Data: 2009-08-26 10:02:03 | |
Autor: yabba | |
Jak działa dwuobwodowy układ hamulcowy? | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:h6v2hk$gpo$1atlantis.news.neostrada.pl... Kombinując przy hamulcach zauważyłem pewne zjawisko które mnie zaskoczyło. Jaki jest efekt jesli w próbie II "odślepisz" drugi obwód? Jak to się dzieje?
Jaki układ był oryginalnie w Cinquecento? Przód/tył czy po przekątnej? Czy pompa jest od Cinquecento czy wstawiasz inną? -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2009-08-26 11:35:20 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jak działa dwuobwodowy układ hamulc owy? | |
yabba pisze:
Pedał wpadnie głębiej, hamowanie będzie równie słabe, albo i trochę słabsze związane z wpadnięciem drugiej sekcji. Pompa hamulcowa jest nowa - na starej było to samo, wycieków brak, układ się nie zapowietrza. Oryginalnie był diagonalny, czyli po przekątnej. Pompa jest od CC - zawsze na takiej pompie działało. Nie jest to też kwestia zużycia okładzin , bo to by postępowało powoli, a tu awaria wystąpiła z dnia na dzień. |
|
Data: 2009-08-26 19:20:16 | |
Autor: Karolek | |
Jak działa dwuobwodowy układ hamulcowy? | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:h7307q$hrb$2nemesis.news.neostrada.pl...
Czlowieku B.P. juz Ci napisal w czym tkwi Twoj problem, a ty dalej szukasz dziury w calym... :/ Karolek |
|
Data: 2009-08-31 08:49:04 | |
Autor: yabba | |
Jak działa dwuobwodowy układ hamulcowy? | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:h7307q$hrb$2nemesis.news.neostrada.pl...
yabba pisze: Czyli miałeś przód na jednej sekcji, tył na drugiej i wszystko było OK? Pewnego dnia wsiadasz do samochodu i nagle nie działa? Nic nie zmieniałeś w tym czasie w samochodzie? -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2009-08-31 20:54:28 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jak działa dwuobwodowy układ hamulc owy? | |
yabba pisze:
Nie jest to też kwestia zużycia okładzin , bo to by postępowało powoli, a tu awaria wystąpiła z dnia na dzień. Tak, wcześniej działały w tej konfiguracji. W innych cieniasach też tak to działa, kolega zrobił sobie taki sam ręczny na zwór mojego, no i w ogóle to standardowy sposób robienia ręcznego w cieniasach (ponoć nawet znalazł się w jakimś variant-kicie, ale to już niepotwierdzone informacje). Pewnego dnia wsiadasz do samochodu i nagle nie działa? Od jakiegoś czasu hamulce słabły, jednak nadal blokowały przednie koła (na dobrych oponach, na asfalcie pod koniec miały jednak ostatnio z tym pewne problemy). Robiąc międzystartowy przegląd z rzeczy które miały związek z hamulcami: - wymieniłem dźwignię, linkę i rozpieraki seryjnego ręcznego (wymaga to wymontowania tylnych szczęk) - wymieniłem płyn hamulcowy - przewód podciśnienia do serwa hamulców - wyciągnąłem klocki i tarczę, oczyściłem prowadnice Wtedy już się zrobiła lipa a nie hamulce. W ramach dalszych dokładniejszych oględzin okazało się że jeden cylinderek z tyłu jest nieszczelny, więc wymieniłem oba, pompa hamulcowa lekko ciekła od strony serwa więc też ją wymieniłem. Nadal źle. Teraz wymieniłem jeszcze przednie przewody hamulcowe od pompy aż do zacisków. |
|
Data: 2009-09-01 01:00:28 | |
Autor: yabba | |
Jak działa dwuobwodowy układ hamulcowy? | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:h7h6da$9i8$1atlantis.news.neostrada.pl...
yabba pisze: Czy możesz sprawdzić jak hamuje przód, jeśli podciągniesz trochę szczęki z tyłu za pomoca seryjnego ręcznego(o 2-3 ząbki)? Podłączenie w taki sposób, że przód na sekcji 1, a tył na sekcji 2. Oraz odwrotnie: przód na sekcji 2, a tył na sekcji 1. -- Pozdrawiam, yabba |
|