone 500 km
- mieszanka na doieraniu - 1:25 (później 1:30)

W sumie podobnie jak dzisiejsze kosy spalinowe ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2009-05-27 21:24:12
Autor: Jacek
Jak docierać i czy docierać silnik w skuterze 2T
o przepraszam.........
moja kosa zadowala się mieszanką 1:40
Za to Simson SR2 z 1958 według instrukcji 1:25 "oliwy" ;-)
Jacek

Data: 2009-05-27 21:28:03
Autor: JKK

Użytkownik "Jacek" <maps@wp.pl> napisał w wiadomości news:gvk44p$5pm$1atlantis.news.neostrada.pl...
Za to Simson SR2 z 1958 według instrukcji 1:25 "oliwy" ;-)

Późniejsze 1:50 bodajże.

Pzdr

JKK

Data: 2009-05-27 22:51:55
Autor: Arbiter
[...]

kolega widzę z epoki Ogara 200 i Jawki:)
W skuterach jest pomppka oleju która wstrzykuje olej i nie miesza się go z benzyną. Więc nie reguluje się mieszanki. Można regulować pompę na linkach ale tego raczej nikt nie robi.

Co do hamowania silnikiem to skuter ma sprzęgło automatyczne oraz ww. pompkę do oleju która podaje nawet na wolnych obrotach wiec hamowanie silnikiem nie jest problemem:)

I biegów brak:)

Data: 2009-05-28 06:42:44
Autor: Jacek
Jak docierać i czy docierać silnik w skuterze 2T
No masz.
To i do 2T dotarła innowacyjna technika ;-)
Jacek

Data: 2009-05-28 10:04:42
Autor: Brzezi
czw, 28 maj 2009 o 06:42 GMT, Jacek napisał(a):

No masz.
To i do 2T dotarła innowacyjna technika ;-)

Mało tego, do 2t robia wtryski paliwa :), nawet bezposrednie wtryski
paliwa, do takich skuterkow zwyklych :)

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-05-28 11:02:12
Autor: Jacek
Jak docierać i czy docierać silnik w skuterze 2T
To ci dopiero. Muszę się podszkolić z nowinek.
Ja ostatnio reanimowałem 51 letniego Simsonka SR2 i jestem na bieżąca, ale z "tamtą" techniką ;-)
Jacek

Data: 2009-05-28 22:31:01
Autor: JKK

Użytkownik "Jacek" <maps@wp.pl> napisał w wiadomości news:gvlk2j$l1o$1atlantis.news.neostrada.pl...
Ja ostatnio reanimowałem 51 letniego Simsonka SR2

Z dwóch jeden ?

Pzdr

JKK

Data: 2009-05-30 13:34:41
Autor: Jacek
Jak docierać i czy docierać silnik w skuterze 2T
Nie. Z jednego jeden !
Nieoryginalne mam siodełko, manetkę sprzęgła i biegów, pedały, szkło przedniej lampy, przełącznik świateł i ogumienie. Reszta oryginalne i pali "na dotyk" chociaż magnesy słabe, bo żarówka dostaje ledwo 4 V. Parę części brakuje np. osłony gaźnika. Sygnał działa nawet! Na razie jeździ na zastępczym baku z flaszki po Powerade ;-)
Jacek

Jak docierać i czy docierać silnik w skuterze 2T