Data: 2009-08-25 00:53:21 | |
Autor: B.P. \(pobo\) | |
Jak działa dwuobwodowy układ hamulcowy? | |
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:h6v2hk$gpo$1atlantis.news.neostrada.pl... Kombinując przy hamulcach zauważyłem pewne zjawisko które mnie zaskoczyło. A gdzie ma się podziać płyn z zaślepionego obwodu pompy???? Ogranicza ci ruch tłoka pomy dla pierwszego obwodu :) Na koniec w ramach eksperymentu próba IV: I co w tym dziwnego? Wydatek płynu hamulcowego jest większy w pierwszym obwodzie to lewe koło powinno lepiej hamować :) Krótko mówiąc: masz objawy sprawnej pompy hamulcowej :) pobo |
|
Data: 2009-08-25 01:02:48 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jak działa dwuobwodowy układ hamulc owy? | |
B.P. (pobo) pisze:
Jak to się dzieje? No ale rozebrałem inną pompę i to wygląda tak że na "szaszłyk" pompy nabite są po kolei: tłok pierwszej sekcji, sprężyna, tłok drugiej sekcji, sprężyna. Tłoki pierwszej i drugiej sekcji poruszają się niezależnie. Czyli jak druga sekcja jest "zamurowana" to pompa spokojnie powinna działać na pierwszej sekcji ściskając płyn i sprężynę pomiędzy tłokiem sekcji pierwszej a drugiej. Zresztą jak na tym drugim obwodzie jest tylny obwód, to wcale mu się nie poprawia. Na koniec w ramach eksperymentu próba IV: Skoro tłoki obu sekcji są połączone szeregowo, to nie wydatek płynu hamulcowego powinien być równy, a ciśnienie. Wydatek byłby równy gdyby tłoki pracowały równolegle. Zresztą wariant I zawsze działał poprawnie - dopiero teraz się pogorszyło. |
|
Data: 2009-08-25 01:11:41 | |
Autor: B.P. \(pobo\) | |
Jak działa dwuobwodowy układ hamulcowy? | |
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:h6v6b1$oob$1atlantis.news.neostrada.pl... B.P. (pobo) pisze: Ale one są (?) w pewnym momencie połączone mechanicznie: http://www.skoda.yoyo.pl/porady/hamulce/rys_3_pompa_hamulcowa.jpg Zresztą jak na tym drugim obwodzie jest tylny obwód, to wcale mu się nie poprawia. Nie do końca tak. Inny jest skok tłoka. Obwód pierwszy pompuje od razu, drugi zaczyna dopiero po pewnym przesunięciu tłoka. Patrz rysunek pobo |
|
Data: 2009-08-25 01:37:03 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jak działa dwuobwodowy układ hamulc owy? | |
B.P. (pobo) pisze:
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:h6v6b1$oob$1atlantis.news.neostrada.pl... Tak, tak - chyba masz racje. Sekcje chodzą szeregowo tak długo jak długo we wszystkich jest ciśnienie. Jak w którejś spada ciśnienie, to jego role przejmuje sprężyna, a w razie gdy dojdzie do zupełnego ściśnięcia nieszczelnego obwodu pompy są ośki które popchną drugi obwód. I może być tak, że zatkany drugi obwód powoduje że pierwszy oprze się kołkiem o zablokowany tłok drugiego obwodu nim ciśnienie w pierwszym wzrośnie na tyle żeby zablokować hamulce. Chociaż i tak jest to dziwne - skok na który pozwala kołek przecież musi być na tyle duży żeby pozwolić z zapasem na uruchomienie niezapowietrzonych przednich hamulców. Może zablokowana druga sekcja powoduje że wylot pierwszej sekcji jest zasłonięty tłokiem drugiej sekcji? Co do mojego problemu, to wydaje się że jest jeszcze w innym miejscu. W CC przy pompie hamulcowej, na tylnym obwodzie znajduje się dziki wynalazek - stały korektor siły hamowania. To jest magiczne urządzenie w którym są jakieś tłoczki, sprężynki i cholera wie co jeszcze i jak czytam na forach, urządzenie to - zgodnie z najpiękniejszą tradycją włoskiej motoryzacji - jest na potęgę awaryjne. Całkiem możliwe że coś się zepsuło i ten korektor zaczął mi sprężynować i daje objawy jak zapowietrzony tył. Jutro go wywalę i zobaczę co się stanie. Zrobię sobie najwyżej jakiś regulowany z tylnego korektora z jakiegoś innego samochodu. Nie do końca tak. Inny jest skok tłoka. Obwód pierwszy pompuje od razu, drugi zaczyna dopiero po pewnym przesunięciu tłoka. Patrz rysunek No tak, tak, ale mimo wszystko wydaje się dziwne że zablokowana druga sekcja ogranicza działanie pierwszej. Jutro zobaczę jeszcze co się stanie w odwrotnej sytuacji - zablokuję pierwszą i podłączę przednie koła do drugiej sekcji. |
|
Data: 2009-08-25 03:07:25 | |
Autor: kogutek | |
Jak działa dwuobwodowy układ hamulcowy? | |
> http://www.skoda.yoyo.pl/porady/hamulce/rys_3_pompa_hamulcowa.jpgMylisz się. -- |
|
Data: 2009-08-25 08:35:12 | |
Autor: J.F. | |
Jak działa dwuobwodowy układ hamulcowy? | |
On Tue, 25 Aug 2009 03:07:25 +0200, kogutek wrote:
> http://www.skoda.yoyo.pl/porady/hamulce/rys_3_pompa_hamulcowa.jpgMylisz się. Wiele sie nie myli. Tylko tyle ze sprezyna jest slaba i nie gra roli, za to zetkniecie tloczkow gra. Najwyrazniej ma jednak jakis problem z objetoscia plynu wywolujaca hamowanie. J. |
|
Data: 2009-08-25 09:14:23 | |
Autor: kogutek | |
Jak działa dwuobwodowy układ hamulcowy? | |
On Tue, 25 Aug 2009 03:07:25 +0200, kogutek wrote: >> > http://www.skoda.yoyo.pl/porady/hamulce/rys_3_pompa_hamulcowa.jpgMniej więcej ma tyle racji co jeden facet ze skeczu. Spiera się dwóch facetów. Jeden mówi ze traktor jest popsuty bo ma jedno koło popsute. Drugi zaś stwierdził ze jest dobry bo trzy koła ma dobre. -- |
|
Data: 2009-08-27 00:53:33 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jak działa dwuobwodowy układ hamulc owy? | |
B.P. (pobo) pisze:
Czyli jak druga sekcja jest "zamurowana" to pompa spokojnie powinna działać na pierwszej sekcji ściskając płyn i sprężynę pomiędzy tłokiem sekcji pierwszej a drugiej. Przygotowałem dwa rysunki z modelem pompy z zaślepioną jedną sekcją i pedałem wciśniętym do oporu: Zamknięta pierwsza sekcja: http://img252.imageshack.us/img252/3463/pompazaslepiona1.jpg I druga: http://img187.imageshack.us/img187/4035/pompazaslepiona2.jpg Zarówno w jednym i drugim przypadku ta niezaślepiona sekcja powinna IMO zadziałać z pełną wydajnością, a skoro w takim układzie nie blokują się przednie koła podłączone do pracującej sekcji, to problem jest z całą pewnością z przodu. Czyli zostają albo przednie przewody elastyczne, albo jakieś problemy z przednimi zaciskami. |
|
Data: 2009-08-25 02:55:57 | |
Autor: kogutek | |
Jak działa dwuobwodowy układ hamulcowy? | |
B.P. (pobo) pisze:Jak wiesz ze pompa jest dobra to logiczne jest szukanie przyczyny usterki w innym miejscu. -- |
|
Data: 2009-08-25 19:49:43 | |
Autor: Karolek | |
Jak działa dwuobwodowy układ hamulcowy? | |
Użytkownik "B.P. (pobo)" <pobo2000@spamu.nie.lubie.poczta(dot)onet.pl> napisał w wiadomości news:h6v6b1$p8s$1mx1.internetia.pl...
Jak to się dzieje? ROTFL :> Masz slusznosc kolego :D Tloczki przeciez poruszaja sie wspolbieznie. I co w tym dziwnego? Wydatek płynu hamulcowego jest większy w pierwszym obwodzie to lewe koło powinno lepiej hamować :) :> Krótko mówiąc: masz objawy sprawnej pompy hamulcowej :) Ej, a czy to jest niebezpieczne? ;P Karolek |