Jak dzwonić taniej z komórki na numery zagraniczne?

Data: 2011-01-11 07:26:11
Autor: Tomek
Jak dzwonić taniej z komórki na numery zagraniczne?
Dzwonię sporo z komórki na numery komórkowe w Danii. Czy istnieje jakaś tańsza oferta niż 59 gr/min? Może być coś wdzwanianego, ale wtedy za mniej niż 29 gr/min.

Dzięki za podopowiedzi.

Data: 2011-01-11 08:02:22
Autor: AL
Tomek pisze:
Dzwonię sporo z komórki na numery komórkowe w Danii. Czy istnieje jakaś tańsza oferta niż 59 gr/min? Może być coś wdzwanianego, ale wtedy za mniej niż 29 gr/min.

Dzięki za podopowiedzi.

tak - 6gr/min

trzeba telefonu z wifi, skonfigurowana bramke voip, jakiegokolwiek punktu dostepowego (wlasnego lub otwartego)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-01-11 08:16:16
Autor: Tomek
On 11.01.2011 08:02, AL wrote:
Tomek pisze:
[...]

Ciekawe gdzie jest VoIP po 6 gr na komórki... Nawet najtańszy betamax wychodzi powyżej 35 gr/min.
Zapomniałem wspomnieć, że chodzi mi tylko o połączenia GSM.

Znalazłem jeszcze promocję w Play: 20 minut do strefy 1 za 10 gr, ale chyba tylko do końca stycznia.

Data: 2011-01-11 09:26:05
Autor: AL
Tomek pisze:
On 11.01.2011 08:02, AL wrote:
Tomek pisze:
[...]

no tak - przegapilem 'na GSM' - mea culpa
taniej chyba nie znajdziesz - zwlaszcza na GSM
(na stacjonarne w dani jest jak pisalem wyzej)

Znalazłem jeszcze promocję w Play: 20 minut do strefy 1 za 10 gr, ale chyba tylko do końca stycznia.

a czy przynajmniej pakiet minut nie wchodzilby w gre?
W koncu - jesli nie jestes w roamingu (dzwonisz z PL), to taki np. mBank ma juz 19gr/minute do wszystkich (prepaid) - czyli taniej niz zakladane wczesniej 29gr/min(wada to posiadanie nowego numeru).
W roznych sieciach - rozne bywaja pakiety promocyjne (czesto w roznym czasie rozlozone sa promocje)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-01-11 10:29:57
Autor: tl

http://backsla.sh/betamax - najtańszy po 2,5 centa za minutę, następny za 4 i 6 centów. Wdzwaniasz się na dostępowy Betamaxu w Polsce lub inwestujesz we fryca np. 7140 za 215,- na allegro i dalej na komórę w Danii

Data: 2011-01-11 10:31:36
Autor: tl

On 11.01.2011 08:02, AL wrote:
Tomek pisze:
[...]

Acha, możesz też postawić trixboxa i to samo uzyskać.

Data: 2011-01-11 16:54:39
Autor: kashmiri
Jak dzwonić taniej z komórki na numery zagraniczne?
tl <tl111@poczta.gazeta.pl> dared to write:

On 11.01.2011 08:02, AL wrote:
Tomek pisze:
[...]

Możesz też założyć konto na Freeconet z numerem wdzwanianym, ustawić betamax jako operatora zewnętrznego i w regułach puścić przez niego cały ruch międzynarodowy.

Nie testowałem konkretnie z Betamaksem, ale z takim localphone działa ślicznie.

k.

Data: 2011-01-11 18:01:09
Autor: Tomek

On 11.01.2011 08:02, AL wrote:
Tomek pisze:
[...]

Dzięki wielki za pomysły, nie wiedziałem, że można znaleźć aż takie tanie połączenia. Wychodzi 12,5 gr z Actionvoip + 30 gr Heyah, łącznie 43 gr. Z mBank mobile można zejść do 31,5 gr. Ciekawe tylko jak często leży i czy rozmówca cokolwiek jest w stanie zrozumieć.

Patent z Freeconet też niezły, ale chyba nie umożliwiają podłączenia operatora zewnętrznego i używania ich numeru charytatywnie?

Zupełnie nie wiem, co ma do tego wszystkiego Fritz 7140? Przecież to po prostu kombaj z bramką VoIP. Jak miałbym dzwonić z komórki?
Jeśli już, to potrzebowałbym urządzenia, które będzie realizowało dostęp wdzwaniany na moim numerze stacjonarnym. Tzn. ja dzwonię z komórki na stacjonarny, i po wstukaniu czegoś mogę realizować połączenia VoIP-em. Ale to chyba trzeba załatwić trixboksem (swoją drogą, nie wiedziałem, że asterisk zmienił nazwę) a to już jest całkowicie nieopłacalne, jeżeli operator udostępnia numer polski numer stacjonarny -- koszty dzwonienia identyczne, a sprzęt trzeba kupić.

Data: 2011-01-11 18:29:16
Autor: tl

Użytkownik "Tomek" <nomail@nonono.no> napisał w wiadomości news:igi2cn$24a$1news.onet.pl...
[...]

Z freszem masz po 5 gr/min  , 300 minut/m-c na stcjonarne. Potem pakiety 30 za 10 co daje 10 gr/min .

[...]

No, i to wlaśnie realizuje Ci ten kombajn.

[...]

Nie zmienił, to nakładka dla mniej profesjonalnych. Jak masz starego kompa to niczego nie musisz kupować.
Można to zestawić tak, że wstukujesz tylko polski stacjonarny , a trixbox sam złoży resztę  bez tracenia czasu na piny.

Data: 2011-01-11 23:23:20
Autor: Tomek
On 11.01.2011 18:29, tl wrote:

> Użytkownik "Tomek" <nomail@nonono.no> napisał w wiadomości

> Z freszem masz po 5 gr/min , 300 minut/m-c na stcjonarne. Potem pakiety
> 30 za 10 co daje 10 gr/min .
Jeszcze lepiej. Na pewno skorzystam.

> No, i to wlaśnie realizuje Ci ten kombajn.
Rzeczywiście, przewertowałem instrukcję. Nie spodziewałem się, że to takie sprytne ustrojstwo i pozwala na wyjście VoIP-em. Prawdę mówiąc czegoś takiego właśnie potrzebuję, zwłaszcza, że już od pewnego czasu chcę wymienić modem do ADSL-a i AP. Fritz by go zastąpił idealnie. Tylko nie wiem, czy warto kupić tego z niemiec za 200 zł ze zmienionym firmware (mam linię analogową, więc Annex-A), ponieważ na angielskiej Wikipedii znalazłem informację, że chodzą słuchy, że przerobiony może się nie synchronizować na gorszych liniach z powodu różnic w konstrukcji modeli na rynek niemiecki i międzynarodowy.
Czy ktoś może potwierdzić, zaprzeczyć?

> [...]
> Można to zestawić tak, że wstukujesz tylko polski stacjonarny , a
> trixbox sam złoży resztę bez tracenia czasu na piny.
A tu z kolei też mam wątpliwości -- w jaki sposób miałbym podłączyć analogową linię telefoniczną do takiego komputera? Chyba potrzebuję specjalnej karty a te tanie nie są (na allegro widzę tylko 3 czy 4 aukcje a cena to 500 zł co najmniej). A może tutaj również masz jakiś as w rękawie i mógłbyś polecić coś wartego uwagi?

Ja w każdym razie próbowałem kiedyś usilnie uzyskać coś takiego przy pomocy voice modemu, ale to było w czasach W98 i udało mi się jedynie nagrać sygnał linii :)

Jeżeli miałbym do wyboru w podobnej cenie: zintegrowany modem/ap/gateway albo jedną kartę FXO to raczej wybrałbym to pierwsze z uwagi na łatwość obsługi, prądożerność, hałas, zajmowaną przestrzeń.

PS. Próbowałem 3-krotnie ustawić FUT-a, ala serwer Onetu nie wyświetla żadnego z postów. Zostajemy na razie na tej grupie.

Data: 2011-01-12 10:03:10
Autor: tl

Użytkownik "Tomek" <nomail@nonono.no> napisał w wiadomości news:igil8p$4jb$2news.onet.pl...

> [...]
Rzeczywiście, przewertowałem instrukcję. Nie spodziewałem się, że to takie sprytne ustrojstwo i pozwala na wyjście VoIP-em. Prawdę mówiąc czegoś takiego właśnie potrzebuję, zwłaszcza, że już od pewnego czasu chcę wymienić modem do ADSL-a i AP. Fritz by go zastąpił idealnie. Tylko nie wiem, czy warto kupić tego z niemiec za 200 zł ze zmienionym firmware (mam linię analogową, więc Annex-A), ponieważ na angielskiej Wikipedii znalazłem informację, że chodzą słuchy, że przerobiony może się nie synchronizować na gorszych liniach z powodu różnic w konstrukcji modeli na rynek niemiecki i międzynarodowy.

Ano mogą być problemy. Lepiej zostać na modemie tepsy. Nowsze fritze mają mocniejszy procek i większą pamięć.
Lepiej radzą sobie z transkodowaniem zwłaszcza przy połączeniach z wdzwanianiem.

[...]

Nie podłączalbym pstnu pod kompa. Wdzwaniałem się na numer tlenofonu i wychodziłem betamaxem.
Więcej pomysłów na alt.pl.voip.

Data: 2011-01-13 01:09:10
Autor: kashmiri
[...]

Dokładnie.

Dorzucę jeszcze, że jeżeli często dzwonisz na te same numery zagraniczne, najwygodniej wyjdzie Ci z localphone.com: do każdego numeru docelowego możesz bezpłatnie sobie przydzielić (przez stronę localphone) indywidualny polski numer stacjonarny - co daje takie automatyczne przekierowanie. Czyli całkowity koszt wyjdzie 5 groszy komórka -> localphone (Play pakiet 100 min za 5 zł) + 0.14 EUR localphone -> Dania kom.

Pzdr.
k.

Data: 2011-01-12 20:25:53
Autor: Miernik
On Thu, 13 Jan 2011 01:09:10 +0500, kashmiri wrote:
Dorzucę jeszcze, że jeżeli często dzwonisz na te same numery
zagraniczne, najwygodniej wyjdzie Ci z localphone.com: do kaĹźdego numeru
docelowego możesz bezpłatnie sobie przydzielić (przez stronę localphone)
indywidualny polski numer stacjonarny

Coś jak Rebtel?

Data: 2011-01-16 04:12:57
Autor: kashmiri
Jak dzwonić taniej z komórki na numery zagraniczne?
Miernik <public@public.miernik.name> dared to write:

Nie mam pojęcia o Rebtelu, sprawdzę.

Data: 2011-01-11 18:52:52
Autor: Paweł Gąska
Jak dzwonić taniej z komórki na numery zagraniczne?
Witam,

W odpowiedzi na maila od Tomek
z dnia: 2011-01-11 18:01:
Patent z Freeconet też niezły, ale chyba nie umożliwiają podłączenia
operatora zewnętrznego i używania ich numeru charytatywnie?
umożliwiają, nie charytatywnie tylko płacisz za "numer" niecałe 2PLN miesięcznie :)

Paweł

Data: 2011-01-13 00:59:31
Autor: kashmiri
Jak dzwonić taniej z komórki na numery zagraniczne?
Paweł Gąska <ch03@op.pl> dared to write:
[...]

To prawda. Ale dalej korzystanie z operatorów zewnętrznych jest darmowe.

k.

Data: 2011-01-14 18:37:50
Autor: 666
Jak dzwonić taniej na numery zagraniczne?
Gdybyś był z W-wy, to jest jeszcze jedno rozwiązanie:
"Sferia" (no nie GSM lecz CDMA, ale inwestycja kosztuje 10 zł) i sprawdzić, czy na ten duński numer też jest 24 gr/min jak na wiele innych zagranicznych.

Data: 2011-01-13 05:10:52
Autor: Janeo
On 11 Sty, 08:02, AL <a...@skads.tam> wrote:
trzeba telefonu z wifi, skonfigurowana bramke voip, jakiegokolwiek
punktu dostepowego (wlasnego lub otwartego)
Nie trzeba, to kompletna bzdura, specjalnie bramki voip Fritz czy
in... :-/

@Tomek dobrze kombinujesz z wdzwnianiem. Wykup Betamaxa za ok. ~50 zl
(wybierz z kilkudziesieciu ofert jego klonow tego klona, ktory ma
najnizsza stawke za granice ktora Cie interesuje) i uzywaj ich numeru
wdzwanianego. Na Danie to zdaje sie i tak jedna stawka...
Na Danie bedziesz mial darmowy dostep do dunskiego telefonu
stacjonarnego przez 120 dni od momentu wplaty na konto wybranego przez
ciebie Betamaxa.

ps: Dla swojej Mamy wybralem Rynge z najnizsza stawka na Algierie.
Koszt: 23 gr kraj + 15 zagranica = 38 gr. Oczywiscie koszt krajowy
jest w ramach darmowych minut abonamentowych, wiec koszt duzo nizej
jak 38 gr/min ;->
Pozdr. - J

Data: 2011-01-11 08:03:46
Autor: AL
Tomek pisze:
Dzwonię sporo z komórki na numery komórkowe w Danii. Czy istnieje jakaś tańsza oferta niż 59 gr/min? Może być coś wdzwanianego, ale wtedy za mniej niż 29 gr/min.

Dzięki za podopowiedzi.

a wdzwaniane tez sa (dalej voip) - stawek nie pamietam

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-01-11 22:30:40
Autor: animka
W dniu 2011-01-11 07:26, Tomek pisze:
Dzwonię sporo z komórki na numery komórkowe w Danii. Czy istnieje jakaś
tańsza oferta niż 59 gr/min? Może być coś wdzwanianego, ale wtedy za
mniej niĹź 29 gr/min.

Musisz koniecznie na komórki? Nie możecie przez Skype rozmawiać?
W takiej Kanadzie Skype jest to i w Danii powinien być.

--
animka

Data: 2011-01-11 22:36:32
Autor: Czarek
W dniu 11-01-2011 22:30, animka napisał/a:
[...]

Czy ty musisz zawsze dorzucić te swoje idiotyczne "trzy grosze"?
Skoro napisał, że z komórki, to przyjmij do wiadomości, że z komórki a nie ze skype.

--
Cz.

Data: 2011-01-11 23:46:15
Autor: animka
W dniu 2011-01-11 22:36, Czarek pisze:
[...]

Te...jaki ci tam...Skype to można też mieć w komórce. Nie pisał, że z komórki tylko na komórki.

--
animka

Data: 2011-01-11 23:54:12
Autor: Czarek
W dniu 11-01-2011 23:46, animka napisał/a:

Te...jaki ci tam...Skype to można też mieć w komórce. Nie pisał, że z
komórki tylko na komórki.

Inteligencją nie grzeszysz i potwierdzasz to za każdym razem bo nawet nie umiesz czytać ze zrozumieniem.

--
Cz.

Data: 2011-01-12 01:33:10
Autor: animka
W dniu 2011-01-11 23:54, Czarek pisze:
W dniu 11-01-2011 23:46, animka napisał/a:

Te...jaki ci tam...Skype to można też mieć w komórce. Nie pisał, że z
komĂłrki tylko na komĂłrki.

Inteligencją nie grzeszysz i potwierdzasz to za każdym razem bo nawet
nie umiesz czytać ze zrozumieniem.

Chamowi inaczej się nie da odpowiedzieć, czyli łopatologicznie.

--
animka

Data: 2011-01-13 01:00:50
Autor: kashmiri
Jak dzwonić taniej z komórki na numery zagraniczne?
animka <animka@to.nie.ja.wp.pl> dared to write:
[...]

Zanim odpyskniesz, przeczytaj tytuł wątku, chamowata sieroto.

k.

Data: 2011-01-12 21:10:04
Autor: animka
W dniu 2011-01-12 21:00, kashmiri pisze:
[...]

Następny cham dołączył.

--
animka

Data: 2011-01-12 21:58:18
Autor: AL
animka pisze:
[...]

no cham - ale ma racje ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-01-12 22:13:24
Autor: animka
W dniu 2011-01-12 21:58, AL pisze:
animka pisze:
[...]

No ma może rację, ale sierota to on. Może z Domu dziecka, może był całe życie strofowany, bity i się teraz sadysta wyżywa.

--
animka

Data: 2011-01-13 05:56:28
Autor: Tom Kom
On 11 Sty, 07:26, Tomek <nom...@nonono.no> wrote:
Dzwonię sporo z komórki na numery komórkowe w Danii. Czy istnieje jakaś
tańsza oferta niż 59 gr/min? Może być coś wdzwanianego, ale wtedy za
mniej niż 29 gr/min.

Dzięki za podopowiedzi.

Heyah ma stawkę 59 gr. chyba też na komórki ? Obecnie jest promocja
podwójne doładowanie i wyjdzie ok. 2x taniej.

Data: 2011-01-16 21:53:12
Autor: Diabełson
[...]

wydaje mi się, że w GaduAir po wykupieniu jakiegoś pakietu "Świat" i dzwoniąc przez numer 133 wyjdzie najtaniej. 5 groszy za minutę z połączeniem z nr 133 plus opłata za minutę z któregoś pakietu -> http://media1.gaduair.pl/pdf/Cennik_GaduAIR_VOIP.pdf
chyba dobrze kombinuję?

--
zimo wypierdalaj, bo chcemy budować boiska!

Data: 2011-01-16 22:12:45
Autor: Przemysław Kowalik
Użytkownik Diabełson napisał:
[...]

W tym przypadku źle. Wątkotwórcy chodzi o _komórki_ w Danii. Pakiety w GA obejmują również komórki ale wyłącznie w USA/Kanadzie (bo tam mają one prefiksy geograficzne, a ich posiadacze płacą za połączenia odebrane lub muszą mieć abo non-limit).

Przemek

Jak dzwonić taniej z komórki na numery zagraniczne?