Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?

Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?

Data: 2018-03-31 19:00:58
Autor: Poldek
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
W dniu 2018-03-31 o 18:14, Marek S pisze:
Witam,

Przez różne wątki na forum od czasu do czasu zdarza się komentarz na temat tego iż benzynowce są znacząco czystsze niż diesle, również w kontekście osobówek. Miasta europejskie odcinają się od diesli.

Nie znam się na tym ale czy to nie jest jakaś propaganda? Chodzi mi o nowoczesne auta.

Moje wątpliwości budzi fakt iż we współczesnych dieslach jest więcej eko-zabezpieczeń przed zatruwaniem środowiska oraz znacząco mniej palą od benzyniaków. Na wydechu siedzi DPF oraz leje się weń mocznik aby coś tam zutylizować. Silniki benzynowe nie mają czegoś takiego. No może dopiero od tego roku będą miały DPFy.

Porównujemy 2 auta o takiej samej masie i przyspieszeniu dla uproszczenia. Przykładowo mój diesel przy 270KM/574Nm, masie 1800kg i przyspieszeniu poniżej 7s pali po mieście ok 9.6 - 10.5l (bez start/stop), poza miastem przy normalnej ale chwilami dynamicznej jeździe 8.6l a przy mega oszczędnej jeździe (80-90km/h) 6.8l. Owszem, przy 200km/h przepał wzrasta do 12l. Jeździłem kiedyś sporo lżejszym Passatem 180KM. Zużycie benzyny rzędu 15l nie było niczym nadzwyczajnym. A jak się docisnęło to i 18l na trasie wciągał. Pewnie gdyby dodań mu koni i wyrównać masę, to 25l też by chętnie wciągnął. Nie wiem jak te proporcje wyglądają współcześnie, ale trzeba je uwzględnić w rozważaniach. Należy z rozważań wyeliminować chwilowy błąd konstruktorów w postaci downsizingu gdzie wiele zdechłych koni mechanicznych nie potrafiło się dogadać z resztkami Nm.

Czy ktoś z Was ma jakieś dane porównawcze na temat emisji PM10, PM2.5 a także szkodliwych substancji dla obu typów zasilania aut? Nie upieram się przy w/w założeniach porównawczych - być może są lepsze.


Nie mam pod ręką danych porównawczych, ale znana jest sprawa, że silniki diesla w rzeczywistości, tzn. podczas jazdy wydzielają 30 razy więcej toksycznych substancji, niż przewiduje norma. Zeby ukryć ten fakt w samochodach zainstalowano specjalne oprogramowanie, które ma na celu wykrycie, że samochód jest na teście i zmienia na czas pomiaru parametry pracy silnika, żeby zmieścił się w normach. Gdy samochód zjeżdża ze stanowiska testowego natychmiast znów zaczyna emitować 30 razy więcej toksyn niż dopuszcza norma.

Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona