Jak działają nowe systemy w Citroenie?

Data: 2018-08-29 10:41:36
Autor: zbigniewgotkiewicz
Jak działają nowe systemy w Citroenie?
Wie ktoś jak sprawdzić działanie systemu automatycznego hamowania w Citroenie? W serwisie nie potrafią mi powiedzieć. Tak nawiasem mówiąc to wogóle nie bardzo wiedzą co sprzedają.

Data: 2018-08-29 12:46:28
Autor: Kris
Jak działają nowe systemy w Citroenie?
5kg słoniny kup i powies na trasie przejazdu

Data: 2018-08-29 19:57:10
Autor: J.F.
Użytkownik  zbigniewgotkiewicz napisał w wiadomości
Wie ktoś jak sprawdzić działanie systemu automatycznego hamowania w Citroenie?
W serwisie nie potrafią mi powiedzieć. Tak nawiasem mówiąc to wogóle nie bardzo wiedzą co sprzedają.

A jest z przodu cos, co wyglada jak radar ?

Moze ustawic na lotnisku troche folii aluminiowej ...

J.

Data: 2018-08-29 11:05:19
Autor: zbigniewgotkiewicz
W dniu środa, 29 sierpnia 2018 19:57:39 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

A jest z przodu cos, co wyglada jak radar ?

Moze ustawic na lotnisku troche folii aluminiowej ...

Jest radar i kamera. Próbowałem z kartonami i nie zadziałało. Nigdzie w sieci nie mogę znaleźć testów pokazujących jak się ten system zachowuje. W serwisie nie wiedzą nawet jak jest zbudowany system start stop. Żenada.

Data: 2018-08-29 20:14:41
Autor: J.F.
Użytkownik  zbigniewgotkiewicz napisał w wiadomości grup
> [...]

Moze ustawic na lotnisku troche folii aluminiowej ...

Jest radar i kamera. Próbowałem z kartonami i nie zadziałało.

Owinac kartony folia ..

Nigdzie w sieci nie mogę znaleźć testów pokazujących jak się ten system zachowuje.
W serwisie nie wiedzą nawet jak jest zbudowany system start stop. Żenada.

To moze zglosic do naprawy, ze system nie dziala ? :-)

Chociaz ... moze lepiej nie draznic mechanikow :-)

J.

Data: 2018-08-29 11:24:38
Autor: zbigniewgotkiewicz
Jak działają nowe systemy w Citroenie?
Zgłaszałem. Podłączyli komputer i powiedzieli że wszystko jest ok :)

Data: 2018-08-29 12:42:12
Autor: zbigniewgotkiewicz
Jak działają nowe systemy w Citroenie?
Pomysł z odwołaniem folią nie jest trafiony bo system ma też reagować na człowieka i zwierzę.

Data: 2018-08-30 00:53:50
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2018-08-29 o 21:42, zbigniewgotkiewicz@gmail.com pisze:
Pomysł z odwołaniem folią nie jest trafiony bo system ma też reagować na człowieka i zwierzę.

Może trzeba go włączyć?
https://www.youtube.com/watch?v=m1g0UYJfRng

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-08-30 05:21:48
Autor: Mateusz Viste
On Wed, 29 Aug 2018 12:42:12 -0700, zbigniewgotkiewicz wrote:

Pomysł z odwołaniem folią nie jest trafiony bo system ma też reagować na
człowieka i zwierzę.

Producent twierdzi że na zwierzęta to nie działa. Ani na motocykle, rowery i wszelkie przedmioty na drodze.

https://citroen-fr-fr.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/14980/~/quest-
ce-que-le-freinage-automatique-d%E2%80%99urgence-%28active-safety-brake%
29%3F

Może teściową zapytaj mimochodem o pomoc?

Mateusz

Data: 2018-08-30 02:02:11
Autor: zbigniewgotkiewicz
Mateusz pisze:
[...]

Zgodnie z francuską reklamą powinien reagować na pieszego.

Data: 2018-08-30 14:43:33
Autor: zhbick
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:96c5bfa7-283a-4a7e-9431-e8420cecde5e@googlegroups.com...

Zgodnie z francuską reklamą powinien reagować na pieszego.

zależy od jasności

Data: 2018-08-30 05:51:05
Autor: przemek.jedrzejczak
Jak działają nowe systemy w Citroenie?
-- zależy od jasności

ja mysle ze Creeper powiniec miec bagietke i wtedy go rozpozna :-)

najwieksi producenci maja z tym problem wiec skad pomysl ze w Cytrynie moze to zadzialac prawidlowo ?

https://www.youtube.com/watch?v=bwbsyMoVX_A

Data: 2018-08-30 06:15:32
Autor: zbigniewgotkiewicz
Jak działają nowe systemy w Citroenie?
Problem w tym że nie ma nigdzie informacji jak to działa i czy można to działanie sprawdzić.

Data: 2018-08-30 22:33:39
Autor: przemek.jedrzejczak
Jak działają nowe systemy w Citroenie?
-- Problem w tym że nie ma nigdzie informacji jak to działa i czy można to działanie sprawdzić.

system jest kaleczny wiec producent unika wszystkiego co moze obciazyc jego konto. padles ofiara marketingu Cytronena wyrazy wspolczucia :-)

Data: 2018-08-30 23:52:51
Autor: zbigniewgotkiewicz
Jak działają nowe systemy w Citroenie?
Citroeny kupuje ze względu na silnik 2 hdi który uważam za lepszy niż 2 tdi Volkswagena. Nawet mimo tej całej ekologii którą obłożyli ostatni model. A skoro marketing przegiął z zachwalaniem nowych systemów to warto ich przeczołgać żeby wiedzieli że nie należy przesadzać z marketingowym bełkotem, a rzetelna informacja jest dużo więcej warta niż kłamliwe filmiki.

Data: 2018-08-30 05:32:44
Autor: Marcin Debowski
On 2018-08-30, Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> wrote:
[...]

Ale jak teściowa żmija to nie wykryje. A niedźwiedzia w pozycji pionowej?

--
Marcin

Data: 2018-08-29 12:47:33
Autor: sczygiel
W dniu środa, 29 sierpnia 2018 13:24:40 UTC-5 użytkownik zbigniewg...@gmail.com napisał:
Zgłaszałem. Podłączyli komputer i powiedzieli że wszystko jest ok :)

Przywiezc kartony przed dealera, owinac folia dla pewnosci :)
Nagrac jak nie zareaguje.

Powolac sie na niezgodnosc towaru z umowa opierajac sie na https://www.citroen.co.uk/about-citroen/technology/active-safety-brake

Zadac 10% zwrotu ceny.

Ale nie wroze powodzenia :)

Data: 2018-08-29 14:27:43
Autor: zbigniewgotkiewicz
Jak działają nowe systemy w Citroenie?
Robiłem już próby:
https://youtu.be/9zAlU9tCO54

Jeśli chodzi o niezgodność auta z jego opisem to było tego więcej. Sprzedawca zapewniał mnie że samochód jest wyposażony w miernik spadku ciśnienia w oponach. Po zakupie okazało się że brak tego wyposażenia. Okazało się że Citroen nie daje tego czujnika do samochodów zamawianych w wersjach ciężarowych. Zamówiłem też i zapłaciłem za radio cyfrowe. Po roku zorientowałem się że zamontowano radio które nie odbiera stacji nadających sygnał cyfrowy. Zgłosiłem to w lutym i do tej pory czekam na wymianę radia na takie jakie zamówiłem. Dla mnie to są jakieś jaja i zastanawiam się co z tym zrobić.

Data: 2018-08-30 00:15:20
Autor: przemek.jedrzejczak
Jak działają nowe systemy w Citroenie?
-- Robiłem już próby:
https://youtu.be/9zAlU9tCO54

fajne, teraz wiemy ze Cytryna nie reaguje na Creepera :-)

a powaznie
https://www.youtube.com/watch?v=WrzRTjzg5mI
to chyba jest ich oficjalny kanal wiec proponuje podlinkowac i poczekac na reakcje :-)

PS zenada ze gamonie nawet nie nagrali video z polskim interfejsem choc wg ang.  opisu tez powinien wykrywac tez pieszych

Data: 2018-08-30 01:15:52
Autor: zbigniewgotkiewicz
Jak działają nowe systemy w Citroenie?
A, po zakupie okazało się że przestrzeń ładunkowa jest krótsza niż w instrukcji auta.

Data: 2018-08-30 10:26:00
Autor: J.F.
Użytkownik  zbigniewgotkiewicz napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:550be14c-412f-4760-b0cb-f74ce9d3e61b@googlegroups.com...
A, po zakupie okazało się że przestrzeń ładunkowa jest krótsza niż w instrukcji auta.

No, jest to jakis powod do rekojmii ... ale czy sad nie powie, ze widzialy gały co brały ?

J.

Data: 2018-08-30 02:11:43
Autor: zbigniewgotkiewicz
Jak działają nowe systemy w Citroenie?
J.F. Trudno mi powiedzieć jak sąd potraktuje fakt że zakupiony przedmiot nie jest zgodny z opisem i zamówieniem. Jeśli prawnicy uznają że sytuacja jest korzystna dla nich to przeczołgają citroena.

Data: 2018-08-30 11:26:51
Autor: J.F.
Użytkownik  zbigniewgotkiewicz napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cd786d0b-6999-45d5-aa9d-582b619d7fe4@googlegroups.com...
J.F. Trudno mi powiedzieć jak sąd potraktuje fakt że zakupiony przedmiot nie jest zgodny z opisem i zamówieniem.
Jeśli prawnicy uznają że sytuacja jest korzystna dla nich to przeczołgają citroena.

Mam wrazenie, ze sady u nas nie lubia cwaniakow, co to mysla, ze z powodu jednej zarowki dostana rok uzywania auta za darmo :-)

Ale
-auto widziales przed zakupem i bagaznik tez widziales
-ale moze kupiles, bo ma 205cm, a Ty potrzebujesz 2m drabine przewiezc.
a tymczasem ma 198cm

A przeciez sad jeszcze moze policzyc, ze nalezy ci sie tylko zwrot 3.5% ceny (7/205) :-)

J.

Data: 2018-08-30 02:56:55
Autor: zbigniewgotkiewicz
Jak działają nowe systemy w Citroenie?
Przecież Nie muszę mierzyć auta przed zakupem. Instrukcja podaje długość przestrzeni ładunkowej na poziomie podłogi 2512 mm. Gdy sklejka o długości 2500 mi się nie zmieściła w środku to zmierzyłem i okazało się że w rzeczywistości jest 2480 co uniemożliwia przewóz płyt skleki o długości standardowej 2500. Moja irytacja spowodowana jest faktem że salon nie wie co sprzedaje, serwis nie umie wyjaśnić jak działają nowe systemy w aucie a na reklamację że wyposażenie jest niezgodne z zamówieniem czekam już pół roku i nie widać rozwiązania.

Data: 2018-08-31 12:49:28
Autor: Janusz
W dniu 2018-08-30 o 11:56, zbigniewgotkiewicz@gmail.com pisze:
[...]

Masz dość powodów aby poszukać prawnika i przeczołgać ich w sądzie z duzymi widokami na wygraną i  konkretną rekompensatę.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-08-31 07:17:33
Autor: przemek.jedrzejczak
Jak działają nowe systemy w Citroenie?
Marzenia. Pewnie na dole prospektu jest dopisek że wymiary podano orientacyjnie i zależą od wersji wyposażeniowej ;-)

Data: 2018-09-01 13:04:36
Autor: Irek.N.
przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Marzenia. Pewnie na dole prospektu jest dopisek że wymiary podano orientacyjnie i zależą od wersji wyposażeniowej ;-)

Niekoniecznie.
W Kangurze było konkretnie napisane coś takiego:
"Długość przestrzeni bagażowej mierzona po płaskiej podłodze ...".

Jednoznacznie, dla mnie oznaczało to, że 2m długości płytę (a takie kupujemy zazwyczaj) mogę przewieźć na płasko. W rzeczywistości przegroda do kabiny była tak zrobiona, że w środku był słupek zmniejszający tą długość znacznie. Trzeba było całą przegrodę zrobić od nowa, a skoro tak, to zamiast siatkowej poprosiliśmy o pełną z blachy 3mm z zakrywanym otworem na długie i wąskie przedmioty i obitą materiałem. Zrobili bez gadania i ślicznie wyszło. Dzięki temu w kabinie jest ciszej, da się też ją ogrzać w zimie.
Fakt jest taki, że nie musieli się zgadzać na proponowane przez nas rozwiązanie, mogli to zrobić najtaniej, też by było, ale wtedy nie mógł bym napisać takiego czegoś:

"Reno w Bielsku-Białej, dział zabudów indywidualnych - chłopaki wiedzą co zrobić aby było jak należy :)"
A żeby nie było że mieli jakiś niesamowity interes w tym - samochód kupiony we Wrocławiu i ... zdecydowanie nie polecam.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2018-09-01 13:25:16
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2018-09-01 o 13:04, Irek.N. pisze:
[...]

I taki SAM nie potrzebuje homologacji czy innych panierów?

Robert

Data: 2018-09-01 22:59:52
Autor: Irek.N.
Jak działają nowe systemy w Citroenie ?
I taki SAM nie potrzebuje homologacji czy innych panierów?

Nie zmieniasz niczego konstrukcyjnego w samochodzie, więc dlaczego miał by potrzebować?
W osobówce też możesz sobie przegrodę zamontować przecież.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2018-09-02 01:38:18
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2018-09-01 o 22:59, Irek.N. pisze:
I taki SAM nie potrzebuje homologacji czy innych panierów?

Nie zmieniasz niczego konstrukcyjnego w samochodzie, więc dlaczego miał by potrzebować?
W osobówce też możesz sobie przegrodę zamontować przecież.

Może przewrażliwiony jestem na te różne normy, przepisy, dyrektywy itp.
Skoro ta przegroda ma zabezpieczyć przed przywaleniem w kierowcę czy pasażera to z dykty raczej nie może być.
Coś to reguluje i ktoś musi potwierdzić, że spełnia wymagania.

Robert

Data: 2018-09-05 00:47:34
Autor: zbigniewgotkiewicz
Jak działają nowe systemy w Citroenie?
A może ktoś wie jak jest zbudowany system start stop dla silnika 2 hdi Citroena. Pytam tu, bo w serwisie nie wiedzą :)

Data: 2018-09-05 02:28:38
Autor: zbigniewgotkiewicz
Jak działają nowe systemy w Citroenie?
O, właśnie dostałem info z Yutuba że mój film o tym jak działa automatyczny system hamowania w Citroenie został w niektórych krajach zablokowany z powodu naruszenia praw autorskich :)

Data: 2018-09-11 21:37:12
Autor: Janusz
W dniu 2018-09-05 o 11:28, zbigniewgotkiewicz@gmail.com pisze:
O, właśnie dostałem info z Yutuba że mój film o tym jak działa automatyczny system hamowania w Citroenie został w niektórych krajach zablokowany z powodu naruszenia praw autorskich :)

Dobre :)
Zapytałby bym YT czy z powodu że pokazałeś znak firmowy czy moze już ktoś taki sam test zrobił albo wręcz sam citroen o to zadbał :(

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-08-30 11:34:01
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2018-08-30 o 11:26, J.F. pisze:
[...]

Kto wie jak liczyli, może przekątną. :-)

Robert

Data: 2018-09-01 12:55:42
Autor: Irek.N.
Jak działają nowe systemy w Citroenie ?
W moim przypadku było tak, że producent gwarantował podłogę w płaskiej części ponad 2m długą, a w rzeczywistości przy odbiorze auta okazało się, że brakuje chyba 8cm.
Na koszt sprzedawcy robiona była indywidualna zabudowa, aby te 2m było, inaczej zadeklarowaliśmy odstąpienie od zakupu (leasing).
Nie trzeba było żadnych prawników, przepychanek, jedno pismo i może 1h rozmów w sumie.

Swoją drogą największy przekręt był w fiacie (sprawdzaliśmy później z ciekawości inne marki), tam brakowało bodaj 25cm z długości.

Miłego.
Irek.N.
ps. Kangoo max

Data: 2018-08-30 00:21:10
Autor: Tomasz Pyra
Jak działają nowe systemy w Citroenie?
Dnia Wed, 29 Aug 2018 11:24:38 -0700 (PDT), zbigniewgotkiewicz@gmail.com
napisał(a):

Zgłaszałem. Podłączyli komputer i powiedzieli że wszystko jest ok :)

To niech ten co jest taki pewny że wszystko ok, stanie na drodze, a Ty
sprawdzisz czy zahamuje ;)

Data: 2018-08-30 14:42:11
Autor: Cavallino
W dniu 29-08-2018 o 20:14, J.F. pisze:
> [...]

Moze ustawic na lotnisku troche folii aluminiowej ...

Jest radar i kamera. Próbowałem z kartonami i nie zadziałało.

Pieszy też będzie owinięty folią?

Data: 2018-08-30 16:11:19
Autor: Tom N
Cavallino w <news:pm8on2$219$6node1.news.atman.pl>:

W dniu 29-08-2018 o 20:14, J.F. pisze:
[...]
Pieszy też będzie owinięty folią?

Nie znasz dyrektywy 2015/3258/UE, którą to VI RP ma wprowadzić do końca
2018?
Tam jak byk stoi, że pieszy ma obowiązek poruszać się po drogach w odzieniu
certyfikowanym, możliwym do wykrycie przez systemy aktywnego hamowania.

--
'Tom N'

Data: 2018-08-30 20:35:57
Autor: Grzesiek
Jak działają
Użytkownik "Tom N" <66.180830@10.161119.invalid> napisał w wiadomości news:180830.161119.pms.3988.79int.dyndns.org.invalid.180830.invalid...

Nie znasz dyrektywy 2015/3258/UE,

-- 'Tom N'

Tam tez jak byk stoi, że takich durniów jak ty, należy jak najszybciej utylizować.
Odpowiedzialnym za to jest krajowa służba zdrowia.

Data: 2018-08-30 16:40:45
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pm8on2$219$6@node1.news.atman.pl...
[...]

Wazne, ze odbicie bedzie jak od samochodu, to sie zobaczy czy system w ogole dziala.

A potem mozna testowac na pieszych.

J.

Data: 2018-08-29 20:18:06
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2018-08-29 o 20:05, zbigniewgotkiewicz@gmail.com pisze:
Jest radar i kamera. Próbowałem z kartonami i nie zadziałało.

W Klanie też nie zadziałało. :-)
Ale tam wszystkie auta to NONAME.

Robert

Data: 2018-08-30 00:41:39
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2018-08-29 o 19:41, zbigniewgotkiewicz@gmail.com pisze:
Wie ktoś jak sprawdzić działanie systemu automatycznego hamowania w Citroenie? W serwisie nie potrafią mi powiedzieć. Tak nawiasem mówiąc to wogóle nie bardzo wiedzą co sprzedają.

Czekałeś od zimy? :D
https://www.youtube.com/watch?v=9zAlU9tCO54

BTW (nie szukałem) a co podaje producent?

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-08-30 00:44:20