Jak jest z tą niezawodnością Lenovo?

Data: 2017-09-24 13:52:43
Autor: Maciek
Jak jest z tą niezawodnością Lenovo?

Czołem,

W rankingach zadowolenia użytkowników Lenovo jest dość wysoko. Szukam w tej
chwili lapka za ok. 3500 zł do średnio wymagających zastosowań dla mało
kumatego komputerowo starszego człowieka. Prawie kupiłem Idea Pada.. ale:

Wczoraj dostałem info, że w pewnej znajomej firmie ok. rok temu miała
miejsce wymiana leptopów - zakupiono Lenovo Ideapad dla pracowników i
Thinkpady dla kadry kierowniczej, odpowiednio za ok. 3 i 5 tys zł, czyli
też średnia półka. I teraz uwaga, przez ten rok ok. 80% komputerów
powodowało problemy - od stabilności po sprawy mechaniczne i elektryczne,
jak np. padajace porty.

Czy ktoś ma aktualne doświadczenia z marką Lenovo albo podobną statystykę
dla innych marek?

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-09-25 09:33:57
Autor: m
W dniu 24.09.2017 o 13:52, Maciek pisze:
Czy ktoś ma aktualne doświadczenia z marką Lenovo albo podobną statystykę
dla innych marek?

Doświadczenie z lenovo - kupiłem Yogę (tę z dotykowym ekranem) i ogólnie
laptop jest ok. Tyle że upadł, matryca się zbiła i ku swojemu zdziwieniu
- muszę się nauczyć z tym żyć. Znikąd nie idzie kupić matrycy żeby
wymienić, ani zamiennika ani oryginału.

Nawet w desperacji zwróciłem się do autoryzowanego serwisu, ten
powiedział że sprowadzi (nie wiem za ile, ale drogo wychodziło) a po
jakimś czasie przeprosił i powiedział że jednak nie sprowadzi.

Matryca na szczęście jest tylko trochę pęknięta, wizualnie nie
przeszkadza, straciła jednak dotykowość.

Poprzedni laptop, sprzed ok. 6 lat, Ideapad, padł zaraz po gwarancji
(sam się wyłączał w pewnych położeniach pokrywy). Potem objaw sam
ustąpił i służy chyba do dzisiaj.

p. m.

Data: 2017-09-26 15:06:35
Autor: Chris
W dniu 2017-09-25 o 09:33, m pisze:
[...]

http://allegro.pl/matryca-lenovo-yoga-500-14-dotyk-n140hce-eaa-fhd-i6712087225.html

Taka ?

--
Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

Data: 2017-09-29 12:47:53
Autor: m
W dniu 26.09.2017 o 15:06, Chris pisze:
[...]

Inna - lenovo yoga 13, ale widzę że do niej też są matryce z demontażu.
W końcu coś się pojawiło, może się nada. Dzięki za hint.

p. m.

Data: 2017-09-26 19:41:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Jak jest z tą niezawodnością Lenovo?

"m" 59c8b165$0$655$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Dlatego właśnie IMO warto inwestować w GG4 lub wyższe.
BTW -- Overmax nie potłukł się, choć ma wybite dziurki :)
(łatwo je wyłapać ostrzem szpilki) ale zupełnie rozpadł się. :)
Spadał wielokrotnie -- na terakotę i szkłem do dołu,
i rogiem/kantem do dołu, i różnie na dywan...

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-10-03 20:01:30
Autor: the_foe
[...]

w "obrocie" mam 4 tablety, 2x Lenovo, Samsung i Asus (poczciwy N7). Pierwsze trzy mają już popękane ekrany. O ile Samsung zasłużył, bo dorwał się do niego 2 letni maluch to Lenovo pękały bo jednym upadku. N7 zas perdyknął ze sto razy i nic, tylko jeden zatrzask się ułamał i pokrywa nie trzyma na całej długości.
Do Asusa mam zaufanie bo co kupię to działa super - 2 routery, Laptop, dla ojca co pięć lat chodzi ja marzenie a kosztował 900zł. Nawet baterii nie wymieniałem.

--
@foe_pl

Data: 2017-09-25 10:36:50
Autor: Marcin G.
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1rj00s6sazgk.xxhbtm54a0d9.dlg@40tude.net...

[...]

Nie mogę powiedzieć o całej firmie, w której pracuję, ale w moim najbliższym firmowym otoczeniu padł tylko Lenovo (stacjonarny ThinkCentre). Co prawda był to tylko zasilacz i naprawili w ramach gwarancji, ale jednak niesmak pozostał. Z kompem do dziś są problemy. Nie wiem czy przyczyną jest sprzęt, czy wieczna beta Windows 10. Poza Lenovo są/były tutaj u nas HP, Fujitsu-Siemens i Acery, żaden się nie zepsuł.
Z prywatnych komputerów, jednemu z kolegów popsuł się po gwarancji notebook Lenovo Thinkpad E5x0. Nieautoryzowany serwis nie był w stanie go naprawić.
W domu mam tablet Lenovo Mixx 300. Co prawda się jeszcze nie popsuł, ale dość często się nie chce wyłączyć po zamknięciu windowsa (może to wina wiecznej bety). Poza tym ma słabo czytelne opisy klawiszy.
Ja prywatnie korzystam z HP ProBook 6570b od pięciu lat i jestem zadowolony.
Mając powyższe doświadczenia mógłbym ewentualnie kupić stacjonarny Lenovo ThinkCentre, ale nad zakupem notebooka tej firmy to bym się co najmniej 3 razy zastanowił.

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2017-09-26 10:45:28
Autor: Maciek
Jak jest z tą niezawodnością Lenovo?
Dnia Sun, 24 Sep 2017 13:52:43 +0200, Maciek napisał(a):
(...)

Chyba ostatecznie stanie na Dellu.

Co prawda w paru miejscach widziałem 3 lata gwarancji na Lenovo, ale jak ma
się kaszanić...

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-09-26 14:11:35
Autor: Adam
W dniu 2017-09-26 o 10:45, Maciek pisze:
[...]

Generalnie są trzy "serie" Lenovo:
- dawne IBM (czyli np. serie Rxxx, Wxxx)
- chińszczyzna marketowa
- nowe wynalazki, nie pamiętam z jakiej firmy przejęte.

Dawne biznesowe czy serwisowe serie, czyli R czy W są nie do zabicia, ich następcy też w zasadzie się nie psują.
Ale też trzeba wiedzieć, co się kupuje. Przykładowo, ThinkPady serii L570 mogą być z oznaczeniami 20J8, 20J4, 20F2, 20DT itd. Różnią się w środku, i to znacznie. Nawet takimi "szczegółami", że do jednego tylko HDD 7mm, do drugiego wejdzie 9mm, a inny ma jeszcze (dodatkowo) M.2.

A jak się boisz gwarancji podstawowej, to można wykupić nawet 5-letnią On-Site NBD.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-09-26 19:48:49
Autor: Irokez
[...]

Spoko, sprzęt Lenovo serwisuje znana firma Medion.

--
Irokez

Data: 2017-09-27 11:38:26
Autor: Maciek
Dnia Tue, 26 Sep 2017 19:48:49 +0200, Irokez napisał(a):

Spoko, sprzęt Lenovo serwisuje znana firma Medion.

Ja ich nie znam - trzeba się bać?

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-09-27 02:54:57
Autor: sczygiel
W dniu środa, 27 września 2017 11:37:57 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
Dnia Tue, 26 Sep 2017 19:48:49 +0200, Irokez napisał(a):

> Spoko, sprzęt Lenovo serwisuje znana firma Medion.

Ja ich nie znam - trzeba się bać?

Trzeba.
Medion to taki kundel. Sprzedaje sprzety różnych producentów ze swoja nalepka.
Czasem trafia sie dobry sprzet a czasem kupa okrutna.

W przypadku serwisu znając życie ten medion wynajmuje kolejnego podwykonawce czyli serwis lenowo jest robiony u Pana Zenka albo w firmie polexserwis więc tak naprawde nie masz pojęcia co i jak robią.

Data: 2017-09-26 14:27:30
Autor: Ktos i jeszcze cos
W dniu .09.2017 o 13:52 Maciek <docktor@poczta.onet.pl> pisze:

[...]

Cena nie świadczy o jakości ;) Z Lenovo tylko Thinkpady, a i to nie  wszystkie. Reszta to chłam gorszy od _dawnego_ Acera...

Nawet Thinkpady w korelacji cena/możliwości są albo ubogie albo za drogie  wobec konkurencji.

Żeby nie było - wciąż mam wiekowego Lenovo S230U i jedyne co się "zepsuło"  to wszystkie gumki się poodklejały ;) i touchpad wymagał podklejenia, bo  powodował zwarcie.

BTW, Lenovo zraził mnie WhiteListą. Dell i HP też mają, ale nie są aż tak  wybredne i więcej/taniej używanych podzespołów na szrocie można dostać niż  do Lenovo :/

--
Tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie

Data: 2017-09-26 20:05:03
Autor: Irokez
W dniu 2017-09-26 o 14:27, Ktos i jeszcze cos pisze:

BTW, Lenovo zraził mnie WhiteListą. Dell i HP też mają, ale nie są aż tak wybredne i więcej/taniej używanych podzespołów na szrocie można dostać niż do Lenovo :/

Dell z whitelistą?  hmm.. różniaste rozbierałem i wsadzałem a to procki inne, a to dyski czy pamięci, karty WiFi...

A IBM/Lenovo? Stary IBM krzyczał że dysk nie od niego ale ESC i szło dalej.
A moje nowe Lenovo nie rusza na karcie LTE/GPRS nie kupioną z ich serwisu. Kurde identyczny model wsadziłem jaki sprzedaje Lenovo, tylko z lepką HP i kupa, nawet się nie uruchomił dalej poza komunikat o niekompatybilności z BIOS. Kazał ją wyciągnąć.
Na chwilę oszukiwałem izolując jeden styk na złączu i karta ślicznie śmigała w Windows. Ale to powodowało tylko tyle, że startował z zimnego normalnie, ale z uśpienia laptop już nie wstawał i był błąd wyciągnij kartę.
To samo jest jakby zechciało się wymienić kartę WiFi na coś lepszego. Tylko tutaj można trafić na przerobiony BIOS z wyłączoną blokadą.

--
Irokez

Data: 2017-09-26 15:12:05
Autor: Chris
W dniu 2017-09-24 o 13:52, Maciek pisze:

[...]

A może MSI ?

Przykład:

https://www.komputronik.pl/product/412895/msi-gp62-7rd-leopard-834xpl.html?fromVariant=1

Data: 2017-09-27 18:27:45
Autor: Andrzej W.
Jak jest z tą niezawodnością Lenovo?
W dniu 2017-09-24 o 13:52, Maciek pisze:
Czy ktoś ma aktualne doświadczenia z marką Lenovo albo podobną statystykę
dla innych marek?

Używam Thinkpady R i T od serii 500 przez 520, 530 i 540, tak 30-40 sztuk.
Laptopy do pracy, co najmniej 8h dziennie, żadnych kłopotów.
Niektóre R500 dotąd pracują, ok. 6 lat, pracownicy je dostali, choć przyznać trzeba, że wiatraki czasem się już przycinają.

Byłą próba cięcia kosztów i kupiliśmy dwa E520, te były gorzej wykonane i wróciliśmy do T.

--
AWa.

Data: 2017-09-28 18:16:55
Autor: Maciek
Dnia Wed, 27 Sep 2017 18:27:45 +0200, Andrzej W. napisał(a):

[...]

Okazało się, że ekran 15 cali jest dla przyszłego właściciela za mały, więc
Thinkpady tak czy inaczej odpadają.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-09-29 11:37:38
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Jak jest z tą niezawodnością Lenovo?

Powitanko,

Okazało się, że ekran 15 cali jest dla przyszłego właściciela za mały, więc
Thinkpady tak czy inaczej odpadają.

Za tyle monet to kupisz Dell Precission M6600. Ekran 17 i trochę ponad FHD.
Lapek nie do zdarcia, tylko waży 4 kg.
Kupiłem poleasingowego, sądząc po śladach na obudowie, to delikatnie się z nim nie obchodzono. U mnie już jakieś 2 lata w niezawodnej służbie.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2017-09-30 18:17:18
Autor: Maciek
Dnia Fri, 29 Sep 2017 11:37:38 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

[...]

Już ich nie robią, a produkowany nastepca z tej linii kosztuje ponad 4k...

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Jak jest z tą niezawodnością Lenovo?