Jak forma daty na fakturze?

Data: 2018-10-16 09:49:20
Autor: Tomasz Kaczanowski
Jak forma daty na fakturze?
W dniu 2018-10-14 o 14:56, J.F. pisze:
Dnia Sat, 6 Oct 2018 09:47:53 +0200, Kviat napisał(a):
W dniu 2018-10-05 o 17:05, J.F. pisze:
Przeczytaj na głos:
dnia (w dniu, z dniem) 2000.09.03

dwa tysiace zero dziewiec zero trzy
a teraz tak:
dnia (w dniu, z dniem) 03.09.2000
zero trzy
trzeciego

zero dziewiec
września

dwa tysiace
itd.
Przeczytaj datę, a nie liczby/cyfry.
To chyba było oczywiste?

A czy ja lektorem jestem ?
Przeczytam jak mi wygodniej :-)

owszem, 2000.09.03 trudniej sie zamienia na "trzeci wrzesnia", ale np
latwiej sortuje w komputerach :-)

"w komputerach" trzyma się datę w formie spakowanej niezależnej od reprezentacji znakowej - bo tak łatwiej wykonuje się na niej operacje. Widok to tylko interpretacja do wyświetlenia, więc sortowanie może odbywać się po danych a nie reprezentacji i wtedy nie ma znaczenia sposób reprezentacji...

--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2018-10-17 08:23:03
Autor: J.F.
Jak forma daty na fakturze?
Dnia Tue, 16 Oct 2018 09:49:20 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):
[...]

A czasem sie jednak zamienia na tekstowa i wygodniej miec RMD :-)

J.

Data: 2018-10-17 10:32:10
Autor: Tomasz Kaczanowski
Jak forma daty na fakturze?
W dniu 2018-10-17 o 08:23, J.F. pisze:
[...]

dla kogo wygodnie? ja wolę mieć DMR... Tak jest dla mnie czytelniej. A jak ktoś nie potrafi programować i sortuje po tekście, a nie po typie danych to potem będzie miał 11 przed 2... Że są tacy "programiści" to wiem, ale, że nie powinni programować zawodowo, to inna sprawa.

--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2018-10-17 12:57:14
Autor: Wojciech Bancer
Jak forma daty na fakturze?
On 2018-10-17, Tomasz Kaczanowski <kaczus@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

I w przypadku np. konieczności sortowania plików format YYYYMMDD jest lepszy
(z zerem na początku a nie jak sugerowałeś 11 przed 2). Nie znasz konkretnych wymagań, konkretnych sytuacji więc wypowiadanie się w tonie "Że są tacy "programiści" to wiem" jest wg mnie nie na miejscu.

Czasami trzeba założyć, że nie zawsze "tylko data" jest jedynym źródłem
danych dla danego miejsca, ale często są to ciągi znaków _zawierające datę_. Najczęsciej w sytuacji w której musimy dopasować się do już istniejącego
systemu o zamkniętej strukturze danych takiego jak np. nazwa pliku, czy
np. key-value storage, gdzie data jest _częścią_ klucza podlegającego
shardingowi.

No ale pewnie, że lepiej zakładać że to programiści są do dupy, a nie rzeczywistość do której trzeba dopasować system :P

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-10-17 13:06:42
Autor: Tomasz Kaczanowski
Jak forma daty na fakturze?
On 2018-10-17, Tomasz Kaczanowski wrote:

[...]

[...]

jak sobie nazywasz pliki jest zazwyczaj Twoją wewnętrzną sprawą i nijak się ma do sortowania dat.

[...]

ale co to ma do rzeczy w kontekście sortowania dat? Piszesz nie na temat. Sortowanie rekordów po typie to jest jedno, a to jak sobie nazwiesz pliki, zupełnie inna sprawa...

No ale pewnie, że lepiej zakładać że to programiści są do dupy, a nie
rzeczywistość do której trzeba dopasować system :P

niestety wielu programistów jest do dupy - wiem, bo pracowałem przy poprawianiu kilku systemów i widziałem wiele kwiatków, ale to chyba nie temat na grupę.

--
http://zrzeda.pl

Data: 2018-10-17 14:31:48
Autor: Wojciech Bancer
Jak forma daty na fakturze?
On 2018-10-17, Tomasz Kaczanowski <kaczus@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

No ale pisałeś że format DMR jest wygodniejszy (gdziekolwiek nie użyty)
i że to programista dupa źle zaprogramował.

No więc programiści file managerów powinni przewidzieć że niejaki Tomasz będzie
chciał sobie posortować pliki po takiej dacie i powinni wbudować automatyczny detektor formatu dmr w nazwie pliku bo inaczej są dupy, nei? :P

[...]

I co? Pliki nie mogą zawierać dat? A co jak masz system rozproszony
działający np. na S3 i masz zwrócić posortowane dane? Piszę o tym,
że to jakich typów danych możesz użyć często *NIE* zależy od Ciebie
więc zrzucanie *wszystkiego* z tym związanego na nieudolność programistów jest zbyt dużym uogólnieniem.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-10-17 14:41:58
Autor: Tomasz Kaczanowski
Jak forma daty na fakturze?
On 2018-10-17, Tomasz Kaczanowski <kaczus@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

do prezentowania daty wygodniejszy, do tworzenia jakiś nazw plików itp - to zależy od potrzeb. To chyba 2 różne rzeczy nie?

[...]

jeśli w filemanagerze nie mona posortować po dacie poprawnie niezależnie od tego jak data jest reprezentowana, to tak taki programista dał dupy. Nazwa pliku to nie data, no ale, widzę, że stosujesz metodę, wymyślę sobie co ktoś może miec na myśli i będę przestawiał wszystkie argumenty by to zbić.

[...]

pliki moga zawierać wszystko, chciałeś chyba napisać nazwy. Otóż nazwa to jest chyba coś innego niż data. W większości filesystemów masz daty utworzenia modyfikacji i jeśli takiego czegoś nie będzie potrafił poprawnie posortować niezależnie od ustawień formatu daty to tak, taki ktoś jest nieudolnym programistą.

--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2018-10-17 16:01:39
Autor: Wojciech Bancer
Jak forma daty na fakturze?
On 2018-10-17, Tomasz Kaczanowski <kaczus@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Różnie bywa. Jak chcesz optycznie (i wizualnie) mieć posortowane, to też lepszy jest format ISO (YYYY-MM-DD), bo wtedy logicznie widzisz że to jest posortowane w kolejności.

Do prezentowania pojedynczej daty może być wygodniejszy, ale to już argument
z seri "de gustibus".

Natomiast nie widzę powodu by nazywać programistę "złym" tylko dlatego że
użył daty w formacie tekstowym, JEŚLI NIE ZNASZ kontekstu oraz wymagań i możliwości oferowanego systemu.

[... argumentacja o dacie modyfikacji / tworzenia pliku ...]

I tylko nie o tej dacie mowa.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-10-18 08:25:17
Autor: Tomasz Kaczanowski
Jak forma daty na fakturze?
On 2018-10-17, Tomasz Kaczanowski <kaczus@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

użył do czego? do prezentacji - do prezentacji jak najbardziej, o czym pisałem. Natomiast już kilka płyt głównych musieliśmy wyrzucić na przełomie tysiąclecia tylko dlatego, bo ktoś przechowywał datę w lamerski sposób i komputer wariował gdy przekraczał magiczną datę 31-12-1999.

[... argumentacja o dacie modyfikacji / tworzenia pliku ...]

I tylko nie o tej dacie mowa.

to o jakiej? O dacie, czy o jakiejś nazwie? bo to są 2 różne rzeczy.

--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2018-10-17 18:18:39
Autor: J.F.
Jak forma daty na fakturze?
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pq7547$deg$1@node1.news.atman.pl...
Wojciech Bancer napisał:
> [...]

jak sobie nazywasz pliki jest zazwyczaj Twoją wewnętrzną sprawą i nijak się ma do sortowania dat.

Ale jak pliki dotycza pewnych dat, to tak wygodniej :-)

[...]

Ale systemowa data pliku moze nie miec nic wspolnego z zawartoscia.
Chce sobie np miesieczne wyciagi z banku zapisac, ale robie to teraz, po dwoch latach od operacji.

I myslisz ze wygodniej bedzie mi je nazwac 012016, 022016, itd, czy
201601, 201602 ...

J.

Data: 2019-01-17 11:33:09
Autor: ń
Jak forma daty na fakturze?
Bardzo często data (i czas) jest fragmentem nazwy pliku lub folderu.
Zdecydowanie łatwiej porządkować pliki, gdy najpierw jest rok, później miesiąc, a na końcu dzień miesiąca (dwucyfrowo).

Jak forma daty na fakturze?