Jak "dołączyć " kaloryfer w czasie"biegu" ?

Data: 2010-01-22 08:22:51
Autor: Rylen
Jak "dołączyć " kaloryfer w czasie"biegu" ?
Dom 3 piętrowy. Na pierwszym w listopadzie lokator zdemontował kaloryfery (no bo kupił za własną kasę)
i wyprowadził się oddając właścicielowi klucze. Teraz jest "Nowy lokator" któremu musimy załozyć z powrotem
zakupione kaloryfery (są to te same kaloryfery za które poprzedni lokator nam zwrócił za "odpowiednią" opłatą.
Teraz musimy je załozyć z powrotem w czasie jak instalacja grzeje.
Przy każdym dojściu i ujściu do grzejnika są zawory kulowe więc można to zrobić bezpiecznie.
No ale jak je napełniać aby nie nastąpiło zapowietrzenie ?
Czy najpierw wkręcić dół kaloryfera, poczekać aż zacznie się przelewać i wtedy szybko przykręcić górę?
W sumie jest 5 kaloryferów.
Rylen

Data: 2010-01-22 09:24:49
Autor: kris

Użytkownik "Rylen" <rylenSPAM@man.pl> napisał w wiadomości news:hjbkdg$f3j$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Każdy kaloryfer ma/powinien miec odpowietrznik. Zakładasz, odpowietrzasz i nie ma problemu. Jak nie ma odpowietrznika to zakładasz kaloryfer, otwierasz dolny zawór, górny zamykasz i popuszczasz srubunek u góry w ten sposób odpowietrzajac grzejnik

Krzysiek

Data: 2010-01-22 09:38:07
Autor: Rylen
[...]

Dzięki ! A więc dobrze myślałem, że najpierw od dołu napełniać i chyba powoli.
rylen

-- Pozdrawiam

Krzysiek

Data: 2010-01-22 09:48:16
Autor: Jackare
Użytkownik "Rylen" <rylenSPAM@man.pl> napisał w wiadomości news:hjboae$t5t$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Można ale nie jest to jakaś szalona konieczność. I tak trzeba otworzyć dwa zawory aby obieg "przetoczył" powietrze które pozostanie w zakamarkach grzejnika. Grzejniki nalezy zamontować z lekkim wzniosem w kierunku odpowietrznika (wystarczy taki wznios aby w libelce poziomicy oko dotykało kreski granicznej wyznaczającej poziom), co pozwoli na bezporoblemowe odpowietrzanie układu. W czasie napełniania ubywa wody z układu. Należy ją na bieżąco uzpełnić do odpowiedniego ciśnienia (układ zamknięty) lub do przelania zbiornika wyrównawczego (układ otwarty).
--
Jackare

Data: 2010-01-22 09:50:41
Autor: kris

Użytkownik "Jackare" <j@sp.de.uk.pl> napisał w wiadomości news:hjbooi$cb7$1achot.icm.edu.pl...
[...]

Ja myslę ze autor ma grzejnik bez odpowietrznika. Te stare zeberkowe nie miały odpowietrzników. Pamietam ze wierciłem w korkach dziury gwintowałem je na 1/2 cala i wkręcałem odpowietrzniki.

Krzysiek

Data: 2010-01-22 10:19:45
Autor: Prawusek

"kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]

miały odpowietrzników. Pamietam ze wierciłem w korkach dziury gwintowałem

Dokładnie - pytający nie napisał jakiego typu ma kaloryfery. W starych
żeliwnych też były odpowietrzniki. Póki nie są założone łatwo będzie
wywiercić otwór na końcu i założyć odpowietrzniki, wtedy montuje się je
normalnie i otwiera oba zawory. Warto sprawdzić, czy na pionach są
odpowietrzniki automatyczne, jeżeli nie ma warto je zainstalować przy
instalowaniu tych kaloryferów korzystając z obniżonego poziomu wody w
instalacji.

Data: 2010-01-22 10:29:17
Autor: Prawusek
"Prawusek" <prawusek@interia.pl> wrote in message

> [...]

odpowietrzniki automatyczne, jeżeli nie ma warto je zainstalować przy
instalowaniu tych kaloryferów korzystając z obniżonego poziomu wody w

Gdyby nie było zaworów na przyłączach kaloryferów też można je przyłączyć
obniżając poziom wody (tylko na górnym piętrze) lub zamrażając rury -
zamrażarki mają fachowcy od tego typu prac - partacze zazwyczaj nie, bo nie
są tanie.

Data: 2010-01-22 10:44:12
Autor: Rylen
Jak "dołączyć " kaloryfer w czasie"biegu " ?

O to nie musze się martwić bo jak pisałem te ghrzejnikijuz w tych miejscach były przez
7 lat i nie sprawiały problemu

> Ja myslę ze autor ma grzejnik bez odpowietrznika. Te stare zeberkowe > nie
> miały odpowietrzników. Pamietam ze wierciłem w korkach dziury
gwintowałem
To jest nowszy typ kaloryferów i pewnie je posiadają

 Warto sprawdzić, czy na pionach są
odpowietrzniki automatyczne, jeżeli nie ma warto je zainstalować przy
instalowaniu tych kaloryferów korzystając z obniżonego poziomu wody w
instalacji.

Tego to ja nawet sobie nie wyobrażam, aby w środku zimy 25ciu lokatorom
odciąć ciepło za które płacą. Ciepło jest dostarczane przez miejską elektrociepłownie.
Nie jestem jeszcze tak zdesperowany...

Rylen

Data: 2010-01-22 10:52:54
Autor: Prawusek
"Rylen" <rylenSPAM@man.pl> wrote in message

Nie jestem jeszcze tak zdesperowany...

    Często sytuacja determinuje zakres prac. Jeżeli instalacja została
dobrze zaprojektowana i równie dobrze wykonana to albo one juz tam są, albo
nie są konieczne. Do tego wystarczy wywiad u lokatorów lub sprawdzenie czy
instalacja nie zapowietrza się. Instalacja nie jest trudna niektóre
odpowietrzniki mają zawory odcinajace, można też zainstalować zawory kulowe,
a to nie musi być czasochłonne.

Data: 2010-02-17 15:44:43
Autor: Brooks
On 22 Sty, 10:44, "Rylen" <rylenS...@man.pl> wrote:

> [...]

> obniżając poziom wody (tylko na górnym piętrze) lub zamrażając rury -
> zamrażarki mają fachowcy od tego typu prac - partacze zazwyczaj nie, bo

Z punktu widzenia użytkownika sądzę,że warto poinformować
zainteresowanych o możliwych kłopotachm i terminie prac. Być może
udostępnić numer telefonu przez kilka dni po zakończeniu prac.
Niespodziewanie, mogą wystąpić reklamacje związane lub nie z
podłączeniem kolejnych grzejników.

Jak "dołączyć " kaloryfer w czasie"biegu" ?