Jak jest z tą niezawodnością Lenovo?

Data: 2017-09-26 14:27:30
Autor: Ktos i jeszcze cos
Jak jest z tą niezawodnością Lenovo?
W dniu .09.2017 o 13:52 Maciek <docktor@poczta.onet.pl> pisze:

Czołem,

W rankingach zadowolenia użytkowników Lenovo jest dość wysoko. Szukam w  tej
chwili lapka za ok. 3500 zł do średnio wymagających zastosowań dla mało
kumatego komputerowo starszego człowieka. Prawie kupiłem Idea Pada.. ale:

Wczoraj dostałem info, że w pewnej znajomej firmie ok. rok temu miała
miejsce wymiana leptopów - zakupiono Lenovo Ideapad dla pracowników i
Thinkpady dla kadry kierowniczej, odpowiednio za ok. 3 i 5 tys zł, czyli
też średnia półka. I teraz uwaga, przez ten rok ok.. 80% komputerów
powodowało problemy - od stabilności po sprawy mechaniczne i elektryczne,
jak np. padajace porty.

Czy ktoś ma aktualne doświadczenia z marką Lenovo albo podobną statystykę
dla innych marek?

Cena nie świadczy o jakości ;) Z Lenovo tylko Thinkpady, a i to nie  wszystkie. Reszta to chłam gorszy od _dawnego_ Acera...

Nawet Thinkpady w korelacji cena/możliwości są albo ubogie albo za drogie  wobec konkurencji.

Żeby nie było - wciąż mam wiekowego Lenovo S230U i jedyne co się "zepsuło"  to wszystkie gumki się poodklejały ;) i touchpad wymagał podklejenia, bo  powodował zwarcie.

BTW, Lenovo zraził mnie WhiteListą. Dell i HP też mają, ale nie są aż tak  wybredne i więcej/taniej używanych podzespołów na szrocie można dostać niż  do Lenovo :/

--
Tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie

Data: 2017-09-26 20:05:03
Autor: Irokez
W dniu 2017-09-26 o 14:27, Ktos i jeszcze cos pisze:

BTW, Lenovo zraził mnie WhiteListą. Dell i HP też mają, ale nie są aż tak wybredne i więcej/taniej używanych podzespołów na szrocie można dostać niż do Lenovo :/

Dell z whitelistą?  hmm.. różniaste rozbierałem i wsadzałem a to procki inne, a to dyski czy pamięci, karty WiFi...

A IBM/Lenovo? Stary IBM krzyczał że dysk nie od niego ale ESC i szło dalej.
A moje nowe Lenovo nie rusza na karcie LTE/GPRS nie kupioną z ich serwisu. Kurde identyczny model wsadziłem jaki sprzedaje Lenovo, tylko z lepką HP i kupa, nawet się nie uruchomił dalej poza komunikat o niekompatybilności z BIOS. Kazał ją wyciągnąć.
Na chwilę oszukiwałem izolując jeden styk na złączu i karta ślicznie śmigała w Windows. Ale to powodowało tylko tyle, że startował z zimnego normalnie, ale z uśpienia laptop już nie wstawał i był błąd wyciągnij kartę.
To samo jest jakby zechciało się wymienić kartę WiFi na coś lepszego. Tylko tutaj można trafić na przerobiony BIOS z wyłączoną blokadą.

--
Irokez

Jak jest z tą niezawodnością Lenovo?