Jak ekspresowo sie zwolnic - porzucenie pracy??

Data: 2010-01-06 09:22:46
Autor: jano
Jak ekspresowo sie zwolnic - porzucenie pracy??
Witam.

Moja dziewczyna pracuje w KFC (na umowie od 01.12.2009. Umowe ma na czas okreslony na 2 lata. W tym momecie znalazla prace na duzo lepszych warunkach ale potrzebuja jej pilnie. Chcielismy zlozyc pismo ze wypowiadamy umowe za porozumieniem stron. Ze kierownika nie bylo to powiedziano nam ze obowiazuje nas 2 tygodnie wypowiedzenia. Dlatego chcemy zlozyc wypowiedzenie:
"Niniejszym wypowiadam z dniem XX.XX.2010r. (data rozwiązania umowy) bez zachowania okresu wypowiedzenia, z  przyczyn osobistych (wskazać przyczynę), umowę o pracę zawartą w dniu 01.12.2009 r.  (data zawarcia umowy)  we ............. (miejsce zawarcia umowy), pomiędzy:  "

Jakie moga byc konsekwencje "porzucenia" pracy. Chodzi o to zeby juz nie pojawiac sie w tej pracy. Wiem ze moga napisac w referencjach ze porzucila prace ale czy cos jeszcze??

Data: 2010-01-06 09:38:36
Autor: Liwiusz
jano pisze:
[...]

   Zapewne nic złego się nie stanie, ale przy odrobinie pecha dostanie świadectwo pracy z dyscyplinarnym zwolnieniem, a pracodawca będzie mógł zażądać odszkodowania.

   Zróbcie tak - rozwiążcie umowę za wypowiedzeniem 2 tygodniowym i już się nie pojawcie w pracy. Aby pracodawca was zwolnił dyscyplinarnie, musiałby złożyć (listem poleconym) oświadczenie o takim rozwiązaniu umowy. Odbierajcie listy 14. dnia awizowania, a wówczas takie rozwiązanie będzie nieskuteczne, dotrze bowiem do was już po rozwiązaniu umowy za waszym wypowiedzeniem.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-06 10:53:37
Autor: Herald
Dnia Wed, 06 Jan 2010 09:38:36 +0100, Liwiusz napisał(a):

   Zapewne nic złego się nie stanie, ale przy odrobinie pecha dostanie świadectwo pracy z dyscyplinarnym zwolnieniem,

I pierwsza rzecz która bym zrobił z takim świadectwem pracy to po prostu
wrzucenie do niszczarki/pieca/paleniska. Po co mi świadectwo z np. "52" za
1,5 miesiąca pracy?

a pracodawca będzie mógł zażądać odszkodowania.

Adekwatnego :)
Zapewne da się przeżyć, gdyby do tego doszło :)

Data: 2010-01-06 09:40:22
Autor: mz
Jak ekspresowo sie zwolnic - porzucenie pracy??
Za porzucenie pracy moga dac dyscyplinarkę. A referencji nie musisz pokazywac jeśli są złe.

Data: 2010-01-06 09:56:24
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-01-06 09:40, mz pisze:
Za porzucenie pracy moga dac dyscyplinarkę. A referencji nie musisz
pokazywac jeśli są złe.

Jak napisał Liwiusz mogą też odszkodowanie. Pracodawca może wykazać, zew sytuacji niespodziewanej absencji poniósł szkodę - musiał zatrudnić kogoś nagle za większe pieniądze/nie zrealizował zlecenia/whatever.
Nie wiem, czy w tym przypadku pracodawcy się będzie chcialo i czy będzie mógł to wykazać, ale trzeba wiedzieć o takim ryzyku.

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl

Data: 2010-01-06 10:27:49
Autor: jano
Jak ekspresowo sie zwolnic - porzucenie pracy??
czyli najlepszym rozwiazaniem bedzie zlozyc wypowiedzenie i mimo ze w grafiku pojawi sie dzien w korym mialaby sie pojawic w pracy nie przyjsc i w najgorszym wypadku zwolnienie dyscyplinarne ?

Data: 2010-01-06 10:43:21
Autor: Liwiusz
jano pisze:
czyli najlepszym rozwiazaniem bedzie zlozyc wypowiedzenie i mimo ze w grafiku pojawi sie dzien w korym mialaby sie pojawic w pracy nie przyjsc i w najgorszym wypadku zwolnienie dyscyplinarne ?

  Tak zrób, ale pamiętaj, że zwolnienie dyscyplinarne to nie jest takie coś "a, zwolnimy go sobie, bo dziś nie przyszedł". Umowę z winy pracownika należy rozwiązać, czyli wysłać odpowiednie pismo. Umowa byłaby rozwiązana z chwilą dostarczenia do pracownika takiego oświadczenia, a - jak już wspomniałem - łatwo można doprowadzić do tego, że wcześniej minie okres wypowiedzenia, niż pracodawca rozwiąże umowę dyscyplinarnie. Pomijając już fakt, czy w takim molochu jak KFC komuś się tak szybko będzie chciało reagować z dyscyplinarką.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-06 13:03:49
Autor: pete
Liwiusz pisze:
jano pisze:
[...]

to nie moloch, raczej franszyza. jak to tylko dwa tygodnie to odpracuj normalnie i jeszcze poproś o pozytywne referencje

Data: 2010-01-06 15:01:44
Autor: Slawek 'IDEall' Fydryk
"pete" napisał:

Pomijając już fakt, czy w takim molochu jak KFC komuś się tak szybko będzie chciało reagować z dyscyplinarką.

to nie moloch, raczej franszyza.

FranCZyza to nie franSZyza.

Data: 2010-01-06 10:44:47
Autor: pete
jano pisze:
czyli najlepszym rozwiazaniem bedzie zlozyc wypowiedzenie i mimo ze w grafiku pojawi sie dzien w korym mialaby sie pojawic w pracy nie przyjsc i w najgorszym wypadku zwolnienie dyscyplinarne ?
jeszcze lepiej pójść na chorobowe.
ale wtedy nie może legalnie zjawi się w nowym miejscu pracy przeza ten czas.

Data: 2010-01-06 10:43:57
Autor: jano
Użytkownik "pete" <dsdsdsds@om.pl> napisał w wiadomości news:hi1lvl$1gj$1atlantis.news.neostrada.pl...
jano pisze:
[...]

no na ten pomysl tez wpadlem ale nie chce ryzykowac ze w nowej pracy beda potem problemy

Data: 2010-01-06 11:39:45
Autor: Icek
> [...]
> czas.

no na ten pomysl tez wpadlem ale nie chce ryzykowac ze w nowej pracy beda

tak czy inaczej jest to przynajmniej z punktu honorowego nieuczciwe w
stosunku do starego pracodawcy

Sadze, ze gdyby przyszedl do Ciebie ow pracodawca i powiedzial "sorry ale
nie ma juz twojego miejsca pracy" w momencie gdy Ty przyszedles swiadczyc
prace to Twoje oburzenie byloby pewnie wielkie.

Icek

Data: 2010-01-06 11:55:05
Autor: Liwiusz
Icek pisze:

Sadze, ze gdyby przyszedl do Ciebie ow pracodawca i powiedzial "sorry ale
nie ma juz twojego miejsca pracy" w momencie gdy Ty przyszedles swiadczyc
prace to Twoje oburzenie byloby pewnie wielkie.

   Normalna sytuacja. Byle by tylko wypłacił pensję za czas wypowiedzenia. Nie widzę w tym nic oburzającego. Nikt niczyim niewolnikiem nie jest.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-06 12:15:03
Autor: jano
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hi1q6e$v96$1news.onet.pl...
Icek pisze:

[...]

wielkie dzieki za pomoc, wszelkie watpliwosci zostaly wyjasnione.

Data: 2010-01-06 03:58:58
Autor: celuloz
On 6 Sty, 12:15, "jano" <ser...@skynet.pl> wrote:
Użytkownik "Liwiusz" <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomościnews:hi1q6e$v96$1news.onet.pl...> Icek pisze:

> [...]

> --
> Liwiusz

wielkie dzieki za pomoc, wszelkie watpliwosci zostaly wyjasnione.

jeszcz możesz po złożeniu wypowiedzenia wykorzystac przysługujący
urlop na żadanie.

Data: 2010-01-06 20:50:05
Autor: Zygmunt
Jak ekspresowo sie zwolnic - porzucenie pracy??
wielkie dzieki za pomoc, wszelkie watpliwosci zostaly wyjasnione.

To nie takie proste bo świat 'pracy' jest mały i często losy ludzi
się przeplatają. Szkoda szargać sobie opinii i to nie chodzi o
świadectwo pracy.

Z drugiej strony ja gdybym był nowym pracodawcą to bym
natychmiast pozbył się takiej osoby która za nic ma zawarte umowy
i z łatwością porzuca pracę.  "Kogoś już wystawiła  do wiatru -
mnie też kiedyś wystawi".

Jest jeszcze kwestia kolegów z pracy którzy wobec braku zawiadomienia
będą orać kilka dni za uciekinierkę. Lepiej chyba mimo to zadzwonić
do firmy i powiedzeieć, że się nie przyjdzie prze 2 tygodnie  - (zdarzają się
takie choroby) - wtedy zaplanują zastępstwa, choć zwolnienia nigdy nie dostaną.

Niekaralność czynów nie stanowi o ich uczciwości.

Data: 2010-01-06 14:03:14
Autor: op23
[...]

Wydaje mi się, że jeśli dostał zwolnienie od jednej pracy to do niej nie chodzi a że od drugiej nie dostał to może do niej spokojnie iść.

Data: 2010-01-06 23:30:04
Autor: Liwiusz
op23 pisze:

[...]

   Tylko Ci się wydaje. Na chorobowym nie można wykonywać żadnej pracy zarobkowej (pod rygorem zwrotu zasiłku/wynagrodzenia chorobowego), czyli nie tylko zapomnij o drugiej umowie o pracę, ale też np. o sprzedawaniu starych gratów na allegro.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-07 04:20:43
Autor: Andrzej Lawa
Liwiusz pisze:

[...]

Tylko jeśli sprzedajesz je w sposób ciągły i zorganizowany (no i wtedy
jest jeszcze wymóg DG ;) )

Data: 2010-01-07 09:28:06
Autor: Icek
[...]

ale nawet jak masz wpisane lezenie to deklaracje do ZUS/US musis zlozyc i
przelewy zrobic

Icek

Data: 2010-01-07 09:59:03
Autor: Liwiusz
Icek pisze:
[...]

   A to swoją drogą. Nawet był spór (rozwiązany "niekorzystnie" dla ZUSu) czy można w tym czasie np. wystawić fakturę.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-07 10:15:28
Autor: Herald
Dnia Wed, 06 Jan 2010 23:30:04 +0100, Liwiusz napisał(a):

   Tylko Ci się wydaje. Na chorobowym nie można wykonywać żadnej pracy zarobkowej (pod rygorem zwrotu zasiłku/wynagrodzenia chorobowego),

Spoko. Temat znany z zero-jedynkowym mechanizmem ZLA.
Ale powiadasz zwrotu wynagrodzenia otryzmanego w trybie art, 92 KP?
Hmmm... jak wiadomo, pierwsze 33 dni choroby w roku kalendarzowym "płaci
pracodawca". Nasz pytek na pewno nie ma kontynuacji chorobowego z ubiegłego
roku, gdy płatnikiem zasiłku chorobowego był ZUS.
Więc zapytowywuje Liwiusz:
- jak ten pracodawca kfc "dowie się" że w trakcie ZLA u niego i wypłacaniu
przez niego wynagrodzenia w trybie art. 92, ów pytek pracował gdzieś
indziej? :)))

czyli nie tylko zapomnij o drugiej umowie o pracę,

I kolejny klimacik:
- mam dwie umowy o pracę, dwóch pracodawców (różnych!). Jetem chory,
otrzymuję zwolnienie. Lekarz wystawi mi DWA druki ZLA, dla każdego z
pracodawców?

Data: 2010-01-07 10:32:59
Autor: Liwiusz
Herald pisze:

- jak ten pracodawca kfc "dowie się" że w trakcie ZLA u niego i wypłacaniu
przez niego wynagrodzenia w trybie art. 92, ów pytek pracował gdzieś
indziej? :)))

   Jak się dowie, to już jego sprawa. Może się nie dowiedzieć, podobnie jak ZUS może się nie połapać.

   IMHO powinien.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-15 06:12:46
Autor: Xena
Jak ekspresowo sie zwolnic - porzucenie pracy??
w wiadomości: fdome7efbv16.gwq1qtabwq4h.dlg@40tude.net,
Herald <herald@onet.eu> napisał(a):

I kolejny klimacik:
- mam dwie umowy o pracę, dwóch pracodawców (różnych!). Jetem chory,
otrzymuję zwolnienie. Lekarz wystawi mi DWA druki ZLA, dla każdego z
pracodawców?

Dokłądnie tak. Podajesz miejsca pracy i wypisują. Będąc w ciązy miałam 3 miejsca pray i rejestratorki wypisujące druki zwolnienia dostawały lekkiego szału, ale wypisywały na te 3 zakłady.
pozdrawiam Tatiana
--
Najdziwniejsze w miłości od pierwszego wejrzenia:
że zdarza się ludziom, którzy widywali się codziennie od lat

Data: 2010-01-08 23:21:01
Autor: op23
[...]

Czytałeś pytanie ? Chodziło o to by nie było, że porzucił.

Jak ekspresowo sie zwolnic - porzucenie pracy??