Jak dopisac do DR zeby nie tracic znizek OC?

Data: 2020-06-19 09:56:21
Autor: ąćęłńóśźż
Jak dopisac do DR zeby nie tracic znizek OC?
Członkowi rodziny buchnięto samochód, a że miejsc w garażu i tak mniej niż użytkowanych aut zakup nowego jest chwilowo zbędny (aż któreś z obecnych odjedzie do huty).
Co zrobić, żeby były już właściciel pojazdu nie tracił zniżek OC (były maksymalne, ponad 10 lat bezszkodowych)?
Ile procent udziału w aucie innego członka rodziny (I grupa podatkowa) powinien objąć, aby było to najprostsze, najtańsze i zniżki na OC nie zmniejszały się z roku na rok?

Data: 2020-06-19 10:48:49
Autor: Mateusz Viste
2020-06-19 o 09:56 +0200, ąćęłńóśźż napisał:
Co zrobić, żeby były już właściciel pojazdu nie tracił zniżek OC
(były maksymalne, ponad 10 lat bezszkodowych)?

Motorynkę niech sobie kupi i ubezpieczy.

Ile procent udziału w aucie innego członka rodziny (I grupa
podatkowa) powinien objąć, aby było to najprostsze, najtańsze i
zniżki na OC nie zmniejszały się z roku na rok?

Ryzykowna sprawa. Wystarczy jedno zahaczenie członka rodziny (ew.
jego pociechy lub małżonki/małżonka) na parkingu, i zniżki polecą.

Mateusz

Data: 2020-06-19 11:12:36
Autor: Uzytkownik
[...]

Najlepiej przyczepkę samochodową, bo istnieje prawdopodobieństwo graniczące z pewnością, że nigdy tej przyczepki nie będzie holował i nie spowoduje nią wypadku. Poza tym nawet holując taką przyczepkę prawdopodobieństwo spowodowania nią wypadku jest bardzo niskie.

Opłaty OC są niższe niż w przypadku motocykli czy motorowerów. Dlatego zwyżka ubezpieczenia nie będzie tak obciążała kieszeni, a staż za okres ubezpieczeniowy będzie się liczył.

Data: 2020-06-19 11:28:43
Autor: Mateusz Viste
2020-06-19 o 11:12 +0200, Uzytkownik napisał:
> 2020-06-19 o 09:56 +0200, ąćęłńóśźż napisał:  >> Co zrobić, żeby były już właściciel pojazdu nie tracił zniżek OC

Jak sam próbowałem ubezpieczyć gołą przyczepkę, to ubezpieczalnie w
ogóle nie chciały ze mną rozmawiać jeśli nie ubezpieczam jednocześnie
pojazdu. Jeśli w PL się tak da, to zaiste optymalna sprawa - pod
warunkiem, że OP ma miejsce na taką przyczepkę.

Mateusz

Data: 2020-06-19 10:52:53
Autor: PiteR
Jak dopisac do DR zeby nie tracic znizek OC?
in <news:20200619112843.388822fcmateusz>
user Mateusz Viste pisze tak:

Jak sam próbowałem ubezpieczyć gołą przyczepkę, to ubezpieczalnie w
ogóle nie chciały ze mną rozmawiać jeśli nie ubezpieczam jednocześnie
pojazdu.

Miałeś zezłomować czy wyrejestrować?

Czy to nie jest naruszenie swobód obywatelskich do posiadania przyczepki?

--
Piter

#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
smrodu z Costa i Starbucks

Data: 2020-06-19 12:20:02
Autor: Mateusz Viste
2020-06-19 o 10:52 +0100, PiteR napisał:
> [...]

> jednocześnie pojazdu.  Miałeś zezłomować czy wyrejestrować? Czy to nie jest naruszenie
swobód obywatelskich do posiadania przyczepki?

Mogę sobie mieć przyczepkę w ogródku za domem na trzech pustakach (bo
lubię patrzeć na nią przy śniadaniu), ale jej nie ubezpieczać (bo nie
jest w stanie wyjechać z prywatnego terenu).

Inna sprawa, że tutaj obowiązek samodzielnego ubezpieczenia dotyczy
wyłącznie przyczepek o dmc przekraczającej 500 kg. Jak przyczepka ma
wyższą dmc to teoretycznie można ubezpieczyć ja samą, ale w praktyce
nie udało mi się znaleźć ubezpieczalni która zgodziłaby się na umowę
dla samej przyczepki jeśli nie mam u nich samochodu. Skończyło się na
tym, że objąłem ją swoim rolniczym ubezpieczeniem razem z autem... Nie
chciałem tego robić, bo korzystam z niej głównie dla potrzeb
prywatnych, no ale nie dało się, więc jest jak jest. W PL rozumiem że
sprawy zupełnie inaczej stoją.

Mateusz

Data: 2020-06-19 12:03:05
Autor: PiteR
Jak dopisac do DR zeby nie tracic znizek OC?
in <news:20200619122002.047a773dmateusz>
user Mateusz Viste pisze tak:

Inna sprawa, że tutaj obowiązek samodzielnego ubezpieczenia dotyczy
wyłącznie przyczepek o dmc przekraczającej 500 kg.

Nigdy nie miałem przyczepki.

Jak masz powyżej 500kg to oc samo się nie przedłuża?
Rozbiłeś samochód to musisz sprzedać przyczepkę?

Data: 2020-06-19 13:47:20
Autor: Mateusz Viste
2020-06-19 o 12:03 +0100, PiteR napisał:
> [...]

Jak masz powyżej 500kg to oc samo się nie przedłuża?
Rozbiłeś samochód to musisz sprzedać przyczepkę?

To pytanie do ubezpieczalni, nie do mnie, ale może coś w tym jest -
kupić samochód żeby móc bezproblemowo ubezpieczyć przyczepkę, potem
auto zezłomować a przyczepkę zachować (z już ustalonym ubezpieczeniem).
System oszukany! :) Ja głupi nie pomyślałem o tym.

Sądzę, że trudności jakie napotkałem kilka lat temu miały wyłącznie
podłoże handlowe, po prostu nikomu nie chce się babrać z klientem co ma
jedno biedne ubezpieczenie na przyczepkę za kilkanaście euro rocznie.
Podobnie np. banki mają teoretycznie publiczne oferty prowadzenia kont,
ale w praktyce odrzucają wnioski mało interesujących klientów. W końcu
wolny rynek mamy.

Dla jasności dodam, że sytuacja którą opisuję miała miejsce we Francji.
W Polsce może być inaczej (i z odpowiedzi rozumiem, że jest).

Mateusz

Data: 2020-06-19 13:44:32
Autor: PiteR
Jak dopisac do DR zeby nie tracic znizek OC?
in <news:20200619134720.2e1e9a49mateusz>
user Mateusz Viste pisze tak:

Dla jasności dodam, że sytuacja którą opisuję miała miejsce we
Francji. W Polsce może być inaczej (i z odpowiedzi rozumiem, że
jest).

Aaaa paaanie, we Francji.
Teraz mieszkam w Anglii i jeśli z ucha agenta wyleci ufo
to nie zdziwię się tylko powiem acha ok.

Data: 2020-06-19 11:57:29
Autor: N Tom
Mateusz Viste w <news:20200619112843.388822fcmateusz>:

Najlepiej przyczepkę samochodową
Jak sam próbowałem ubezpieczyć gołą przyczepkę, to ubezpieczalnie w
ogóle nie chciały ze mną rozmawiać jeśli nie ubezpieczam jednocześnie
pojazdu.

Jesteś IDIOTĄ, ale dobrze ci z tym...

Jeśli w PL się tak da, to zaiste optymalna sprawa

Tak, w PL *trzeba* ubezpieczyć!!!

pod warunkiem, że OP ma miejsce na taką przyczepkę.

BEZWARUNKOWO IDIOTO

--
'Tom N'

Data: 2020-06-19 20:56:06
Autor: nadir
Jak dopisac do DR zeby nie tracic znizek OC?
W dniu 19.06.2020 o 11:57, N Tom pisze:

Tak, w PL *trzeba* ubezpieczyć!!!

No i co z tego, że trzeba? Mam samochód, którego nie chce ubezpieczyć większość towarzystw ubezpieczeniowych.

Data: 2020-06-19 21:11:19
Autor: N Tom
nadir w <news:5eed0a44$0$500$65785112news.neostrada.pl>:

W dniu 19.06.2020 o 11:57, N Tom pisze:

Tak, w PL *trzeba* ubezpieczyć!!!

No i co z tego, że trzeba? Mam samochód, którego nie chce ubezpieczyć większość towarzystw ubezpieczeniowych.

Pokaż proszę pisma z odmową -- albo spierdalaj KŁAMCO

--
'Tom N'

Data: 2020-06-19 21:32:20
Autor: nadir
Jak dopisac do DR zeby nie tracic znizek OC?
W dniu 19.06.2020 o 21:11, N Tom pisze:

Pokaż proszę pisma z odmową

GAZ 69, szukaj.

albo spierdalaj KŁAMCO

Sam spierdalaj PATAŁACHU.

Data: 2020-06-19 13:22:09
Autor: Liwiusz
[...]

Niemożliwe. Samą przyczepkę jak najbardziej można ubezpieczyć, a nawet jest taki obowiązek po stronie ubezpieczyciela (nie mogą nie przedstawić oferty).

--
Liwiusz

Data: 2020-06-19 13:52:01
Autor: K
On 19/06/2020 12:22, Liwiusz wrote:

Niemożliwe. Samą przyczepkę jak najbardziej można ubezpieczyć, a nawet jest taki obowiązek po stronie ubezpieczyciela (nie mogą nie przedstawić oferty).

To ci przestawia oferte taka jak na samochod.

Data: 2020-06-19 15:16:40
Autor: Liwiusz
W dniu 2020-06-19 o 14:52, K pisze:
[...]

Nie mają w tym żadnego interesu - przyczepki to w 99,99% tylko inkaso składki bez żadnych szkód. W PZU koszt rzędu kilkudziesięciu - 100zł.

--
Liwiusz

Data: 2020-06-19 14:28:31
Autor: K
On 19/06/2020 14:16, Liwiusz wrote:
[...]

Ale tez nie sa debilami i wiedza, ze taki proceder jak ubezpieczanie przyczepki celem uzyskania znizek istnieje, a pozniej taki klient zamiast placic wiecej, placi mniej.

Data: 2020-06-19 14:32:24
Autor: PiteR
Jak dopisac do DR zeby nie tracic znizek OC?
in <news:rciei0$b9c$1$horiznnews.chmurka.net>
user K pisze tak:

Ale tez nie sa debilami i wiedza, ze taki proceder jak ubezpieczanie przyczepki celem uzyskania znizek istnieje, a pozniej taki klient zamiast placic wiecej, placi mniej.

Wredne małpy. Motorynkę spoko a przyczepka be.

Data: 2020-06-21 21:33:17
Autor: Liwiusz
W dniu 2020-06-19 o 15:28, K pisze:
[...]

To też byłoby postępowanie wbrew ich interesom, bo skoro nie ubezpieczy u nich, bo zastosują ceny zaporowe, to klient ubezpieczy sobie przyczepkę choćby w PZU za grosze, a potem już może wrócić do tamtego ubezpieczyciela z wypracowanymi zniżkami. Tak więc twoja teoria wygląda ma mało przemyślaną, ale fajnie, że kombinujesz sobie teoretycznie :)

--
Liwiusz

Data: 2020-06-19 15:08:11
Autor: ąćęłńóśźż
Jak dopisac do DR zeby nie tracic znizek OC?
No skąd...

-- -- -
pod warunkiem, że OP ma miejsce na taką przyczepkę.

Data: 2020-06-19 13:21:29
Autor: Liwiusz
W dniu 2020-06-19 o 11:12, Uzytkownik pisze:
[...]

Jak się przyczepkę ciągnie, to akurat szkody idą z OC samochodu. Za to jak przyczepka stoi, to właśnie wówczas szkoda obciąża OC przyczepki.

--
Liwiusz

Data: 2020-06-20 18:35:50
Autor: T.
[...]

Skuter 60 zł rocznie w PZU.
T.

--
Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com

Data: 2020-06-19 16:27:38
Autor: ąćęłńóśźż
Jak dopisac do DR zeby nie tracic znizek OC?
No ale:
1) trzeba kupić (macie link do jakiejś za 1 zł?);
2) pewnie trzeba przeglądy robić;
3) czy da się bezpiecznie powiesić na ścianie, bo miejsca na podłodze garażu trochę szkoda?
Jakie parametry (pojemność czy coś) żeby biegły zniżki na OC?

-- -- -
Motorynkę niech sobie kupi i ubezpieczy.

Data: 2020-06-19 19:12:28
Autor: yabba
W dniu 19-06-2020 o 16:27, ąćęłńóśźż pisze:
No ale:
1) trzeba kupić (macie link do jakiejś za 1 zł?);

399 zł

https://www.olx.pl/oferta/kultowa-przyczepka-blysk-km-200-do-fiata-126p-quada-itp-CID5-IDEP8kR.html#304dda4658

2) pewnie trzeba przeglądy robić;

Chyba nie trzeba.

3) czy da się bezpiecznie powiesić na ścianie, bo miejsca na podłodze garażu trochę szkoda?

Cytat z ogłoszenia:
"Witam mam do sprzedania dowód rejestracyjny, tablica rejestracyjna na przyczepkę BŁYSK KM 200
W celach kolekcjonerskich"

Tak, całą zakupioną "przyczepkę" można powiesić na jednym gwoździu na ścianie.

Jakie parametry (pojemność czy coś) żeby biegły zniżki na OC?

Musi być aktualnie zarejestrowana.

yabba

Data: 2020-06-19 19:00:03
Autor: Budzik
Jak dopisac do DR zeby nie tracic znizek OC?
Użytkownik yabba a@a.pl ...

[...]

Kupic niepotrzebna prZyczepke za 4 stówy i płacic za nia co rok ubezpieczenie po to zeby zaoszczedzic... :-DDDDD

--
Pozdrawia... Budzik
"Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

Data: 2020-06-19 22:10:14
Autor: sirapacz
Jak dopisac do DR zeby nie tracic znizek OC?
Kupic niepotrzebna prZyczepke za 4 stówy i płacic za nia co rok
ubezpieczenie po to zeby zaoszczedzic... :-DDDDD

Tę samą przyczepkę sprzedasz za 4 stówy lub więcej po 5 latach... przecież to nie traci na wartości

Data: 2020-06-20 09:57:53
Autor: Mateusz Viste
2020-06-19 o 22:10 +0200, sirapacz napisał:
> Kupic niepotrzebna prZyczepke za 4 stówy i płacic za nia co rok
> ubezpieczenie po to zeby zaoszczedzic... :-DDDDD  Tę samą przyczepkę sprzedasz za 4 stówy lub więcej po 5 latach... przecież to nie traci na wartości

Tym bardziej, że w tym ogłoszeniu na sprzedaż jest tylko tablica oraz
DR.

Mateusz

Data: 2020-06-20 20:09:33
Autor: sirapacz
Jak dopisac do DR zeby nie tracic znizek OC?

Tym bardziej, że w tym ogłoszeniu na sprzedaż jest tylko tablica oraz
DR.

akurat to jest poświadczeniem nieprawdy jeśli robisz umowe kupna sprzedazy przyczepy nieistniejącej....

mówiłem o normalnej przyczepie

Data: 2020-06-20 20:21:48
Autor: yabba
W dniu 20-06-2020 o 20:09, sirapacz pisze:

[...]

Ale ta przyczepa istnieje, spróbuj nie płacić OC za taką nieistniejącą przyczepę.

yabba

Data: 2020-06-19 18:00:03
Autor: Budzik
Jak dopisac do DR zeby nie tracic znizek OC?
Użytkownik ąćęłńóśźż a@e.pl ...

[...]

Moze dowrotnie: olac znizki. Przeciez to i tak sztuczki marketingowe.
Jak juz kupi inny samochod i nie bedzie go satysfakcjonowała oferta OC w zadnym towarzystwie to dopisze sobie kogos kto ma maks znizki i wtedy porowna składke.

--
Pozdrawia... Budzik
Henry Louis Mencken

Jak dopisac do DR zeby nie tracic znizek OC?