Jak ekspresowo sie zwolnic - porzucenie pracy??

Data: 2010-01-06 09:40:22
Autor: mz
Jak ekspresowo sie zwolnic - porzucenie pracy??
Za porzucenie pracy moga dac dyscyplinarkę. A referencji nie musisz pokazywac jeśli są złe.

Data: 2010-01-06 09:56:24
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-01-06 09:40, mz pisze:
Za porzucenie pracy moga dac dyscyplinarkę. A referencji nie musisz
pokazywac jeśli są złe.

Jak napisał Liwiusz mogą też odszkodowanie. Pracodawca może wykazać, zew sytuacji niespodziewanej absencji poniósł szkodę - musiał zatrudnić kogoś nagle za większe pieniądze/nie zrealizował zlecenia/whatever.
Nie wiem, czy w tym przypadku pracodawcy się będzie chcialo i czy będzie mógł to wykazać, ale trzeba wiedzieć o takim ryzyku.

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl

Data: 2010-01-06 10:27:49
Autor: jano
Jak ekspresowo sie zwolnic - porzucenie pracy??
czyli najlepszym rozwiazaniem bedzie zlozyc wypowiedzenie i mimo ze w grafiku pojawi sie dzien w korym mialaby sie pojawic w pracy nie przyjsc i w najgorszym wypadku zwolnienie dyscyplinarne ?

Data: 2010-01-06 10:43:21
Autor: Liwiusz
jano pisze:
czyli najlepszym rozwiazaniem bedzie zlozyc wypowiedzenie i mimo ze w grafiku pojawi sie dzien w korym mialaby sie pojawic w pracy nie przyjsc i w najgorszym wypadku zwolnienie dyscyplinarne ?

  Tak zrób, ale pamiętaj, że zwolnienie dyscyplinarne to nie jest takie coś "a, zwolnimy go sobie, bo dziś nie przyszedł". Umowę z winy pracownika należy rozwiązać, czyli wysłać odpowiednie pismo. Umowa byłaby rozwiązana z chwilą dostarczenia do pracownika takiego oświadczenia, a - jak już wspomniałem - łatwo można doprowadzić do tego, że wcześniej minie okres wypowiedzenia, niż pracodawca rozwiąże umowę dyscyplinarnie. Pomijając już fakt, czy w takim molochu jak KFC komuś się tak szybko będzie chciało reagować z dyscyplinarką.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-06 13:03:49
Autor: pete
Liwiusz pisze:
jano pisze:
[...]

to nie moloch, raczej franszyza. jak to tylko dwa tygodnie to odpracuj normalnie i jeszcze poproś o pozytywne referencje

Data: 2010-01-06 15:01:44
Autor: Slawek 'IDEall' Fydryk
"pete" napisał:

Pomijając już fakt, czy w takim molochu jak KFC komuś się tak szybko będzie chciało reagować z dyscyplinarką.

to nie moloch, raczej franszyza.

FranCZyza to nie franSZyza.

Data: 2010-01-06 10:44:47
Autor: pete
jano pisze:
czyli najlepszym rozwiazaniem bedzie zlozyc wypowiedzenie i mimo ze w grafiku pojawi sie dzien w korym mialaby sie pojawic w pracy nie przyjsc i w najgorszym wypadku zwolnienie dyscyplinarne ?
jeszcze lepiej pójść na chorobowe.
ale wtedy nie może legalnie zjawi się w nowym miejscu pracy przeza ten czas.

Data: 2010-01-06 10:43:57
Autor: jano
Użytkownik "pete" <dsdsdsds@om.pl> napisał w wiadomości news:hi1lvl$1gj$1atlantis.news.neostrada.pl...
jano pisze:
[...]

no na ten pomysl tez wpadlem ale nie chce ryzykowac ze w nowej pracy beda potem problemy

Data: 2010-01-06 11:39:45
Autor: Icek
> [...]
> czas.

no na ten pomysl tez wpadlem ale nie chce ryzykowac ze w nowej pracy beda

tak czy inaczej jest to przynajmniej z punktu honorowego nieuczciwe w
stosunku do starego pracodawcy

Sadze, ze gdyby przyszedl do Ciebie ow pracodawca i powiedzial "sorry ale
nie ma juz twojego miejsca pracy" w momencie gdy Ty przyszedles swiadczyc
prace to Twoje oburzenie byloby pewnie wielkie.

Icek

Data: 2010-01-06 11:55:05
Autor: Liwiusz
Icek pisze:

Sadze, ze gdyby przyszedl do Ciebie ow pracodawca i powiedzial "sorry ale
nie ma juz twojego miejsca pracy" w momencie gdy Ty przyszedles swiadczyc
prace to Twoje oburzenie byloby pewnie wielkie.

   Normalna sytuacja. Byle by tylko wypłacił pensję za czas wypowiedzenia. Nie widzę w tym nic oburzającego. Nikt niczyim niewolnikiem nie jest.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-06 12:15:03
Autor: jano
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hi1q6e$v96$1news.onet.pl...
Icek pisze:

[...]

wielkie dzieki za pomoc, wszelkie watpliwosci zostaly wyjasnione.

Data: 2010-01-06 03:58:58
Autor: celuloz
On 6 Sty, 12:15, "jano" <ser...@skynet.pl> wrote:
Użytkownik "Liwiusz" <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomościnews:hi1q6e$v96$1news.onet.pl...> Icek pisze:

> [...]

> --
> Liwiusz

wielkie dzieki za pomoc, wszelkie watpliwosci zostaly wyjasnione.

jeszcz możesz po złożeniu wypowiedzenia wykorzystac przysługujący
urlop na żadanie.

Data: 2010-01-06 20:50:05
Autor: Zygmunt
Jak ekspresowo sie zwolnic - porzucenie pracy??
wielkie dzieki za pomoc, wszelkie watpliwosci zostaly wyjasnione.

To nie takie proste bo świat 'pracy' jest mały i często losy ludzi
się przeplatają. Szkoda szargać sobie opinii i to nie chodzi o
świadectwo pracy.

Z drugiej strony ja gdybym był nowym pracodawcą to bym
natychmiast pozbył się takiej osoby która za nic ma zawarte umowy
i z łatwością porzuca pracę.  "Kogoś już wystawiła  do wiatru -
mnie też kiedyś wystawi".

Jest jeszcze kwestia kolegów z pracy którzy wobec braku zawiadomienia
będą orać kilka dni za uciekinierkę. Lepiej chyba mimo to zadzwonić
do firmy i powiedzeieć, że się nie przyjdzie prze 2 tygodnie  - (zdarzają się
takie choroby) - wtedy zaplanują zastępstwa, choć zwolnienia nigdy nie dostaną.

Niekaralność czynów nie stanowi o ich uczciwości.

Data: 2010-01-06 14:03:14
Autor: op23
[...]

Wydaje mi się, że jeśli dostał zwolnienie od jednej pracy to do niej nie chodzi a że od drugiej nie dostał to może do niej spokojnie iść.

Data: 2010-01-06 23:30:04
Autor: Liwiusz
op23 pisze:

[...]

   Tylko Ci się wydaje. Na chorobowym nie można wykonywać żadnej pracy zarobkowej (pod rygorem zwrotu zasiłku/wynagrodzenia chorobowego), czyli nie tylko zapomnij o drugiej umowie o pracę, ale też np. o sprzedawaniu starych gratów na allegro.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-07 04:20:43
Autor: Andrzej Lawa
Liwiusz pisze:

[...]

Tylko jeśli sprzedajesz je w sposób ciągły i zorganizowany (no i wtedy
jest jeszcze wymóg DG ;) )

Data: 2010-01-07 09:28:06
Autor: Icek
[...]

ale nawet jak masz wpisane lezenie to deklaracje do ZUS/US musis zlozyc i
przelewy zrobic

Icek

Data: 2010-01-07 09:59:03
Autor: Liwiusz
Icek pisze:
[...]

   A to swoją drogą. Nawet był spór (rozwiązany "niekorzystnie" dla ZUSu) czy można w tym czasie np. wystawić fakturę.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-07 10:15:28
Autor: Herald
Dnia Wed, 06 Jan 2010 23:30:04 +0100, Liwiusz napisał(a):

   Tylko Ci się wydaje. Na chorobowym nie można wykonywać żadnej pracy zarobkowej (pod rygorem zwrotu zasiłku/wynagrodzenia chorobowego),

Spoko. Temat znany z zero-jedynkowym mechanizmem ZLA.
Ale powiadasz zwrotu wynagrodzenia otryzmanego w trybie art, 92 KP?
Hmmm... jak wiadomo, pierwsze 33 dni choroby w roku kalendarzowym "płaci
pracodawca". Nasz pytek na pewno nie ma kontynuacji chorobowego z ubiegłego
roku, gdy płatnikiem zasiłku chorobowego był ZUS.
Więc zapytowywuje Liwiusz:
- jak ten pracodawca kfc "dowie się" że w trakcie ZLA u niego i wypłacaniu
przez niego wynagrodzenia w trybie art. 92, ów pytek pracował gdzieś
indziej? :)))

czyli nie tylko zapomnij o drugiej umowie o pracę,

I kolejny klimacik:
- mam dwie umowy o pracę, dwóch pracodawców (różnych!). Jetem chory,
otrzymuję zwolnienie. Lekarz wystawi mi DWA druki ZLA, dla każdego z
pracodawców?

Data: 2010-01-07 10:32:59
Autor: Liwiusz
Herald pisze:

- jak ten pracodawca kfc "dowie się" że w trakcie ZLA u niego i wypłacaniu
przez niego wynagrodzenia w trybie art. 92, ów pytek pracował gdzieś
indziej? :)))

   Jak się dowie, to już jego sprawa. Może się nie dowiedzieć, podobnie jak ZUS może się nie połapać.

   IMHO powinien.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-15 06:12:46
Autor: Xena
Jak ekspresowo sie zwolnic - porzucenie pracy??
w wiadomości: fdome7efbv16.gwq1qtabwq4h.dlg@40tude.net,
Herald <herald@onet.eu> napisał(a):

I kolejny klimacik:
- mam dwie umowy o pracę, dwóch pracodawców (różnych!). Jetem chory,
otrzymuję zwolnienie. Lekarz wystawi mi DWA druki ZLA, dla każdego z
pracodawców?

Dokłądnie tak. Podajesz miejsca pracy i wypisują. Będąc w ciązy miałam 3 miejsca pray i rejestratorki wypisujące druki zwolnienia dostawały lekkiego szału, ale wypisywały na te 3 zakłady.
pozdrawiam Tatiana
--
Najdziwniejsze w miłości od pierwszego wejrzenia:
że zdarza się ludziom, którzy widywali się codziennie od lat

Data: 2010-01-08 23:21:01
Autor: op23
[...]

Czytałeś pytanie ? Chodziło o to by nie było, że porzucił.

Jak ekspresowo sie zwolnic - porzucenie pracy??