Jak fotografować las?

Data: 2009-08-30 09:55:57
Autor: Gamariel
Jak fotografować las?
    Jak dla mnie fotografuje sie zupelnie normalnie :) Kompozycja jak kompozycja, nie wiem co tu moze byc ultra skomplikowanego - jesli komus srednio udaje sie zbudowac kompozycje to i na polu dobrze jej nie zbuduje, nie mowiac juz o lesie... ale tak powazniej... coz... chyba nie trzeba pisac, zet trzeba znalezc co co przykuwa wzrok w kadrze - ew. czekac na przeblyski swiatla przebijajace sie przez korony drzew i to moze buudowac kadr z mocnymi pkt.
    Zupelnie nie wiem jak podejsc do tematu, bo uwazam kadrowanie i kompozycje budowana w lesie za tak spontanicznie indywidualna jak kazde inne kadrowanie. Ja osobiscie lubie kadrowac szklem szerokokatnym albo dlugoogniskowym powyzej 150mm. Fajnie prezentuja sie zakrzywienia geometrii szerokokatnymi szkielkami. Mozna tez pokusic sie, w zaleznosci od zastalego swiatla i samego terenu, o male niedoswietlenia poprzez korekcje ekspozycji na powiedzmy -1EV, czy tez mierzenie punktowym pomiarem, sposobow na fajne efekty jest multum, tyle ile wyobraznai daje haha.
    Ja z takimi zabawami troszke mam gorzej, bo jade na kliszy wiec nie mam podgladu jak co wyglada na miejscu hihi. Ale jak ktos pracuje z cyfra to juz wogole nie widze zadnego problemu, tylko troche czasu, checi i potrzeby eksperymentowania a efekty same sie pokazuja jak grzyby po deszczu :P

Pozdrawiam i zycze udanych kadrow lesnych bez podchodzenia do tematu jak pies do jeza bo to pogarsza samo nastawienie do tematu i wychodzi z tego wielka kupa :)

Jak fotografować las?