Jak działa Nokia Messaging

Data: 2010-02-23 11:22:42
Autor: Piotr M
Jak działa Nokia Messaging
Wita.

Wstyd się przyznać ale nie potrafię załapać jak działa Nokia Messaging,  byłby ktoś tak miły i napisał?
Powiedzmy konto na gmail.
Jak działa takie push mail?
1. Dostaje maila.
..
..
co tu się dzieje?
..
..
4. W czasie rzeczywistym pojawia się na mojej komórce

--
Pozdrawiam,
Piotr

Data: 2010-02-23 12:41:21
Autor: Sergiusz Rozanski
Jak działa Nokia Messaging
Dnia 23.02.2010 Piotr M <xxx@xxx.xx> napisał/a:
[...]

.
.
co tu się dzieje?

Jak tylko gmail go umieści w Twoim inboxie, to zalogowany na stałe tam po
imap messaging dostanie cynk, pobiera nagłówek i...

.
4. W czasie rzeczywistym pojawia się na mojej komórce

Jeśli jesteś online wybija to do zalogowanej do NM komórki.

To taki pośrednik, równie dobrze może to sobie klient poczty z komórki
zrobić (jesli komórka ma imap-idle - w przypadku google).

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Data: 2010-04-12 22:41:31
Autor: quasi
Jak działa Nokia Messaging
W dniu 2010-02-23 13:41, Sergiusz Rozanski pisze:

Jeśli jesteś online wybija to do zalogowanej do NM komórki.

To taki pośrednik, równie dobrze może to sobie klient poczty z komórki
zrobić (jesli komórka ma imap-idle - w przypadku google).

Podłączę do istniejącego wątku. Mam pytanie jak to jest z tym Nokia
Mail? Obecnie trwa promocja w Play, że do końca maja można to testować
za darmo płacąc jedynie za transmisję danych. W Orange za Nokia Mail
płaci się około 24 zeta za miesiąc.

Teraz moje pytanie jest takie: jakiego "wsparcia" ze strony operatora
potrzebuje NM?

Otóż w Blackberry jest tak że przez odpowiedni APN łącze się z serwerem
u operatora który jest podłączony jakimś tam VPN'em z centralą
Blackberry w Londynie i płacąc abo z blackberry mamy przy okazji
nielimitowaną transmisję danych.

Skoro w Play usługa jest za darmo a płaci się tylko za transmisję danych
to za co będzie się płacić jak jak już Nokia mail będzie płatne?

Zamierzam zmienić telefon możliwe że na taki który wspiera Nokia Mail
aczkolwiek mam prepaida (Play Fresh) i zastanawiam się czy to będzie
działać.

Do tej pory myślałem że konfiguruję klienta w telefonie który cały czas
ma połączenie z serwerami nokii (które to mają cały czas połączenie z
moim serwerem poczty) i jak przyjdzie mail to te serwery mi go wypychają
na telefon, i płacę tylko za transmisję danych, ale jak zobaczyłem na
stronie Orange że za to jest abonament to zacząłem się zastanawiać.

Czy mógłbym prosić o rozwinięcie myśli odnośnie imap-idle (też korzystam
z gmaila i telefon na symbianie chyba by coś takiego obsłużył)?

Dodam też że nie jestem jakimś tam byznesmenen i obsługa poczty na
bieżąco nie jest dla mnie sprawą życia lub śmierci, ale doszedłem do
wniosku że fajnie by było móc korzystać z takiej usługi.

Pozdrawiam,
quasi

Data: 2010-04-13 23:18:50
Autor: Sergiusz Rozanski
Jak działa Nokia Messaging
Dnia 12.04.2010 quasi <spam@spama.spamem.pogania> napisał/a:

Czy mógłbym prosić o rozwinięcie myśli odnośnie imap-idle (też korzystam
z gmaila i telefon na symbianie chyba by coś takiego obsłużył)?

imap-idle to jedna z technologii typu push, ale nie wymaga "wsparcia"
operatora więc jest niechetnie wspierana przez telefony, bo opy nie
zdzi^H^H^Harabiają.

Co do usług bb, nm, mobileme itd, to jest to ostatnie miejsce gdzie mam
ochotę dostarczać moją pocztę. Mam swój smtpd po ssl z certem, po imap,
ważne wiadomości szyfruję kluczem osobistym i jest ok.
Ww to po prostu wyjmowanie kasy na zabraniu technologii ogólnodostepnej
dla wszystkich, a zostawienie jej tylko dla własnych usług.

Co do poczty to nie wyobrażam sobie wysłać coś pilnego emailem :) więc te
kilka minut zwłoki nikogo nie zbawi. Tym bardziej wiara łyka push jak
ciepłe buleczki, bo ma email jak sms-a, a połowa postmasterów używa
graylistingu :) to jest parodia :D

Data: 2010-04-13 07:05:11
Autor: Mackenzi
Jak działa Nokia Messaging
On 23 Lut, 14:41, Sergiusz Rozanski <write-only-with-...@sergiusz.com>
wrote:
Dnia 23.02.2010 Piotr M <x...@xxx.xx> napisa /a:

> Wita.

> Wstyd si przyzna ale nie potrafi za apa jak dzia a Nokia Messaging,
> by by kto tak mi y i napisa ?
> Powiedzmy konto na gmail.
> Jak dzia a takie push mail?
> 1. Dostaje maila.
> .
> .
> co tu si dzieje?

Jak tylko gmail go umie ci w Twoim inboxie, to zalogowany na sta e tam po
imap messaging dostanie cynk, pobiera nag wek i...

> .
> 4. W czasie rzeczywistym pojawia si na mojej kom rce

Je li jeste online wybija to do zalogowanej do NM kom rki.

To taki po rednik, r wnie dobrze mo e to sobie klient poczty z kom rki
zrobi (jesli kom rka ma imap-idle - w przypadku google).

--
"A c to za sens kupowa samoch d, eby je dzi po asfalcie?
Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest

Powiem tak... Wykupiłem usługę w orange, zainstalowałem na e63
najnowszą wersję NM i chodzi to jak krew z nosa... Katastrofa...
Wiadomości spływają jak chcą, w różnych odstępach czasu... Dla
porównania, mam też w telefonie zainstalowany MailForExchange na
potrzeby obsługi firmowej poczty i to śmiga rewelacyjne. Wysyłam e-
mail na firmową skrzynkę i natychmias mam ją na telefonie, w drugą
stronę (NM)... czasami dostanę po 15, 30 minutach...

Jak działa Nokia Messaging