Jak i czym zrobić otwór pod włącznik w kafelku ?

Data: 2010-01-03 18:36:46
Autor: user
Jak i czym zrobić otwór pod włącznik w kafelku ?
Witam
Chcę zrobić otwór na włącznik (taki ścienny) do wentylatora w łazience.
Kafelki są duże i przyklejone do chyba grubej dykty pod którą jest pusto (rury).
Jak mam się do tego zabrać ? wystarczy wiertarka i wiertło ? nie chcę aby kafelek popękał od wibracji.

Data: 2010-01-03 18:57:29
Autor: Krzysztof 45
user napisał(a):
[...]
Najtaniej to wiertłem ostrym widiowym bez udaru ponawiercać, i uważać na rury jak są plastikowe.
--
Krzysiek

Data: 2010-01-03 19:22:33
Autor: wolim
Jak i czym zrobić otwór pod włącznik w kafelku ?

Użytkownik "user" <aspamojsedowoli_@gazeta.pl> napisał

[...]

Gumówką, panie, gumówką.

Bierzesz tarczę do cięcia płytek, nacinasz "słoneczko", potem delikatnie odcinasz każdy powstały trójkącik. Na koniec tarcza do szlifowania i wyszlifowujesz idealne kółko.

Jak to ma być pod włącznik, to od biedy wystarczy naciąć zwykły kwadrat - to jeszcze prostsza sprawa :)

15 minut roboty. Nie słuchaj tych, co Ci będą kazali nawiercać otwory, bo się zajedziesz.

Pzdry,
/\/\\/\/

Data: 2010-01-03 19:51:29
Autor: Krzysztof 45
Jak i czym zrobić otwór pod włą cznik w kafelku ?
wolim napisał(a):
15 minut roboty.
A pył po cieciu bedzie trzy dni sprzatał w całej chacie LOL
Nie słuchaj tych, co Ci będą kazali nawiercać otwory, bo się zajedziesz.
Jasne LOL Świetna rada
Pieć max dziesiec min roboty nowym wiertłem 8mm i zero bajzlu.
--
Krzysiek

Data: 2010-01-03 23:22:35
Autor: wolim
On 3 Sty, 19:51, Krzysztof 45 <mekarWYTNI...@vp.pl> wrote:
wolim napisał(a):> 15 minut roboty.

A pył po cieciu bedzie trzy dni sprzatał w całej chacie LOL> Nie słuchaj tych, co Ci będą kazali nawiercać otwory, bo
> się zajedziesz.

Jasne LOL Świetna rada
Pieć max dziesiec min roboty nowym wiertłem 8mm i zero bajzlu.
--
Krzysiek

Widzę, że nigdy nie wierciłeś w twardym gresie. Twoja metoda jest
dobra na zwykłe miękkie płytki, ale w gresie się zajedziesz.

Data: 2010-01-04 17:46:14
Autor: Krzysztof 45
wolim napisał(a):
Widzę, że nigdy nie wierciłeś w twardym gresie.
Ja nie widzę tu twardego gresu.
--
Krzysiek

Data: 2010-01-04 20:33:11
Autor: wolim
Jak i czym zrobić otwór pod włącznik w kafelku ?

Użytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał

Widzę, że nigdy nie wierciłeś w twardym gresie.
Ja nie widzę tu twardego gresu.

Skoro kafle są duże, to z dużym prawdopodobieństwem jest to gres.

Data: 2010-01-04 21:10:27
Autor: Krzysztof 45
wolim napisał(a):
Widzę, że nigdy nie wierciłeś w twardym gresie.
Ja nie widzę tu twardego gresu.
Skoro kafle są duże, to z dużym prawdopodobieństwem jest to gres.
Skoro kafle są duże to o niczym nie świadczy z czego są.
--
Krzysiek

Data: 2010-01-04 21:25:01
Autor: wolim
[...]

Powiem tak. Możemy się tu spierać ile chcesz.

Różnica jest taka, że moja metoda jest uniwersalna, Twoja sprawdza się tylko w przypadku małego procenta płytek.

Pzdry,
/\/\\/\/

Data: 2010-01-04 22:08:05
Autor: Krzysztof 45
wolim napisał(a):
Powiem tak. Możemy się tu spierać ile chcesz. Różnica
jest taka, że moja metoda jest uniwersalna,
Różnica jest taka, że mój patent na jedno gniazdko w
mieszkaniu zamieszkanym jest lepszy od Twojego, bo wiertarkę
lub wkrętarkę ma prawie każdy, i wiertła też.
A gumówkę nie każdy posiada zwłaszcza z odpowiednią tarczą,
a taki patent na wycinanie to bym polecał na niezamieszkanej
chacie i na kilka gniazdek. Ale to IMHO.
Twoja sprawdza się tylko w przypadku małego procenta
płytek.
Od lat wiercę w płytkach, taka praca, i wiem co mówię.
--
Krzysiek

Data: 2010-01-04 20:34:25
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 3 Jan 2010 23:22:35 -0800 (PST), wolim napisał(a):

Widzę, że nigdy nie wierciłeś w twardym gresie. Twoja metoda jest
dobra na zwykłe miękkie płytki, ale w gresie się zajedziesz.

Wiertłem diamentowym? LOL. W szkle mogę tak zrobić. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2010-01-04 21:22:38
Autor: wolim
Jak i czym zrobić otwór pod włącznik w kafelku ?

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w

Wiertłem diamentowym? LOL. W szkle mogę tak zrobić.

Nie zapominaj, że wiertło diamentowe nie jest tanie.
Solidne wiertło diamentowe kosztuje grubo ponad 100 zł. I mówię tu o wiertle, nie o otwornicy! Porządna otwornica diamentowa kosztuje kilkaset złotych.
I też musisz się namęczyć, bo wietło trzeba chłodzić wodą, co przy wierceniu w pionie nie jest rzeczą prostą bez odpowiednich (profesjonalnych) narzędzi.

Tarczę do gumówki kupisz za kilkanaście złotych i tnie najtrwardszy gres jak masło.

Idę o zakład za każdą kasę, że szybciej wytnę otwór gumówką pod gniazdko niż nawiercisz go wiertarką.

Pzdry,
/\/\\/\/

Data: 2010-01-03 19:54:16
Autor: user

Użytkownik "wolim" <nie@tutaj.pisz> napisał w wiadomości news:hhqlo4$bke$1news.interia.pl...

[...]

Taką na wiertarkę ? w zasadzie mam tylko wiertarke i wiertła, chcę to zrobić najprościej.

Data: 2010-01-03 21:37:27
Autor: Jarek P.
user <aspamojsedowoli_@gazeta.pl> wrote:

Taką na wiertarkę ? w zasadzie mam tylko wiertarke i wiertła, chcę to
zrobić najprościej.

Samym wiertłem (widiowym!) spokojnie to zrobisz wiercąc miejsce przy miejscu, koniecznie z wyłączonym udarem, a jak chcesz mieć kółko wycięte równiej i szybciej, to poszukaj wycinaka do otworów w glazurze, taki najprostszy kosztuje kilka PLN i do takiej roboty starczy aż nadto. Posługiwać się nim trzeba ostrożnie, równo i prosto trzymając wiertarke, nie dociskając za mocno.

http://www.allegro.pl/item869955065_wycinak_do_glazury_najtaniej_tania_wysylka.html

J.

Data: 2010-01-03 23:16:52
Autor: user

Użytkownik "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hhqv63$372$1inews.gazeta.pl...
[...]

to się zakłąda na wiertarkę ????
Wielkie dzięki dla wszystkich , pomyślę nad wiertłem i tym, lewe rece nie mam ale przyznam że jestem amatorem ale się staram :)
Na razie wentylator przykołkowany tylko muszę go podłączyć do elektryki więc zostaję mi włącznik.
Ps. Czy w wentylatorach które mają czujnik wilgoci i timer wystarczy podłlaczyć z kostki silnika N do N gniazdka elektrycznego (od spodu), L do jego fazy a LN podłączyć przez włącznik do L ?
Niby ze schematu TAK ale zastanawiam się czy włącznik ma być 2 pozycyjny czy 1 pozycyjny czyli taki jak w klatkach schodowych czyli raz się naciśnie i włłącznik przechodzi do pozycji pierwszej a wentylator przy np. robieniu kupki jeszcze z parę minut będzie wydmuchiwać smródy zanim sam się nie wyłlaczy ? :))

Data: 2010-01-04 08:12:07
Autor: Jarek P.
Jak i czym zrobić otwór pod włącznik w kafel ku ?
user <aspamojsedowoli_@gazeta.pl> wrote:

to się zakłąda na wiertarkę ????

Tak, taką najzywklejszą w świecie.

Ps. Czy w wentylatorach które mają czujnik wilgoci i timer wystarczy
podłlaczyć z kostki silnika N do N gniazdka elektrycznego (od spodu),
L do jego fazy a LN podłączyć przez włącznik do L ?

Tak. Włącznik ma być dwupozycyjny, choć osobiście nie dawałbym osobnego wyłącznika wentylatora, tylko podpiął go pod wyłącznik oświetlenia łazienki.

J.

Data: 2010-01-04 18:43:33
Autor: user

Użytkownik "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hhs4c1$27j$1inews.gazeta.pl...
[...]

No ale jak podłącze do włącznika łazienkowego to będę musiał mieć tą samą fazę co w gnizdku, zresztą chcę włącać wwywiew kiedy chcę ale nie cały czas bo od tego jest czujnik wilgoci.
Wydaje mi się że powinien być jednal włącznik 1 pozycyjny odbijający bo on ma chyba tylko dać impuls do działania bo sam wiatrak wyłączy się po pewnym czasie (timer) ale pewny nie jestem.

Data: 2010-01-04 21:04:30
Autor: Jarek P.
Jak i czym zrobić otwór pod włącznik w kafel ku ?
user <aspamojsedowoli_@gazeta.pl> wrote:

No ale jak podłącze do włącznika łazienkowego to będę musiał mieć tą
samą fazę co w gnizdku,

A co za problem?

zresztą chcę włącać wwywiew kiedy chcę ale
nie cały czas bo od tego jest czujnik wilgoci.

No to chyba, że tak. To oczywiście kwestia gustu, ja uznałem, że wiatrak włączany na życzenie osobnym przyciskiem to zbędne komplikowanie sobie życia i podłączyłem go razem z oświetleniem, jedynie dorabiając mu ograniczenie obrotów (i wynikającego stąd hałasu).

Wydaje mi się że powinien być jednal włącznik 1 pozycyjny odbijający
bo on ma chyba tylko dać impuls do działania bo sam wiatrak wyłączy
się po pewnym czasie (timer) ale pewny nie jestem.

To działa w ten sposób, że jak podasz mu zasilanie na ten zacisk LN, to będzie działał nonstop, a po zaniku tego zasilania wyłączy się po zadanym czasie. Więc oczywiście możesz dać włącznik chwilowy i będzie to działać x minut po kliknięciu.

J.

Jak i czym zrobić otwór pod włącznik w kafelku ?