Data: 2013-03-07 00:35:23 | |
Autor: Marcin Kiciński | |
Jak działa termostat? ;) | |
Pytanie z tematu może trochę głupie, ale chodzi mi o to, czy termostat w układzie chłodzenaia może się zaciąć w dowolnej pozycji, czy zawsze jest to otwarty duży obieg?
Mam taki problem, że od niedawna szwankuje mi termostat, tzn. czasami jest problem z zagrzaniem silnika. Wiem że tych autach (Grande Punto) zdarza się, że termostat zaczyna działać wybiórczo. Teraz idzie wiosna i problem niedogrzanego silnika raczej nie będzie zbyt dotkliwy, więc mógłbym zostawić wymianę termostatu na jesień (sam termostat do GP jest stosunkowo drogi a wymiana kłopotliwa), ale obawiam się sytuacji, w której duży obieg się nie otworzy i slinik zacznie się przegrzewać. Pytanie, czy to jest wogóle możliwe, czy termostaty mają jakies zabezpieczenie przed taka sytuacją. Jak dotąd zawsze słyszałem o problemach z termostatem wyłącznie w kontekście silnika niedogrzanego, stąd moje pytania. Pozdrawiam MK |
|
Data: 2013-03-07 11:38:47 | |
Autor: hisjusz | |
Jak działa termostat? ;) | |
W dniu 2013-03-07 09:35, Marcin Kiciński pisze:
Pytanie z tematu może trochę głupie, ale chodzi mi o to, czy termostat w układzie chłodzenaia może się zaciąć w dowolnej pozycji, czy zawsze jest to otwarty duży obieg?Zdarza się że nie otwiera się w ogóle duży obieg i wtedy płyn w małym obiegu gotuje się. |
|
Data: 2013-03-07 20:06:45 | |
Autor: PiteR | |
Jak działa termostat? ;) | |
na ** p.m.s ** Marcin Kiciński pisze tak:
ale obawiam się sytuacji, w której duży obieg się nie otworzy i tak jest to możliwe, mnie się zdarzyło, rozerwało wąż od chłodnicy i spałem pod gwiazdami 100km od domu ;) -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2013-03-07 23:39:45 | |
Autor: Marcin Kiciński | |
Jak działa termostat? ;) | |
W dniu czwartek, 7 marca 2013 20:06:45 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:
Dzięki, muszę się na przyszły tydzień umówić na wymianę :) Pozdrawiam MK |
|
Data: 2013-03-11 04:31:46 | |
Autor: Michał | |
Jak działa termostat? ;) | |
On 3/7/2013 9:35 AM, Marcin Kiciński wrote:
Pytanie z tematu może trochę głupie, ale chodzi mi o to, czy termostat w układzie chłodzenaia może się zaciąć w dowolnej pozycji, czy zawsze jest to otwarty duży obieg? miałem to w.. 3.4 autach :) safrane volvo, safrane 24v i dodge journey oraz tak trochę safrane ph1 (inny powód). W każdym przypadku bez żadnego problemu dało się schłodzić klimatronikiem tylko w dodge nie było wiadomo że się przegrzewa (ten dodge to taki fiat freecośtam na europę). Tak do 160km/h można na tym jechać. Gorzej jak się raz spitoliło chłodzenie i trzeba było jechać 180km/h+ żeby się wychłodził... (a jak się przegrzewał to chodził chwilę na 3 cylindry - vmax była wtedy 190) i 1080km do domu... (ale dało radę ;) ) o ja zaraz odpisze na bmw bo się dużo pojawiło :) |