Jak fizycznie zniszczyć dyskietki?

Data: 2012-08-31 19:39:01
Autor: Adamus
Jak fizycznie zniszczyć dyskietki?
Jak zniszczyć fizycznie stare dyskietki (3,5")?
Trochę się tego nazbierało, trudno teraz je przejrzeć
żeby sprawdzić czy są na nich zapisane jakieś "poufne"
informacje. Najlepiej byłoby je zniszczyć fizycznie.
Może ktoś ma jakiś dobry, prosty sposób?

Pozdrawiam
Adamus

Data: 2012-08-31 19:46:33
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 31 Aug 2012 19:39:01 +0200, Adamus napisał(a):

Może ktoś ma jakiś dobry, prosty sposób?

Młotek? :)
--
Jacek

Data: 2012-08-31 20:29:20
Autor: marfi
Użytkownik "Adamus" <adam@xxx.com> napisał w wiadomości news:5040f6ad$0$26700$65785112news.neostrada.pl...
[...]

  Upiecz na nich kiełbasę :)

--
marfi

Data: 2012-08-31 20:49:57
Autor: Irokez
[...]

Ja jak potrzebowałem przedziurkować 400 kartek aby wpiąć w segregator wziełem wiertarkę, wiertło HSS fi 5mm i zrobiłem dziurki.

Może tak samo ułóż w kanapki dyskietki i poleć wiertarką?

--
Irokez

Data: 2012-08-31 21:46:32
Autor: Adamus
Jak fizycznie zniszczyć dyskietki?
Może tak samo ułóż w kanapki dyskietki i poleć wiertarką?
Chyba to jest najlepszy pomysł. Dzięki.

Pozdrawiam
Adamus

Data: 2012-09-01 06:44:05
Autor: PiteR
Adamus pisze tak:

Może tak samo ułóż w kanapki dyskietki i poleć wiertarką?
Chyba to jest najlepszy pomysł. Dzięki.

To już mamy wiertarkę i imadło ;) (bo dyskietki sa śliskie)

--
Piotr

Data: 2012-08-31 21:00:50
Autor: PiteR
Adamus pisze tak:

Najlepiej byłoby je zniszczyć fizycznie.
Może ktoś ma jakiś dobry, prosty sposób?

Ciąłem nożycami do blachy. Teraz tak samo tnę
CD i DVD ale nie ma tego dużo.

Kasety audio i vhs paliłem.

Przy dużej ilości dyskietek to najlepiej spalić.

--
Piotr

Data: 2012-09-01 18:24:19
Autor: Ghost

Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomości news:XnsA0C0D5C4272AFelektroniklocalhost.net...
Adamus pisze tak:

[...]

kużwa ludzie co wy trzymacie

Data: 2012-08-31 21:19:00
Autor: identyfikator: 20040501
Jak fizycznie zniszczyć dyskietki?
ja przygarnę...

Data: 2012-08-31 21:59:28
Autor: Michal
Jak fizycznie zniszczyć dyskietki?
W dniu 2012-08-31 19:39, Adamus pisze:> Jak zniszczyć fizycznie stare dyskietki (3,5")?
> Trochę się tego nazbierało, trudno teraz je przejrzeć
> żeby sprawdzić czy są na nich zapisane jakieś "poufne"
> informacje. Najlepiej byłoby je zniszczyć fizycznie.
> Może ktoś ma jakiś dobry, prosty sposób?

Śrubokręt/nóż i porozdzielaj - plastikowe obudowy i metalowe elementy do recyclingu, nośniki magnetyczne spal. Palą się ładnie już w niskiej temperaturze i nie generują mało toksyn, w odróżnieniu od palenia całych dyskietek (plastik!). Dane nie do odzyskania.
Bla ludzi bardzo eco-eco-hurra można też przepuścić same cienkie nośniki (bez krążków oczywiście) przez niszczarkę do papieru.

--
/MB

Data: 2012-08-31 22:01:12
Autor: ToMasz
W dniu 31.08.2012 19:39, Adamus pisze:
Jak zniszczyć fizycznie stare dyskietki (3,5")?

Może ktoś ma jakiś dobry, prosty sposób?

to zalezy ile ich masz. jak masz 100 to możesz walić młotkiem, ciąć nożycami...
ja mam niszczarkę do kartek, z otworem na cd/dvd może do takiej niszczarki?

Ale jak masz ich 1000, to pozostaje ognisko, piec(znajomych) albo mikrofalówka czy też piekarnik.

ToMasz

Data: 2012-09-01 06:39:12
Autor: PiteR
ToMasz pisze tak:

ja mam niszczarkę do kartek, z otworem na cd/dvd może do takiej
niszczarki?

ee no chyba nie, dysk 3.5 cala ma kółko z metalu

--
Piotr

Data: 2012-09-01 01:14:02
Autor: rs
On Sat, 01 Sep 2012 06:39:12 +0200, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:

ToMasz pisze tak:

ja mam niszczarkę do kartek, z otworem na cd/dvd może do takiej
niszczarki?

ee no chyba nie, dysk 3.5 cala ma kółko z metalu

to kolko z metalu to pryszcz dla niszczarki. obawiam sie jednak, ze
dyskietka 3,5'' jest jednak troche za gruba. <rs>

Data: 2012-09-03 09:47:35
Autor: Marrcino

ToMasz pisze tak:

[...]

W większych można niszczyć dyskietki.

Data: 2012-09-03 11:35:40
Autor: rs

ToMasz pisze tak:

[...]

a w jeszcze wiekszych mozna niszczyc i samochody. <rs>

Data: 2012-09-01 01:12:41
Autor: rs
On Fri, 31 Aug 2012 19:39:01 +0200, "Adamus" <adam@xxx.com> wrote:

[...]

a co ze starym dobrym magnesem, nie mowiac juz o elektromagnesie? mozna tez wrzucic do solidnego wora na smieci. zalac odrobina
chloroxu,  wyrzucic normalnie do smieci i zyczyc komus powodzenia w
odzyskiwaniu tych poufnych danych. ale po co chlorox? mozna je potraktowac zupa pomidorowa. mozna spac
rownie spokojnie. <rs>

Data: 2012-09-01 08:31:35
Autor: m
W dniu 01.09.2012 07:12, rs pisze:
[...]

A czy niszczenie dyskietek magnesem to nie jest temat na kiepskie seriale, w szczególności późnych sezonów "Breaking Bad"?

Mój znajomy, w czasach dyskietkowych miał dostęp do jakiegoś silnego elektromagnesu który służył do przytrzymywania jakiejś obrabiarki w czasie pracy. Spróbował co taki magnes zrobi z dyskietką - nic nie zrobił. Dyskietka była ok (5.25'' jeżeli to ma znaczenie).

[...]

:). To chyba rozwiązanie gdzie współczynnik bezpieczeństwa danych do wysiłku jest największy. Bo rzeczywiście, jeżeli ktoś nie czatuje specjalnie na konkretnie nasze dane - to wątpię żeby miał jakikolwiek pożytek z danych na tych dyskietkach.

p. m.

Data: 2012-09-01 12:35:52
Autor: rs
On Sat, 01 Sep 2012 08:31:35 +0200, m <mvoicem@gmail.com> wrote:

[...]

to jest zupelnie pewne rozwiazanie. zalatwialem tak sobie wiele
dyskietek swego czasu. nawet niechcacy.
[...]

moze nie podlaczyl tego elektromagnesu do pradu. <rs>

Data: 2012-09-01 14:05:07
Autor: JDX
On 2012-08-31 19:39, Adamus wrote:
[...]
1. Zastanów się kim jesteś, tzn. czy ten dane ewentualnie przedstawiają
dla kogoś jakąkolwiek wartość i mogą być wykorzystane np. do szantażu.
Idę o zakład, że są gówno warte (tak jak w przypadku zdecydowanej
większości z nas, czytelników tej grupy) więc po prostu nie zawracaj
sobie głowy i wywal je do śmietnika. Ja właśnie tak zrobiłem ~2 lata
temu i póki co nie miałem z tego powodu problemów. Jesteś na tyle ważną
osobą aby komuś się chciało grzebać w twoich śmieciach w celu pozyskania
informacji (a nie surowców wtórnych)? :-D
2. Całkiem możliwe, że one już w naturalny sposób się zniszczyły.

Data: 2012-09-01 19:10:35
Autor: Tom
Jak fizycznie zniszczyć dyskietki?

[OT] Czytam o różnych metodach zabijania dyskietki i przypominam sobie czasy kiedy wystarczyło, że przeniosłem w torbie dyskietkę z domu na uczelnie i już nie dało się odczytać :P

T.

Data: 2012-09-01 13:54:21
Autor: rs
Jak fizycznie zniszczyć dyskietki?
On Sat, 01 Sep 2012 19:10:35 +0200, Tom <labeo7_USUN_@poczta.onet.pl>
wrote:

[OT] Czytam o różnych metodach zabijania dyskietki i przypominam sobie czasy kiedy wystarczyło, że przeniosłem w torbie dyskietkę z domu na uczelnie i już nie dało się odczytać :P

mi czesto kota zalatwial dyskietki. elektrostatycznie. to jest bardzo
wrazliwe medium. <rs>

Data: 2012-09-03 09:02:36
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jak fizycznie zniszczyć dyskietki?
Dnia 2012-08-31, o godz. 19:39:01
"Adamus" <adam@xxx.com> napisał(a):

[...]

Odpowiednia niszczarka do papieru na tyle wytrzymała by cięła
dyskietki. Tyle że cena takowej - dedykowanej tez do dyskietek - to tak
od ~1500PLN. Alternatywa to zamówienie usługi firmy która dysponuje
takimi urządzeniami, przyjeżdża i robi to na miejscu.

Zdrówko

Data: 2012-09-03 15:46:02
Autor: Alfred
Jak fizycznie zniszczyć dyskietki?
Pozwolę sobie przyłączyć się do tematu.
Alternatywa to zamówienie usługi firmy która dysponuje
takimi urządzeniami, przyjeżdża i robi to na miejscu.
Znasz taką firmę w Warszawie lub okolicy i wiesz jakie
mniej więcej mają ceny? Chodziłoby o papier, płytki
CD/DVD i dyskietki 5.25" oraz 3.5"

Alfred

Data: 2012-09-03 16:02:56
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Jak fizycznie zniszczyć dyskietki?
Dnia 2012-09-03, o godz. 15:46:02
"Alfred" <nie@pisz.pl> napisał(a):

> [...]
Znasz taką firmę w Warszawie lub okolicy i wiesz jakie
mniej więcej mają ceny? Chodziłoby o papier, płytki

Nie robiłem tego od ~3 lat - mam w firmie odpowiednie niszczarki i jest
to robione na bieżąco a wcześniej robił to u mnie dział księgowości
likwidując dokumenty po upływie terminu przechowywania. Wklep w
wyszukiwarkę "niszczenie dokumentów u klienta" i wyskoczy ci sporo firm.

Zdrówko

Data: 2012-09-03 20:57:35
Autor: Alfred
> [...]
likwidując dokumenty po upływie terminu przechowywania. Wklep w
wyszukiwarkę "niszczenie dokumentów u klienta" i wyskoczy ci sporo firm.
Dziękuję.

Alfred

Data: 2012-09-03 18:30:20
Autor: Dawid
W dniu 2012-09-03 15:46, Alfred pisze:
[...]

Daj 1000zł, zainwestuję w młotek 5zł, piec c.o. mam na miejscu i po sprawie.
Nawet wystawię fakturę, ale z Was młotki.
:-)

Data: 2012-09-04 02:06:35
Autor: Padre
[...]

Włożyć wszystkie do foliowego worka, nasrać, zamieszać, zawiązać i wyrzucić do kosza.

Data: 2012-09-04 20:41:42
Autor: Kamikazee
[...]

Mikrofalówka tylko przy użyciu wydobywa się dużo toksycznego dymu.
Używałem mikrofalówki do niszczenia płyt CD/DVD wkładałem do cake-box'a
(http://nokautimg3.pl/p-b6-eb-b6eb71ee205d1e7058542b1d83c0b78d500x500/pudelko-cake-box-na-10-plyt.jpg) i 30 sekund na maksymalnej mikrofali wystarczało.

Jak fizycznie zniszczyć dyskietki?