Data: 2016-05-27 10:54:40 | |
Autor: J.F. | |
Jak dziaĹa wspĂłĹczesne dynamo? | |
Dnia Fri, 27 May 2016 07:02:25 +0200, Marcin N napisał(a):
Czy nowoczesne dynama (te w piaście) są faktycznie nowocześniejsze od tych sprzed 30 lat? To akurat cecha tego typu pradnic - i w starym i w nowym dynamie. Im szybciej jedziesz tym wieksze napiecie ... ale i tym wiekszy opor indukcyjny uzwojenia. W efekcie napiecie pod obciazeniem i prad malo zmienny i zarowek nie przepala. Napiecie przemienne - tego sie tak latwo nie stabilizuje (mozna wyprostowac). Fajnie byłoby, gdyby to dynamo służyło do ładowania jakiegoś kondensatora będącego zasilaniem dla "elektryki" w rowerze. Jak znajdziesz jakies z wyjsciem USB to pewnie bedzie. Na razie to raczej amatorskie projekty. A kondensator raczej za malo energii gromadzi - choc te nowoczesne supercapsy coraz lepsze ... J. |
|
Data: 2016-06-02 09:26:07 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Jak dziaĹa wspĂłĹczesne dynamo? | |
Dnia Fri, 27 May 2016 10:54:40 +0200, J.F. napisał(a):
A kondensator raczej za malo energii gromadzi - choc te nowoczesne Znajdziesz takie w wielu rowerach z dynamem w piaście. Jedzie taki a jak stanie to lampki mu świecą jeszcze kilka minut, stopniowo przygasając. -- Jacek "Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a jej owoc jest gorzki" - Frank Herbert |
|