[fotki] Jak dzieci radz膮 sobie w g贸rach c.d. (Rumunia)

Data: 2013-08-10 18:06:35
Autor: ppontek
[fotki] Jak dzieci radz膮 sobie w g贸rach c.d. (Rumunia)
Cze艣膰!

W ubieg艂ym tygodniu mieli艣my przyjemno艣膰 rowerowo w臋drowa膰 z dzie膰mi po G贸rach Zachodniorumu艅skich.

Aby podr贸偶 nie by艂a zbyt droga, d艂uga i monotonna, w kombinowany spos贸b - troch臋 poci膮gami, troch臋 na rowerach, z Polski przez S艂owacj臋 i W臋gry dojechali艣my do Rumunii. W Rumunii pokr臋cili艣my si臋 po G贸rach Zachodniorumu艅skich (Apuseni). Wr贸cili艣my do Polski w podobny spos贸b przez W臋gry, Ukrain臋 i S艂owacj臋. Jestem bardzo zadowolony z cz臋艣ci g贸rskiej bo dzieciaki prze艂oi艂y kilka powa偶niejszych prze艂臋czy oraz grzbiet na wysoko艣ci ponad 1600 mnpm (startuj膮c z rumu艅skich r贸wnin). Sam si臋 zdziwi艂em, 偶e ten ambitny plan uda艂o si臋 zrealizowa膰. Co prawda wcze艣niej stopniowo przyzwyczaja艂em dzieci do podjazd贸w w Beskidzie Niskim, ale nie s膮dzi艂em, 偶e tak 艂atwo p贸jdzie w stosunkowo wysokich g贸rach, na trudnej nawierzchni (kamieniste drogi, na grzbiecie g贸rskim w zasadzie 艣cie偶kami) oraz przy tak uci膮偶liwym upale (temperatura w cieniu 38 C - osobi艣cie widzia艂em na termometrze). Jak na sze艣ciolatka to pokonanie tej trasy by艂o dla mnie wielkim zaskoczeniem - to by艂 tylko plan max. z opcj膮 odpuszczenia w razie potrzeby. O艣miolatek po prostu sobie jecha艂 - jak doros艂y, tylko bez baga偶u. No i wreszcie pad艂o magiczne 100 km - co ciekawe w g贸rach, przy okazji pokonywania drogi typu "g贸ra-d贸艂" i kilku solidnych prze艂臋czy.

Zapraszam do obejrzenia fotorelacji z tej wycieczki:

https://picasaweb.google.com/klubik.karpacki/KilkaKrajowJedenJezyk?noredirect=1

https://picasaweb.google.com/112219045945291407894/RomaniaNaRowerzeCzyliCzteryKrajeJedenJezyk?noredirect=1

Dla zainteresowanych, na naszej klubowej stronie WWW (adres w stopce) jest dost臋pna szczeg贸艂owa kronika wycieczki.

Jako ciekawostk臋 podaj臋 koszty przejazd贸w:

艁膮czny koszt przejazd贸w TAM (W-wa - Bratca): osoba doros艂a/dziecko ok.
86,86 PLN / 65,79 PLN, przew贸z roweru osoba doros艂a/dziecko ok. 23,16 PLN / 9,27 PLN

艁膮czny koszt przejazd贸w POWR脫T (Huedin - W-wa): osoba doros艂a/dziecko
ok. 81,09 PLN / 60,59 PLN, przew贸z roweru osoba doros艂a/dziecko ok. 14,14 PLN / 9,26 PLN

Oczywi艣cie wariant by艂 czasoch艂onny z za艂o偶enia (podr贸偶 cz臋艣ci膮 wycieczki), ale da艂oby si臋 go znacznie zoptymalizowa膰 czasowo, i dodatkowo jeszcze obtani膰. Zaleta - mo偶liwo艣膰 przewozu roweru bez kombinacji!

PABLO
Zapraszam na stron臋 WWW Klubu Karpackiego: http://www.klub-karpacki.org

Data: 2013-08-10 23:10:59
Autor: charwel(Oo)==:::
W dniu 2013-08-10 18:06, ppontek pisze:
[...]

Wspania艂e!
Gratuluj臋 dzielnych ch艂opak贸w i wspania艂ej podr贸偶y.

charwel:)

Data: 2013-08-11 13:11:27
Autor: J.F.
[fotki] Jak dzieci radz膮 sobie w g贸rach c.d. (Rumunia)
Dnia Sat, 10 Aug 2013 18:06:35 +0200, ppontek napisa(a):
Aby podr罂 nie by砤 zbyt droga, d硊ga i monotonna, w kombinowany spos骲 - troch poci眊ami, troch na rowerach, z Polski przez S硂wacj i W阦ry dojechali秏y do Rumunii.
Jako ciekawostk podaj koszty przejazd體:
1czny koszt przejazd體 TAM (W-wa - Bratca): osoba doros砤/dziecko ok.
86,86 PLN / 65,79 PLN, przew髗 roweru osoba doros砤/dziecko ok. 23,16 PLN / 9,27 PLN

Wow, jak ci sie to udalo ? Toz z Warszawy do granicy kosztuje chyba tyle.

J.

Data: 2013-08-12 10:43:56
Autor: Pawe Pontek
[fotki] Jak dzieci radz sobie w g髍ach c.d. (Rumunia)
W dniu 2013-08-11 13:11, J.F. pisze:> Dnia Sat, 10 Aug 2013 18:06:35 +0200, ppontek napisa(a):

> Wow, jak ci sie to udalo ?

Nam akurat tak:

http://www.klub-karpacki.org/klubik.html#klubikKronika27072013

ale to nie jest wariant uniwersalny. Tak po prostu za硂縴li秏y sobie tras.

> Toz z Warszawy do granicy kosztuje chyba tyle.

Jak si jedzie z dzie鎚i to ma si rabat (dla doros砮go) 33%, a jak si kupi bilet wcze秐iej to jeszcze dodatkowo 15% - to daje np.
- W-wa - Zebrzydowice - oko硂 37 z, W-wa - Przemy秎 ok. 38 z.

Jad眂 do Rumunii ekonomicznie jest np. przez Ukrain - 潮czny koszt przejazd體 - np. Szechynie/Mo禼iska - Lw體 - Sianki - Czop to mniej ni 15 z.

Przez W阦ry b阣zie najdro縠j (mo縩a omin辨 Ukrain, zale縴 gdzie si jedzie do Rumunii, ale wtedy czasowo pop硑niesz). Np. z Zahon體 pod granic w Carei wyjdzie oko硂 15 z. (jak si jedzie z dzie鎚i).

W/w wariant nie wymaga zbyt wielu podjazd體 rowerem:
1) Przemy秎 - Szechynie/Mo禼iska [w zale縩o禼i na kt髍y poci眊]
2) Czop - Zahony [podobno puszczaj przez granic rowerem - mo縠 kto ostatnio jecha i m骻砨y potwierdzi/zaprzeczy. Jak nie puszcz to na pewno puszczaj przez Daniliwka - Lonya]
3. Tibiorszallas - Carei

Dalej ju - w zale縩o禼i gdzie chcesz jecha. Jak jedziesz Regio to nie wyjdzie zbyt drogo.

PABLO
Zapraszam na stron WWW Klubu Karpackiego: http://www.klub-karpacki.org

Data: 2013-08-14 16:47:23
Autor: biodarek
[...]

Gratulacje dla m艂odzie偶y! To jest wyczyn nawet dla przeci臋tnego, doros艂ego rowerzysty.

[...]

Pi臋kne g贸ry.

--
biodarek

Data: 2013-08-16 12:19:37
Autor: Andrzej Ozieblo
[fotki] Jak dzieci radz膮 sobie w g贸rach c .d. (Rumunia)
Pelen podziwu i uznania. :) Byc moze kiedys juz zadawalem to pytanie, ale czy w czasie Twoich rozlicznych podrozy po tamtych "dzikich" terenach nie spotkala Was jakas nieprzyjemnosc w postaci agresji na biwaku czy postojach?

Pozdrawiam

Data: 2013-08-29 20:28:49
Autor: ppontek
W dniu 2013-08-16 12:19, Andrzej Ozieblo pisze:

czy w czasie Twoich rozlicznych podrozy po tamtych "dzikich"
terenach nie spotkala Was jakas nieprzyjemnosc w postaci agresji na
biwaku czy postojach?

Szczerze m贸wi膮c na tych "dzikich" jak piszesz terenach czuj臋 si臋 pewniej i bezpieczniej ni偶 chocia偶by w Polsce, ... szczeg贸lnie w sobotnie popo艂udnia, kiedy czasem zaje偶d偶a si臋 do sklepu po przedbiwakowe zakupy.

Generalnie poziom bezpiecze艅stwa podobny do naszego. Trzeba przestrzega膰 podobnych zasad bezpiecze艅stwa oraz zaakceptowa膰 nieco inn膮 mentalno艣膰 ludzi. Problemy s膮 czasem z pijanymi kolesiami na Ukrainie.

Przy okazji - w艂a艣nie wr贸cili艣my z kolejnej wycieczki - tym razem pieszo po wysokich partiach Karpat Po艂udniowych w Rumunii:

https://picasaweb.google.com/klubik.karpacki/WakacjeWKarpatachPoUdniowych

Data: 2013-08-29 19:45:13
Autor: piecia aka dracorp
[fotki] Jak dzieci radz sobie w g髍ach c.d. (Rumunia)
Dnia Thu, 29 Aug 2013 20:28:49 +0200, ppontek napisa艂(a):

Trzeba przestrzega膰
podobnych zasad bezpiecze艅stwa oraz zaakceptowa膰 nieco inn膮 mentalno艣膰
ludzi.
To znaczy? Pytam z ciekawo艣ci bo sam jeszcze nie by艂em w takich terenach.

https://picasaweb.google.com/klubik.karpacki/
WakacjeWKarpatachPoUdniowych
 Dzi臋ki, bior臋 si臋 za przegl膮danie.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-09-12 12:00:28
Autor: Pawe艂 Pontek
W dniu 2013-08-29 21:45, piecia aka dracorp pisze:
[...]

Nie bardzo wiem jak to nazwa膰 - mam na my艣li to, 偶e jest chyba wi臋ksza swoboda w nawi膮zywaniu kontakt贸w i wynikaj膮ca z tego mniejsza prywatno艣膰. Jak si臋 temu cz艂owiek nie podda to mo偶e zosta膰 "藕le zrozumiany", s kolei na d艂u偶sz膮 met臋 bywa to upierdliwe ...

PABLO

Data: 2013-08-29 23:27:04
Autor: Krycha
[fotki] Jak dzieci radz膮 sobie w g贸rach c .d. (Rumunia)
W dniu 2013-08-10 18:06, ppontek pisze:
(...)

[...]

(...).

Jeste艣cie wspaniali. Gratulacje dla ch艂opc贸w.

Pozdrawiam Krycha.

[fotki] Jak dzieci radz膮 sobie w g贸rach c.d. (Rumunia)