Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?

Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?

Data: 2018-03-31 21:00:26
Autor: ToMasz
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Nie znam się na tym ale czy to nie jest jakaś propaganda? Chodzi mi o nowoczesne auta.
propaganda. benzyna jest paliwem mocniej przetworzonym, więc z natury czystszym. diesle - jak sam wspomniałeś, mają dużo oczyszczaczy. dlaczego propaganda? po pierwsze LPG. można by robić auta na LPG, z benzyną tylko do startu. tanio, prosto, nie trzeba wymyślać nowych ogniw, martwić się o czas ładowania.
Bez żadnych problemów, no.... może z minimalnymi, możemy (jako cywilizacja) stosować w dieslach olej napędowy produkowany przez rolników. do starego (rozgrzanego) diesla można nalać jadalnego kujawskiego. ciekaw jestem jak wyglądałby pomiar tych strasznych rakotwórczych substancji.
tak więc nie diesel jest zły, a elektryki nie są jedynym rozwiązaniem
ToMasz

Data: 2018-03-31 22:15:26
Autor: Tomasz Pyra
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Dnia Sat, 31 Mar 2018 21:00:26 +0200, ToMasz napisał(a):

Nie znam się na tym ale czy to nie jest jakaś propaganda? Chodzi mi o nowoczesne auta.
propaganda. benzyna jest paliwem mocniej przetworzonym, więc z natury czystszym. diesle - jak sam wspomniałeś, mają dużo oczyszczaczy.

Ta różnica to chyba nie tyle wynika z tego z czego dane paliwo się składa,
a z rodzaju cyklu w którym jest spalane.
Spalanie w przypadku zapłonu iskrowego odbywa się w stałych, optymalnych
proporcjach paliwa i powietrza.
Zapłon samoczynny to w zależności od obciążenia bardzo mocno zmienny
stosunek powietrza do paliwa, a to przy ubogiej mieszance produkuje NOx-y,
z kolei przy bogatej powstaje CO i sadza.

dlaczego propaganda? po pierwsze LPG. można by robić auta na LPG, z benzyną tylko do startu. tanio, prosto, nie trzeba wymyślać nowych ogniw, martwić się o czas ładowania.

No ale LPG to takie samo paliwo z ropy naftowej jak benzyna.
A samochody na LPG (zakładając nawet że będą to fabryczne silniki, a nie
obecna partyzantka garażowa), wcale nie będą mieć jakiś istotnie lepszych
wskaźników emisji niż silniki na benzynę.

Data: 2018-04-01 00:09:20
Autor: kk
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
W dniu 2018-03-31 o 22:15, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 31 Mar 2018 21:00:26 +0200, ToMasz napisał(a):

...
dlaczego propaganda? po pierwsze LPG. można by robić auta na LPG, z
benzyną tylko do startu. tanio, prosto, nie trzeba wymyślać nowych
ogniw, martwić się o czas ładowania.

No ale LPG to takie samo paliwo z ropy naftowej jak benzyna.
A samochody na LPG (zakładając nawet że będą to fabryczne silniki, a nie
obecna partyzantka garażowa), wcale nie będą mieć jakiś istotnie lepszych
wskaźników emisji niż silniki na benzynę.

No jak nie jak tak

Data: 2018-04-01 15:25:05
Autor: Marek S
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
W dniu 2018-03-31 o 22:15, Tomasz Pyra pisze:

Ta różnica to chyba nie tyle wynika z tego z czego dane paliwo się składa,
a z rodzaju cyklu w którym jest spalane.
Spalanie w przypadku zapłonu iskrowego odbywa się w stałych, optymalnych
proporcjach paliwa i powietrza.
Zapłon samoczynny to w zależności od obciążenia bardzo mocno zmienny
stosunek powietrza do paliwa, a to przy ubogiej mieszance produkuje NOx-y,
z kolei przy bogatej powstaje CO i sadza.

A jak do tego się mają DPFy, AdBlue itp?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-04-02 02:22:55
Autor: Poldek
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
W dniu 2018-04-01 o 15:25, Marek S pisze:
W dniu 2018-03-31 o 22:15, Tomasz Pyra pisze:

Ta różnica to chyba nie tyle wynika z tego z czego dane paliwo się składa,
a z rodzaju cyklu w którym jest spalane.
Spalanie w przypadku zapłonu iskrowego odbywa się w stałych, optymalnych
proporcjach paliwa i powietrza.
Zapłon samoczynny to w zależności od obciążenia bardzo mocno zmienny
stosunek powietrza do paliwa, a to przy ubogiej mieszance produkuje NOx-y,
z kolei przy bogatej powstaje CO i sadza.

A jak do tego się mają DPFy, AdBlue itp?


Na stanowisku testowym wygląda to nieźle.
Jak tylko samochód zjedzie ze stanowiska testowego i wyjedzie na normalną drogę, wtedy zaczyna się kilkudziesięciokrotnie większe trucie.
Oddzielny temat to usuwanie DPFów przez amatorów raka.

Data: 2018-04-02 11:38:37
Autor: Marek S
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
W dniu 2018-04-02 o 02:22, Poldek pisze:

Na stanowisku testowym wygląda to nieźle.
Jak tylko samochód zjedzie ze stanowiska testowego i wyjedzie na normalną drogę, wtedy zaczyna się kilkudziesięciokrotnie większe trucie.

Nawet po aferze VW tak nadal jest?

Oddzielny temat to usuwanie DPFów przez amatorów raka.

Tu z kolei producenci aut się mocno przyczynili sztucznym postarzaniem sprzętu. Np. DPFy w Mercach były (nie wiem czy są nadal) nie do zajeżdżenia. Kilkuletnie auto potrafiło mieć stopień zatkania na poziomie 3%. Nawet zaniedbany jazdą miejską DPF o stopniu zatkania rzędu 20-30% dawało się uratować. Wypalanie działo idealnie.

Czasem przeglądam sobie jakieś artykuły motoryzacyjne. Zdarza się, że rekordziści już po 50 tys. km musieli wymieniać DPFy a każdy z nich to od 2 tys. zł w górę (w moim aucie ok 7 tys zł). Nie dziwię się, że ludzi na to zwyczajnie nie stać. Weź pod uwagę, że z kosztownych podzespołów nie tylko DPF we współczesnym aucie musi się zepsuć a.s.a.p. Suma kosztów napraw szybko osiąga poziom wartości auta.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-04-04 18:11:32
Autor: Poldek
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
W dniu 2018-04-02 o 11:38, Marek S pisze:
W dniu 2018-04-02 o 02:22, Poldek pisze:

Na stanowisku testowym wygląda to nieźle.
Jak tylko samochód zjedzie ze stanowiska testowego i wyjedzie na normalną drogę, wtedy zaczyna się kilkudziesięciokrotnie większe trucie.

Nawet po aferze VW tak nadal jest?

Oddzielny temat to usuwanie DPFów przez amatorów raka.

Tu z kolei producenci aut się mocno przyczynili sztucznym postarzaniem sprzętu. Np. DPFy w Mercach były (nie wiem czy są nadal) nie do zajeżdżenia. Kilkuletnie auto potrafiło mieć stopień zatkania na poziomie 3%. Nawet zaniedbany jazdą miejską DPF o stopniu zatkania rzędu 20-30% dawało się uratować. Wypalanie działo idealnie.

Czasem przeglądam sobie jakieś artykuły motoryzacyjne. Zdarza się, że rekordziści już po 50 tys. km musieli wymieniać DPFy a każdy z nich to od 2 tys. zł w górę (w moim aucie ok 7 tys zł). Nie dziwię się, że ludzi na to zwyczajnie nie stać. Weź pod uwagę, że z kosztownych podzespołów nie tylko DPF we współczesnym aucie musi się zepsuć a.s.a.p. Suma kosztów napraw szybko osiąga poziom wartości auta.


Faktycznie, rak wychodzi taniej.

Data: 2018-04-04 20:35:26
Autor: Poldek
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
W dniu 2018-04-02 o 11:38, Marek S pisze:
W dniu 2018-04-02 o 02:22, Poldek pisze:

Na stanowisku testowym wygląda to nieźle.
Jak tylko samochód zjedzie ze stanowiska testowego i wyjedzie na normalną drogę, wtedy zaczyna się kilkudziesięciokrotnie większe trucie.

Nawet po aferze VW tak nadal jest?

A jak ma być?
Gdyby można było łatką w sofcie załatwić sprawę, to przecież od początku zamiast diesli spełniających normę tylko na stanowisku testowym, a w podczas realnej jazdy emitujących kilkadziesiąt razy więcej toksyn, niż dopuszcza norma od razu zrobiliby mniej trujące.

Data: 2018-04-04 20:58:11
Autor: RadoslawF
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
W dniu 2018-04-04 o 20:35, Poldek pisze:

Na stanowisku testowym wygląda to nieźle.
Jak tylko samochód zjedzie ze stanowiska testowego i wyjedzie na normalną drogę, wtedy zaczyna się kilkudziesięciokrotnie większe trucie.

Nawet po aferze VW tak nadal jest?

A jak ma być?
Gdyby można było łatką w sofcie załatwić sprawę, to przecież od początku zamiast diesli spełniających normę tylko na stanowisku testowym, a w podczas realnej jazdy emitujących kilkadziesiąt razy więcej toksyn, niż dopuszcza norma od razu zrobiliby mniej trujące.

Można to załatwić łatką w sofcie. Ale wtedy pogorszą się parametry
pojazdu z takim silnikiem a nabywcy kupią u konkurencji.


Pozddrawiam

Data: 2018-04-04 23:46:11
Autor: Poldek
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
W dniu 2018-04-04 o 20:58, RadoslawF pisze:
W dniu 2018-04-04 o 20:35, Poldek pisze:

Na stanowisku testowym wygląda to nieźle.
Jak tylko samochód zjedzie ze stanowiska testowego i wyjedzie na normalną drogę, wtedy zaczyna się kilkudziesięciokrotnie większe trucie.

Nawet po aferze VW tak nadal jest?

A jak ma być?
Gdyby można było łatką w sofcie załatwić sprawę, to przecież od początku zamiast diesli spełniających normę tylko na stanowisku testowym, a w podczas realnej jazdy emitujących kilkadziesiąt razy więcej toksyn, niż dopuszcza norma od razu zrobiliby mniej trujące.

Można to załatwić łatką w sofcie. Ale wtedy pogorszą się parametry
pojazdu z takim silnikiem a nabywcy kupią u konkurencji.

Czy ta łatka faktycznie sprawia, że samochód emituje 30 razy mniej toksyn, niż przed łatką? Ja w to nie wierzę. Wierzę, że trochę poprawia. Niemiecki Federalny Urzęd Transportu Drogowego (KBA) przymknął oko. W USA setki tysięcy samochodów VW stoją na placach i czekają na utylizację. Tam do sprawy zatruwania środowiska podeszli bardziej serio. W Europie takie same samochody jeżdżą i codziennie emitują spaliny.

Data: 2018-04-04 23:33:24
Autor: WS
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
W dniu środa, 4 kwietnia 2018 23:46:15 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

Czy ta łatka faktycznie sprawia, że samochód emituje 30 razy mniej toksyn, niż przed łatką? Ja w to nie wierzę. Wierzę, że trochę poprawia.

Biorac pod uwage ze, 30 x "prawie zero" to "prawie zero" ;), to raczej jest to mozliwe, ale zapewne mocno psuje osiagi pojazdu. A to juz dobry powod do masowych zwrotow ze wzgledu na niezgodnosc z umowa (zdaje sie, ze zainteresowanie podmiana softu nie bylo zbyt popularne u wlascicieli samochodow). Wrecz calkiem sporo ludzi po kupnie robi chip tuning, stawiajac na osiagi kosztem m.in. trwalosci i ekologi...

WS

Data: 2018-04-04 23:55:27
Autor: przemek.jedrzejczak
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
-- Biorac pod uwage ze, 30 x "prawie zero" to "prawie zero" ;), to raczej jest to mozliwe, ale zapewne mocno psuje osiagi pojazdu.

nic nie psuje, auto jezdzi jak wczesniej spalanie jesli wzroslo to minimalnie, jedyny minus to przyspieszone zuzycie ukladu wydechowego a dokladnie elementow na ktore VW dal w USA nowa przedluzona gwarancje a w Europie udaje ze nie ma tematu

https://www.youtube.com/watch?v=4dHxqLEQLzA&

Data: 2018-04-05 07:54:06
Autor: J.F.
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Dnia Wed, 4 Apr 2018 23:46:11 +0200, Poldek napisał(a):
W dniu 2018-04-04 o 20:58, RadoslawF pisze:
Można to załatwić łatką w sofcie. Ale wtedy pogorszą się parametry
pojazdu z takim silnikiem a nabywcy kupią u konkurencji.

Czy ta łatka faktycznie sprawia, że samochód emituje 30 razy mniej toksyn, niż przed łatką? Ja w to nie wierzę. Wierzę, że trochę poprawia.

No wiesz - tak sie zaczelo, klient byl ciekawy ile wiecej niz na
tescie emituje w normalnej jezdzie - ciekaw byl czy to jest 1.5x, 2x,
a wyszlo mu cos 30x ... wiec widac mozna i 30x zredukowac.

Zaloze sie, ze konkurencje potem tez przebadano, i jakos sensownie im
wyszlo - tylko troche przekraczali. Ciekawe co VW sp*

Niemiecki Federalny Urzęd Transportu Drogowego (KBA) przymknął oko. W USA setki tysięcy samochodów VW stoją na placach i czekają na utylizację. Tam do sprawy zatruwania środowiska podeszli bardziej serio.

Albo po prostu ochrona rynku pracy nie dotyczy VW, a wrecz odwrotnie
:-)

W Europie takie same samochody jeżdżą i codziennie emitują spaliny.

Ale moze mniej niz samochody sprzed 10 lat, ktore sa nimi zastepowane
...

J.

Data: 2018-04-01 22:25:36
Autor: ToMasz
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
W dniu 31.03.2018 o 22:15, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 31 Mar 2018 21:00:26 +0200, ToMasz napisał(a):

Nie znam się na tym ale czy to nie jest jakaś propaganda? Chodzi mi o
nowoczesne auta.
propaganda. benzyna jest paliwem mocniej przetworzonym, więc z natury
czystszym. diesle - jak sam wspomniałeś, mają dużo oczyszczaczy.

Ta różnica to chyba nie tyle wynika z tego z czego dane paliwo się składa,
a z rodzaju cyklu w którym jest spalane.
Spalanie w przypadku zapłonu iskrowego odbywa się w stałych, optymalnych
proporcjach paliwa i powietrza.
Zapłon samoczynny to w zależności od obciążenia bardzo mocno zmienny
stosunek powietrza do paliwa, a to przy ubogiej mieszance produkuje NOx-y,
z kolei przy bogatej powstaje CO i sadza.
Twoja wiedza o samochodach bardzo mocno przewyższa moją, ale może zapomniałes że to co przez benzynowy silnik przelatuje jest dopalane w katalizatorze? PRzez diesla przelatuje mniej, ale paliwo zawiera więcej syfu. na serio. ile więcej - nie wiem, badań nie widziałem. po za tym ze ktoś z naukowców ( z 10-15 lat temu) się chwalił zę autobusy w centrach mniast będą jeździły na 100% bio i smrodziły frytkami



dlaczego propaganda? po pierwsze LPG. można by robić auta na LPG, z
benzyną tylko do startu. tanio, prosto, nie trzeba wymyślać nowych
ogniw, martwić się o czas ładowania.

No ale LPG to takie samo paliwo z ropy naftowej jak benzyna.
A samochody na LPG (zakładając nawet że będą to fabryczne silniki, a nie
obecna partyzantka garażowa), wcale nie będą mieć jakiś istotnie lepszych
wskaźników emisji niż silniki na benzynę.
co znaczy wskaźników emisji? zanieczyszczenia ze spalanie lpg masz takie same (bardzo podobne) w domu, w piecu co i aucie.
a te piece zaliczane są raczej do ekologicznych rozwiązań ( i tanich)
ToMasz

Data: 2018-04-02 02:27:45
Autor: Poldek
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
W dniu 2018-04-01 o 22:25, ToMasz pisze:
W dniu 31.03.2018 o 22:15, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 31 Mar 2018 21:00:26 +0200, ToMasz napisał(a):

Nie znam się na tym ale czy to nie jest jakaś propaganda? Chodzi mi o
nowoczesne auta.
propaganda. benzyna jest paliwem mocniej przetworzonym, więc z natury
czystszym. diesle - jak sam wspomniałeś, mają dużo oczyszczaczy.

Ta różnica to chyba nie tyle wynika z tego z czego dane paliwo się składa,
a z rodzaju cyklu w którym jest spalane.
Spalanie w przypadku zapłonu iskrowego odbywa się w stałych, optymalnych
proporcjach paliwa i powietrza.
Zapłon samoczynny to w zależności od obciążenia bardzo mocno zmienny
stosunek powietrza do paliwa, a to przy ubogiej mieszance produkuje NOx-y,
z kolei przy bogatej powstaje CO i sadza.
Twoja wiedza o samochodach bardzo mocno przewyższa moją, ale może zapomniałes że to co przez benzynowy silnik przelatuje jest dopalane w katalizatorze? PRzez diesla przelatuje mniej, ale paliwo zawiera więcej syfu. na serio. ile więcej - nie wiem, badań nie widziałem. po za tym ze ktoś z naukowców ( z 10-15 lat temu) się chwalił zę autobusy w centrach mniast będą jeździły na 100% bio i smrodziły frytkami



dlaczego propaganda? po pierwsze LPG. można by robić auta na LPG, z
benzyną tylko do startu. tanio, prosto, nie trzeba wymyślać nowych
ogniw, martwić się o czas ładowania.

No ale LPG to takie samo paliwo z ropy naftowej jak benzyna.
A samochody na LPG (zakładając nawet że będą to fabryczne silniki, a nie
obecna partyzantka garażowa), wcale nie będą mieć jakiś istotnie lepszych
wskaźników emisji niż silniki na benzynę.
co znaczy wskaźników emisji? zanieczyszczenia ze spalanie lpg masz takie same (bardzo podobne) w domu, w piecu co i aucie.
a te piece zaliczane są raczej do ekologicznych rozwiązań ( i tanich)
ToMasz


W piecu są stabilne warunki spalania LPG. W silniku samochodowym cały czas zmieniają się parametry obciążenia, obrotów, parametrów cyklu i spalanie nie jest tak doskonałe. Do tego dochodzi ten smród gazu (a raczej domieszki aromatycznej, bo sam propan-butan jest bezwonny), który ciągnie się za zagazowanymi samochodami i w pobliżu stacji LPG, miejsc przeładunku. Propan-butan uwolniony do atmosfery z nieszczelnych instalacji ma bardzo silne działanie cieplarniane.

Data: 2018-04-02 07:26:19
Autor: Shrek
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
W dniu 02.04.2018 o 02:27, Poldek pisze:

Do tego dochodzi ten smród gazu (a raczej domieszki aromatycznej, bo sam propan-butan jest bezwonny), który ciągnie się za zagazowanymi samochodami

Z ciekawości - kiedy ostatnio jechałeś za kim, komu z odwłoka waliło gazem, bo ja nie jestem w stanie sobie przypomnieć ile lat temu to było. Od kiedy są instalacje sekwencyjne, smród gazu jest możliwy w zasadzie tylko przy jakiejś na tyle grubej usterce, że będzie ona przeszkadzać w jeździe (przelewanie wtrysku, uszkodzona lambda). Smród LPG to z czasów gdzie mieszankę ustawiało się śrubką;)

Shrek

Data: 2018-04-06 00:23:18
Autor: Poldek
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
W dniu 2018-04-02 o 07:26, Shrek pisze:
W dniu 02.04.2018 o 02:27, Poldek pisze:

Do tego dochodzi ten smród gazu (a raczej domieszki aromatycznej, bo sam propan-butan jest bezwonny), który ciągnie się za zagazowanymi samochodami

Z ciekawości - kiedy ostatnio jechałeś za kim, komu z odwłoka waliło gazem, bo ja nie jestem w stanie sobie przypomnieć ile lat temu to było. Od kiedy są instalacje sekwencyjne, smród gazu jest możliwy w zasadzie tylko przy jakiejś na tyle grubej usterce, że będzie ona przeszkadzać w jeździe (przelewanie wtrysku, uszkodzona lambda). Smród LPG to z czasów gdzie mieszankę ustawiało się śrubką;)

Kilka dni temu jechałem z żoną i to żona zwróciła uwagę, że "coś śmierdzi gazem". Jechaliśmy za jakimś Oplem. Gdy staliśmy za nim na czerwonym, a szczególnie, kiedy zrobiło się zielone i ruszyliśmy za nim, to już nie było wątpliwości. Zrobiły się dwa pasy, wyprzedziłem go i smród minął.
Druga sprawa to nieszczelne instalacje na stacjach, emisje gazu przy tankowaniu, przeładunku, składowaniu. Do tego dochodzi nielegalne przelewanie gazu do/z butli kuchennych w warunkach zagrodowych.

Data: 2018-04-06 06:41:29
Autor: Shrek
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
W dniu 06.04.2018 o 00:23, Poldek pisze:

Kilka dni temu jechałem z żoną i to żona zwróciła uwagę, że "coś śmierdzi gazem". Jechaliśmy za jakimś Oplem. Gdy staliśmy za nim na czerwonym, a szczególnie, kiedy zrobiło się zielone i ruszyliśmy za nim, to już nie było wątpliwości. Zrobiły się dwa pasy, wyprzedziłem go i smród minął.

Ty to masz pecha...

Druga sprawa to nieszczelne instalacje na stacjach, emisje gazu przy tankowaniu, przeładunku, składowaniu.

Hmmm. Ile ci tego wychodzi?

Do tego dochodzi nielegalne przelewanie gazu do/z butli kuchennych w warunkach zagrodowych.

A pochuj?

Uważa się, że zasilanie LPG zamiast benzyn zmniejsza efekt ciplarnany. Ty masz jednak piedolca na punkcie swojej ukochanej benzyny i wszystko inne będzie powodowało zagładę ludzkości choćby było ekologiczniejsze).

Shrek

Data: 2018-04-06 18:02:13
Autor: kk
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
W dniu 2018-04-06 o 00:23, Poldek pisze:
W dniu 2018-04-02 o 07:26, Shrek pisze:
W dniu 02.04.2018 o 02:27, Poldek pisze:

Do tego dochodzi ten smród gazu (a raczej domieszki aromatycznej, bo sam propan-butan jest bezwonny), który ciągnie się za zagazowanymi samochodami

Z ciekawości - kiedy ostatnio jechałeś za kim, komu z odwłoka waliło gazem, bo ja nie jestem w stanie sobie przypomnieć ile lat temu to było. Od kiedy są instalacje sekwencyjne, smród gazu jest możliwy w zasadzie tylko przy jakiejś na tyle grubej usterce, że będzie ona przeszkadzać w jeździe (przelewanie wtrysku, uszkodzona lambda). Smród LPG to z czasów gdzie mieszankę ustawiało się śrubką;)

Kilka dni temu jechałem z żoną i to żona zwróciła uwagę, że "coś śmierdzi gazem". Jechaliśmy za jakimś Oplem. Gdy staliśmy za nim na czerwonym, a szczególnie, kiedy zrobiło się zielone i ruszyliśmy za nim, to już nie było wątpliwości. Zrobiły się dwa pasy, wyprzedziłem go i smród minął.
Druga sprawa to nieszczelne instalacje na stacjach, emisje gazu przy tankowaniu, przeładunku, składowaniu. Do tego dochodzi nielegalne przelewanie gazu do/z butli kuchennych w warunkach zagrodowych.


A ja kiedyś jechałem samochodem i jak śmierdziało spalenizną to się okazało, że akumulator się przesunął i upalił ten pasek co łączył do masy czy jakoś tak. Tak, że z prądem trzeb uważać. :-)

Data: 2018-04-07 18:03:32
Autor: Marek S
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
W dniu 2018-04-06 o 00:23, Poldek pisze:

Kilka dni temu jechałem z żoną i to żona zwróciła uwagę, że "coś śmierdzi gazem". Jechaliśmy za jakimś Oplem.

Skojarzenie: w moim poprzednim aucie tak właśnie było. Benzyna, nówka z salonu. Jechaliśmy w dwa samochody ze znajomymi na wakacje. Powiedzieli mi, że ledwo wyrabiali jadąc za mną bo waliło zgniłymi jajami.

Taką przypadłość ma świeży katalizator w silnikach benzynowych, jak później się dowiedziałem.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-04-02 23:01:09
Autor: Mateusz Bogusz
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
W dniu 02.04.2018 o 02:27, Poldek pisze:
Do tego dochodzi ten smród gazu (a raczej domieszki aromatycznej, bo sam propan-butan jest bezwonny), który ciągnie się za zagazowanymi samochodami

Masz jakieś stare wyobrażenie za czasów poldków ;-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-08 18:57:15
Autor: Endriu11111111
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
instalacji ma bardzo silne działanie cieplarniane.

Taa. Szczególnie źle działa na wyższe partię atmosfery, i dlatego w galeriach handlowych jest zakaz wjeżdżania pojazdów z LPG do parkingów podziemnych ....

--
Pozdrawiam
Endriu

Data: 2018-04-12 12:14:06
Autor: miumiu
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
No ale LPG to takie samo paliwo z ropy naftowej jak benzyna.
A samochody na LPG (zakładając nawet że będą to fabryczne silniki, a nie
obecna partyzantka garażowa), wcale nie będą mieć jakiś istotnie lepszych
wskaźników emisji niż silniki na benzynę.

No nie. LPG czyli propan-butan to najprostsze weglowodory. Spalaja sie praktycznie do czystego CO2. Benzyna to znacznie dłuzsze lancuchy weglowodorow, przy spalaniu pozostaje pelno smieci, niedopalonych lancuchow. Na pewno wiesz ze w kuchenkach domowych uzywa sie LPG. A dlaczego nie benzyne? Bo by smierdzialo niemozebnie wlasnie przez te niedopalone weglowodory, ktore sa rakotworcze i dlatego benzyna jest zdecydowanie mniej eko niz LPG. Porownywalna jest jedynie emisja tlenkow azotu, bo to wynik spalania azotu z powietrza przy wysokiej temperaturze.

Pzdr

Data: 2018-04-12 12:31:42
Autor: J.F.
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
Użytkownik "miumiu"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:panbhh$vk6$1@node1.news.atman.pl...
No ale LPG to takie samo paliwo z ropy naftowej jak benzyna.
A samochody na LPG (zakładając nawet że będą to fabryczne silniki, a nie
obecna partyzantka garażowa), wcale nie będą mieć jakiś istotnie lepszych
wskaźników emisji niż silniki na benzynę.

No nie. LPG czyli propan-butan to najprostsze weglowodory. Spalaja sie praktycznie do czystego CO2. Benzyna to znacznie dłuzsze lancuchy weglowodorow, przy spalaniu pozostaje pelno smieci, niedopalonych lancuchow. Na pewno wiesz ze w kuchenkach domowych uzywa sie LPG. A dlaczego nie benzyne? Bo by smierdzialo niemozebnie wlasnie przez te niedopalone weglowodory,

Bo zrobic trudniej :-)
Butla LPG ma cisnienie wlasne, benzyne trzeba kombinowac :-)

Owszem, troche smierdzi. Byly kiedys lampy naftowe,
sa piecyki na nafte, byly kuchenki turystyczne na benzyne,
amerykance maja chyba ciagle kuchnie polowe na benzyne ... albo i nie, bo ich wojsko chyba przechodzi na diesla..

Do tego mamy calkiem inne warunki spalania, wiec i calkiem inna emisje.

P.S.
https://landcruisingadventure.com/the-gasoline-coleman-stove/


J.

Data: 2018-04-01 00:07:13
Autor: kk
Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
W dniu 2018-03-31 o 21:00, ToMasz pisze:
Nie znam się na tym ale czy to nie jest jakaś propaganda? Chodzi mi o nowoczesne auta.
propaganda. benzyna jest paliwem mocniej przetworzonym, więc z natury czystszym. diesle - jak sam wspomniałeś, mają dużo oczyszczaczy. dlaczego propaganda? po pierwsze LPG. można by robić auta na LPG, z benzyną tylko do startu. tanio, prosto, nie trzeba wymyślać nowych ogniw, martwić się o czas ładowania.

Dokładnie. Nie będzie to nic nowego ale też nie o nowe chodzi.

Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona