Jak działa kredyt na KK? :)

Data: 2020-07-22 00:33:33
Autor: radekp@konto.pl
Jak działa kredyt na KK? :)
Bo nigdy nie korzystałem :)

A oprocentowanie 2%, więc trzeba by dać zarobić bankowi choć raz.

Jeżeli spłacę np. tylko minimalną kwotę, to ile będę miał do spłaty w przyszłym
miesiącu (i następnych)?

KK Getinu o ile to ma znaczenie.

Data: 2020-07-22 18:58:54
Autor: Alf/red/
Jak działa kredyt na KK? :)
W dniu 22.07.2020 o 00:33, radekp@konto.pl pisze:
Jeżeli spłacę np. tylko minimalną kwotę, to ile będę miał do spłaty w przyszłym
miesiącu (i następnych)?

Minimalną kwotę z przyszłego miesiąca, i następnych. Oczywista oczywistość.

--
Alf/red/

Data: 2020-07-23 12:58:51
Autor: radekp@konto.pl
Jak działa kredyt na KK? :)
Wed, 22 Jul 2020 18:58:54 +0200, w <rf9r8c$7gr$1@gioia.aioe.org>, Alf/red/
<alf_2007@ump.waw.pl> napisał(-a):

> [...]
> miesiącu (i następnych)?

Minimalną kwotę z przyszłego miesiąca, i następnych. Oczywista oczywistość.

Super. Ile może wynosić ta minimalna kwota? Jakiś % sumy transakcji?

Data: 2020-07-23 14:19:30
Autor: J.F.
Jak działa kredyt na KK? :)
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:garihfpb9nfnctq8bifhm4n5h0t9e2g9vd@4ax.com...
> [...]

Minimalną kwotę z przyszłego miesiąca, i następnych. Oczywista oczywistość.

Super. Ile może wynosić ta minimalna kwota? Jakiś % sumy transakcji?

w mbanku jakies 5%, w citi nawet mniej. Ale jest tez minimalna kwota splaty - np 30 zl.

No i chyba powiekszone o odsetki - akurat 2% rozlozone na miesiac to niewiele.

Bardziej przykre, ze wszyskie transakcje procentuja od razu - nie ma jak to GP przy pelnej splacie ... dwie karty, albo nawet trzy ?

J.

Data: 2020-07-22 21:14:54
Autor: WAM
Jak działa kredyt na KK? :)
On Wed, 22 Jul 2020 00:33:33 +0200, "radekp@konto.pl"
<radekp@konto.pl> wrote:

Jeżeli spłacę np. tylko minimalną kwotę, to ile będę miał do spłaty w przyszłym
miesiącu (i następnych)?
Jeśli nie spłacisz całości zadłużenia to od każdej transakcji
przysługują bankowi odsetki liczone od dnia transakcji. Spłacenie
całości umarza odsetki a jak zabraknie choć 0,01 zł to odsetki liczą
się od początku dla wszystkich płatności.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2020-07-23 10:44:08
Autor: Piotr Gałka
Jak działa kredyt na KK? :)
W dniu 2020-07-22 o 00:33, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Istotne jest to, że od wszystkich transakcji z ostatniego wyciągu (i kolejnych) zapłacisz te 2% odsetek (nie od dnia w którym nie spłaciłeś tylko od dnia każdej z transakcji).
Jakoś to doliczą do następnego wyciągu (nie widziałem na żywo, bo nigdy nie skorzystałem).

Spotkałem też kiedyś tak napisany regulamin KK (to był Kredyt Bank), że jak się nie spłaci wyciągu w całości to odsetki się naliczą z tego i z poprzedniego wyciągu. Potwierdziła to pracownica banku (powiedziała, że jestem chyba pierwszym, który się tego doczytał).

Problemem według mnie może być jak się kiedyś będziesz chciał wycofać z tego kredytu. Kolejność zaliczania wpłat jest chyba (czytałem to z 10 lat temu) tak ustawiona, że aby przestać płacić odsetki to trzeba całą kartę spłacić do zera (czyli nie ostatni wyciąg, ale też bieżące transakcje). Ale nie jestem tego pewien - wczytaj się w regulamin, a może ktoś inny kto 'wie na pewno' napisze jak jest.

Też zwróciłem na to uwagę - oprocentowanie niższe niż płacę za KH, a tam mam bezkosztową możliwość nadpłacenia....
P.G.

Data: 2020-07-23 10:46:32
Autor: z
Jak działa kredyt na KK? :)
https://www.youtube.com/watch?v=ZTJV-UliG3Y

Po co Ci to?
Nie możesz odłożyć/poczekać?
To chyba nie jest wydatek pilnej/ważnej potrzeby? (hipoteka)
Jesteś pewny że oprzesz się później pokusie?
Masz rodzinę na utrzymaniu?

Data: 2020-07-23 11:16:00
Autor: J.F.
Jak działa kredyt na KK? :)
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f194e68$0$17343$65785112@news.neostrada.pl...
https://www.youtube.com/watch?v=ZTJV-UliG3Y
Po co Ci to?
Nie możesz odłożyć/poczekać?

Przy 2% sie nie oplaca czekac :-)

To chyba nie jest wydatek pilnej/ważnej potrzeby? (hipoteka)

Hm, czy hipoteka to taki wydatek waznej potrzeby ...

Jesteś pewny że oprzesz się później pokusie?

Do tej pory sie opieral.

Masz rodzinę na utrzymaniu?

I tu wlasnie moze byc lepiej zaciagnac kredyt na 2% i chomikowac gotowke.

J.

Data: 2020-07-23 11:29:45
Autor: z
Jak działa kredyt na KK? :)
W dniu 2020-07-23 o 11:16, J.F. pisze:

I tu wlasnie moze byc lepiej zaciagnac kredyt na 2% i chomikowac gotowke.

Ale trzeba mieć na względzie że te 2% ktoś musi sfinansować.

Np. taki co zapomni spłacić albo następnym razem będzie brał więcej, więcej, więcej...

Same cyferki na kalkulatorze nie mówią wszystkiego o KOSZTACH.

Edukacyjnie:
Karta kredytowa zmusza użytkownika do posiadania DŁUGU nawet wtedy gdy z niego nie korzysta / nie chce korzystać.
Pieniądze są wypłacane NAJPIERW z DŁUGU a potem z konta.

Każdy posiadacz KK jest dłużnikiem banku.

A jak wiadomo dług jest towarem którym mozna obracać i kombinować w zapisach komputerowych aby można było więcej udzielić kredytów przy jak najmniejszym niby zabezpieczeniu "depozytem"
To mądry człowiek wymyślił. Pewnie narodowości żydowskiej  ;-)

Data: 2020-07-23 17:01:04
Autor: J.F.
Jak działa kredyt na KK? :)
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f195889$0$541$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-07-23 o 11:16, J.F. pisze:
I tu wlasnie moze byc lepiej zaciagnac kredyt na 2% i chomikowac gotowke.

Ale trzeba mieć na względzie że te 2% ktoś musi sfinansować.

Obywatel sfinansuje, w imie bezpieczenstwa finansowego.
A w dobrych ukladach to nie bedzie 2%, jak bedzie chomikowal na 1% czy nawet 2%.

Np. taki co zapomni spłacić albo następnym razem będzie brał więcej, więcej, więcej...

a to juz kwestia osobnicza.

Same cyferki na kalkulatorze nie mówią wszystkiego o KOSZTACH.
Edukacyjnie:
Karta kredytowa zmusza użytkownika do posiadania DŁUGU nawet wtedy gdy z niego nie korzysta / nie chce korzystać.

A to tez kwestia osobnicza - wystarczy nie myslec w duzych literach, tylko w malych.
Maly dlug nie jest zly :-)

Pieniądze są wypłacane NAJPIERW z DŁUGU a potem z konta.
Każdy posiadacz KK jest dłużnikiem banku.

Poki kosztuje zero - olac. A nawet cieszyc sie - te zle banki placa za mnie :-)

Gdzies tam jest jeszcze zdolnosc kredytowa - ktora KK zmniejszaja cala kwota limitu, a nie tylko uzywanym ...

[...]

Chyba lepiej miec dlug, niz przekonac sie, ze twoje "pieniadze" sa tylko zapisem komputerowym :-P

J.

Data: 2020-07-23 22:31:18
Autor: z
Jak działa kredyt na KK? :)
W dniu 2020-07-23 o 17:01, J.F. pisze:
a to juz kwestia osobnicza.

Nie osobnicza tylko udowodniona naukowo przez naukowców a wykorzytywana przez marketing

Maly dlug nie jest zly :-)

Dobry dług nie jest zły. Mały też może być toksyczny.

Chyba lepiej miec dlug, niz przekonac sie, ze twoje "pieniadze" sa tylko zapisem komputerowym :-P

Dlaczego takie ponure myśli? Jak już ktoś się boi to nie powinien się zadłużać. Przecież utrata pracy i nie możność spłaty długu jest straszniejsza ;-)

Data: 2020-07-23 13:01:20
Autor: radekp@konto.pl
Jak działa kredyt na KK? :)
Thu, 23 Jul 2020 10:46:32 +0200, w
<5f194e68$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>, z <z@z.pl> napisał(-a):

https://www.youtube.com/watch?v=ZTJV-UliG3Y

Po co Ci to?

Zdolność sobie wyrabiam?

Nie możesz odłożyć/poczekać?

Może franki chcę kupić :P

To chyba nie jest wydatek pilnej/ważnej potrzeby? (hipoteka)

Nawet szukam sposobu wydania :)

Jesteś pewny że oprzesz się później pokusie?

Pokusie, aby spłacić kartę?

Data: 2020-07-23 13:52:22
Autor: Robert_DF
Jak działa kredyt na KK? :)
W dniu 23.07.2020 o 13:01, radekp@konto.pl pisze:

Po co Ci to?

Zdolność sobie wyrabiam?

w jaki sposób korzystając z kredytu kartowego można sobie zdolność wyrobić?

Jesteś pewny że oprzesz się później pokusie?

Pokusie, aby spłacić kartę?

możesz korzystać z kredytu kartowego albo zrobić sobie takie combo:

KK + limit w ror, cały miesiąc płacisz KK (korzystasz z kredytu) i dajesz zlecenie spłaty 100% zadłużenia (jak nie ma kasy na koncie to korzystasz z limitu kredytowego)

w ten sposób zbudujesz sobie historię kredytową a koszty będą minimalne lub żadne jeżeli zawsze będziesz miał kasę na koncie, aby KK spłacić

Roberts

kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140/

Data: 2020-07-23 17:32:47
Autor: radekp@konto.pl
Jak działa kredyt na KK? :)
Thu, 23 Jul 2020 13:52:22 +0200, w
<5f1979f6$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>, Robert_DF
<robert.x.df@gmail.com> napisał(-a):

w jaki sposób korzystając z kredytu kartowego można sobie zdolność wyrobić?

Podobno to wpisuje się w BIK (ktoś tutaj tak pisał).

[...]

Sam limit w ROR robi zdolność kredytową? Nawet bez zadłużania się?

Data: 2020-07-23 18:59:38
Autor: Kamil Jońca
Jak działa kredyt na KK? :)
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> writes:

> [...]

w jaki sposób korzystając z kredytu kartowego można sobie zdolność wyrobić?

Podobno to wpisuje się w BIK (ktoś tutaj tak pisał).

Jeśli chodzi o wpis do BIK, to nie trzeba rezygnować z grace periodu.
Albo bank wpisuje kartę (chyba każdy), albo nie (nie wiem czy się taki
uchował) to czy tego kredytu używasz czy nie, to już nie jest takie
ważne. KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-07-23 19:29:57
Autor: J.F.
Jak działa kredyt na KK? :)
Użytkownik "Kamil "Jońca""  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:87blk62mmd.fsf@alfa.kjonca...

> [...]

Albo bank wpisuje kartę (chyba każdy), albo nie (nie wiem czy się taki
uchował) to czy tego kredytu używasz czy nie, to już nie jest takie

Dokladnie - jest wpisana, i to wartoscia limitu, a nie zadluzenia.

A czy podnosi zdolnosc ... moze Robert sie wypowie.
Niby jak bank czlowiekowi zaufal, to powinno dobrze swiadczyc, szczegolnie jak brak informacji ze nie splaca.
Ale jak tych kart ma za duzo ?

A na pewno banki odliczaja te limity od zdolnosci ...

J.

Data: 2020-07-23 19:37:08
Autor: Robert_DF
Jak działa kredyt na KK? :)
W dniu 23.07.2020 o 19:29, J.F. pisze:

[...]

zdolność kredytową daje dochód, bo z niego będzie spłacane potencjalne zobowiązanie

natomiast historia w BIK (i nie tylko) ma wpływ na scoring czyli ogólne postrzeganie klienta przez bank

dobrze mieć pozytywną historię w BIK przy wnioskowaniu o kredyty niezabezpieczone (gotówki, KK, limity), natomiast przy hipo brak historii kredytowej nie jest przeszkodą

Data: 2020-07-23 20:50:24
Autor: J.F.
Jak działa kredyt na KK? :)
Użytkownik "Robert_DF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f19cac4$0$17356$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

I pomniejszasz o limity z KK, bo to tez potencjalne zobowiazanie :-)

Data: 2020-07-23 21:13:49
Autor: Robert_DF
Jak działa kredyt na KK? :)
W dniu 23.07.2020 o 20:50, J.F. pisze:

zdolność kredytową daje dochód, bo z niego będzie spłacane potencjalne zobowiązanie

I pomniejszasz o limity z KK, bo to tez potencjalne zobowiazanie :-)

tak, 3-5% limitu karty jako miesięczne zobowiązanie

czyli masz kk na 10kzł to bank to potraktuje jak kredyt z ratą 300-500 zł

Data: 2020-07-23 22:40:23
Autor: J.F.
Jak działa kredyt na KK? :)
Dnia Thu, 23 Jul 2020 21:13:49 +0200, Robert_DF napisał(a):
[...]

500zl dla kredytu hipo to sie chyba przeklada na calkiem spora kwote ?
Jest gorzej niz myslalem ?

Natomiast ... bank chyba zapomina, ze to kredyt odnawialny.
Czyli splacam 500, ale moge wydac 400 ponownie.
A przy 2% to nawet 480zl. Czyli rata jakby niecale 20 zl.

Czyli licza ch* jak im wygodniej, byleby wy* klienta maksymalnie :-)

Chociaz, jakby tak bank od karty chcial sie wycofac, albo jakis
komornik wpadl, to moze faktycznie wyjsc 500 ...

J.

Data: 2020-07-24 09:40:46
Autor: Robert_DF
Jak działa kredyt na KK? :)
W dniu 23.07.2020 o 22:40, J.F. pisze:

500zl dla kredytu hipo to sie chyba przeklada na calkiem spora kwote ?
Jest gorzej niz myslalem ?

to zależy jaki masz dochód, niektórzy potrafią mieć limity na KK na kilkadziesiąt tys. złotych więc obciążenie duże, ale przy odpowiednim dochodzie to żaden problem

a jak zarabiasz 2kzł netto to taki limit "zabiera" 25% dochodu miesięcznego

Natomiast ... bank chyba zapomina, ze to kredyt odnawialny.
Czyli splacam 500, ale moge wydac 400 ponownie.
A przy 2% to nawet 480zl. Czyli rata jakby niecale 20 zl.

liczy się max limit do wykorzystania, nikt nie gdyba czy spłacasz całość czy tylko kwotę minimalną

Czyli licza ch* jak im wygodniej, byleby wy* klienta maksymalnie :-)

nie jak im wygodniej tylko banki szacują ryzyko, bo mają taki obowiązek, więc jak chcesz wnioskować o kredyt i masz kk z relatywnie wysokim limitem to karty nie zamykaj, zmniejsz limit do minimum, wtedy najlepiej na tym wyjdziesz

Data: 2020-07-24 11:19:49
Autor: J.F.
Jak działa kredyt na KK? :)
Użytkownik "Robert_DF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f1a907f$0$539$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

zaden problem - trzy karty po 10k to juz "kilkadziesiat".
A i to nie wiadomo, czy nie zabraknie w chwili prawdziwej potrzeby :-)

dochodzie to żaden problem

Chodzi mi o to, ze to sie chyba przelicza na calkiem spora kwote kredytu hipo.
Ze 100 tys ?
A majac wysoki dochod, marzy mi sie duzy dom :-)

[...]

Wiem, tylko pokazales jak bank to liczy, i to niekoniecznie jest dobra kwota :-)

[...]

Nie lepiej zamknac ? W BIK chyba przez chwile informacja bedzie - wiec sie powinno liczyc ze byla i ze splacona ... dwa plusy

A czy KK z limitem np 2000 zl nie wzbudzi podejrzen ?
Czemu tak malo :-)

Ciekawe, jak bank zareaguje na prosbe o zmniejszenie limitu ... moze przedstawi lepsza oferte kredytu ? :-)

J.

Data: 2020-07-24 12:59:25
Autor: Robert_DF
Jak działa kredyt na KK? :)
W dniu 24.07.2020 o 11:19, J.F. pisze:

zaden problem - trzy karty po 10k to juz "kilkadziesiat".
A i to nie wiadomo, czy nie zabraknie w chwili prawdziwej potrzeby :-)

jak zabraknie to zawsze można pozamykać lub limity zmniejszyć

dochodzie to żaden problem

Chodzi mi o to, ze to sie chyba przelicza na calkiem spora kwote kredytu hipo.
Ze 100 tys ?
A majac wysoki dochod, marzy mi sie duzy dom :-)

jak masz dużą rodzinę to pewnie tak, a jak jesteś zatwardziałym singlem i masz 50kzł dochodu to na co ci taki wielki dom?

A czy KK z limitem np 2000 zl nie wzbudzi podejrzen ?
Czemu tak malo :-)

mało? masz tyle ile potrzebujesz
jeszcze się nie spotkałem z pytaniem analityka dlaczego klient ma niski limit...

Ciekawe, jak bank zareaguje na prosbe o zmniejszenie limitu ... moze przedstawi lepsza oferte kredytu ? :-)

J.

zanim klient składa wniosek o hipo to zwykle pyta w swoim banku, więc jak później przy jakiejś okazji wyjdzie, że zmniejsza limit bo mu zdolność w innym nie wychodzi to klient już jest przygotowany dlaczego nie w swoim banku

Data: 2020-07-24 13:37:01
Autor: J.F.
Jak działa kredyt na KK? :)
Użytkownik "Robert_DF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f1abf0d$0$512$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ja o limicie mowie. Jak dookola zaczna strzelac, to sie nie bedziesz zastanawial ze bilet na najblizszy samolot kosztuje 2000$ ...

[...]

Bo nie lubie ograniczen i porzadkow :-)

A czy KK z limitem np 2000 zl nie wzbudzi podejrzen ?
Czemu tak malo :-)

mało? masz tyle ile potrzebujesz

Ja sobie moze tak wytlumacze, ale analityk ...

jeszcze się nie spotkałem z pytaniem analityka dlaczego klient ma niski limit...

Ja nie analityk, ale zastanowiloby mnie.
Moze istotnie klientowi tyle wystarcza i nie chcial wiecej, a moze ... wiecej mu bank wydajacy nie przyznal ... a czemu nie przyznal wiecej ?

Ciekawe, jak bank zareaguje na prosbe o zmniejszenie limitu ... moze przedstawi lepsza oferte kredytu ? :-)

zanim klient składa wniosek o hipo to zwykle pyta w swoim banku, więc

Ja mam kilka "swoich bankow" :-)

jak później przy jakiejś okazji wyjdzie, że zmniejsza limit bo mu zdolność w innym nie wychodzi to klient już jest przygotowany dlaczego nie w swoim banku

Bo oferte mieliscie do ... kiepską. I tu jest dobry moment do negocjaji ponownych  :-)

J.

Data: 2020-07-23 19:35:11
Autor: Robert_DF
Jak działa kredyt na KK? :)
W dniu 23.07.2020 o 18:59, Kamil Jońca pisze:

[...]

każdy bank wpisuje i nawet większość (wszystkie?) firmy pożyczkowe

poza tym w BIK było widać czy z KK/limitu w ror korzystasz
dobrze to robić (po 6 m-ach naliczają się dobre punkty)
i nie ma znaczenia jaka to kwota, liczy się sam fakt korzystania i spłacania zgodnie z umową z bankiem

Data: 2020-07-23 19:33:08
Autor: Robert_DF
Jak działa kredyt na KK? :)
W dniu 23.07.2020 o 17:32, radekp@konto.pl pisze:

Zdolność sobie wyrabiam?

w jaki sposób korzystając z kredytu kartowego można sobie zdolność wyrobić?

Podobno to wpisuje się w BIK (ktoś tutaj tak pisał).

tak, każde zobowiązanie widać w BIK, ale tym nie budujesz zdolności, od tego są dochody one mają m.in. wpływ na wskaźnik DTI

Sam limit w ROR robi zdolność kredytową? Nawet bez zadłużania się?

tak, to jest zobowiązanie, przy liczeniu zdolności kredytowej nie ma znaczenia czy z limitu korzystasz, liczy się to że skorzystać możesz

Data: 2020-07-23 14:16:35
Autor: z
Jak działa kredyt na KK? :)
W dniu 2020-07-23 o 13:01, radekp@konto.pl pisze:
Pokusie, aby spłacić kartę?

Aby zwiększyć limit, mieć drugą kartę...

Data: 2020-07-24 10:56:48
Autor: PiteR
Jak działa kredyt na KK? :)
in <news:5f194e68$0$17343$65785112news.neostrada.pl>
user z pisze tak:

https://www.youtube.com/watch?v=ZTJV-UliG3Y

fajne komenty :)

Po co Ci najnowszy iPhone jak nie jesteś bogaty?

Ubiera się biednie bo go na to stać

Biedny musi udawać ze ma pieniądze a bogaty musi udawać ze ich nie ma

To ja jeszcze muszę TYLKO nauczyć się zarabiać, bo oszczędzać już umiem

Kto by chętnie obejrzał odcinek o tym jak wychodzi się z 1mln długu?

Karta kredytowa nadaje sie do zdzierania lodu z szyby samochodu

na kasynach można nieźle zarobić, wystarczy spełnić jeden mały szczegół być jego właścicielem

po co caly dzien jechac i zuzywac paliwo jak cie na to nie stac
wez fotel ze smietnika usiadz bedzie taniej

po 2 miesiącach pamdemii już wiemy kto bogatym jest
a kto bogatego udawał

Faceci w drogich garniturach i roleksach pracują dla facetów w dżinsach i koszulkach

--
Piotrek

Grosz do grosza i bedzie kokosza

Data: 2020-07-24 13:00:39
Autor: Robert_DF
Jak działa kredyt na KK? :)
W dniu 24.07.2020 o 11:56, PiteR pisze:

Faceci w drogich garniturach i roleksach pracują dla facetów w dżinsach
i koszulkach

czy to nie jest fajne? ;-D