Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?

Data: 2018-03-31 18:19:37
Autor: Cavallino
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
W dniu 31-03-2018 o 18:14, Marek S pisze:
Witam,

Przez różne wątki na forum od czasu do czasu zdarza się komentarz na temat tego iż benzynowce są znacząco czystsze niż diesle, również w kontekście osobówek. Miasta europejskie odcinają się od diesli.

Nie znam się na tym ale czy to nie jest jakaś propaganda? Chodzi mi o nowoczesne auta.

Propaganda.
Oba syfią, tyle że innymi substancjami, a naukowcy nie są zgodni która z nich jest bardziej szkodliwa.

Diesel syfi tlenkami azotu, a benzyniak dwutlenkiem węgla.

Jeszcze większą propagandą jest rzekoma ekologiczność elektrycznych, przy której nikt nie liczy kosztów ekologicznych ich produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem akumulatorów, wymienianych co jakiś czas, czy produkcji prądu, zwłaszcza z brudnego węgla.

Data: 2018-03-31 18:24:56
Autor: Shrek
W dniu 31.03.2018 o 18:19, Cavallino pisze:

Propaganda.
Oba syfią, tyle że innymi substancjami, a naukowcy nie są zgodni która z nich jest bardziej szkodliwa.

Diesel syfi tlenkami azotu, a benzyniak dwutlenkiem węgla.

Akurat dwutlenek węgla _nie_ jest szkodliwy dla zdrowia (chyba że w tamim stężeniu, że tlenu braknie;)

Shrek

Data: 2018-03-31 18:31:14
Autor: Marek S
W dniu 2018-03-31 o 18:24, Shrek pisze:

Akurat dwutlenek węgla _nie_ jest szkodliwy dla zdrowia (chyba że w tamim stężeniu, że tlenu braknie;)

Osobiście nie zgodzę się z tym twierdzeniem. Jest gazem cieplarnianym.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-03-31 11:56:17
Autor: Zenek Kapelinder
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
I jako gaz cieplarniany w czym szkodzi? Wiesz ze zarcie rosnie dzieki dwutlenkowi wegla? Ludzi przybywa to i zarcia potrzeba coraz wiecej.

Data: 2018-03-31 21:14:29
Autor: radekp@konto.pl
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Sat, 31 Mar 2018 11:56:17 -0700 (PDT), w
<c629d3c8-c92f-463f-9d37-4f1bca157fe6@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
<4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

I jako gaz cieplarniany w czym szkodzi? Wiesz ze zarcie rosnie dzieki dwutlenkowi wegla? Ludzi przybywa to i zarcia potrzeba coraz wiecej.

Z produkcją żarcia akurat nie ma żadnego problemu.
Natomiast są problemy ze zmianami klimatu dzięki nadprodukcji gazów
cieplarnianych.

Data: 2018-03-31 13:46:35
Autor: Kris
W dniu sobota, 31 marca 2018 21:14:51 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:

Z produkcją żarcia akurat nie ma żadnego problemu.
Natomiast są problemy ze zmianami klimatu dzięki nadprodukcji gazów
cieplarnianych.

Napisz jeszcze że to wina PIS

Data: 2018-03-31 23:47:29
Autor: radekp@konto.pl
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Sat, 31 Mar 2018 13:46:35 -0700 (PDT), w
<3a862615-8558-4bb7-a06e-e99a2661665a@googlegroups.com>, Kris

Pis dzielnie walczy z wiatrakami.

Data: 2018-03-31 13:55:12
Autor: Zenek Kapelinder
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Nie ma problemow z produkcja zarcia bo jest dostatecznie duzo dwutlenku wegla. Zmiany klimatyczne zwiazane z dwutlenkiem wegla i efektem cieplarnianym sa korzystne bo ocieplenie powoduje odblokowywanie terenow ktore sa uznawane ze wzgledu na zbyt niskie temperatury jako nieprzydatne do upraw rolnych.. Ubytek terenow pod uprawy zwiazanych z ociepleniem jest i bedzie niewielki, wystarczy popatrzec na globus zeby wiedziec dlaczego.

Data: 2018-03-31 23:52:45
Autor: radekp@konto.pl
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Sat, 31 Mar 2018 13:55:12 -0700 (PDT), w
<4d374ac7-c298-4f75-b8c1-f69adcb8c292@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
[...]

Nie ma problemu z terenami pod uprawy, efekt cieplarniany nic tu nie pomaga i
nie pomoże. Wprost przeciwnie -- ocieplenie powoduje ubytek terenów pod uprawy.

Za to efekty negatywne są oczywiste.

Data: 2018-03-31 15:05:28
Autor: Zenek Kapelinder
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Jak w szkole globus pokazywali chorowales?

Data: 2018-04-01 22:18:49
Autor: radekp@konto.pl
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Sat, 31 Mar 2018 15:05:28 -0700 (PDT), w
<d52b0b29-b766-4d94-a6d6-a790bc1327e3@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
<4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

Jak w szkole globus pokazywali chorowales?

W twojej globus przemawiał ludzkim głosem?
Ano nie.
Dlatego bzdurzysz.

Data: 2018-04-06 17:05:13
Autor: Budzik
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

[...]

Ze co?
Zdziwisz sie jak za jakis czas nie uswiadczysz czekolady, kawy itp...

--
Pozdrawia... Budzik
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

Data: 2018-04-07 09:30:40
Autor: Zenek Kapelinder
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Niby z jakiego powodu kawy i czekolady mialo by nie byc?

Data: 2018-04-08 18:40:27
Autor: Mateusz Bogusz
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Niby z jakiego powodu kawy i czekolady mialo by nie byc?

Bo Budzik naczytał się, że ocieplenie klimatu i grzyby załatwią sprawę. Tak jak ropy brakuje od 50 lat.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-04-07 10:30:31
Autor: Budzik
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Użytkownik Mateusz Bogusz mabakay@o2.pl ...

Niby z jakiego powodu kawy i czekolady mialo by nie byc?

Bo Budzik naczytał się, że ocieplenie klimatu i grzyby załatwią
sprawę. Tak jak ropy brakuje od 50 lat.

Wole sie naczytac i zeby sie to nie spełniło, niz zeby wysmiewac ocieplenie klimatu i miec w tym wzgledzie taka wiedze, ze nawet sie nie wie, iz naukowcy przewiduja takie zagrozenia...

--
Pozdrawia... Budzik
Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

Data: 2019-04-07 05:19:07
Autor: Zenek Kapelinder
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Wlasnie przestali przewidywac. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://forum.parkiet.com/viewtopic.php%3Ft%3D173791&ved=2ahUKEwj8rMz4-r3hAhVJ_SoKHWxmDg8QFjAHegQICBAB&usg=AOvVaw1pP3uYM7HEPb0tYp1j_2xG
Mial poziom oceanow rosnac a spada. Cala oszukancza teoria o topnieniu czap lodowych na biegunach poszla sie jebac.

Data: 2018-04-02 22:54:24
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 31.03.2018 o 21:14, radekp@konto.pl pisze:
Z produkcją żarcia akurat nie ma żadnego problemu.
Natomiast są problemy ze zmianami klimatu dzięki nadprodukcji gazów
cieplarnianych.

A dzieci szczepisz czy też dałeś się przekonać? MSPANC :-P

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-04 11:39:14
Autor: radekp@konto.pl
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Mon, 2 Apr 2018 22:54:24 +0200, w <p9u5a3$i50$2@node1.news.atman.pl>, Mateusz
Bogusz <mabakay@o2.pl> napisał(-a):

> [...]
> cieplarnianych.

A dzieci szczepisz czy też dałeś się przekonać? MSPANC :-P

Pudło :)
Rozumiem, że zmian w klimacie nie ma, bo zima nadal jest co roku? :P

Data: 2018-04-04 11:57:40
Autor: J.F.
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8979cd1cbcvd9m363bqhchc1v5cetpik25@4ax.com...
> [...]

Pudło :)
Rozumiem, że zmian w klimacie nie ma, bo zima nadal jest co roku? :P

Zmiany w tym roku są,  4 kwietnia, a w Czechach czynne raptem trzy osrodki narciarskie.
Dawniej sezon zamykalem ~15 kwietnia, nie liczac Pradziada.

No ale Zieleniec jeszcze bialy. Dzieki armatkom co prawda.

Tylko ... to ta zima. Na przestrzeni ostatnich 10 lat to przypominam sobie kilka prawdziwych zim we Wroclawiu, ktory jest raczej cieplym miastem.

J.

Data: 2018-03-31 18:45:48
Autor: Shrek
W dniu 31.03.2018 o 18:31, Marek S pisze:
W dniu 2018-03-31 o 18:24, Shrek pisze:

Akurat dwutlenek węgla _nie_ jest szkodliwy dla zdrowia (chyba że w tamim stężeniu, że tlenu braknie;)

Osobiście nie zgodzę się z tym twierdzeniem. Jest gazem cieplarnianym.

H20 też. Z tym, że ani CO2 ani H20 nie są zasadniczo szkodliwe dla zdrowia... Choć DHMO w sumie bardziej szkodzi;)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Monotlenek_diwodoru

Data: 2018-03-31 21:39:22
Autor: J.F.
Dnia Sat, 31 Mar 2018 18:45:48 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

doszedl kolejny punkt - dawka smiertelna dla czlowieka ok 6 kg ...

J.

Data: 2018-03-31 19:02:18
Autor: Poldek
W dniu 2018-03-31 o 18:31, Marek S pisze:
W dniu 2018-03-31 o 18:24, Shrek pisze:

Akurat dwutlenek węgla _nie_ jest szkodliwy dla zdrowia (chyba że w tamim stężeniu, że tlenu braknie;)

Osobiście nie zgodzę się z tym twierdzeniem. Jest gazem cieplarnianym.

Za to tlenki azotu normalnie trują ludzi i nie tylko ludzi.

Data: 2018-03-31 18:57:02
Autor: Poldek
W dniu 2018-03-31 o 18:19, Cavallino pisze:
[...]

Tlenki azotu są bardziej szkodliwe od tlenku węgla.
Co nie znaczy, że tlenek węgla jest nieszkodliwy - też jest szkodliwy, ale tlenki azotu trują bardziej.

Miasta europejskie nie bez powodu odcinają się od diesli.
Przez lata była propaganda nakierowana na promowanie diesli.
DPFy coś dają pod warunkiem, że są sprawne i że w ogóle jeszcze tam są.

Data: 2018-03-31 21:34:16
Autor: J.F.
Dnia Sat, 31 Mar 2018 18:57:02 +0200, Poldek napisał(a):
[...]

Umiarkowany. Powstaja tez naturalnie, np to swieze powietrze po burzy.

Miasta europejskie nie bez powodu odcinają się od diesli.
Przez lata była propaganda nakierowana na promowanie diesli.

Byla ? Ludzie sami wybierali, bo taniej bylo.

J.

Data: 2018-04-02 02:19:40
Autor: Poldek
W dniu 2018-03-31 o 21:34, J.F. pisze:
[...]

Paliwo diesla było/jest tańsze nie dlatego, że jest tańsze w produkcji i dystrybucji, tyko dlatego, że jest taka polityka - benzyna jest wyżej opodatkowana. Były takie czasy, że cały nacisk był na efekt cieplarniany, czyli CO2 - wtedy odgórnie wprowadzono promocję diesla. Potem się okazało, że CO2 to jedno, a spaliny z diesla o wiele szybciej trują ludzi. Teraz dopiero powoli się w tym połapano. Szczególnie po dieselgate, gdy wyszło na jaw oszustwo, że diesel nie jest fizycznie w stanie spełniać zakładanych norm i poza stanowiskiem testowym emituje trucizny kilkadziesiąt razy ponad dopuszczalny poziom.

Data: 2018-04-06 01:07:58
Autor: Jimiasty
W dniu sobota, 31 marca 2018 18:19:38 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
> [...]

Diesel syfi tlenkami azotu, a benzyniak dwutlenkiem węgla.

No tak, dizlok CO2 nie wydziela. Sypie czystym C w postaci sadzy.

Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?