Jak forma daty na fakturze?

Data: 2018-09-06 10:32:40
Autor: kapitalikk
Jak forma daty na fakturze?

Rok, miesiąc, dzień.

Czy może znasz podstawę prawną?

Data: 2018-09-06 11:02:59
Autor: Liwiusz
Jak forma daty na fakturze?
W dniu 2018-09-06 o 10:32, kapitalikk pisze:

Rok, miesiąc, dzień.

Czy może znasz podstawę prawną?

Poszukaj w standardach zapisów dat wg ISO 8601.

A przede wszystkim podaj powód, dla którego zawracasz nam tutaj dupę swoim problemem :) 2018-06-09 to 9 czerwca, czy taka odpowiedź ci do czegoś nie pasuje, a jeśli nie pasuje, to do czego?

--
Liwiusz

Data: 2018-09-06 11:15:47
Autor: Andrzej Kłos
Jak forma daty na fakturze?
Liwiusz pisze:
[...]

Ma fakturę zakupową z dnia 9 czerwca, niezaksięgowaną, i kombinuje, coby było, jakby przyjąć, że to jednak 6 września. A i tak w JPK się to rozjedzie (gdzieś tam hen w chmurze).

Data: 2018-09-06 11:35:14
Autor: kapitalikk
Jak forma daty na fakturze?
  dla którego zawracasz nam tutaj dupę
swoim problemem :)

A tu się tylko o polityce rozmawia? :)
Pozdrawiam
..

Data: 2018-09-06 17:00:08
Autor: Budzik
Jak forma daty na fakturze?
Użytkownik Andrzej Kłos andy.klos@wp.pl ...

[...]

A jaki problem fakture z czerwca rozliczyc razem z sierpniem?

--
Pozdrawia... Budzik
"Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo milczysz."   Nina Liedtke

Data: 2018-09-06 11:33:45
Autor: kapitalikk
Jak forma daty na fakturze?

A przede wszystkim podaj powód, dla którego zawracasz nam tutaj dupę swoim problemem :) 2018-06-09 to 9 czerwca, czy taka odpowiedź ci do czegoś nie pasuje, a jeśli nie pasuje, to do czego?

Mnie się wydaje, że to 6 września.
Dupę zawracam dlatego, że może ktoś z rządzących (nadzieja) kiedyś to będzie czytał i zwróci uwagę na fakt, że w JPK można odczytywać i zapisywać daty różnie. Przecież są one od różnych dostawców. Każdy z nich może stosować inne formaty daty. Ja nie muszę wiedzieć jaki to format.
Wpiszę taką datę jaka mi się podoba a pałować się będę potem tracąc czas na pieprzone wyjaśnienie w JPK błędy.
Ty może masz na to czas, ja niestety nie.

Kiedyś tutaj zadałem pytanie:
Czy wiecie jak zmusić dostawcę (wystawiającego fakturę) aby na fakturze umieszczam prawidłowe określenia.
Jeśli Liwiuszu dostaniesz fakturę a w niej jest pozycja:
1 YgJpk26 - 2 szt. - 298 zł
To Ty z pewnością wiesz, że jest to lampa wyładowcza o średnicy 26 cm. Ja niestety nie wiem tego. Dowiedziałem się wtedy, że właściwe zapisy na fakturze wymuszają dyrektywy unijne oraz ustawa o języku polskim.
Ale to tak na marginesie.
Pozdrawiam

Data: 2018-09-06 10:43:20
Autor: jureq
Jak forma daty na fakturze?
W dniu Thu, 06 Sep 2018 11:33:45 +0200, użytkownik kapitalikk napisał:

Dupę zawracam dlatego, że może ktoś z rządzących (nadzieja) kiedyś to
będzie czytał i zwróci uwagę na fakt, że w JPK można odczytywać i
zapisywać daty różnie.

Nie. Nie można. Format zapisu daty w JPK jest dokładnie określony. I autor programu generującego JPK musi wszystkie używane przez siebie sposoby zapisu dat przekonwertować na ten wymagany.

Data: 2018-09-06 13:21:11
Autor: kapitalikk
Jak forma daty na fakturze?
[...]

To rozumiem i ja wprowadzam do JPK właściwy format daty, natomiast na papierze mam datę zapisaną w formacie 2018 06 09.

Ja wiem, że w tym przypadku jest to 06 września 2018 r. a to jest pierwsza faktura tego klienta z datą w tym formacie.
Jeśli więcej klientów będzie stosować różne formaty dat ja mogę się pomylić wprowadzając ich format jako europejski. Firma jest z Polski.

Data: 2018-09-06 13:54:19
Autor: Liwiusz
Jak forma daty na fakturze?
W dniu 2018-09-06 o 13:21, kapitalikk pisze:
To rozumiem i ja wprowadzam do JPK właściwy format daty, natomiast na papierze mam datę zapisaną w formacie 2018 06 09.

Ja wiem, że w tym przypadku jest to 06 września 2018 r.

Wygląda zatem na czeski błąd - faktura do poprawy.

--
Liwiusz

Data: 2018-09-06 11:59:37
Autor: cef
Jak forma daty na fakturze?
W dniu 2018-09-06 o 11:33, kapitalikk pisze:

[...]

Może stosować, ale dla wygody swoich klientów wybierają rozwiązania standardowe.

  Ja nie muszę wiedzieć jaki to format.
Wpiszę taką datę jaka mi się podoba a pałować się będę potem tracąc czas na pieprzone wyjaśnienie w JPK błędy.
Ty może masz na to czas, ja niestety nie.

Mam faktury od wielu dostawców i od czasu kiedy jest JPK
nie było takiego problemu.

Data: 2018-09-06 12:16:47
Autor: Liwiusz
Jak forma daty na fakturze?
[...]

Dlaczego tak ci się wydaje? Chodziłeś do szkoły w USA? Nie umiesz pisać po polsku?

[...]

W Polsce nie stosuje się zapisu daty miesiąc przed dniem, a potem rok.

Wpiszę taką datę jaka mi się podoba a pałować się będę potem tracąc czas na pieprzone wyjaśnienie w JPK błędy.

Tak będzie - w końcu za błędy wynikające ze swojego nieuctwa się płaci.

Ty może masz na to czas, ja niestety nie.

Jak nie masz czasu, to wpisuj datę tak, jak się to w Polsce robi - rok, miesiąc, dzień.

Kiedyś tutaj zadałem pytanie:
Czy wiecie jak zmusić dostawcę (wystawiającego fakturę) aby na fakturze umieszczam prawidłowe określenia.

A jak zmusić grupowicza, aby pisał po polsku? Bo nijak nie mogę zrozumieć, po co miałbyś zmuszać dostawcę, abyś ty (sic: umieszczam) umieszczał prawidłowe określenia?

Jeśli Liwiuszu dostaniesz fakturę a w niej jest pozycja:
1 YgJpk26 - 2 szt. - 298 zł
To Ty z pewnością wiesz, że jest to lampa wyładowcza o średnicy 26 cm. Ja niestety nie wiem tego.

Art. 106e ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT. Jeśli jest spór co do tego, czy nazwa (rodzaj) usługi lub towaru jest poprawnie określona, to pewnie spór by się oparł o sąd. Nie oczekujesz chyba Ustawy o Nazwach Lamp na Fakturach?

Swoją drogą - YgJpk26 nic nie pokazuje w google, więc pewnie nazwa jest zła :)

--
Liwiusz

Data: 2018-09-06 12:40:12
Autor: kapitalikk
Jak forma daty na fakturze?

Dlaczego tak ci się wydaje? Chodziłeś do szkoły w USA? Nie umiesz pisać po polsku?
Ja nie chodziłem do szkoły w USA.
Po polsku trochę umiem pisać ale co zrobić z ludźmi, który wydaje się, że amerykański format daty uważają za poprawny.
Co więcej taki format generuje jeden z programów.

W Polsce nie stosuje się zapisu daty miesiąc przed dniem, a potem rok.
Dlatego zapytałem o podstawę prawną. Jakbyście znali tematy byłby zamknięty.:)

Tak będzie - w końcu za błędy wynikające ze swojego nieuctwa się płaci.
To nie nieuctwo. To moment kiedy czytający zastanawia się, co autor miał na myśli pisząc. Dokładnie jak w interpretacji II części Dziadów.:)

A jak zmusić grupowicza, aby pisał po polsku? Bo nijak nie mogę zrozumieć, po co miałbyś zmuszać dostawcę, abyś ty (sic: umieszczam) umieszczał prawidłowe określenia?
Odpowiedź poniżej.

[...]

Liwiuszu
Takie określenie jest wg mnie właściwe:
Dekoracyjna lampa wyładowcza YgJpk26.
Wiesz z tego określenia, że jest to dekoracja do biura a nie narzędzie pracy chirurga.
To chyba proste.

Swoją drogą - YgJpk26 nic nie pokazuje w google, więc pewnie nazwa jest zła :)
Czy mam rozumieć, że jak coś nie figuruje w google to nie istnieje?:))
Pozdrawiam

Data: 2018-09-06 12:50:09
Autor: Liwiusz
Jak forma daty na fakturze?
W dniu 2018-09-06 o 12:40, kapitalikk pisze:

[...]

Wystawić im notę korygującą, bo zrobili błąd na fakturze.

[...]

A co to jest YgJpk26? Bo jeśli strony wiedzą co to jest, a osoba postronna może się łatwo dowiedzieć, to nazwa jest ok.

Swoją drogą - YgJpk26 nic nie pokazuje w google, więc pewnie nazwa jest zła :)
Czy mam rozumieć, że jak coś nie figuruje w google to nie istnieje?:))

Dobrze jest tak zakładać, zwłaszcza w przypadku oceniania, czy YgJpk26 jest wystarczająco dobrym określeniem produktu na fakturze.

--
Liwiusz

Data: 2018-09-06 13:13:38
Autor: kapitalikk
Jak forma daty na fakturze?

A co to jest YgJpk26? Bo jeśli strony wiedzą co to jest, a osoba postronna może się łatwo dowiedzieć, to nazwa jest ok.
LIWIUSZU!!!!
Przecież jesteś Stary!!
:)
Wiesz, że jak strona dzisiaj kupuje towar to za 8 miesięcy albo 5 lat (podczas kontroli US) robi WIEEELKIE ZDZIWIONE OCZY i zastanawia się co to jest na fakturze bo to było taaak dawno a kontrahent już dawno zlikwidował działalność.

Dobrze jest tak zakładać, zwłaszcza w przypadku oceniania, czy YgJpk26 jest wystarczająco dobrym określeniem produktu na fakturze.
Oj dobrze jest ale to wymaga wyobraźni. Tego obecnie ludziom młodym brak.
Pozdrawiam

Data: 2018-09-06 15:37:02
Autor: J.F.
Jak forma daty na fakturze?
Użytkownik "kapitalikk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b90f479$0$595$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Czemu ? U nas nigdy tak nie bylo :-)
Zawsze w srodku byl miesiac, niezaleznie od formatu :-)
No moze hen daleko w Excelu/Windows 2.0 ...

[...]

A gdzie tam - sa dla jednego odbiorcy.
I maja w byc w takim formacie, w jakim rząd nakazał.

Wpiszę taką datę jaka mi się podoba a pałować się będę potem tracąc czas na pieprzone wyjaśnienie w JPK błędy.
Ty może masz na to czas, ja niestety nie.

Dzisiaj dostales fakture ?

J.

Data: 2018-09-06 11:13:32
Autor: cef
Jak forma daty na fakturze?
W dniu 2018-09-06 o 10:32, kapitalikk pisze:

Rok, miesiąc, dzień.

Czy może znasz podstawę prawną?

Raczej nie ma tego w prawie.
Jak zapis daty zaczął być wykorzystywany i przetwarzany
cyfrowo, to jakoś to trzeba było ujednolicić i jest nawet norma ISO.
I jeśli klient tę fakturę wygenerował w jakimś programie,
to jest spora szansa, że jest zgodnie ze standardem/normą
ale jak sam wystukał w excelu, to nie wiesz.
Sam jak piszę ręcznie czasem WZ, to tworzę numer wg daty dziennej
i jak przeglądam stare kwity, to widzę, że zapisywałem różnie kolejność -
więc reguły wtedy nie będzie.

Data: 2018-09-06 13:35:21
Autor: Kviat
Jak forma daty na fakturze?
W dniu 2018-09-06 o 11:13, cef pisze:
W dniu 2018-09-06 o 10:32, kapitalikk pisze:

Rok, miesiąc, dzień.

Czy może znasz podstawę prawną?

Raczej nie ma tego w prawie.

W przypadku rozstrzygania sporów sądy jak najbardziej biorą pod uwagę prawa zwyczajowe (o ile nie są sprzeczne z prawem stanowionym).

https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_zwyczajowe

"Do wymogów, które musi spełnić zwyczaj, aby mógł stać się obowiązującym prawem, można zaliczyć:

- praktykę (longa consuetudo) - ustaloną, jednolicie wykonywaną i trwałą praktykę postępowania w określonej sytuacji,
- przekonanie o mocy prawnej (opinio iuris sive necesitatis) - powszechne przekonanie społeczeństwa o prawnie wiążącym oraz potrzebnym charakterze normy zwyczajowej."

http://www.gazetaprawna.pl/encyklopedia/prawo,hasla,337646,prawo-zwyczajowe.html

"Pozostałością prawa zwyczajowego są dziś zwyczaje, czyli pewne stałe, powtarzalne zachowania, społecznie pożądane w ramach danej dziedziny życia."

https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/zapis-daty;10340.html

"Tak zatem zmiana owego naturalnego szyku nie jest funkcjonalna, nie usprawnia bowiem porozumiewania się."

W Polsce zwyczajem jest, że datę podaje się jako dzień-miesiąc-rok (lub w odwrotnej kolejności). W przypadku sporu, sąd weźmie pod uwagę kontekst lokalny danego dokumentu. Jeżeli dokument nie będzie pochodził z rejonu, gdzie jest jest inny zwyczaj zapisywania daty, to prawidłową interpretacją zapisu 1999-06-09 będzie 09 czerwca.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-09-07 17:54:47
Autor: Wojciech Bancer