Jak doposażyć laptopa?

Data: 2009-10-09 22:26:22
Autor: abc
Jak doposażyć laptopa?
Witam!

Mój laptop wyposażony jest w slot Express Card/PCI Card.
Chodzi mi o możliwość łączenia się z Internetem w dowolnym miejscu.
Mam zamiar głównie surfować, używać poczty i grup dyskusyjnych,
czasem ściągać jakieś nieduże pliki.

Co należy kupić i jakiego dostawcę wybrać, żeby było to jak najtańsze?

Bardzo proszę o wskazówki.

Pozdrowienia

Data: 2009-10-10 13:26:24
Autor: tomek
Jak doposażyć laptopa?

[...]

Witam. Możliwości jest wiele. W roli modemu możemy użyć telefonu komórkowego podłączonego przez USB lub BT. Można użyć dedykowanego modemu USB lub Express Card. Oferty są różne. Najtańszy jest Play Online ale o ograniczonym zasięgu - 45 zł. za 10GB http://web.playmobile.pl/pl/internet/promocje/play-online-extra/index.html . Multimo mobile pracujące na sieci Orange chyba jest najtańsze o najlepszym zasięgu - abonament od 49,90 zł. za 7GB http://www.telepolis.pl/grafika/newsy/2009-10/multimo_mobile.pdf .

Data: 2009-10-10 13:48:30
Autor: abc
Jak doposażyć laptopa?
[...]

Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź.

Mam komórkę 3G, nawet 3,5 G, ale przy abonamencie w Orange wychodzi to bardzo drogo:
12 gr. brutto za każde rozpoczęte 100 KB liczone w sumie: wychodzące i przychodzące.
Stąd pomysł z wykorzystaniem slotu Express Card/PCI Card.

Poczytam dokładnie podane przez Ciebie przykłady. Łączenie przez komórkę miałoby
ten atut, że byłoby możliwe także korzystanie z Internetu na innych komputerach "w terenie",
gdy nie mam przy sobie laptopa. Wymagałoby to wtedy tylko wgrania Nokia PC Suite.
Takie sytuacje są w moim przypadku możliwe.

Mam jeszcze pytanie jakie ograniczenia zasięgu masz na myśli. Chodzi mi o możliwość
łączenia się w dowolnym miejscu, najczęściej jednak w Warszawie. Gdyby więc wymaganie
dowolnego zasięgu miało bardzo zwiększyć koszty, to wpierw rozważę wybór ograniczonego
zasięgu.

Pozdrowienia

Data: 2009-10-10 13:57:59
Autor: ggs
Jak doposażyć laptopa?

"abc" <abc@def.com> wrote in message news:hapset$shq$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Niewazny tu jest sprzet a usluga od operatora.

pozdr. ggs

Data: 2009-10-10 14:13:30
Autor: abc
Jak doposażyć laptopa?
[...]

Ale taki koszt jest przy abonamencie na komórkę.

Pozdrawiam

Data: 2009-10-10 14:07:11
Autor: tomek
Jak doposażyć laptopa?

[...]

Możesz wybrać modem podłączany przez port USB ( jest on porównywalny do np. pendriva i pewnie wystaje z boku bardziej niż karta Express Card). Każdy komputer obecnie ma USB więc nie będzie większego problemu. Pakiety danych w ofertach głosowych są droższe niż dedykowane i moim zdaniem atutem jest to że możesz korzystać z internetu przez samą komórkę bez laptopa. Ogólnie są one z małą liczbą MB i do laptopa lepiej wybrać duże dedykowane oferty - wszystko zależy od tego ile potrzeba danych.

Play nie ma pokrycia zasięgiem w całej Polsce i Play Online działa tylko na nadajnikach 3G. Mapę nadajników wszystkich sieci można sprawdzić np. tutaj http://mapa.btsearch.pl/ .

Data: 2009-10-10 14:28:22
Autor: abc
Jak doposażyć laptopa?
Jeszcze raz dziękuję.

Rozumim, że w moim przypadku optymalne byłoby rozwiązanie
z modemem pod USB (wtedy możliwość podłaczenia zarówno
laptopa jak i jakiegoś komputera nie podłaczonego do Internetu).
Co do usługi, to należy wybrać jakąś ofertę dedykowaną, czyli
tylko do Internetu.
Trudno mi określić moje potrzeby co do ilości danych.
Móże ktoś ma doświadczenie ile to wychodzi przy przeciętnym surfowaniu,
korzystaniu z poczty i grup dyskusyjnych oraz ewentualnie z komunikatora?
Żadnego ściągania  filmów czy innych dużych plików.
Oczywiście tylko przez ograniczony czas w ciągu dnia, bo w domu Internet
i tak jest i będzie (umowa lojalnościowa na jeszcze prawie rok).

Pozdrowienia

Data: 2009-10-10 14:59:26
Autor: abc
Jak doposażyć laptopa?
[...]

Jeszcze jedno przyszło mi do głowy. Może w przypadku używania Internetu
tylko przez pewną część dnia i ograniczonych potrzebach co do ilości
przesyłanych danych, rozwiązanie na kartę zamiast abonamentu byłoby lepsze?
Czy ktoś ma doświadczenia z używania netu w trybie pre-paid?

Pozdrowienia

Data: 2009-10-10 15:10:56
Autor: tomek
Jak doposażyć laptopa?

[...]

kwestia wyboru co lepiej pasuje.

[...]

ściągnij sobie program który będzie zliczał dane które obecnie ściągasz na laptopie np. NetLimiter 2

[...]

Na kartę masz Play Online na Kartę, Pakiety w Play Fresh, Simplus etc. Jak będziesz wiedział ile Ci trzeba danych i w jakim czasie to wtedy najlepiej dobierzesz ofertę.

Data: 2009-10-10 15:16:21
Autor: abc
Jak doposażyć laptopa?
[...]

Słusznie. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
abc

Jak doposażyć laptopa?