Jak jest z wygranymi w grach przez internet?

Data: 2015-06-14 13:19:32
Autor: WaluÅ›
Jak jest z wygranymi w grach przez internet?
Np. wygrywam 900 mln zł w grze lotto w sieci.
Jak przelać kasę na swoje konto, aby nie płacić podatku.
Wiem, że wolna kwota od podatku to 2200 zł przy takich zakładach.
Więc mogę codziennie przelewać 2200 przez miesiąc (uważać tylko żeby nie przekroczyć kwoty 15000 euro w miesiąc)?

Dobrze rozumiem? Czy 2200 to mogę sobie przelać raz na miesiąc?

To pytanie, nie szukanie furtki. Jakbym miał ten "dylemat" to bym zapłacił specjaliście od podatków, nawet 100000 zł. :)

Data: 2015-06-14 13:47:25
Autor: cef
W dniu 2015-06-14 o 13:19, Walu¶ pisze:
[...]

A sk±d kwota 2200?
Limit bez podatku jest chyba inny w tego typu zak³adach co i tak nie zmienia faktu,
¿e podatek jest od wygranej. Je¶li wiêc wygrywasz 900mln, to podatek wynosi, tyle
ile wyjdzie gdy przyjmiesz w³a¶ciw± stawkê 10% - chyba? -
i rozbijanie na raty nic nie da.
Chyba, ¿e bêdziesz wygrywa³ ma³e sumy codziennie i potrafi³ to udowodniæ.

Data: 2015-06-14 14:24:01
Autor: Walu¶
W dniu 2015-06-14 o 13:47, cef pisze:
[...]

no w³a¶nie tu jest problem/kruczek, bo organizator nie musi odprowadzaæ podatku. A on jest poza granic± Polski, i nie p³aci podatku od gier - ¿adnego
I o to w³a¶nie pytam, co do kwoty:
"ygrane w grach liczbowych, loteriach pieniê¿nych, grze telebingo, zak³adach wzajemnych, loteriach promocyjnych, loteriach audioteksowych i loteriach fantowych s± zwolnione z podatku dochodowego je¿eli jednorazowa warto¶æ tych wygranych nie przekracza 2.280 z³."

i tak siê zastanawiam, jakbym codziennie przelewa³ sobie tak± kwotê, i miesiêcznie nie przekroczy³ 15 000 euro. To chyba by by³o OK.
:)

Data: 2015-06-14 19:17:03
Autor: m4rkiz
"Walu¶" <rowalus@interia.pl> wrote in message news:557d7263$0$27515$65785112news.neostrada.pl...
je¿eli jednorazowa warto¶æ tych wygranych nie przekracza 2.280 z³.

*jednorazowa*

i tak siê zastanawiam, jakbym codziennie przelewa³ sobie tak± kwotê

nie

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-06-16 09:13:24
Autor: jureq
Dnia Sun, 14 Jun 2015 13:19:32 +0200, Waluś napisał(a):

[...]

A udział w takich grach jest legalny? Jeśli nie, to masz problem większy niż podatek.

Data: 2015-06-23 19:57:12
Autor: WaluÅ›
W dniu 2015-06-16 o 11:13, jureq pisze:
[...]

no chyba jest, jak może to firmować pan z Lotto.pl/
:)

Data: 2015-06-24 09:43:53
Autor: Robert Winkler
W dniu 2015-06-23 o 19:57, WaluÅ› pisze:
[...]

Pisałeś ze organizator jest poza granicami polski,
przeczytaj więc artykuł 107 § 1 oraz § 1 Kodeksu karnego skarbowego

Art. 107. § 1. Kto wbrew przepisom ustawy lub warunkom koncesji lub zezwolenia
urządza lub prowadzi grę losową, grę na automacie lub zakład wzajemny,
podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych
albo karze pozbawienia wolności do lat 3, albo obu tym karom łącznie.
§ 2. Tej samej karze podlega, kto na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uczestniczy
w zagranicznej grze losowej lub zagranicznym zakładzie wzajemnym.

To że coś jest reklamowane, nie znaczy że jest legalne.

/Robert

Data: 2015-06-24 16:53:02
Autor: J.F.
Jak jest z wygranymi w grach przez internet?
Użytkownik "Robert Winkler"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
[...]

a) pan z Lotto ... hm, on w zasadzie urzadza gre u siebie, w GB, czy na Cyprze, to czy mozna go skazac za to, ze Polacy sie podlaczaja, i to nielegalnie ?
    No ale reklamuje wyraznie w Polsce ...

b) za pierwszym razem nie posadza, to ile tej grzywny maksymalnie moze byc ?

c) trzeba mowic, ze sie gralo z zaganicy. Tylko uwaga - kamery na drogach, komorki wszystko zapisuja ... czas chyba przeniesc sie do nierejestrowanego prepaida :-)

d) najwyrazniej ... nie przelewac. Smierdza fikusowi pieniadze, to mu nie dawac :-)
   Tylko gdzie trzymac ... w USA nie, w Szwajcarii tez lepiej nie ....

e) a uzasadnic pozniej latwo - akcje zagraniczne kupic i z dywidendy zyc, spolke zagraniczna zalozyc i zysk uczciwie opodatkowac ...

J.

Data: 2015-07-04 12:57:09
Autor: WaluÅ›
Jak jest z wygranymi w grach przez internet?
Ja pytam tylko o to co grozi Polakowi, jak odważy się olać przepisy panujące w Polsce. Wyśle kupon ze Słowacji albo innego kraju.
Ale nagrodę przeleje na własne konto w Polsce, i zapłaci US te cholerne 10% od szczęścia.

Czy zaszczują, czy zamkną i zabiorą kasę? Czy lepiej olać Polskę, i wyprowadzić się do innego kraju? Prosząc o nowe obywatelstwo.

O to mi chodzi.

Jak jest z wygranymi w grach przez internet?